Bij een klant waar ik op dit moment werk hebben ze een fout gemaakt bij de installatie. Ze hadden tijdens de installatie gekozen voor per-server in plaats van per-device license mode. Hierdoor konden heel veel gebruikers niet inloggen op de server, wel waren er 35 CAL`s geinstalleerd maar dit heeft alleen nut bij per-device (vroeger per-seat). Nu hadden ze op deze server allerlei zaken geinstalleerd als Exchange 2003, OWA. Nu denk ik persoonlijk dat de enige oplossing is om windows 2003 SBS opnieuw te installeren en de system state data en AD weer terug te zetten vanaf backup. Weet iemand of dit gaat werken ? We hebben namelijk geen zin om alle users e.d opnieuw in te stellen. Naar mijn idee moet dit werken zolang ik maar hetzelfde ip adres en computernaam gebruik. Alle profielen en exchange mailboxen staan op een andere schijf overigens.
De reden waarom ik de license mode niet terug verander is omdat win2003 sbs dit niet ondersteund.
Denk dat dit de snelste oplossing is.
Even ons netwerk op een rijtje :
Server : Win2003 SBS met Exchange 2003
Werkstations : ong. 15x Win2000 en 20x Windows XP Pro
De reden waarom ik de license mode niet terug verander is omdat win2003 sbs dit niet ondersteund.
Denk dat dit de snelste oplossing is.
Even ons netwerk op een rijtje :
Server : Win2003 SBS met Exchange 2003
Werkstations : ong. 15x Win2000 en 20x Windows XP Pro