Toon posts:

Problemen met beeld tijdens FarCry

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb als ik Farcry speel heel erg beroerd beeld.
Het karakter zelf is wel goed qua beeldkwaliteit. Objecten zoals auto's , torens e.d. ook echter de landschappen zijn in basiskleuren... rood, blauw , groen.. etc..
dit geld dus eigenlijk alleen voor grond,water .ed. plantjes e.d. zijn wel weer goed...

Een beejte moeilijk uit te leggen dus ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Weten jullie wat het probleem kan zijn?

Mijn systeem:

512DDr geheugen
AMD 2400+
Videokaart: Ati Radeon 64mb.. geloof de 7500

Zijn er nog meer systeemeisen die ertoe doen?

Alvast Bedankt

Groeten Daniel

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 11:31
Op de achterkant van het doosje staat bij de systeem eisen voor grafisiche kaarten ATI 8500. misschien dat de ATI 7500 een aantal hardware features mist die FarCry gebruikt om het landschap weer te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op de site van FarCry kijk naar min. systeemeisen staat daar:
"Video Card: 64 MB DirectX® 9.0b-compatible graphics card "

Of staat er op de doos wat anders??? srry heb origineele doos niet...

Enig idee wat er dan zou missen??

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
Misschien moet je eens met iets simpels beginnen zoals de nieuwste drivers voor je videokaarten installeren ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ben net aan het kijken bij ATi op de site... daar staat 1 driver voor alle Ati kaartne... klopt dat???

Verwijderd

Dat je het een en ander mist met 64MB + 7500 lijkt mij zo vreemd nog niet:
Hampered by it's inability to run the Nature test due it not supporting the DirectX 8 pixel and vertex shader specification, the 7500 posts a fairly low score compared to a GF3, Ti500 or it's bigger brother the 8500
Zie ook: Verwijderd in "Vertex/Pixel Shader ondersteuning op diverse videokaarten"

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... das geen best nieuws.... dat wil zeggen dat ik dus FarCry nooit kan draaien zonder een andere videokaart te kopen....

zal zowiezo eerst de nieuwe drivers downloaden... maar zo te lezen lijkt dit dus ook niet helpen... das wel minder

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kan idd nog even nieuwe drivers proberen, dat wil nog wel es helpen. Maar realiseer je wel dat de radeon 7500 al weer heel wat generaties oud is en eigenlijk niet meer geschikt is voor de nieuwste games. Dus je zult steeds vaker tegen zulk soort problemen aanlopen. Als je vaker games speelt is het misschien wel te overwegen om es een andere kaart te kopen (radeon 9600 pro oid), aangezien de rest van je systeem nog wel mee kan en de videokaart dudielijk de bottleneck is. Maar daar moet je natuurlijk maar net het geld voor over hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste drivers hebben idd niet geholpen. Zou de Ati radion 9200 ook iets zijn???
Of is het beter om voor de 9600 serie te gaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:03:
nieuwste drivers hebben idd niet geholpen. Zou de Ati radion 9200 ook iets zijn???
Of is het beter om voor de 9600 serie te gaan?
Uh.. Koop dan een 9600 XT minimaal.. 9200 serie, mja, weet niet, ik weet wel dat de 9200 SE van mijn vriendin FarCry perfect kan hebben, maar dat is omdat hij DX9 effecten te buiten laat.. Mijn advies is om een nVidia GeForce FX 5900 XT of een ATi Radeon 9800 Pro te kopen.. Voorkeur voor een van beiden heb ik niet, velen zullen je zeggen een 9800 Pro te kopen.. B)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 17:08 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het ligt natuurlijk aan je budget, heb je een groot budget ga dan voor een radeon 9800 pro en met een wat minder budget ben je goed af met een radeon 9600 pro of xt

ben zelf ook in het bezit van een 9600 pro en daar draait far cry nog prima op

Verwijderd

Kijk anders eens naar een 9800 ofzo, die is ook niet al te duur meer, maar ja... of je nou volgend jaar weer €250 uitgeeft of in 1 keer €500 voor een kaart die ongeveer 2 jaar meekan (een Geforce 6800 of een X800 kaartje) dat maakt dan ook niks uit.

Maar ja, komt echt neer op dat je een DX9 kaart nodig hebt :) 9600XT is ook leuk, maar het echte werk begint pas bij een 9800 Pro/XT. En zelfs dat is tegenwoordig alweer een mid-range kaart, sinds de nieuwe generaties er nu zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 17:14 ]

Verwijderd

Ook al krijg je hem werkend met die videokaart, farcry zal niet soepel gaan draaien.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 14:18

lordsnow

I know nothing

Ik draai hier FarCry op een Athlon XP 1700+ @ 2400+, met GF2 GTS 32MB videokaart.
En dat is nog goed te doen, ook op 1024x768.

Wat ik wel gemerkt heb is dat als ik zelf video-instellingen ga veranderen, dat er bepaalde dingen niet gerenderd worden, dat de lighting ver***kt is, etc.

Maar als ik het spel de juiste settings laat detecteren, dan ziet alles er normaal uit.

Verwijderd

Topicstarter
En is de :"Sapphire Ati Radeon 9600 256MB" iets??
Of is die niet geschikt??

Groeten Daniel

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 zag laatst bij V&A een leuke ATI 9700 Pro 2dehands en een GF FX 5900 voor 110 en 160 €

Ook nog een 9600 Pro voor 75 € ..... ik had er 150 voor uitgegeven :X Was niet leuk om te zien :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1