[XP] BSOD bij elke boot na nieuwe installatie*

Pagina: 1
Acties:

• fingers
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07-2024
ik heb een vervelend probleem, xp zag mijn dvdspeler niet meer, maar mijn brander nog wel, dus ik denk weet je wat ik instaleer xp opnieuw maar nu kijg ik bij elke keer dat ik xp geinstaleerd heb en wil opstarten een blauw scherm bij het opstarten met de tekst: er is een probleem gevonden, windows word afgesloten om schade te voorkomen .
plug en play heeft een fout ondekt die waarschijnlijk word veroorzaakt door een beschadigd stuurprogramma.ik weet niet meer wat ik nog moet doen om het probleem te verhelpen.

ps: dit is al de derde keer dat ik xp heb geinstaleerd,maar bij opstarten niet verder kom dan het blauwscherm

specs:
Athlon 64 3000+
1GIG Geheugen cosair
msi k8n neo
ati 9700pro

ooit komt er een einde aan het eind

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
fingers, zou je iets meer informatie willen geven? Aan je hardware-specs hebben we bijvoorbeeld helemaal niets, errorcodes daarentegen kunnen handig zijn. Het blauwe scherm is een BSOD denk ik, en ik raad je dan ook aan Windows XP en 2000 BSOD guide te lezen.

Verder raad ik je aan iets kortere zinnen te gebruiken (wat minder bijzinnen leest prettiger), en een alinea kan ook geen kwaad. Zinnen beginnen ook met een hoofdletter. Als je dat doet, is je post een stuk leesbaarder en informatiever, zodat we er allemaal meer mee kunnen :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verder pas ik je titel even aan, want 'probleem' zegt niet zoveel. Als je de stop-error geeft, kan die ook in de titel gezet worden :)

windows xp probleem ==> [XP] BSOD bij elke boot na nieuwe installatie

Verwijderd

Als je hardware problemen hebt met ATAPI devices is het natuurlijk onmogelijk om Windows er goed op te krijgen. Check de bekabeling en apparaten eens. :)
OM Faq: Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?

Verwijderd

Heb je je ide bekabeling al gecontroleerd?
Koppel hem desnoods los van je dvd speler (+je voedingskabeltje) en kijk wat er dan gebeurd.

• fingers
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07-2024
Sorry ik heb ff snel moeten type want ik moest weg.
Maar ik denk dat ik het probleem heb gevonden, alleen snap ik niet wat er mee bedoeld word. Microsoft zegt:

If you insert two of the same SmartMedia cards in two of the same Antec SmartCard PCMCIA readers in Windows XP, you may receive a "Stop 0x000000CA" error message that indicates that a fatal Plug and Play error has occurred. The computer may also stop responding (hang).

Wat zijn smartmedia cards? Heb ik die in mijn pc zitten dan?

ooit komt er een einde aan het eind

Pagina: 1