Toon posts:

Brein zet vraagtekens bij snelle verbindingen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Brein zet vraagtekens bij snelle verbindingen

woensdag 25 augustus 2004

De Stichting Brein suggereert dat de meeste studenten thuis geen snelle verbindingen nodig hebben. Die verbindingen vormen volgens Brein, slechts een potentiële bron van criminaliteit.
De Telegraaf van hedenmorgen:
"Veel studenten hebben extreem snelle (glasvezel)verbindingen vanaf hun flatjes met een universiteitscomputer, waardoor ze zeer interessant zijn voor criminele bendes als verspreiders van illegale software...”

“De gemiddelde student heeft momenteel vanuit zijn woning een datacapaciteit die tientallen malen hoger ligt dan de datacapaciteit van een doorsnee breedbandgebruiker. Voor wetenschappelijke doeleinden is dit overbodig", aldus Bas Vissers, coördinator piraterijbestrijding bij Brein. Hij bepleit een fikse beperking in de internetmogelijkheden voor studenten.

We belden met Bas Vissers. Hij bevestigt dat hij 'vraagtekens' heeft bij de snelle verbindingen naar studentenhuizen, maar ontkent vervolgens de logische consequentie zoals die in De Telegraaf staat: het afknijpen van verbindingen. U kunt luisteren naar het gesprek met Bas Vissers in Windows Media.

Invallen gedaan
De Telegraaf komt met haar artikel naar aanleiding van invallen in veertien studentenhuizen in Nederland. Dit gebeurde op verdenking van illegale handel in software via internet. Dat gebeurde in overleg met de FBI en is uitgevoerd door de Fiod-ECD .

De invallen maakten onderdeel uit van internationale opsporing van illegale handel in bestanden, ingezet door de FBI met de 'Operation Fastlink'. Het ging om het oprollen van groepen als 'Fairlight', Kalisto', 'Echelon' en 'Class and Project X'. Die 'Operation Fastlink' dateert al van april, zo blijkt uit informatie uit Washington.

Bij dit grootste optreden tegen 'warez' tot nu toe ging het in totaal om honderden invallen in vele landen.

Volgens de voorlichter van het 'Functioneel Parket' van het Openbaar Ministerie in Den haag, waar de Fiod onder valt, wordt vooralsnog niets bekend gemaakt over het aantal aanhoudingen bij die invallen en eventuele vervolgingen. "Het onderzoek loopt nog", aldus het OM.

Bronnen: Stichting Brein, OM, Department of Justice mededeling, Telegraaf

Kijk dat ze iets aan het misbruik willen doen, is op zich te begrijpen, maar dit slaat natuurlijk nergens op.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 09:35 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mja en waarom post je dit butros? ah "Kijk dat ze iets aan het misbruik willen doen, is op zich te begrijpen, maar dit slaat natuurlijk nergens op."

dat er meer groepen aangepakt waren dan Fairlight wist ik niet, maar goed. Ik moet hier een waarschuwing in lezen voor iedereen met een snelle verbinding in zijn of haar studenten flatje/kamer?

Het ging hier, dacht ik, vooral om mensen die geld verdienen met illigale software

wellicht dat Brein het heeft over afknijpen naar het nivo van de snelste adsl verbindingen. Ik woon in Leiden en had eerst een verbinding van zo'n 4 of 5 MB (sdsl) nu 2MB
om bij de vergelijking van auto's te blijven... van een mclaren-f1 naar een gewone porsche 911

[ Voor 42% gewijzigd door ROFLASTC op 26-08-2004 22:40 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah... da's net zoiets als het bezitten van een auto die harder kan dan 120 km p/u, je hebt er niks aan want je mag maar maximaal 120 km p/u in Nederland. Dus iedereen die dus een snellere auto bezit is een potentieel verkeersovertreder....

Wel raar dat online gamen niet ten sprake komt... daar heb je ook een snelle verbinding voor nodig.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
Brein heeft om de dag wel een persbericht..ze willen gewoon laten weten dat ze bestaan. Het is een particuliere stichting dus ik vraag me af of de universiteiten wel met hun moeten praten aangezien Brein alleen bezig is met hun eigen belangen.

Verwijderd

Omdat die verbinding natuurlijk officieel daarvoor niet bedoeld is.

Verwijderd

Ach ze beseffen dat ze het eigenlijk niet kunnen winnen. Dus gooien ze het maar over een andere boeg.

Een kat in het nauw . . . zeg maar.

Warez waren er al vóórdat de studenten een snelle verbinding hadden. En ook toen werden de warez makkelijk en goed verspreid, denk bijvoorbeeld eens terug aan de C64 tijd.

Kortom de gebruike argumenten van BREIN zijn volkomen drogredenen, en niet realistisch. Ze beginnen gewoon door te hebben dat ze het niet kunnen winnen.

just my $0,02

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 09:18 ]

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-02 22:26
Han schreef op 26 augustus 2004 @ 09:08:
Mjah... da's net zoiets als het bezitten van een auto die harder kan dan 120 km p/u, je hebt er niks aan want je mag maar maximaal 120 km p/u in Nederland. Dus iedereen die dus een snellere auto bezit is een potentieel verkeersovertreder....

Wel raar dat online gamen niet ten sprake komt... daar heb je ook een snelle verbinding voor nodig.
Je haalt me de woorden uit de mond Han _/-\o_

• _Dune_
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sorry hoor, maar ik heb echt zoiets van "waar bemoeit BREIN zich in vredesnaam mee". Ze gaan soms echt te ver in hun denk en handelen.

Zoals eerder opgemerkt bij online gamen is een snelle verbinding ook wel interressant en zo zijn er nog wel meer te noemen.

Daarbij is o.a. Brein zelf ook niet helemaal lekker bezig. Neem nu de heffingen op CDR/DVD media. Ik betaal voor wat ???

Laat ze a.u.b. eens hun mond houden en een echte baan gaan zoeken.

[ Voor 56% gewijzigd door _Dune_ op 26-08-2004 09:20 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Maar ze hebben wel gelijk :) Noem maar eens een paar zaken waarom een student wel een 100mbit verbinding moet hebben ?

Han: voor gamen heb je een snelle verbinding nodig met een lage ping ja, maar geen 100mbit bandbreedte. En studenten moeten zowieso studeren en niet gamen :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 09:19 ]

• Polyphemus
_Dune_ schreef op 26 augustus 2004 @ 09:16:
Sorry hoor, maar ik heb echt zoiets van "waar bemoeit BREIN zich in vredesnaam mee". Ze gaan soms echt te ver in hun denk en handelen.
Misschien vervelen ze zich :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:18:
Maar ze hebben wel gelijk :) Noem maar eens een paar zaken waarom een student wel een 100mbit verbinding moet hebben ?
Nee ze hebben niet gelijk. Een student heeft weliswaar geen 100MBit nodig, maar een student is ook niet per definitie warez aan het verspreiden.

Bovendien verspreid warez zich ook zonder de studentjes . . .

Het is een drog-redenering

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 09:22 ]

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 22:25

J27

Han: voor gamen heb je een snelle verbinding nodig met een lage ping ja, maar geen 100mbit bandbreedte. En studenten moeten zowieso studeren en niet gamen :Y)
muziekles volgen via internet bijvoorbeeld:

nieuws: Internet2 in de praktijk: masterclass op afstand

8)

• ROFLASTC
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

“De gemiddelde student heeft momenteel vanuit zijn woning een datacapaciteit die tientallen malen hoger ligt dan de datacapaciteit van een doorsnee breedbandgebruiker. Voor wetenschappelijke doeleinden is dit overbodig"
zelfs al zou ik een WO studie doen dan nog gebruikt geen hond men die verbinding nauwelijks voor wetenschappelijke doeleinden anders dan je spss programma draaien of mailen mbt papers, scripties, afstudeerprojecten doen e.d.

het is ook helemaal niet nodig om een hele dikke verbinding te hebben. Brein moet niet proberen om een probleem aan te pakken door schuldigen af te vangen omdat iedereen dus ook onschuldigen (en die zijn er echt wel B) ) tegengehouden worden.

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 26-08-2004 09:56 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-01 09:09

BTB

Nee ze hebben niet gelijk. Een student heeft weliswaar geen 100MBit nodig, maar een student is ook niet per definitie warez aan het verspreiden.
Nou, dat weet ik zomaar niet. Je zult toch echt wel studenten hebben die thuis analyses doen op hun PC op data die op hun vakgroep ergens staan. Dan is 100 MBit helemaal geen overbodige luxe.

Bram Bouwens

• Han
  • Niet online

Han

Je mist de issue hier :)

Het gaat hier om:
Veel studenten hebben extreem snelle (glasvezel)verbindingen vanaf hun flatjes met een universiteitscomputer, waardoor ze zeer interessant zijn voor criminele bendes als verspreiders van illegale software. Die verbindingen vormen volgens Brein, slechts een potentiële bron van criminaliteit.
Hij bepleit een fikse beperking in de internetmogelijkheden voor studenten.
Dat slaat dus gewoon nergens op... Het gaat er niet om of ze die verbinding nu wel of niet nodig hebben, dat is een andere discussie. Het gaat er om dat ze direct de link leggen met criminaliteit en behoorlijk aan het generaliseren zijn, het klinkt net of elke student met een snelle verbinding criminele activiteiten bedrijft. Vergeet niet dat er een overduidelijk verschil is tussen het downloaden van warez voor eigen gebruik en het downloaden en distruberen van warez met een winstoogmerk... Dat laatste wordt te makkelijk in verband gebracht met die snelle verbindingen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Digitaal lessen bijwonen (streaming), videoconferencing.
En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Han schreef op 26 augustus 2004 @ 09:26:
[...]

Je mist de issue hier :)

Het gaat hier om:
[...]

[...]
Dat slaat dus gewoon nergens op... Het gaat er niet om of ze die verbinding nu wel of niet nodig hebben, dat is een andere discussie. Het gaat er om dat ze direct de link leggen met criminaliteit en behoorlijk aan het generaliseren zijn, het klinkt net of elke student met een snelle verbinding criminele activiteiten bedrijft. Vergeet niet dat er een overduidelijk verschil is tussen het downloaden van warez voor eigen gebruik en het downloaden en distruberen van warez met een winstoogmerk... Dat laatste wordt te makkelijk in verband gebracht met die snelle verbindingen.
Juist dat bedoel ik, ze trekken een verband "tussen appels en peren" zeg maar.

Verwijderd

waardoor ze zeer interessant zijn voor criminele bendes als verspreiders van illegale software...”
ik hoor het tim kuijk nog zeggen: "software is ons pakkie an niet, dat doet de bsa. wij bestrijden films en muziek" :z

on topic: boeie. /me zet de downloads maar weer eens open

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Tja ik vind dat dat ze bij brein wel beetje gelijk hebben, ze waren ook niet van plan die verbindingen weer te laten weghalen ofzo, maar een wat strakker data limiet instellen.

Vind ik niks verkeerd aan, das ook goed voor uni's zelf denk ik :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op 26 augustus 2004 @ 09:27:
[...]
Digitaal lessen bijwonen (streaming), videoconferencing.
En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.
Daar heb je dus echt geen 100mbit voor nodig, dat is ook al goed te doen met 4mbit :)

Maar kom maar eens langs bij de gemiddelde student met zo een verbinding. Waar heeft hij het dan over als het over zn pc gaat, dat hij snel lessen kan opzoeken op het internet of ander lesmateriaal bekijken ? Nee, wel over hij hoe snel hij een film binnen heeft met kazaa :) Maar aangezien een hele hoop users hier zelf zo een verbinding heeft gaan die natuurlijk hier nooit mee akkoord gaan :)

En brein vindt mensen die via p2p illegale, copyrighted bestanden sharen ook al criminelen, dus daar valt een student met kazaa ook onder :)

Verwijderd

ik denk dat ik stichting brein voor de verandering eens voor de rechter sleep. smaad ofzo, er is vast wel iets te vinden.

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:35:
En brein vindt mensen die via p2p illegale, copyrighted bestanden sharen ook al criminelen, dus daar valt een student met kazaa ook onder :)
Neen, de student met KaZaa is een overtreder, geen crimineel. Pas als je zoiets doet om een winstoogmerk, dan ben je crimineel.

• RetepV
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Die Bas Visser is best wel een arrogant mannetje, hé. Studenten zijn in feite de economie van de toekomst. Als ze aan het werk gaan, komen ze nergens anders meer aan toe dan aan de taken die ze opgedragen krijgen. Dus moet je ze tijdens hun opleiding, wanneer ze dus vrij veel vrije tijd hebben, alle kans geven om leuke en goede dingen te kunnen ontwikkelen.

Tja, er zitten dus ook nadelen aan. Maar om nou vanwege die nadelen het kind met het waswater weg te gaan gooien...

Bas, kijk eens verder dan je neus lang is. Die studenten verdienen de schade die ze hebben aangericht later wel weer terug. En die paar die het ECHT bont maken, die kun je prima nu al aanpakken.

Ik zie geen enkele reden om aan de huidige situatie iets te veranderen. Sterker nog, het lijkt me nogal stom om mensen met potentie voor de toekomst de duimschroeven aan te draaien. Bas moet natuurlijk wel in de gaten blijven houden wie straks zijn pensioen betaalt.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over dat studenten die het naar hun zin hebben, doorgaans betere cijfers halen en meer leren. Een student is wel een investering in de toekomst, als je aan studenten gaat prutsen, ben je aan je eigen toekomst aan het prutsen. Daar moet je voorzichtig mee zijn. Die Bas Visser lijkt me geen voorzichtig man, gezien zijn ongenuanceerde uitspraken.

Trouwens, die lui van die crackgroepen zijn slimme jongens, die kun je beter mee hebben dan tegen je. Je kan beter je energie steken in het overtuigen van die jongens dat ze niet zo goed bezig zijn met betrekking tot de economie. Nu is de tijd om ze bij te leren hoe een land en een economie werkt, dan begrijpen ze later zelf hoe één en ander werkt, en dat je dingen niet veranderd door alleen maar recalcitrant te zijn.

Revolutie tegen de gevestigde orde lijkt leuk, maar het is pas het allereerste begin. Alleen wat er NA de revolutie gebeurt is van belang.

Een revolutie zonder plan voor wat er daarna moet gebeuren is hetzelfde als Irak bevrijden zonder een plan voor hoe het land weer opgebouwd moet gaan worden...

[ Voor 40% gewijzigd door RetepV op 26-08-2004 09:47 ]

Macbook Pro

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 19:35
Brein heeft wel gelijk als ze zeggen dat je als student dit soort brandbreedte niet nodig hebt om even iets op te zoeken op internet.
Maar waar bemoeien die gasten zich in godsnaam mee?!

Wordt je als student meteen voor crimineel aangezien als je een dikke pijp thuis hebt liggen. Maken ze vrienden mee.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, hier ben ik het niet mee eens. Het grote verschil tussen snelle auto's en een snelle verbinding is dat een snelheid boven de 120 in nederland per definitie illegaal is (behalve uiteraard op circuit en bij hulpdiensten ed).

Voor een snelle verbinding zijn legio legale toepassingen te verzinnen. Ikzelf heb voor mijn afstuderen datasets van honderden MB moeten analyseren. Was erg makkelijk geweest als ik dat gewoon thuis kon doen. Verder heb je natuurlijk het hosten van game- en andere servers (ja brein mensjes, die kunnen ook legale content hosten hoor) en het een beetje fatsoenlijk snel kunnen binnenhalen van die enorme service packs ;).

Het is dus uiteindelijk nog onzinniger dan de vergelijking die jij trekt ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08
Ik doe graduaat electronica, en we moeten regelmatig een programma van internet afhalen, of cursussen, of datasheets, of ...
En als we een scoopbeeld fotograferen voor een medestudent is het ook wel handig als we die snel kunnen doorzenden.
Van veel professionele programma's voor printen ontwerpen en simuleren enzo zijn ook demo's en studentenversies te downloaden...
Reden genoeg dus voor een snelle verbinding.
En ff een linux iso downen gaat ook lekker vlug.

Wat is daar toch allemaal illegaal en verboden aan???
RetepV schreef op 26 augustus 2004 @ 09:39:
...
Trouwens, die lui van die crackgroepen zijn slimme jongens, die kun je beter mee hebben dan tegen je. Je kan beter je energie steken in het overtuigen van die jongens dat ze niet zo goed bezig zijn met betrekking tot de economie. Nu is de tijd om ze bij te leren hoe een land en een economie werkt, dan begrijpen ze later zelf hoe één en ander werkt, en dat je dingen niet veranderd door alleen maar recalcitrant te zijn.

...
Ooit al een crack gezien waarin niet staat dat je het spel moet kopen als het je bevalt, omdat er anders geen games meer gemaakt worden??? Ik niet O-)
Crackers hebben de economie wel door hoor.

[ Voor 42% gewijzigd door naftebakje op 26-08-2004 09:53 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• marko77
  • Laatst online: 06-05-2025

jaa, máár ik wil wel kunnen video conferencen met mijn hoogleraar, en daar heb ik nu nét die snelle pijp voor nodig >:)

Mijn rig

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik vraag me af wat voor een auto de directeur van Brein rijdt?
Mercedes SL nogiets of BMW 5 serie?

Die kan ook 250 Km/u.
en je mag maar 120 KM.

Dus ik stel voor dat we morgen een persbericht sturen:
Internet Gebruikers zet vraagtekens bij wagenpark stichting brein
Het wagenpark van de stichting Brein bevat auto's die tot anderhalf maal de maximale toegestane snelheid aankunnen.
Dit zet aan tot crimineel gedrag,want zelf de woordvoerder van de stichting heeft al 3 verkeersboete's op zijn naam staan.

Stelletje.....

[ Voor 11% gewijzigd door weeraanmelden op 26-08-2004 09:53 ]

• VLQRT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-02 15:25
Stichting BREIN heeft weinig onvloed op de gezaghebbenden bij universiteiten dus ik denk niet dat mensen met een goedkope, maar wel retesnelle uni verbinding zich op dit moment zorgen hoeven te maken.

<edit>typo's</edit

[ Voor 6% gewijzigd door VLQRT op 26-08-2004 09:52 ]

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@weeraanmelden idd!

Zet ze maar in een oude fiat panda! Op de nederlandse wegen mag je toch niet harder ;)

• naftebakje
Janoz schreef op 26 augustus 2004 @ 09:52:
@weeraanmelden idd!

Zet ze maar in een oude fiat panda! Op de nederlandse wegen mag je toch niet harder ;)
offtopic:
flamen, en dat voor een mod......die mensen werken, en dus verdienen ze geld. Dat hun acties niet zo tof zijn kan wel zijn, maar ze zijn niet werkloos... en mogen dus zeker een auto naar keuze kopen.

Het heeft in mijn ogen geen nut de mensen persoonlijk aan te vallen, er is genoeg aan te vallen en te becommentariëren op hun daden!!!

[ Voor 5% gewijzigd door naftebakje op 26-08-2004 09:57 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

naftebakje schreef op 26 augustus 2004 @ 09:57:
[...]

offtopic:
flamen, en dat voor een mod......die mensen werken, en dus verdienen ze geld. Dat hun acties niet zo tof zijn kan wel zijn, maar ze zijn niet werkloos... en mogen dus zeker een auto naar keuze kopen.

Het heeft in mijn ogen geen nut de mensen persoonlijk aan te vallen, er is genoeg aan te vallen en te becommentariëren op hun daden!!!
Het betreft hier zeer waarschijnlijk lease bakken. Auto's aangeboden door brein aan de directie. Exact hetzelfde verhaal dus als wat de universiteiten met het aanbieden van een snelle verbinding aan hun studenten doen. De vergelijking gaat dus wel degelijk op.

[ Voor 4% gewijzigd door Janoz op 26-08-2004 10:14 ]

Verwijderd

Afgelopen schooljaar heb ik verschillende klasgenoten die regelmatig multimediaproducties (zelfgemaakt dus) van enkele 100en mb's tot een gigabyte overpompten van school naar hun studentenflat, dan komt die snelheid echt wel van pas.

Verwijderd

Neem nu de heffingen op CDR/DVD media. Ik betaal voor wat ???
Je betaald dit als compensatie op misgelopen inkomsten door het kopiëren :) Dus ik heb inderdaad ook zoiets van, joh ik moet betalen voor kopiëren? Ow.. dan ga ik ook kopiëren. :)

• naftebakje
Janoz schreef op 26 augustus 2004 @ 10:13:
[...]

Het betreft hier zeer waarschijnlijk lease bakken. Auto's aangeboden door brein aan de directie. Exact hetzelfde verhaal dus als wat de universiteiten met het aanbieden van een snelle verbinding aan hun studenten doen. De vergelijking gaat dus wel degelijk op.
Nee, jij valt die mensen aan op hun verloning, wat niets te maken heeft met het werk dat ze doen. Femme heeft toch ook een prachtpc staan, door deze site, daar val je hem toch niet op aan als er een nieuwsbericht op de FP staat wat onwaar blijkt te zijn.
En nee, een auto is niet te vergelijken met de snelheid van een internetverbinding.

Ik wil hen zeker niet verdedigen, maar hun auto, of het aantal kinderen dat ze hebben of hoe knap hun vrouw is doet er echt niet toe. De persberichten en andere zever die ze rondbazuinen uit naam van Brein, dat doet er toe, en daar moet je je commentaat op richten.
Ik blijf erbij: Het heeft in mijn ogen geen nut de mensen persoonlijk aan te vallen, er is genoeg aan te vallen en te becommentariëren op hun daden!!!

@gordijnstok: idd, ze zetten aan tot kopiëren, want de mensen die backups maken enzo moeten wel cd's/dvd/s kopen (met compensatie) terwijl een legaal gedownloade mp3 net zo goed op mijn HDD (of in een ipod ofzo) staat. Ze benadelen weeral de verkeerde mensen.

[ Voor 12% gewijzigd door naftebakje op 26-08-2004 10:29 ]

• Polyphemus
Janoz schreef op 26 augustus 2004 @ 09:52:
@weeraanmelden idd!

offtopic:
Wat is er mis met een Fiat Panda? De mijne haalt makkelijk 145 km/u hoor :D _/-\o_

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Janoz schreef op 26 augustus 2004 @ 09:44:
Voor een snelle verbinding zijn legio legale toepassingen te verzinnen.
Verder heb je natuurlijk het hosten van game- en andere servers (ja brein mensjes, die kunnen ook legale content hosten hoor) en het een beetje fatsoenlijk snel kunnen binnenhalen van die enorme service packs ;).
AMEN! My fellow Tweaker :Y) Ik mag jou wel 8)
[offtopic]C4l1m3r0 schreef op 26 augustus 2004 @ 10:29:
offtopic:
Wat is er mis met een Fiat Panda? De mijne haalt makkelijk 145 km/u hoor :D _/-\o_
offtopic:
GeTweaked zeker :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

C4l1m3r0 schreef op 26 augustus 2004 @ 10:29:
[...]

offtopic:
dattie 25 km/h te hard kan. schande

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Idd :P
Zoals eerder opgemerkt bij online gamen is een snelle verbinding ook wel interressant en zo zijn er nog wel meer te noemen.
Je wilt voor gamen een lage ping, niet een dikke pijp :P
Daarbij is o.a. Brein zelf ook niet helemaal lekker bezig. Neem nu de heffingen op CDR/DVD media. Ik betaal voor wat ???
Die betaal je aan de stichting thuiskopie, niet aan brein, en dat is een vergoeding voor de artiest, als jij een legaal thuiskopietje maakt. Je kopieert immers wel het materiaal van iemand anders (diezelfde artiest ;))

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

naftebakje schreef op 26 augustus 2004 @ 10:25:
Ik wil hen zeker niet verdedigen, maar hun auto, of het aantal kinderen dat ze hebben of hoe knap hun vrouw is doet er echt niet toe. De persberichten en andere zever die ze rondbazuinen uit naam van Brein, dat doet er toe, en daar moet je je commentaat op richten.
Ik blijf erbij: Het heeft in mijn ogen geen nut de mensen persoonlijk aan te vallen, er is genoeg aan te vallen en te becommentariëren op hun daden!!!
Het keyword is leasebak. Een leasebak is niet hun persoonlijk eigendom. Het is dus zeker niet hun auto! Ik zeg helemaal niks over hun persoonlijke situatie, hun kinderen en hun vrouw. Het onderwerp in het topic waar ik op reageer is ook 'het wagenpark van brein', niet 'de auto van Tim Kuik'.

IMHO houdt de vergelijking tussen een universiteit die een snelle verbinding aanbied tegenover een bedrijf(of stichting) die een snelle auto aanbied stand. Beiden kunnen gebruikt worden voor illegale doeleinden, en mijn onderbouwing waarom een te snelle auto meer illegaal is heb ik al eerder gegeven.

• m3gA
Ik vraag me trouwens af waarom iedere nieuwssite/krant al de persberichten van Brein klakkeloos overnemen.. het meeste is gewoon propaganda en heeft weinig nieuwswaarde.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 12:59
* Sluuut doet ff een lap tekts

Auto's en computers moet je niet vergelijken, dat zijn totaal andere dingen. Je hebt toch ook geen computer newijs nodig voordat je achter een computer mag werken?

Gamen kun je ook prima met een 10mbit verbinding. 100mbit is imo nergens voor nodig als je het over legaal gebruik hebt.
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:20:
[...]

Bovendien verspreid warez zich ook zonder de studentjes . . .
Het is een drog-redenering
Een student is inderdaad niet per definitie warez aan het verspreiden, maar 100mbit .nl verbindingen zijn wel in trek bij enorm veel mensen die wat van warez afweten.
Als iemand de kans krijgt om gratis software,muziek,films,etc te krijgen, waarom zou hij/zij die kans dan niet nemen? Als jij 100 euro op straat ziet liggen dan neem je dat toch ook mee?
het klinkt net of elke student met een snelle verbinding criminele activiteiten bedrijft.
Ik kan ze geen ongelijk geven, ik schat dat ongeveer 25% een pc heeft staan die gebruikt word voor illegale activiteiten, als het niet meer is.
naftebakje schreef op 26 augustus 2004 @ 09:49:
Ooit al een crack gezien waarin niet staat dat je het spel moet kopen als het je bevalt, omdat er anders geen games meer gemaakt worden??? Ik niet O-)
Crackers hebben de economie wel door hoor.
Lol, dat doen ze heus niet alleen maar omdat ze het door hebben, maar ook om zichzelf zo goed mogelijk in te dekken, mocht er iets fout gaan ;)
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 10:18:
[...]
Afgelopen schooljaar heb ik verschillende klasgenoten die regelmatig multimediaproducties (zelfgemaakt dus) van enkele 100en mb's tot een gigabyte overpompten van school naar hun studentenflat, dan komt die snelheid echt wel van pas.
Die snelheid inderdaad wel.
Maar het dataverkeer niet. En dat is momenteel het probleem waar Nederland mee kampt. Zoals het er nu naar uitziet krijgen alle uni's in Nederland de komende tijden een datalimiet, en blijven ze wel gewoon de snelheid (10/100mbit) houden.
Warez zijn dan nog nauwelijks aantrekkelijk voor groepen, omdat je dan gewoon te weinig kan traden, je hebt dan gewoon te weinig aan die lijn.

Weet iemand trouwens hoeveel dataverkeer er nu in utwente per lijn, per maand geld?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
“De gemiddelde student heeft momenteel vanuit zijn woning een datacapaciteit die tientallen malen hoger ligt dan de datacapaciteit van een doorsnee breedbandgebruiker. Voor wetenschappelijke doeleinden is dit overbodig"
Laat ze eerst eens de feiten op een rij zetten.
De gemiddelde student heeft mischien net een vaste internet verbinding, maar mogelijk zelfs nog een dial-up-accountje.
Er is een groepje wat op een campus zit, of zoals hier in Groningen in de Selwerd flats woont, wat een 100 Mbit verbinding heeft.

Voor een hoop studenten is het gebrek aan een (echt) snelle verbinding vaak een vertragende factor, daar voor onderzoek vaak veel data nodig is. Het is meer dan eens voorgekomen dat de student thuis vaak meer opslagruimte en rekenkracht tot zijn beschikking heeft dan op de uni, maar daar gewoon geen gebruik van kon maken door een gebrek aan bandbreedte, of dat ze op de uni het gewoon logisch vinden dat computers waar niemand achter zit, uit te zetten. Remote werken schijnt niet in ze op te komen.

Dit gebrek aan kennis van Brein vind ik best wel erg, zeker als je nagaat dat meneer Kuik een zoon heeft die zelf een beta-studie doet/deed (@Janoz: jij kent 'm ook). Hij zou beter moeten weten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik denk dat we om het commentaar van brein ons niet zo druk moeten maken,
wie neemt een opsporings organisatie die als tools Kazaa en netstat -n gebruikt nu in hemelsnaam serieus.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

eamelink schreef op 26 augustus 2004 @ 11:05:
Je wilt voor gamen een lage ping, niet een dikke pijp :P
Bij het draaien van een server is een beetje brede upload ook wel handig ;)
Die betaal je aan de stichting thuiskopie, niet aan brein, en dat is een vergoeding voor de artiest, als jij een legaal thuiskopietje maakt. Je kopieert immers wel het materiaal van iemand anders (diezelfde artiest ;))
Alleen wel sneu dat we hier op het werk al honderden euro's kwijt zijn aan toeslagen op cd's waarop ons eigen werk staat.

Lekker, betalen we aan Frans Bauer omdat we een cvs-tree op een cd zetten :D

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Sluuut schreef op 26 augustus 2004 @ 11:14:
[...]
Zoals het er nu naar uitziet krijgen alle uni's in Nederland de komende tijden een datalimiet, en blijven ze wel gewoon de snelheid (10/100mbit) houden.
[...]
Das handig idd, alle uni's (en hogescholen ws ook...) een data-limiet geven. Zit je op school, kan je ineens niet meer internetten omdat de data-limiet vol is... 8)7

Waarschijnlijk zullen ze dan wel de "externe" lijnen een data-limiet geven, mja, ook dan is het probleem niet opgelost, want er zijn ook genoeg studenten (ik ken er een aantal), die met hun laptop op school gaan zitten om nog maar ff snel wat te kunnen downloaden...

<edit>en verder ben ik het volledig eens met TD-er, want als je ziet wat er bij ons aan computers staat.... daar kan je niet normaal programma's draaien. Voornamelijk omdat ze dan ook nog een resolutie voor blinden en slechthorenden hebben ingesteld |:( </edit>

[ Voor 18% gewijzigd door Ben.Hahlen op 26-08-2004 11:26 ]

Blog

Verwijderd

heb niet hele topic doorgelezen omdat ik in tijdnood zit, maar wil toch wel even een reply posten.

Heb zelf ook een servertje op een studentenkamer gehad met 600 gb, en idd daar wordt de verbinding misbruikt. Maar toen had 'the scene' nog een nieuwe lijn nodig, er was daar niemand te vinden (op die afdeling) die een lijn beschikbaar wou stellen.

In mijn opzicht is het dus een klein percentage wat die bandbreeedte misbruikt, en ik vind persoonlijk dat brein beter achter internet kan gaan zoeken naar sites waar warez aangeboden worden, dan pakken ze sneller mensen.

beetje onzin dat ze zich ier op moeten focussen, ik geet toe er staan mooie servers bij studentenflats, maar extreem veel zijn het niet....

edit:
een lijn is dus een 100mbit internet verbinding

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 11:26 ]

Verwijderd

Ben.Hahlen schreef op 26 augustus 2004 @ 11:22:
, want er zijn ook genoeg studenten (ik ken er een aantal), die met hun laptop op school gaan zitten om nog maar ff snel wat te kunnen downloaden...
hier op de TUE doet iedereen dat :)

Verwijderd

Overigens: 'Brein overtreedt de wet met p2p-waarschuwingen'

Zie hier: http://www.webwereld.nl/nieuws/19336.phtml

• weeraanmelden
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Tuurlijk geldt de vergelijking auto's / internet snelheid.

Brein concludeert namelijk dat de snelle internet verbinding puur en alleen gebruikt wordt voor illegale doeleinden.
( Ik denk aan Voice over Ip, Webcams, Lessen via Webcams en met z'n allen via internet werken aan projecten)

Een voorbeeld zou dan ook kunnen zijn dat mr Spee alle snelle auto's wil afschaffen, omdat eigenaren van deze auto's hier altijd hard mee rijden.

Het voorbeeldje van Brein was niet om ze aan te vallen, maar om te laten zien hoe zinloos dit is.
Dat het kan betekend niet dat het altijd gebeurt.
En ja, in het verleden is er misbruik van gemaakt.
(recente invallen)
En het voorbeeld van verkeersboete's is, het kan iedereen overkomen.
Een verkeersboete kan je ook door pech krijgen.
Vandaar dit voorbeeld.
(ik download Mp3's waar ik de Cd van heb, maar de cd is te beschadigt voor mijn cd-speler in de pc. maar ik de licentie's van de cd...)

waarom gaat de vergelijking op: Er zijn ook auto's die niet super hard kunnen ( een lite verbindingen) en auto's die heel hard kunnen ( Breedband max verbindingen)

[ Voor 16% gewijzigd door weeraanmelden op 26-08-2004 11:39 ]

Verwijderd

Bah stomme hufters van BREIN.
Natuurlijk downloaden studenten illegale software.
Sommige software pakketen kosten meer dan 5000 euro.
Dat kan ik echt niet betalen met mijn studiefinanciering van 54,75 :( euro per maand.

Dat van "criminele bendes" slaat echt nergens op. Wat een overdreven benamingen.
Als iemand wat van me nodig heeft zeg ik geef me maar cdr/dvdr vraag er echt geen geld voor. Of kom maar langs met je laptop.

Ik vind dat mensen die winst proberen te maken met verkoop van illegale software hard aan gepakt moeten worden. Die mensen zijn de echte criminelen hier en niet wat arme studenten die uit geldnood hun software moeten downloaden.

Maar alsjeblieft zeg... laat die arme studenten met rust. Als ik later voor me werk 3dmax/maya nodig heb zal ik het heus wel kopen.

Als Brein nu eens gaat zorgen dat de software en muziek goedkoper wordt en zorgt dat alles hier sneller beschikbaar is. Soms duurt het wel 2 maanden voordat software hier verkrijgbaar is na de release datum, terwijl het dan al bijna 2 maanden te downloaden is.

