Nou het probleem is als volgt:
- @home internet aansluiting
- modem hangt aan router
- router gaat naar pc
- netwerkkaart stond eerst op auto-config via DHCP
nu is er ergens iets misgegaan en kreeg ik opeens geen verbinding met internet meer (na de-installatie van Norton Antivirus 2004)
- ik heb toen IP statisch ingesteld (192.168.0.10) en kreeg toen (na juiste ingave van dns e.d. wel verbinding met internet)
- de netwerk adapter werkt en verder zou het dus goed moeten zijn
dus ik ga vrolijk weer terug naar dhcp
- stel ip op automatisch in, schakel netwerk adapter even uit en weer in
- status van netwerk geeft: ongeldig ip adres
- ga naar command prompt: type ipconfig /release vervolgens ipconfig /renew
zegt ie eerst: ip is al gereleased... daarna kan ip niet renewen want er mist een bestand??
iemand een oplossing om het dhcp/tcp/ip gedeelte van win xp professional opnieuw te installeren?
of een andere oplossing?
want het rare is... dat hij met een statisch ip adres een stuk langzamer is dan eerst... eerst haalde we 10 kb/s nu nog maar 6 ofzo
- @home internet aansluiting
- modem hangt aan router
- router gaat naar pc
- netwerkkaart stond eerst op auto-config via DHCP
nu is er ergens iets misgegaan en kreeg ik opeens geen verbinding met internet meer (na de-installatie van Norton Antivirus 2004)
- ik heb toen IP statisch ingesteld (192.168.0.10) en kreeg toen (na juiste ingave van dns e.d. wel verbinding met internet)
- de netwerk adapter werkt en verder zou het dus goed moeten zijn
dus ik ga vrolijk weer terug naar dhcp
- stel ip op automatisch in, schakel netwerk adapter even uit en weer in
- status van netwerk geeft: ongeldig ip adres
- ga naar command prompt: type ipconfig /release vervolgens ipconfig /renew
zegt ie eerst: ip is al gereleased... daarna kan ip niet renewen want er mist een bestand??
iemand een oplossing om het dhcp/tcp/ip gedeelte van win xp professional opnieuw te installeren?
of een andere oplossing?
want het rare is... dat hij met een statisch ip adres een stuk langzamer is dan eerst... eerst haalde we 10 kb/s nu nog maar 6 ofzo
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing