maxtor tikken format vobis

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
maxtor tikken format vobis, wat hebben deze woorden met elkaar gemeen...?

De kast is op temp (36c) de processor ook (I 2,8)
De fans werken allemaal.
OS = XP home, verder werkt alle hardware, geen conflicten.

Het probleem is dat de maxtor 40 gig binnen 8 minuten na start gaat tikken en takken en dan 'vastslaat', de HDD LED blijft dan branden maar de disk doet niks meer.
Ook is hij gewoon weg in het bios dan !

Is de boel koud: bios ziet hem, XP start op, minuut of 5, geluiden, 3 minuten later... vast...

Binnen garantie (garantie is 3 jaar, dit is 2,5e jaar) is men met de pc naar vobis gegaan en vobis zegt nu:
"formateren en dan is het weer goed...." Dat gaan we sowieso doen.

Iemand die zoiets al eens zelfs maar gehoord heeft!?
Werkte het, dus na de format was de HDD van maxtor weer 100%?
Wat kan zoiets veroorzaken?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

oorzaak: brakke hardddisk (slijtage? toevallig fout geproduceerd? )

Remedie: soms helpt een low-level format, maar lang niet altijd (dus geen normale format. low-level is meestal wel te doen met tools van de harddiskfabrikant)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
FireWurX schreef op 27 augustus 2004 @ 01:04: Remedie: soms helpt een low-level format, maar lang niet altijd (dus geen normale format. low-level is meestal wel te doen met tools van de harddiskfabrikant)
Ja dat zal wel lukken met killdisk.exe of zo.
Maar ik vind het wel erg van vobis dat die een klant naar huis sturen met: formateer hem maar.
Als ze bedoelen: low level, hadden ze dat ff zelf moeten doen lijkt me.
Ik denk dat vobis nu een klant kwijt is, wat zeg ik, een heel gezin, goed voor 3 pc's

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19
Kijk op maxtor voor hun diagnose tools. Als daar iets uit komt, kun je een RMA doen. Ik neem aan dat die disk nog wel 3 jaar fabrieksgarantie heeft, dus als je snel bent, gaat het goed. Heb zeer goede ervaring met de extended RMA (zo heet het dacht ik) van Maxtor, ze sturen onder borg van een creditcard eerste een nieuwe schijf, kun je op je gemak data overpompen en pas daarna de brakke terugsturen. Werkt perfect!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Kijk eens in de faq - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

En ja, formatteren zal extreem veel zin hebben op een schijf die niet eens meer door je bios herkend kan worden onder bepaalde omstandigheden voel het sarcasme ;). Je disk is gewoon brak en/of heeft onvoldoende koeling. Maar de brakheid kan je zelf onderzoeken met Powermax, en mocht je opmerken dat de disk gloeiend heet is na een tijdje draaien, dan kan je zelf ook verzinnen dat ie koeling nodig heeft. Ofwel, probeer eerst wat dingen zelf, en bekijk de stickies van dit subforum, dan kom je al een heel eind. Als je er echt niet aan uit zou komen kan je wel een nieuw topic starten, maar dan wel met resultaten van Powermax en resultaat wanneer je een fan direct op de HD richt. Maar een schijf die je bios al niet meer kan zien na een poosje is zonder bijzondere oververhitting door een extreem slechte kast sowieso al rijp voor RMA.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 27-08-2004 08:37 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.