Toon posts:

Moederborden...teveel keus...

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ook ik ben van plan om een nieuwe pctje te bouwen, mede door de afschaffing van het pc privé gebeuren. Het wordt een PC die voornamelijk voor gaming en videobewerking gebruikt gaat worden....Mijn oude pc word naderhand omgebouwd naar een heuse server.... ;)

Ik dacht eerst om over te stappen naar het PCI-Express gebeuren maar dat kost bakken geld en levert (t.o.v. AGP) qua gaming bijna niks op, aldus de site van tomshardware.

De videokaart heb ik al gekozen, dat word de ATI Radeon X800 XT Premium Edition, ja ik geil op snelle videokaarten... :P De Nvidia 6800 zou ook kunnen maar ik ben ATI fan geworden.

De CPU wordt iig een Intel en het liefst de P4- Extreme (die met 1 MB cach) :P

Ok, maar nu het mobo....Intel, Asus of.....
In mijn huidige pc heb ik een Asus P4T-E zitten (ja ja alweer een paar jaartje oud maar werkt nog goed), dat is dat mobo met Ram Bus...

Ik heb de volgende mobo's gevonden.......zouden jullie je mening daarover willen geven?

*Dit is een Intel mobo... http://www.intel.com/desi...p_browse+motherbd_d875pbz
*Dit is een ASUS mobo... http://nl.asus.com/produc...478/p4c800-d/overview.htm
*En tenslotte deze ook... http://nl.asus.com/produc...8/p4c800-e_d/overview.htm

De rest, zoals geheugen, sound e.d. komt later wel.

Alvast bedankt voor jullie berichten! :)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Een leuk linkje maar wat heeft dat met moederborden te maken?

Verder is een moederbord geen compleet systeem dus staat het iig in het verkeerde forum :)

Maar als je wat wilt weten. Wat ik weet is dat er verschillende sockets zijn van processoren. En als je daar er wel een van weet kan je van daaruit gewoon kijken welk moederbord deze ondersteund. Dan kan je kijken wat er allemaal op zit en of bekijken of je een a of b merk wilt. Ik bedoel ik weet niet wat je er allemaal op wilt maar dat weet jij wel.

Zoe moeilijk is dat niet en vaak als je al naar webwinkels gaat kan je een keuze maken van welke socket processor mobo je wilt :) Dan heb je nog maar een vrij klein lijstje en kan je makkelijk wat vinden wat je wilt :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Over het algemeen presteren moederborden met de zelfde chipset ongeveer het zelfde, dus eigenlijk hoef je voor de prestaties niet de een of de ander te kiezen. Als je wilt overklokken kan je beter geen Intel bord nemen, want daar houden ze er niet zo van, terwijl een asus bios er zich meestal wel voor leent. Kijk verder welke dingen je persee onboard wilt hebben... Verder is het moeilijk om zo te zeggen dat de een of de ander beter is, kijk wat reviews door, en neem dan een beslissing.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.