Brein is echt zoeen stelletje evil zeurende schoonmoeders vereniging.
Straks gaan ze weer kleine kinderen van 12 aanklagen die van Kazaa paar liedjes downloaden.
En dat ze dan eerst wat aan de corruptie doen van politie, qua illegaal software bezit. Van 2 vrienden van me, zitten de vaders bij de politie. Hadden ze lading illegale spellen in beslag genomen. En waar kwamen die vaders mee thuis? Juist berg spellen. Ik vraag aan die vrienden of dat normaal is?? Schijnbaar wel kwam vaker voor en schijnbaar deden vele mensen dat daar O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 11:42 ]

• VLQRT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-02 15:25
duh, moet je een kijken wie altijd het mooiste illegale vuurwerk hebben ;)

• BurningSheep
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 11:34:
*verhaal vol met wazige redenaties*
Misschien moet je eens solliciteren bij Brein, ze kunnen waarschijnlijk nog wel mensen gebruiken met jouw redeneer skills. Sorry hoor, maar in mijn ogen is Brein een vereniging van clowns die nog geen logisch geldige redenatie uiteen zouden kunnen zetten als hun leven er vanaf hing. En mensen die warez goed proberen te praten met argumenten zoals Neo666 hier vallen wat mij betreft ook in die categorie.

Echter het verschil is dat de taktiek van Brein wel werkt en mensen als Neo666 waarschijnlijk gewoon genegeert wordt. Ik denk niet dat het Brein iets kan schelen of hun redenaties geldig zijn trouwens. Zolang ze de mensen maar bang kunnen maken dan hebben zij hun doel al bereikt. Want dat er mensen stoppen met warez omdat ze bang zijn dat Brein ieder moment kan binnenvallen staat buiten kijf.

edit:
Proberen goed te praten dat studenten fikse breedband verbindingen hebben is wat mij betreft een verspilling van moeite. Studenten hoeven zich niet te verantwoorden voor hun breedband verbinding, je bent nog altijd onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is. En wat voor waanideeën ze bij Brein ook mogen hebben, ze zijn geen rechterlijke macht.

[ Voor 17% gewijzigd door BurningSheep op 26-08-2004 12:20 ]

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:18
Ach, wat kunnen ze gaan doen... Ik kan het me goed indenken wat ze willen, maar ze moeten wel een keer ophouden met dat kinderachtige gedoe zeg.
Bovendien zijn de sysadmin's daar de warezgoden, dus aanpakken wordt moeilijk.

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Het ging om het oprollen van groepen als 'Fairlight', Kalisto', 'Echelon' en 'Class and Project X'. < Jaja, is dit nou niet een beetje aandikken van het verhaal? Al deze groepen behoren tot hetzelfde netwerk, Fairlight. De mensen zijn waarschijnlijk ook vrijwel hetzelfde. Een erg groot verschil tussen een ps2 game of een xbox/pc game kraken is er vast niet. Class en Echelon rippen even het spelletje. Gebeurd waarschijnlijk door dezelfde mensen. Tevens kwam begin deze maand nog gewoon een pirate game uit van ECHELON. Ook zijn zover bekend de mensen achter het netwerk niet eens echt berecht. Wat ik me wel eens af vraag, was deze operatie nou om 'the scene' schade toe te brengen of om mensen bang te maken? Na de busts hebben veel studenten hun pc's weer teruggestuurd omdat ze geen servers meer wilden. Was dat het doel misschien wel? De FBI weet net zo goed das als FLT dood gaat DEV gewoon alle spellen doet. Al met al niet echt een succesvolle operatie. Denk je nou dat ze ook maar een internet piraat verloren hebben? Tevens is het knijpen van verbindingen nutteloos. Je kan de internet verbindingen bundelen. Elk huishouden in sommige flats bv. op SSHU bezit in totaal 300mbit, of zelfs 1 gigabit.

En waarom zou de universiteit naar Brein luisteren. De uni schiet er niets mee op, en dat piracy imago zal hun ook wat wezen. Maar als Surfnet een nieuw contract afsluit met de universiteit zit er mogelijk WEL een datalimiet aan vast. Zoals bij Twente en Delft gebeurd is (ook surfnet zover ik weet).

Overigens na de busts sturen sommige flats berichten naar mensen die veel data gebruiken, bij 600 gig krijg je in sommige flats problemen. Terwijl je in andere flats rustig 1 TB en meer mag maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 12:57 ]

• Polyphemus
Ik vraag me ook af hoeveel illegale software/films/muziek of wat dan ook de gemiddelde Brein-medewerker bezit ;).

Ze zitten wel dicht bij het vuur :).

[ Voor 2% gewijzigd door Polyphemus op 26-08-2004 13:05 . Reden: typo ]

• jochemd
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:03:
Invallen gedaan
De Telegraaf komt met haar artikel naar aanleiding van invallen in veertien studentenhuizen in Nederland. Dit gebeurde op verdenking van illegale handel in software via internet. Dat gebeurde in overleg met de FBI en is uitgevoerd door de Fiod-ECD.
Dit is simpelweg onjuiste berichtgeving van de Telegraaf en minimaal tendentieuze berichtgeving van het OM / Brein (het originele persbericht had het over voornamelijk studentenhuizen).
Om een voorbeeld te nemen, van de invallen in Delft was er maar 1 in een studentenhuis, de andere waren op de campussen van de verschillende kennisinstituten (en betroffen systemen die niet door studenten werden beheerd). En het systeem waar de inval in een studentenhuis voor werd gedaan had een harde datalimiet van 50 GB per maand (zoals alle thuiswerkplekken in studentenhuizen in Delft), dus die hoeveelheid dataverkeer had ook met een ADSL verbinding verstookt kunnen worden.
Daarnaast zijn er ook invallen gedaan in woonhuizen (of zit er tegenwoordig een universiteit in de kop van Overijssel?).
De apparatuur die je koopt voor het aanleggen van een LAN kan gewoon 100 Mbps aan en staat daar standaard op ingesteld. Als je dat wil beperken moet je voor je thuiswerkplekken een aparte configuratie gaan bijhouden die anders is dan die je voor op de campus gebruikt. Zelfs als de apparatuur dat aankan is dat meer werk en kost dat dus meer geld.
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:35:
Daar heb je dus echt geen 100mbit voor nodig, dat is ook al goed te doen met 4mbit :)
De MPEG-2 videostreams zoals die standaard gebruikt worden op bijvoorbeeld FirstMileTV en het SVP zijn 5 (broadcast) tot 8 (DVD) Mbps.

• jochemd
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 12:56:
Elk huishouden in sommige flats bv. op SSHU bezit in totaal 300mbit, of zelfs 1 gigabit.
Gezamelijk bezitten alle studenten samen 1 gigabit. Dat is nou overboeking.
Maar als Surfnet een nieuw contract afsluit met de universiteit zit er mogelijk WEL een datalimiet aan vast. Zoals bij Twente en Delft gebeurd is (ook surfnet zover ik weet).
Is niet gebeurd, de TU Delft en de UTwente proberen gewoon hun verantwoordelijkheid te nemen en excessen zoals in Utrecht te voorkomen. Helaas is de consequentie daarvan in Delft dat het netwerk half kreupel is: multicast en high-capacity video werken niet meer. Met als resultaat dat het netwerk zo ongeveer alleen nog maar geschikt is voor een beetje browsen, emailen en bestandsuitwisseling, maar niet meer waar het voor bedoeld is: geavanceerde onderwijstoepassingen.

