Toon posts:

[WiFi] Belkin router en Topcom NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren bij iemand zijn WiFi setje gaan installeren. Persoon heeft een Belkin54g routertje en een Topcom Skyracer 154 NIC gekocht.

Alles aangesloten, NIC in zijn PC met XP Home, en alles werkt zonder probleem.

Tot de moment dat ik WEP wilde aanzetten om te vermijden dat zijn buren mee zouden surfen.

WEP 64 bit of 128 bit werken geen een van beide.

WEP enablen op de router, zelfde passphrase gebruiken op de router en de NIC, NIC zegt dat er terug connectie is, maar er gaat geen byte data meer door.

Nu heb ik al vaker DLink materiaal (in combinatie met andere merken) geinstalleerd, en tot hiertoe heb ik zo een probleem nog nooit eerder gehad.

Verder heb ik al gezocht op de search en op google, maar ik vind niet direct gekende problemen met dat Belkin routertje, wel hier en daar probs met die Topcom kaartjes. Maar dan vooral connection-loss.

Is dit gewoon een k*t combinatie met die Topcom of is er iets anders waar ik op kan letten ?

Ik zeg het nog eens, alles werkt perfect zolang ik WEP niet enable...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Vertel eens wat meer hij jij "WEB enabled" dan? Daar lijkt het tenslotte fout te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 26 augustus 2004 @ 15:17:
Vertel eens wat meer hij jij "WEB enabled" dan? Daar lijkt het tenslotte fout te gaan.
64 of 128 bit encryptie kiezen, zelf key laten genereren met een passphrase, diezelfde key gebruiken op de client.

Hoe anders ?

Ik heb dat anders ook vermeld in mijn eerste posting.