Laptop verzekeringen

Pagina: 1
Acties:
  • 13.305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121759

Topicstarter
Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen voor m'n nieuwe studie, natuurlijk wil ik deze ook goed verzekerd hebben i.v.m. diefstal, schade en hardware problemen.

Bij de meeste A-merken laptops hebben zelf al een next-day garantie of een carry-in (hangt af van het merk)

Sommige winkels voeren zelf ook een aparte verzekering, de-laptopper heeft bv. een 3jr. verzekering --> http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1717

Ik vind het allemaal een beetje verwarrend, misschien dat jullie een beetje tips kunnen geven aan de hand van ervaringen wat nou de beste beslissing is bij het afsluiten van een verzekering. Moet ik allebei de verzekeringen afsluiten, of is bv. alleen carry-in ook voldoende... :?

Ik heb btw ook nog een website gevonden die een verzekering verkoopt die ALLES dekt.... --> http://www.mahe.nl/mahe/mahe.html#gar
Maar aangezien ik nog nooit van deze verzekeraar gehoord heb, wilde ik het eerst even aan jullie vragen, tnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
(Bijna) alle verzekeringen dekken slechts diefstal na braak. Dit is dus als er wordt ingebroken in je huis. Als je laptop gestolen wordt in de trein/school/of wat dan ook ben je niet verzekerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XoiN schreef op 27 augustus 2004 @ 16:53:
(Bijna) alle verzekeringen dekken slechts diefstal na braak. Dit is dus als er wordt ingebroken in je huis. Als je laptop gestolen wordt in de trein/school/of wat dan ook ben je niet verzekerd
Echt... :? Nou, dat schiet dus ook niet op...D8 voor diefstal op school/in de trein etc...Dus dat heeft niet of nauwelijks nut op zo'n verzekering af te sluiten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Anoniem: 121759 schreef op 27 augustus 2004 @ 16:58:
[...]

Echt... :? Nou, dat schiet dus ook niet op...D8 voor diefstal op school/in de trein etc...Dus dat heeft niet of nauwelijks nut op zo'n verzekering af te sluiten 8)7
tsja ik weet et niet 100% zeker hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
XoiN schreef op 27 augustus 2004 @ 16:53:
Als je je laptop met een slot ergens aan vast bindt en dat slot wordt doorgeknipt cq. uit je laptop gerukt, dan kan je dat zien als braakschade en wordt er wel verzekerd, volgens mij.

Sommige verzekeringen verzekeren niet in openbare gebouwen. Zo zijn er veel scholen die ism Paradigit een verzekering aanbieden, die diefstal uit school niet dekt. Daar heb je natuurlijk helemaal geen bal aan, aangezien je dat ding 80% van de tijd buitenshuis op school zult gebruiken.

Mijn 'vaste' verzekeraar heeft wel een electronica verzekering, die ook in openbare gebouwen verzekert. M'n adviseur kon echter niet met zekerheid zeggen of laptops ook verzekert kunnen worden. Dit ivm hoge diefstalgevoeligheid en de toch snelle afschrijving ervan.

Zorg in ieder geval dat je voor je ergens je laptop laat verzekeren, je eerst kijkt of deze dekt in openbare gebouwen. Én zorg voor een degelijk laptop slot, want zonder braakschade verzekert niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij de-laptopper (waar ik van plan was m'n laptop aan te schaffen) zeggen ze het volgende:
"diefstal na braak (uitgesloten van dekking is diefstal uit vervoermiddelen, scholen, openbare gebouwen en verduistering)"

Dus dat schiet niet echt op....daar betaal je dan 169 euro voor.... 8)7

Maar aan de andere kant verzekeren ze wel weer tegen bliksem, laten vallen en drinken morsen etc... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028

Ik heb bij m'n laptopje (Acer) extra garantie + verzekering ongevallenschade gekocht. Waarschijnlijk is dat laatste niet nodig, maar voordat je het weet struikel je en laat je je speeltje uit je handen kletteren met een dikke rekening als gevolg. Nee bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Anoniem: 121759 schreef op 27 augustus 2004 @ 16:42:
Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen voor m'n nieuwe studie, natuurlijk wil ik deze ook goed verzekerd hebben i.v.m. diefstal, schade en hardware problemen.

