Volgens mij heb jij er niet echt veel kaas van gegeten, getuige de opmerkingen die je maakt. Mijn kaart wordt helemaal niet onstabiel en gaat heus niet makkelijker kapot, nadat ik hem geflashed heb. Wat denk je nou zelf? Dat mensen hier met een kaart van 450 euro zomaar dat risco nemen? Goede koeling is vereist, maar als je daaraan voldoet is er niets aan de hand. Daarom heeft het merendeel er waterkoeling opzitten of verbeterde luchtkoeling.
Je gaat natuurlijk niet aan de gang met het standaard luchtkoelertje en dan maar vmodden en die kaart 24/7 op z'n staart trappen, maar dat hoef ik eigenlijk niet te vermelden, want daar zal de gemiddelde DOC' zich al van bewust zijn.
Maar nu weer ontopic!
Ik probeer net met RadEdit en Rabit diverse XT biossen te openen maar met beide programma's krijg ik foutmeldingen en krijg ze niet geladen. Worden XT biossen nog niet ondersteund in RadEdit of is dit een Ati beveilignig oid?
Ik wilde nu juist alle memory timmings gaan bekijken en vergelijken.
Nu heb ik wel de memory timmings van m'n eigen bios. Da's de Gigabyte versie. Uitgelezen via de laaste versie van AtiTool.:
TRCDRD 7CLK
TRCDWR 4CLK
TRP 5CLK
TRAS 6CLK
TRRD 6CLK
TR2W CL+2CLK
TWR 7CLK
TW2R 1CLK
TW2R same bank Use TWR Rule
TR2R 3CLK
REFRESH 34
TRFC 20CLK
TRD 1CLK
WR LATENCY 2CLK
CAS LATENCY 5CLK
CMD LATENCY 0CLK
STR LATENCY =WR LATENCY
Als iemand met dat laatste 526/573 bios nu dezelfde lijst met timmings kan posten kunnen we misschien even vergelijken en kijken welke timmings nu wel of niet lossser staan.
Je kan ook in AtiTool on the fly de timmings aanpassen.
[
Voor 36% gewijzigd door
Demon_Eyez op 19-09-2004 12:18
]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover