Weer eens een keer een vaag probleempje met XP Home.
Het netwerk wil geen DHCP meer doen, zo maar van de 1 op de andere dag, want het heeft wel gewerkt.
Het probleem zit niet in de router of netwerkkaart omdat ik al een andere netwerkkaart erin heb gedaan, Realtekje 8139D, ook nieuwste drivers.
Indien ik zelf een IP adres opgeef, dus statisch, dan doet het internet het wel.
Ik krijg deze melding:
Verbinding herstellen
De volgende stappen zijn mislukt:
Het Ip adres wordt vernieuwd.
Bezig met verwijderen en opnieuw laden van externe cachenaamtabel voor NetBT
Bezig met verzenden van naamvrijgavepakketten naar WINS, waarna "vernieuwen"wordt gestart.
Bezig met vernieuwen van alle DHCP-leases en herregistreren van DNS-namen.
En neem contact op
Nou weet ik dat ik normaal gewoon een ip adres moet krijgen van de router, maar ik kan blijven klikken en telkens dezelfde fout melding.
Ook als ik het ip adres voor standaard gateway opgeef.
Ik heb de wizard gedraaid, niet dat het veel uit maakte, maar wel geprobeerd.
Netwerkkaart is gewisseld, ander pci slot zelfs.
Plug and play data gereset.
Uitschakelen en inschakelen ook geen resultaat.
Ik heb dus sterk het vermoeden dat dit iets van XP is en ik heb het ook al met XP pro meegemaakt, daar was een herinstallatie nodig, ik heb alleen weinig zin om weer dat OEM cd'tje erin te gooien en XP Home overnieuw te installeren, het is namelijk de eerste installatie en ik wil dit wel zo houden.
Overigens hebben andere machines er geen last van, zoals deze XP Pro machine.
Ik heb in dit topic: DHCP IP wil niet (mist bestand) statisch IP werkt wel
al gelezen dat ze hier een soort gelijk probleem hebben en geen oplossing.
Ik krijg de zelfde meldingen als de TS bij ipconfig /release en /renew
Ook ik schijn een bestand te missen voor de interface.
Mocht een moderator er toch anders over denken dan geef je het maar een schopje naar netwerken
Het netwerk wil geen DHCP meer doen, zo maar van de 1 op de andere dag, want het heeft wel gewerkt.
Het probleem zit niet in de router of netwerkkaart omdat ik al een andere netwerkkaart erin heb gedaan, Realtekje 8139D, ook nieuwste drivers.
Indien ik zelf een IP adres opgeef, dus statisch, dan doet het internet het wel.
Ik krijg deze melding:
Verbinding herstellen
De volgende stappen zijn mislukt:
Het Ip adres wordt vernieuwd.
Bezig met verwijderen en opnieuw laden van externe cachenaamtabel voor NetBT
Bezig met verzenden van naamvrijgavepakketten naar WINS, waarna "vernieuwen"wordt gestart.
Bezig met vernieuwen van alle DHCP-leases en herregistreren van DNS-namen.
En neem contact op
Nou weet ik dat ik normaal gewoon een ip adres moet krijgen van de router, maar ik kan blijven klikken en telkens dezelfde fout melding.
Ook als ik het ip adres voor standaard gateway opgeef.
Ik heb de wizard gedraaid, niet dat het veel uit maakte, maar wel geprobeerd.
Netwerkkaart is gewisseld, ander pci slot zelfs.
Plug and play data gereset.
Uitschakelen en inschakelen ook geen resultaat.
Ik heb dus sterk het vermoeden dat dit iets van XP is en ik heb het ook al met XP pro meegemaakt, daar was een herinstallatie nodig, ik heb alleen weinig zin om weer dat OEM cd'tje erin te gooien en XP Home overnieuw te installeren, het is namelijk de eerste installatie en ik wil dit wel zo houden.
Overigens hebben andere machines er geen last van, zoals deze XP Pro machine.
Ik heb in dit topic: DHCP IP wil niet (mist bestand) statisch IP werkt wel
al gelezen dat ze hier een soort gelijk probleem hebben en geen oplossing.
Ik krijg de zelfde meldingen als de TS bij ipconfig /release en /renew
Ook ik schijn een bestand te missen voor de interface.
Mocht een moderator er toch anders over denken dan geef je het maar een schopje naar netwerken