Bij de meeste A-merken laptops hebben zelf al een next-day garantie of een carry-in (hangt af van het merk)

Sommige winkels voeren zelf ook een aparte verzekering, de-laptopper heeft bv. een 3jr. verzekering --> http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1717

Ik vind het allemaal een beetje verwarrend, misschien dat jullie een beetje tips kunnen geven aan de hand van ervaringen wat nou de beste beslissing is bij het afsluiten van een verzekering. Moet ik allebei de verzekeringen afsluiten, of is bv. alleen carry-in ook voldoende... :?

Ik heb btw ook nog een website gevonden die een verzekering verkoopt die ALLES dekt.... --> http://www.mahe.nl/mahe/mahe.html#gar
Maar aangezien ik nog nooit van deze verzekeraar gehoord heb, wilde ik het eerst even aan jullie vragen, tnx...
Ik heb toevallig vandaag mijn laptop opgehaald, en de verzekering apart geregeld, via de Rabobank bij de verzekeraar Mahe.
Deze verzekering dekt ook diefstal in school mits er sporen zijn van braak en de computer met een daarvoor bestemde kabel is vastgemaakt.
Als de kabel bv doorgeknipt is valt dit ook onder de dekking.
Verder dekt deze verzekering ook schade door eigen schuld, kortsluiting e.d. en ook tegen nieuwwaarde voor 3 jaar, dus geen afschrijving wat andere verzekeraars wel doen.
Je hebt wel een eigen risico maar dat is acceptabel. Max. 110 euro.
Kortom: geen slechte deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HoppyF schreef op 28 augustus 2004 @ 00:04:
[...]

Ik heb toevallig vandaag mijn laptop opgehaald, en de verzekering apart geregeld, via de Rabobank bij de verzekeraar Mahe.
Deze verzekering dekt ook diefstal in school mits er sporen zijn van braak en de computer met een daarvoor bestemde kabel is vastgemaakt.
Verder dekt deze verzekering ook schade door eigen schuld, kortsluiting e.d. en ook tegen nieuwwaarde voor 3 jaar, dus geen afschrijving wat andere verzekeraars wel doen.
Die verzekering dekt ook reparatie kosten (van evt. hardware problemen) of niet? Of raad je toch aan om OOK nog een verzekering van bv. Acer erbij af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

[...]

De noordelijke computerhandel Norrod heeft de verzekeringen ook lopen via Mahe. Volgens mij zit het HG-project ook bij Mahe, maar daar heb ik in de voorwaarden niet gelezen dat ze ook braakschade in scholen vergoeden. Er is idd wel een eigen risico. Eerste drie dacht ik niet, vierde jaar wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 28-08-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111688

VU-notebook project biedt de verzekering ook aan via Mahe:

• Onopzettelijk stoten en vallen (ook door kinderen en huisdieren), blikseminslag, • verkeerde spanning (incl. inductie), brand, ontploffing, kortsluiting, vocht en diefstal na braak
• 36 maanden snelle en vakkundige reparatie, schadeherstel of herlevering door ISL bij schade
• 36 maanden nieuwwaarde dekking en geen afschrijving
• beperkt eigen risico (max. € 110,- per gebeurtenis)
• doorlopende transport- en verblijfsdekking over de gehele wereld (werelddekking)
• geen dure elektronica-verzekering of uitbreiding van de huidige verzekeringspolis
• Voornoemde premies zijn voor drie jaar tegelijk en zijn incl. kosten en assurantiebelasting.

Dit voor 150 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111688 op 28-08-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 111688 schreef op 28 augustus 2004 @ 16:41:

• Onopzettelijk stoten en vallen (ook door kinderen en huisdieren), blikseminslag, • verkeerde spanning (incl. inductie), brand, ontploffing, kortsluiting, vocht en diefstal na braak
• 36 maanden snelle en vakkundige reparatie, schadeherstel of herlevering door ISL bij schade
• 36 maanden nieuwwaarde dekking en geen afschrijving
• beperkt eigen risico (max. € 110,- per gebeurtenis)
• doorlopende transport- en verblijfsdekking over de gehele wereld (werelddekking)
• geen dure elektronica-verzekering of uitbreiding van de huidige verzekeringspolis
• Voornoemde premies zijn voor drie jaar tegelijk en zijn incl. kosten en assurantiebelasting.

Dit voor 150 euro.
Heeft iemand wel eens een verzekering afgesloten bij Mahe? Zo ja, wat zijn dan je ervaringen met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 61137 schreef op 28 augustus 2004 @ 12:59:
[...]

De noordelijke computerhandel Norrod heeft de verzekeringen ook lopen via Mahe. Volgens mij zit het HG-project ook bij Mahe, maar daar heb ik in de voorwaarden niet gelezen dat ze ook braakschade in scholen vergoeden. Er is idd wel een eigen risico. Eerste drie dacht ik niet, vierde jaar wel.
Hangt van het project af of er rekening is gehouden met diefstal uit de school.
In mijn geval is diefstal na braak gedekt binnen de school mits er gebruik is gemaakt van een beveiligingskabel en het overdag is.
Overige openbare gebouwen en uit vervoermiddelen en verduistering zijn uitgesloten. Voor de rest is dit een complete verzekering lijkt me.
De dekking is 3 jaar en de premie geldt dus ook voor 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

OK, dan ga ik zodra ik mijn laptop (IBM Thinkpad T41P) eindelijk eens ontvang ook langs de Rabobank voor een goede verzekering. Wat kost zo'n verzekering per maand/jaar? Ik wil die verzekering dan voor 2-3 jaar afsluiten, denk dat 2 wel genoeg is, daarna is je laptop toch al redelijk oud geworden en betaal je relatief veel geld voor het verzekeren van iets wat 2e hands nog maar een schijntje waard is :)

Edit: Hoe kunnen verzekeringsmaatschappijen dit aanbieden BTW? Iedereen gaat toch met zulke voorwaarden na 3 jaar hun laptop op de grond flikkeren en nieuwwaarde terugclaimen :? Koop je dan heeeeeel wat meer voor :)

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 28-08-2004 22:33 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar dat laatste ben ik ook wel benieuwd eigenlijk, iedereen gaat opeens koffie en thee morsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:31
- Onopzettelijk stoten en vallen (ook door kinderen en huisdieren), blikseminslag
Je moet volgens mij wel kunnen bewijzen dat dit onopzettelijk is gebeurd. Dus ff koffie morsen over je laptop van 2j en 11m om zo de nieuwwaarde terug te vorderen zit er niet in vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116781

Antediluvian schreef op 28 augustus 2004 @ 22:50:
[...]

Je moet volgens mij wel kunnen bewijzen dat dit onopzettelijk is gebeurd. Dus ff koffie morsen over je laptop van 2j en 11m om zo de nieuwwaarde terug te vorderen zit er niet in vrees ik.
Als je ervoor kan zorgen dat een paar van je mede-studenten getuigen waren van het "incident" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het allemaal toch wel een beetje vaag met die verzekeringen.... :?
Heeft er iemand wel eens een nieuwe laptop gekregen (via verzekering) vlak voordat de verzekering afgelopen was? Zo ja, deden ze hier dan moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116949

BTW de verzekering van de-laptopper loopt ook via Mahe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Grrrrrene schreef op 28 augustus 2004 @ 22:31:
[...]

OK, dan ga ik zodra ik mijn laptop (IBM Thinkpad T41P) eindelijk eens ontvang ook langs de Rabobank voor een goede verzekering. Wat kost zo'n verzekering per maand/jaar? Ik wil die verzekering dan voor 2-3 jaar afsluiten, denk dat 2 wel genoeg is, daarna is je laptop toch al redelijk oud geworden en betaal je relatief veel geld voor het verzekeren van iets wat 2e hands nog maar een schijntje waard is :)

