Toon posts:

[Exchange 2003] mailbox zonder user

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een mailbox in Exchange 2003 server aanmaken zonder dat ik een user aan hoef te maken in AD

Ik heb met de search gezocht op GOT en dit topic gevonden:
[rml][ Exchange 2003] mailbox aanmaken zonder user koppeling? *[/rml]

Hieruit begrijp ik dat het niet mogelijk is om een mailbox aan te maken zonder gebruker.

De vraag waar ik nu mee zit: Is het mogelijk om de user niet toe te staan in te loggen? Als ik namelijk de user in AD op disabled zet, dan kan ik ook niet meer bij de mailbox.

Ik laat nu namelijk mijn GFI spamfilter spam doorsturen naar een mailbox SPAM@<domein>.nl. Hiervoor heb ik een user SPAM aan moeten maken, maar nu is het ook mogelijk om in te loggon onder de username SPAM. Dit is niet de bedoeling. Het enige wat ik nodig heb van de gebruiker is de mailbox.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:27
Kun je geen alias aanmaken voor de SPAM mailbox ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 09:33:
Ik wil een mailbox in Exchange 2003 server aanmaken zonder dat ik een user aan hoef te maken in AD

Ik heb met de search gezocht op GOT en dit topic gevonden:
[rml][ Exchange 2003] mailbox aanmaken zonder user koppeling? *[/rml]

Hieruit begrijp ik dat het niet mogelijk is om een mailbox aan te maken zonder gebruker.

De vraag waar ik nu mee zit: Is het mogelijk om de user niet toe te staan in te loggen? Als ik namelijk de user in AD op disabled zet, dan kan ik ook niet meer bij de mailbox.

Ik laat nu namelijk mijn GFI spamfilter spam doorsturen naar een mailbox SPAM@<domein>.nl. Hiervoor heb ik een user SPAM aan moeten maken, maar nu is het ook mogelijk om in te loggon onder de username SPAM. Dit is niet de bedoeling. Het enige wat ik nodig heb van de gebruiker is de mailbox.
Het beste wat je kan doen is een nieuwe policie te maken speciaal voor gebruikers die niet mogen inloggen. De standaards policie van guest heeft al te veel rechten. Met een andere policie is het wel mogelijk. Maar let wel op dat je die niet aan de admin koppelt.

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Je kan wel een mailbox aanmaken, dan een 2de user er full rechten op geven. Dan user 1 disablen.

http://specs.tweak.to/9714

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Je kan ook een Public folder maken waar een email adres aan vast hangt.
Wij doet dit zo voor zowel onze virus meldingen als de postmaster box.

Because Great minds Think alike

Verwijderd

Topicstarter
Cycloon schreef op 27 augustus 2004 @ 10:19:
Je kan wel een mailbox aanmaken, dan een 2de user er full rechten op geven. Dan user 1 disablen.
Als ik de eerste user disable, dan kan ik toch ook niet met de 2e user in de mailbox inloggen?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Wel, zo maak je resource mailboxen. Hier zijn alle accounts voor resource mailboxen gedisabled.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Muppet schreef op 27 augustus 2004 @ 10:34:
Wel, zo maak je resource mailboxen. Hier zijn alle accounts voor resource mailboxen gedisabled.
Verklaar je nader... :?

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand mij kan vertellen wat Muppet bedoeld...?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Resource als in Beamer of vergader ruimte.

Dan kun je de planning daarvan via Exchange doen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
En hoe maak je dan zo'n resource aan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=exchange resource mailbox] wellicht een goed idee?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Even ter info:
- Je kan iets van "Deny local logon" instellen voor de accounts waar je niet mee aan mag loggen
- Je kan de gebruiker "Deny access" geven op z'n eigen mailbox; als er dan iemand onder die bepaalde gebruikersnaam inlogt kan iig niet bij de mailbox!

Wees consequent, maar niet altijd

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Aangezien dit een Exchange probleem is, welke onder software valt en niet onder Windows verplaats ik dit topic even naar Software Algemeen.

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
de simpelste workaround is om niet je user SPAM te disablen, maar om de logon hours allemaal leeg te maken.
Verder kan je een mailaccount aan een groep hangen, dus dan hoef je er geen user voor aan te maken. Als je in die groep verder geen members hebt ...

Jikra

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Jikra schreef op 28 augustus 2004 @ 10:09:
de simpelste workaround is om niet je user SPAM te disablen, maar om de logon hours allemaal leeg te maken.
Verder kan je een mailaccount aan een groep hangen, dus dan hoef je er geen user voor aan te maken. Als je in die groep verder geen members hebt ...
das niet echt een 'account' natuurlijk maar een email adres :)

klein detail

A wise man's life is based around fuck you

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Ik dacht dat 't daar ook om ging, toch

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties!

Ik zie dat er een heleboel mogelijkheden zijn. Waarschijnlijk is de ene oplossing beter dan de andere, maar ik ga eens kijken wat ik kan bereiken
Pagina: 1