Verwijderd

ow shit... heel verkeerd gelezen...

mijn excuses voor de mods :X :X :/ :/ ;( :S :S

offtopic:
tog heeft brein wel iets gelijk vind ik, 100mbps is wel erg veel he?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 16:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:29:
Lees dat verhaal van Jochem nou eens , ... hij geeft toch duidelijk aan waarom die bandbreedte er ligt. :z

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 16:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 10:20:
[...]

Je betaald dit als compensatie op misgelopen inkomsten door het kopiëren :) Dus ik heb inderdaad ook zoiets van, joh ik moet betalen voor kopiëren? Ow.. dan ga ik ook kopiëren. :)
doe je best, en guess what, zo heeft de wetgever het ook bedoeld.
je mag gewoon legaal een cd van je buren kopieren, alleen jammer dat zo weinig mensen dat weten. ik vind dat hier wel een mooie voorlichtingstaak ligt voor de stichting brein :Y)

zie www.thuiskopie.nl voor het juridische geneuzel

• jochemd
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:29:
offtopic:
Nee, dat is het niet. De apparatuur die je koopt kan 10/100 aan (of tegenwoordig zelfs 10/100/1000) omdat die bedoeld is voor gebruik op kantoorwerkplekken. En guess what, thuiswerkplekken zijn functioneel gewoon kantoorwerkplekken. Het verschil is dat de huur voor het bureau door de student betaald wordt in plaats van door de universiteit. En iedereen hangt zijn kantoorwerkplekken met 100 Mbps aan de kantoorserver toch? Op je werkplek wil je kunnen inloggen op de server, daar wil je ook dat er een homedrive gemapped wordt met je eigen homedrive op de faculteit, daar wil je ook dat er een drive gemapped wordt met de shared drive van je vakgroep. En je wil naturlijk je belangrijke bestanden op je homedrive zetten, want daar draait systeembeheer elke nacht een backup van en daar kan je er wereldwijd bij.
De bijkomstigheid in het geval van een aantal thuiswerkplekken in studentencomplexen is dat ze naast een 100 Mbps verbinding met de campus ook een 100 Mbps verbinding met internet hebben. Dat is niet het doel, daar wordt niet extra voor geinvesteerd, maar dat is gewoon een bijkomstigheid.

Beperken van die snelheid is onzin. Naast alle investeringen die nodig zijn en de technische problemen die je je op de hals haalt (ga maar eens aan een Delftse student vragen hoe die denkt over PPPoE) schaadt het de productiviteit. Afstudeerscriptie van 30 MB? Met 100 Mbps duurt het 3 seconden om hem op je homedrive te saven. Over de upload van een ADSL verbinding ben je minstens 5 minuten aan het koffiedrinken voordat je verder kan werken.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

BurningSheep schreef op 26 augustus 2004 @ 12:14:
edit:

Proberen goed te praten dat studenten fikse breedband verbindingen hebben is wat mij betreft een verspilling van moeite. Studenten hoeven zich niet te verantwoorden voor hun breedband verbinding, je bent nog altijd onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is. En wat voor waanideeën ze bij Brein ook mogen hebben, ze zijn geen rechterlijke macht.
Dit lijkt mij precies de kern van het verhaal. Evenmin zoals derden Brein niet hoeven vertellen welke maaltijd haar werknemers wel en niet mogen eten, waar ze op vakantie zouden mogen en welke auto ze wel of niet zouden mogen rijden, gaat het Brein niet aan om even te vertellen dat bepaalde studenten een te dikke Inet verbinding hebben. Dat is weer idioterie van de hoogste plank die alleen Brein kan verzinnen. Helaas is het wel zo dat Brein dikke banden met opsporingsdiensten blijkt te hebben (Nova/Netwerk over invallen bij bedrijven liet genoeg zien) en feitelijk als kracht achter de sterke arm blijkt te opereren zonder al te veel controle. Dan worden de uitlatingen die we hier mogen vernemen wel erg kwalijk. Een organisatie met (gekochte?) feitelijke opsporingsmacht met uitlatingen waar een gemiddelde 'sterke' leider wel oren naar zou hebben. Hoe kan het dat een organisatie met dit soort denkbeelden uberhaupt nog invloed kan hebben op het opsporingsapparaat. Ach ja, de politiek heeft het nou eenmaal te druk met het opheffen van het heilige beginsel van nooit 2x belasting heffen en het uiteenvallen van de LPF. Iets met roepende in de woestijn o.i.d. Even in de gaten krijgen dat NL steeds meer geregeerd wordt door geld en multinationals ipv een regering is altijd handig om een en ander in perspectief te blijven zien.

Voor het overige: Brein, ga vooral door met dit soort idioterie. Dat maakt de volgende perscampagne alleen maar aannemelijker :r

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Ik kan behoorlijk nijdig worden om dit soort persberichten !
Bas, kijk eens verder dan je neus lang is. Die studenten verdienen de schade die ze hebben aangericht later wel weer terug. En die paar die het ECHT bont maken, die kun je prima nu al aanpakken.
Hier ben ik het ten eerste roerend mee eens!

Ten tweede, wie durft nou te beweren dat 100mbit verbindingen 'overdone' zijn voor een universiteit? Zijn alle universiteiten hetzelfde dan? Doet iedereen dezelfde studie dan??
Iemand die journalistiek doet kan best genoeg hebben aan een kwart mbit lijntje, maar als ik hier met mijn testopstelling welke 100.000 keer per seconde data vergaard, een half uurtje opneem, dan zit ik met honderden megabytes aan info te kijken. Dat zal vast voor heel veel mensen gelden. En als je veel snelheid tot je beschikking hebt, kom je ook sneller tot innovatieve ideeen, dat is al vaker gebleken.

Momenteel loop ik stage in het ziekenhuis, en werkelijk alle software hier is legaal. 4000 euro licentie hier 5000 euro licentie daar.
En toevallig doen ze hier aan ECG / EMG / EEG enz. Dat levert dus per jaar terabytes aan info op. En aangezien een tapestreamer net te duur is bakken ze alles op DVD's (dat is een paar jaar geleden besloten). Dus talloze DVD's worden hier volgeschreven.

En dan komt BREIN met zijn DVD toeslag. Nu is het zo dat ze hier vooruitstrevend wetenschappelijk onderzoek doen, en die mensen zitten echt niet te wachten op een paar duizend euro minder omdat de DVD's ópeens in prijs verdubbeld zijn. Financiering in de wetenschap is namelijk niet zon vanzelfsprekende zaak...

Weer typisch zon geval van alles over een kam scheren. Echt onzin. Kunnen we in onze bureaucratische samenleving niet ergens even een formuliertje opstellen zodat ze hier kunnen bewijzen dat ze geen films gaan kopieren!!!

Als BREIN energie over heeft, dan pakken ze maar als eerste de internetproviders aan, met hun reclamenkreten zoals ""DAN KUN JE NOG SNELLER FILMS DOWNLOADEN"

[ Voor 6% gewijzigd door TRG op 26-08-2004 18:18 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• SkyStreaker
  • Laatst online: 11:08

SkyStreaker

Move on up!

Wat een ongelofelijke onzin. Studenten die zich bezig houden met audiovisueel gebeuren (produceren, regeren, auditing, 2D/3D graphics, om het EVEN wat) hebben verschrikkelijk veel baat bij een snelle verbinding. Stel je eens voor dat je snel een opname van een toneelgebeuren moet opsturen of iets dergelijks.

Daarbij is het ook zeer zeker bekend dat de illegale waren je om de neus vliegen. En ach... Dan nog, dan wordt het fikken geblazen. Is het trouwens niet zo dat je niet illegaal bezig bent als je die illegale waren binnen 24 uur fysiek uit jouw omgeving hebt verwijderd of iets dergelijks?

Straks zie je nog dat Brein incognito LAN-party's gaat infiltreren, ik moet er niet aan denken. Maar ja, of ze daar wat mee kunnen? Onrechtmatig verkregen bewijs en wat al niet meer. Zij hebben geen opsporingsbevoegdheid.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Westereen
  • Laatst online: 22-02 12:48
tranztaz schreef op 26 augustus 2004 @ 18:28:
Straks zie je nog dat Brein incognito LAN-party's gaat infiltreren, ik moet er niet aan denken. Maar ja, of ze daar wat mee kunnen? Onrechtmatig verkregen bewijs en wat al niet meer. Zij hebben geen opsporingsbevoegdheid.
Pffff dat moeten we niet hebben. Maar breng ze niet op ideeën ze zitten hier vast mee te lezen ;)

Ik vind ook dat ze de mensen moet aanpakken die geld vragen voor de warez, niet de mensen die geen geld hebben voor een windows licentie bijv.

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

TRG schreef op 26 augustus 2004 @ 18:16:
En aangezien een tapestreamer net te duur is bakken ze alles op DVD's (dat is een paar jaar geleden besloten). Dus talloze DVD's worden hier volgeschreven.

En dan komt BREIN met zijn DVD toeslag. Nu is het zo dat ze hier vooruitstrevend wetenschappelijk onderzoek doen, en die mensen zitten echt niet te wachten op een paar duizend euro minder omdat de DVD's ópeens in prijs verdubbeld zijn.
Bedrijven en instellingen kunnen hier ontheffing voor krijgen c.q. geld terugvragen hoor.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• jochemd
Westereen schreef op 26 augustus 2004 @ 18:37:
Ik vind ook dat ze de mensen moet aanpakken die geld vragen voor de warez, niet de mensen die geen geld hebben voor een windows licentie bijv.
Ik heb geen geld voor een Ferrari ...
Mensen die geen geld hebben voor een Windows licentie kunnen altijd Linux of een BSD gebruiken. Net zoals ik een fiets gebruik in plaats van een Ferrari.

En specifiek in de context van studenten: als je voor een bepaalde toepassing voor je studie Windows nodig hebt dan moet je dat maar met je universiteit regelen en in het ergste geval moet je op een computerzaal van je universiteit gaan zitten. Je hebt een studentenraad om er voor te zorgen dat de faciliteiten afdoende zijn. En een Windows XP licentie kost slechts 17.50 euro bij SURFSpot, dus ik denk niet dat voor veel studenten de prijs van Windows een belemmering is.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

bartware schreef op 26 augustus 2004 @ 18:55:
[...]
Bedrijven en instellingen kunnen hier ontheffing voor krijgen c.q. geld terugvragen hoor.
Dat was mij én de mensen op mijn afdeling niet bekend... bedankt voor de opmerking!

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Gelukkig heb ik niets te maken met wat deze (gehate) stichting wil!

Hoewel: ze hebben het voor elkaar gekregen dat ik extra betaal voor m'n lege CDtjes, hoeveel macht moeten ze hebben om dat bij wet te regelen?

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 23:59
RemcoDelft schreef op 26 augustus 2004 @ 19:42:
Gelukkig heb ik niets te maken met wat deze (gehate) stichting wil!

Hoewel: ze hebben het voor elkaar gekregen dat ik extra betaal voor m'n lege CDtjes, hoeveel macht moeten ze hebben om dat bij wet te regelen?
Gewoon geld en een advocaat die heilig in ze geloofd, en dan maar rechtzaken aanspannen

rm -rf ~/.signature

• HunterPro
  • Niet online
ik zit hier op 100 mbit campusnet en zeker voor het interne netwerk is dat geen overbodige luxe. Er gaat zoveel rotzooi over het netwerk en de manier van toepassing zorgen er simpelweg voor dat een dergelijke 'overcapaciteit' nodig is. Verder heb ik ondanks die verbinding de afgelopen maand nog geen 50 gb traffic (totaal) gedaan. Waarom? Omdat ik het niet spannend vind om als een bezetene te gaan zitten leechen :) het is echter weer wel handig om even een sourcefile van een groot video/beeldproject over te blazen naar een andere locatie.

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
BurningSheep schreef op 26 augustus 2004 @ 12:14:
[...]
edit:

Meest nuttige bijdrage in dit topic.
Als ik student ben met een breedbandlijn, dan heb ik die om films te verspreiden. Als ik een auto koop met een top van 230 dan wordt gelijk mijn rijbewijs in beslag genomen omdat ik 110 km te hard zou kunnen rijden. Als ik mijn brood snij word ik opgepakt omdat ik er iemand mee zou kunnen verwonden.

Je bent schuldig totdat het tegendeel is bewezen :O
Eigenlijk zou de studentenbond een aanklacht moeten indien wegens smaad en laster vanwege de goede naam die de studenten hebben :P

Verwijderd

Ik heb ze trouwens ook nog niet horen klagen over de reclame's van Casema e.d. op de radio.
Sneller films downloaden muziek uitwisselen e.d. neem dan nu verbinding xx voor maar xx.
Dat soort reclame's zorgt toch ook voor aansporing?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 20:31:
Ik heb ze trouwens ook nog niet horen klagen over de reclame's van Casema e.d. op de radio.
Sneller films downloaden muziek uitwisselen e.d. neem dan nu verbinding xx voor maar xx.
Voor muziek heb je o.a. iTunes en voor films zal er ook wel zoiets zijn.

Je zou bijna gaan denken dat ze bij BREIN jaloers zijn op die verbindingen, en wat ze zelf niet hebben een ander ook niet gunnen :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• SkyStreaker
  • Laatst online: 11:08

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 20:31:
offtopic:
Als dit nou echt zo was, dan zou Brein allang iets hebben gedaan ivm. de Reclamecommisie, me dunkt.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
bartware schreef op 26 augustus 2004 @ 18:55:
[...]

Die ontheffing geldt maar voor een zeer beperkte groep
Uitzondering audiovisuele productiebedrijven
Met ingang van 1 mei 2004 geldt er voor DVD's wel een vrijstelling voor professioneel gebruik door audiovisuele productiebedrijven. De vrijstelling geldt dus voor een zeer beperkte groep.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• m3gA
Brein is nu ook weer bezig met bangmakerij
ze zijn nu bezig met shareconnector een ed2k site.

maar als ik het goed heb. en deze link lees zijn deze toch legaal bezig?
http://www.webwereld.nl/nieuws/18515.phtml

bron is trouwens http://www.webwereld.nl/nieuws/19352.phtml
Pagina: 1