Edit: Hoe kunnen verzekeringsmaatschappijen dit aanbieden BTW? Iedereen gaat toch met zulke voorwaarden na 3 jaar hun laptop op de grond flikkeren en nieuwwaarde terugclaimen :? Koop je dan heeeeeel wat meer voor :)
3 jaar verzekeren kost incl. belasting / kosten, 119 euro (aankoopwaarde 0-1500 euro) en 149 euro voor aankoopwaarde 1500-2000 euro.
Deze bedragen kunnen iets verschillen omdat je dit niet rechtstreeks bij Mahe kunt afsluiten maar dit via de winkel of dealer doet.
Deze verzekering is inderdaad tegen nieuwwaarde, dus in principe zou je een nieuwe laptop kunnen krijgen als deze na 2 j 11 maanden onherstelbaar beschadigd raakt.
Op de grond laten vallen is wel wat voor de hand liggend, misbruik zal wel gestraft worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

Zijn er mensen die ervaring hebben met reparaties, en de dekking door verschillende verzekeringen. Hier heb ik namelijk wel interesse in omdat het volgens mij (is mijn eerste laptop) meestal dure reparaties zijn door het gebrek aan reserveronderdelen voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112941

heeft er inmiddels mishien iemand wat ervaringen of suggesties m.b.t deze verzekeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Ons bedrijf www.microcenter.nl doet al jaaaaaaaaaaaaren alle verzekeringen via MAHE, zeer goede ervaringen mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87089

Anoniem: 112941 schreef op 17 oktober 2004 @ 14:53:
heeft er inmiddels mishien iemand wat ervaringen of suggesties m.b.t deze verzekeringen?
Ik heb tijdens het IBM T42 WLAN project bij de TU Delft met Mahe zaken gedaan. Uitstekend bedrijf. En desgewenst kun je de verzekeringspremie meefinancieren in de totaalprijs van de Thinkpad. Voor een eerder gekochte Thinkpad wordt het moeilijker, hoe wil je aantonen dat er nog geen schade was?

Ik ben aan het inventariseren of er interesse is voor een IBM Thinkpad met all risk verzekering en financiering.
Laat me gerust per PM weten hoe je een verzekering zou willen zien.
Niet gedekt binnen campusgebouwen is inderdaad wat wonderlijk voor een studentenverzekering.

Ik meen me te herinneren dat bij MT en IO Delft even is gekeken naar de lockers en dat een laptopslot verplicht was. Zoiets zal het nu wel weer worden. Bedenk dat je 36 maanden de volledige nieuwwaarde vergoed krijgt (en niet een aflopend %age zoals bij andere verzekeraars). En dat de beruchte kop koffie in het toetsenbord gewoon wordt vergoed!
Tarieven zijn nu nog niet duidelijk, meer nieuws later deze maand.

[ Voor 21% gewijzigd door curry684 op 01-11-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87089 schreef op 17 oktober 2004 @ 16:22:
Ik ben aan het inventariseren of er interesse is voor een IBM Thinkpad met all risk verzekering en financiering.
Laat me gerust per PM weten hoe je een verzekering zou willen zien.
Niet gedekt binnen campusgebouwen is inderdaad wat wonderlijk voor een studentenverzekering.

Ik meen me te herinneren dat bij MT en IO Delft even is gekeken naar de lockers en dat een laptopslot verplicht was. Zoiets zal het nu wel weer worden. Bedenk dat je 36 maanden de volledige nieuwwaarde vergoed krijgt (en niet een aflopend %age zoals bij andere verzekeraars). En dat de beruchte kop koffie in het toetsenbord gewoon wordt vergoed!
Tarieven zijn nu nog niet duidelijk, meer nieuws later deze maand.
Verzekering en financiering zijn geregeld, mits niet ouder dan drie maanden voor alle laptops.

Arthur Swart

www. 8)7 .nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017
abnamro bied ook notebooks verzekeringen aan.
voor 2,50 per maand of zo? iets in die trent.
en ze zeggen dat hij ook gedekt is bij diefstal, verlies of zelfs bv kleine ongelukjes (koffie over je ding heen bv)
ik heb het zelf niet maar maybe dat je er een keer kan kijken

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het doorgelezen en die ABN amro verzekering is echt gunstig voor studenten, als alles wat er in staat waar is. Moet nog een addertje onder het gras ontdekken. Uitgesloten van het dekkingsgebied is als je je laptop verliest wanneer je hem onbeheerd achterlaat in een openbaar gebouw of vervoer.

