Windows start niet meer na bijplaatsen geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51
Ik heb bij mijn broer zijn PC geheugen bijgekocht. Hij had eerst 2x256MB Kingston Dual Channel, en nu heb ik nog eens 2x256MB Apacer bijgekocht. Tijdens het plaatsen geen problemen gevonden, ook niet bij het opstarten, BIOS vindt nieuw geheugen, en laat dan windows laden. Maar daar loopt het mis, wanneer dat groene balke op je scherm verschijnt dan blijft dat hangen na enkele seconden, en hangt de PC volledig.

Wat ik al geprobreert heb is het geheugen terug verwijderen, en dan loopt alles weer zonder problemen, ik heb de timings op 'auto' gezet, geen verbetering, heb de reepjes elk apart in mijn PC geduwd maar die geraakte zelfs niet in de BIOS.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen, of wat hier het probleem is? Of is het gewoon een conflict tussen de geheugenreepjes? Of is het geheugen gewoon kapot? Zou een reinstal van Windows XP helpen?

Systeemspecs:
Intel P4 2.8C
Intel D865PERL mobo
2x256MB Kingston (+2x256MB Apacer)
Aopen FX5900XT
Maxtor 80GB SATA HDD

Edit: Het gaat hier om single sided Apacer geheugen

[ Voor 4% gewijzigd door Skyline GT-R op 28-08-2004 17:16 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ook geprobeert om ze in een andere volgorde (bankjes) te plaatsen? Misschien is er een bankje defect.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

ondersteund dat mobo wel 1 gig dan, doet hij het ook niet als je die nieuwe kaartjes er alleen in doet :?

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Skyline GT-R
Ja wel geprobeert, maar als er een bankje stuk zou zijn dan zou de BIOS geen 4 reepjes kunnen detecteren, wel? Maar ik vindt het raar dat ze niet in mijn PC werken... ik heb wel maar een Dell Dimension 4550 (nieuwe pc is onderweg :D)

Verwijderd

Test de reepjes eens afzonderlijk met memtest.

Zelf wel eens gehad nadat ik in mijn enthousiasme een reepje bijstak om vervolgens allemaal Windows errors te krijgen (Memtest > reepje niet fris / omruilen en alles weer in orde) :D

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 10:18

Nibbz

Postmaster General

anders probeer je gewoon een format c:... dat doe ik iig altijd als er nieuwe hardware bij komt... weet ik tenminste dat het allemaal goed met het OS werken..

13:37

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kijk ook eens naar de compatibility van het memory en het moederbord, voornamelijk het verhaal met Doublesided en Singlesided DIMM combinaties. Kan je meestal vinden in het boekje van 't mobo en anders op de website van de fabrikant.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nibbz schreef op 28 augustus 2004 @ 16:52:
anders probeer je gewoon een format c:... dat doe ik iig altijd als er nieuwe hardware bij komt... weet ik tenminste dat het allemaal goed met het OS werken..
bij een nieuw mobo is dat idd wel nodig, maar voor geheugen zou ik het niet doen hoor echt zonde van de tijd, zonder reinstall moet het namelijk ook wel werken

Verwijderd

je zou ook is in het boekje kunne kijken van je moederbord...in m,n asus P4P-E
kan ik b.v. in bankie 1 en 2 dubbelzijdig (DS) geheugen stoppen...maar in bank 3 moet dan enkelzijdig(SS)....anders start ie ook niet op

Verwijderd

Voor zover ik mij kan herinneren moet je die balken met geheugen vullen met hetzelfde type.

Anders loopt hij volgens mij niet goed meer op dual channel. Controleer voor de zekerheid om van beide 1 te nemen in combinatie met een Dual Channel opstelling. Dan merk je snel genoeg of hij goed draait.

Succes.

• Skyline GT-R
ok het is opgelost.... :D

Ik heb de bios instellingen gereset en alles werkt nu gelukkig :D

But anyway: thx voor alle suggesties en spontane reacties :)
Pagina: 1