Toon posts:

hoe ver kan ik gaan kwa koeling.

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een AMD 64 3000+ gekocht en een ASUS K8T se Deluxe moederbord. De Kooler die er op zit is van Cooler master en het type is hyper 6.
De temperatuur van de processor met deze cooler is rond de 30 graden. Ik wil graag weten hoe ver ik kan gaan kwa overclocking voordat ie te warm word.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probeer het uit?
Het is namelijk per computer verschillend :)
De ene heeft een grotere kast, dus betere afvoer van de warmte etc. etc.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Dat is moeilijk te zeggen, hoe ver je precies kan gaan.

Je moet gewoon uitproberen, boven de 60 wordt het gevaarlijk.
Aan je temp te zien, kun je wel ff doorclocken >:)

EDIT:
Installeer speedfan of een andere tool om je temp uit te lezen

[ Voor 19% gewijzigd door Shuisman op 26-08-2004 10:43 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Probeer het uit. Als je CPU rond de 60 graden idle is (ong.) zal je ongeveer wel het maximale hebben gehaald. Je kunt dan nog hoger gaan als je wilt, maar ik denk dat je rond die temperatuur nog wel veilig zit. :)

Signature

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
TS: en wat is je stressed temp? Probeer es uit met prime95..Denk niet dat die 30graden stressed is :P

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit verscheelt heel erg per PC... Overklokken is uitproberen.. daar zijn geen vaste waarde's voor te geven!

Als je geen risico's wilt lopen is overklokken heeeel simpel.. Je doet het niet :P

Welkom @ GoT btw :) Hoop dat je je hier thuis zal voelen, echter is dit een heel erg simpele vraag die ook beantwoord is in de FAQ :) Ik zal het betreffende deel nog even voor je opzoeken :)

Uit: http://gathering.tweakers...essage/17829096#steppings
Over steppings en andere kwaliteitszaken

Het belangrijkste beginsel van overklokken is dat garantie vooraf niet bestaat. Het feit dat je buurman met zijn processor een bepaalde snelheid haalt betekend nog niet dat jij dat ook haalt, ook al heb je verder exact dezelfde hardware.

Er bestaan wel bedrijven die processors verkopen die gegarandeerd een bepaalde snelheid halen maar dat zijn altijd vooraf geteste exemplaren. En vooraf weten welke snelheid je processor gaat halen neemt natuurlijk een hoop lol weg van het overklokken.

[ Voor 113% gewijzigd door Apen-nootjes op 26-08-2004 12:26 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers :)

Qua koeling kun je onder het vriespunt gaan zolang je condensatie tegengaat :P

Wat betreft warmte: PMG Faq: Hoe warm mag m'n CPU worden? / DOC Faq: Over maximale CPU temperaturen. Gewoon uitproberen en je temperaturen in de gaten houden. Wat betreft de AMD Athlon64 is er zelfs een groot ervaringen topic: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 5[/rml] ;)

Kortom, maak gebruik van de naslagwerken (Faq, search etc) alvorens een topic te openen. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op het forum.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 12:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.