Dus ik neem aan dat wanneer de laptop in je rugzak zit op je rug of voor je neus, dat het dan wel onder de verzekering valt. Mijn vraag is alleen hoe bewijs je dat het niet onbeheerd is gebeurt. Geloven ze je op je woord of moet je zichtbaar letsel aan kunnen tonen, dus dat je er wel voor moet vechten en niet zomaar aan de dreigende dief geven :P .

Ze hebben vast onderzoek gedaan naar de mentaliteit van verzekeringnemers. Dat de meesten liever niet de moeite ondergaan van het claimen van dekking, door middel van met opzet een glas wijn te gieten over je laptoptoetsenbord of een vriend je laptop te laten jatten.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 111688 op 07-11-2004 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111688 schreef op 07 november 2004 @ 03:10:
<SNIP>
Geloven ze je op je woord of moet je zichtbaar letsel aan kunnen tonen, dus dat je er wel voor moet vechten en niet zomaar aan de dreigende dief geven :P .

Ze hebben vast onderzoek gedaan naar de mentaliteit van verzekeringnemers. Dat de meesten liever niet de moeite ondergaan van het claimen van dekking, door middel van met opzet een glas wijn te gieten over je laptoptoetsenbord of een vriend je laptop te laten jatten.
Hoe het bij die bank zit weet ik niet, maar bij onze verzekeraar hoef je je leven niet te wagen voordat je kunt claimen.
Je moet bij beroving aangifte doen en binnen 48 uur melden dat je de spullen kwijt bent. Lijkt me ook wel zo normaal, daar ben je nou net voor naar een verzekeraar gestapt.

Er wordt niet veel geclaimt, de consequentie is toch altijd dat je een paar dagen zonder laptop zit. Dan moet het ding nog worden ingericht, alle userdata vanaf backups erop zetten is ook niet ieders hobby.

Arthur Swart
www. 8)7 .nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151064

Ik heb ook een laptopverzekering via Mahe afgesloten en ik moet zeggen dat dat me niet echt goed is bevallen. Helaas heb ik hem moeten aanspreken omdat mijn laptop gestolen is. Tot overmaat van ramp is dit waarschijnlijk door het personeel van het hotel gedaan met een een algemene sleutel en zijn er dus geen opengebroken ramen of kapotte sloten, zodat ik waarschijnlijk niets vergoed krijg. Nou is dit niet mijn slechte ervaring en kan ik ze moeilijk hierop afrekenen.

Waar ik wel heel erg van baal is de snelheid (of eerder gezegd traagheid) waarmee ze mijn schadeaanvraag afhandelen. Ik heb meer dan een maand moeten wachten op een afwijzing. In de tussentijd heb ik regelmatig gebeld en heb ik zelfs mijn formulieren opnieuw (!) moeten faxen omdat ze niet meer in het systeem stonden (en een week ervoor nog wel). Daarna heb ik bezwaar aangetekend en anderhalve week later gebeld hoe het ermee stond. Zo gingen vervolgens weer twee en een halve week voorbij met telefoontjes om tot slot te horen dat ze mijn bezwaar nooit hebben ontvangen. M.a.w. ik ben twee en een halve week aan het lijntje gehouden. Ik kon het mailen en dan zou het die die week nog behandeld worden. Nu anderhalve week later is het nog steeds niet behandeld en degene die het zou behandelen is op vakantie.

Even kort samengevat: ze zijn traag, doen valse beloftes, hebben een slordige administratie en ondertussen zit ik al bijna 3 maanden zonder computer, aangezien ik geen nieuwe kan kopen omdat ik -mochten ze het vergoeden- een nieuwe bij de winkel kan uitzoeken!

Dat is dus mijn, niet echt positieve, ervaring met Mahe. Hebben meer mensen dit of zijn er ook andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 22:37
Misschien een nabrander....zie dat deze topic al oud is, maar toch: hoe is het afgelopen met Mahe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Weet iemand of er verzekeringen voor de Macbook's zijn die ook reizen en openbare ruimtes verzekeren?

Ik ga binnenkort weer touren met de band en dan wil ik mn macbook graag goed verzekerd mee hebben.

Alvast dank.

(idd hoe is het afgelopen met Mahe?)

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Pagina: 1