Ik heb bij mijn broer zijn PC geheugen bijgekocht. Hij had eerst 2x256MB Kingston Dual Channel, en nu heb ik nog eens 2x256MB Apacer bijgekocht. Tijdens het plaatsen geen problemen gevonden, ook niet bij het opstarten, BIOS vindt nieuw geheugen, en laat dan windows laden. Maar daar loopt het mis, wanneer dat groene balke op je scherm verschijnt dan blijft dat hangen na enkele seconden, en hangt de PC volledig.
Wat ik al geprobreert heb is het geheugen terug verwijderen, en dan loopt alles weer zonder problemen, ik heb de timings op 'auto' gezet, geen verbetering, heb de reepjes elk apart in mijn PC geduwd maar die geraakte zelfs niet in de BIOS.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen, of wat hier het probleem is? Of is het gewoon een conflict tussen de geheugenreepjes? Of is het geheugen gewoon kapot? Zou een reinstal van Windows XP helpen?
Systeemspecs:
Intel P4 2.8C
Intel D865PERL mobo
2x256MB Kingston (+2x256MB Apacer)
Aopen FX5900XT
Maxtor 80GB SATA HDD
Edit: Het gaat hier om single sided Apacer geheugen
Wat ik al geprobreert heb is het geheugen terug verwijderen, en dan loopt alles weer zonder problemen, ik heb de timings op 'auto' gezet, geen verbetering, heb de reepjes elk apart in mijn PC geduwd maar die geraakte zelfs niet in de BIOS.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen, of wat hier het probleem is? Of is het gewoon een conflict tussen de geheugenreepjes? Of is het geheugen gewoon kapot? Zou een reinstal van Windows XP helpen?
Systeemspecs:
Intel P4 2.8C
Intel D865PERL mobo
2x256MB Kingston (+2x256MB Apacer)
Aopen FX5900XT
Maxtor 80GB SATA HDD
Edit: Het gaat hier om single sided Apacer geheugen
[ Voor 4% gewijzigd door Skyline GT-R op 28-08-2004 17:16 ]