Toon posts:

Wlan connect wel, geen data *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe laptop bij gekregen, en wilde deze dmv een draadloos netwerk aan mijn PC koppelen.

De PC:
PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890) (onder netwerkbrug samen met 1394-netwerkkaart)
VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter (voor internet)

De Laptop:
11a/b/g Wireless Lan Mini PCI Adapter
(en gewone netwerkkaart)

Nu heb ik op de PC een Computer to Computer connectie toegevoegd(met WEP codering) en deze was nadat ik de radio van de netwerkkaart aan had gezet ook op de laptop te zien. Ook connecten zou moeten werken, en de signaalsterktes zouden uitstekend moeten zijn.
Alleen wanneer ik nu kijk bij de status zie ik dat het aantal verzonden paketten bij zowel de laptop als de PC erg hoog is, maar ontvangen 0 is bij beide.
Ook is het op de PC wel eens dat de verbinding steeds uit gaat (bij de eigenschappen van de netwerk kaart zie ik dat hij aan het scannen is op kanalen) en even later weer terug komt, en vervolgens weer weg valt.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Alvast bedankt
Eelco

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je wel verbonden bent, en ook verstuurt, maar helemaal niks ontvangt staat je netwerk sleutel niet goed.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

spone schreef op 27 augustus 2004 @ 22:47:
Als je wel verbonden bent, en ook verstuurt, maar helemaal niks ontvangt staat je netwerk sleutel niet goed.
Ik heb net hetzelfde probleem gepost hier : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/948667

Als volgens jouw de encryptie 'fout' staat, kan je dan misschien ook eens uitleggen wat je daar fout aan kan doen dat je toch een connectie krijgt, maar geen data kan versturen ? Een bevestiging van het probleem is leuk, een oplossing nog leuker...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

De sleutel correct invoeren. Je kan altijd wel connecten met een beschikbaar netwerk, alleen om er daadwerkelijk data overheen te krijgen, moeten beide kanten van de verbinding dezelfde beveiligingsinstellingen hebben.

Het is geen probleem te connecten met een encrypted netwerk.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 27-08-2004 23:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ook wanneer ik WEP uitzet heb ik hetzelfde probleem dus hier kan het niet aan liggen.
Het vreemde is dat het verzenden van de naam van het netwerk wel goed lukt. Kan het te maken hebben met het protocol? (802.11g en bij andere kaart a/b/g)
Of misschien de frequentie. Bij de kaart in de PC scant hij namelijk op verschillende frequenties maar dat kan ik niet terug vinden bij de Laptop..

Gr.
Eelco

• spone
  • Niet online
Ik neem niet aan dat je al een dhcp server op het netwerk hebt, dus staan je IP-instellingen goed? M.a.w. heb je geen ip adres uit de 169.x.x.x range? De hoge verzonden pakketten is imo omdat je pc gewoon zit te broadcasten :+. Als deze niet goed staan moet je op beide pc's ff 192.168.0.x invullen als ip, subnetmask 255.0.0.0 en de rest leeg laten.

Verder ben ik benieuwd of de kaarten elkaar zien (als p2p netwerk) of dat je gewoon de naam van het computer-naar computer-netwerk hebt ingevoerd op beide pcs?

[ Voor 25% gewijzigd door spone op 28-08-2004 22:52 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Ze kunnen wel elkaar herkennen, tenminste als ik op de PC een Peer to peer netwerk bij de favorieten zet, komt deze ook in beeld op de laptop.
Nu op dit moment krijg ik dat netwerk "eelco thuis" trouwens niet weg, ook nadat ik bij beide pcs deze uit de favorieten heb gehaald. Nu blijft hij ermee connecten. Misschien zo eens opnieuw opstarten dat hij dan weg is.
Overigens heb ik nog niet geprobeerd of als ik een netwerk toevoeg op de laptop of hij dat bij de pc herkent, maar dat kan ik nu dus ook niet proberen.

Maar het opvallende is dus ook dat hij op de PC steeds zegt "netwerk niet beschikbaar"en even later zegt dat hij is verbonden met zijn eigen netwerk ("eelco thuis"), en de signaalsterkte is zeer goed, waarna hij een paar minuten later weer zegt dat hij niet beschikbaar is.

Hoe bedoel je het met die ip adressen. Op de PC heb ik internet via een dhcp server, en een ip adres met 212.204.... , op de draadloze kaarten had ik een automatisch ip adres aangevraagd. Nu moet ik ook via de laptop op internet van de PC kunnen, dus geeft dit geen problemen als ik zelf een ip adres verzin?

Gr.
Eelco

• spone
  • Niet online
de 212.204.x.x DHCP server is waarschijnlijk die van je provider :? (tenzij je natuurlijk je niet houdt aan de vastgestelde ranges ;))

Ik neem aan dat je een router hebt? Zorg dan dat de ip-instellingen goed zijn ingesteld. Dus als je router 192.168.0.1 is, moet je op de clients een ip adres verzinnen (iets in de richting van 192.168.0.x) en de gateway op de ip van je router instellen.

oja, is de communicatie onderling wel goed (tussen de 2 wireless clients)? Ik zou aanraden om een simpel routertje te kopen (rond de 40 euro), heb je er ook meteen een switch en access point bij. Heb je bovendien ook nog eens een _stabiele_ basis voor je netwerk :+.

[ Voor 26% gewijzigd door spone op 29-08-2004 18:39 ]

Pagina: 1