Toon posts:

[Part. Magic] Hoe een volle HD splitsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het zit dus zo: ik heb een HD van 40Gb die bijna vol staat. Ik wil dus weer eens formatteren, maar wel met behoud van al mn foto's (3.5 Gb) en Mp3's (8.4 Gb). Ik ben er achter hoe dat zou moeten als je wat vrije ruimte hebt op je C-schijf, dan kan je die als nieuwe partitie gebruiken.
Wat ik wil weten is of het mogelijk is om die 2 mappen als nieuwe partitie te plakken. Het lijkt me van niet, dus dan zou ik eerst flink wat ruimte moeten gaan vrijmaken op C, maar mocht het kunnen, dan zou het leuk zijn!

Ps. Ik heb winXP prof, een 40Gb NTFS schijf en Partition magic 8.0

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je die mappen niet eerst op een andere PC of DVD veilig stellen?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

1. verplaats zoveel mogelijk
2. resize
3. goto 1 :P

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb helaas geen extra HD of een dvd-brander :(

Ik zou het zowiezo wel leuk vinden om alle foto's eens te backuppen op een dvdtje, maar heb even geen cash voor een brandertje. Misschien een flatgenoot ofzo.

zal de 3 stappen methode eens proberen, thanks

Verwijderd

Topicstarter
ok... troubles: ik heb eerst ong. 8 Gb vrijgemaakt door oa UT2004 eraf te gooien. Toen in PM resizen gedaan zodat ik daarna de vrije ruimte te gebruiken als partitie.
Tijdens het resizen gaf ie een error, welke weet ik niet meer precies, het was na een half uur ofzo, het totale proces was op 33%.

Hij wilde rebooten, en nu start ie windows op maar vlak voordat ie naar windows hoort te gaan reset ie weer enz enz.

Met de rescue-disks van PM ziet ie de drive wel, maar als je scant op errors zegt ie iets over error 46 : critical "seek error"

dus dat klinkt niet echt goed.

In fdisk staat de grootte goed aangegeven, maar de gebruikte ruimte staat maar op 8Gb.

Wat moet ik nu doen? (heb n ouwe pc maar even op internet aangesloten, anders was het helemaal een ramp.)
die pc heeft trouwens win2000 erop staan maar kan dacht ik geen harde schijven van 40 gb vinden

Verwijderd

tja partition magic gebruiken geeft altijd de kans op problemen ...
meestal dan ook grote problemen ...

nu moet je waarschijnlijk gewoon je pc compleet herinstalleren

ik zou dus de 40 gb hd in een andere pc erbij hangen, data overkopieren
hd terughangen pc herinstalleren en data terugkopieren over netwerk oid.

tis rot maar t kan niet anders denk ik

Verwijderd

Topicstarter
ben ik ook bang voor... jammer genoeg wilde ik vanavond n dvdtje kijken en dat gaat dan mooi niet lukken
ook heb ik geen 2e pc die genoeg ruimte heeft om de belangrijke data te bewaren dus dit is echt klote zeg. je zou toch denken dat het resizen van een partitie niet al te veel problemen op zou moeten leveren, en als het dat al zou doen, dat die problemen wel te fixen zijn door PM.
jammer maar helaas dus, al mn digitale foto's van de afgelopen 2 jaar weg als ik pech heb (ongeveer de helft staat op cd denk ik)
mn grootste zorg is wel dat fdisk maar 8gb aangaf, dus dat zou inhouden dat de data niet eens meer te recoveren zou zijn. balen dit zeg!

Verwijderd

Topicstarter
Error 1518 File Attribute Does not fit.

dat was de error die ie gaf toen ik m wilde resizen.

Verwijderd

Dat zuigt :/

Neem even hier een kijkje om je gegevens veilig te kunnen stellen / terug te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
dat zuigt flink ja!

de partitie is 40gb, en de schijf ziet getdataback als 33gb. en dat zorgt natuurlijk voor problemen. Gelukkig heb ik gezien dat dat progje wel alle files kan terugvinden, dus ik ga vanmiddag iig een HD erbij halen (80gb ofzo), dan kan ik mn foto's, progs en mp3s veilig stellen. Oja, weten jullie zo waar het outlook 2003 adresboek en de emails worden opgeslagen?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Outlook 2003 data files in: c:\Documents and Settings\[Username]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\*.pst

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
senk joe

Verwijderd

Topicstarter
update: nieuwe HD erin (maxtor 80Gb). winxp erop en na de 2e boot de kabels van de kapotte hd geplugd. Hij begon gelijk 2u scandisk te draaien en paste vooral veel beveiligingsinstellingen aan die ongeldig waren. Heb nu op 10 mp3's en 5 foto's na ALLES kunnen terughalen, de schijf is gewoon toegankelijk nu! En dat ook nog eens zonder getdataback achtige progs.

Iig: bedankt voor de hulp! Ik ga de komende dagen proberen zoveel mogelijk instellingen en dingen als email enz terug proberen te halen en dan doe ik een low-level format, heb ik gelijk een extra HD als backup.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 05:18

sus

is druk :+

En voor de volgende keer: Eerst backuppen, dan pas PM-en. Tis hier ook al een paar keer goed fout gegaan, en ik kon dus nergens meer bij. Van een paar keer hard op je bek gaan leer je wel btw, want ik draai nu elke week een backup :)

Verwijderd

Topicstarter
backuppen ging niet want had geen andere HD achter de hand. die heb ik nu maar gekocht (eerst met fdisk gesplitst, dus dit gaat me niet nog een keer gebeuren....)
Pagina: 1