Toon posts:

Welke SATA schijf beter ?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb besloten om een SATA schijf te kopen van 200 gb omdat de prijs maar ongeveer €30 verschilt met 160 gb dus het kan nog wel. Heb bij pricewatch gekeken.
Maar nu wil ik weten welke schijf eigenlijk het beste is om te kopen qua prestatie en stilheid?

Schijven :
Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 127,-
Maxtor DiamondMax Plus 9, 200GB (7200rpm, 8MB, SATA) € 122,-
Maxtor MaxLine Plus II, 250GB (7200rpm, 8MB, SATA) € 130,32
Seagate Barracuda 7200.7, 200GB (7200 rpm, SATA, 8MB) € 123,38
Seagate Barracuda V, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 125,-
Western Digital WD2000JD, 200GB (7200rpm, 8MB, SATA) € 121,20

Ps: Ik weet van maxtor diamondmax 10 dat ze nieuw zijn en wat verbeterd ofzo maar die maxline plus II komt ook aantrekkelijk over :?
Dit zijn de schijven maar nu welk ? :?

Alvast bedankt....

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

linkje

Maakt niet veel uit. Kijk bijvoorbeeld eens nar garantie als je dat belangrijk vind. Of geluidsproductie als je dat belangrijk vind.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:16

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De MaxLine Plus II is idd een aantrekkelijke aanbieding, is nog een betrouwbaardere schijf ook, vanwege de hogere MTBF (Mean Time Before Failure)... Zal dus minder snel versleten zijn :) Vraag me af of dat niet gewoon een foutje in de prijs is? Die schijven zijn toch normaal wel een tandje duurder dan een gewone DiamondMax?

Hier stond een dode link.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb goede ervaringen met Maxtor schijven, terwijl een ander de pest aan Maxtor heeft. Zoek gewoon de stilste uit, of de schijf met de minste seek-time...

Als Tweaker zou je toch echt zelf een keuze moeten maken. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op 25 augustus 2004 @ 18:09:
Vraag me af of dat niet gewoon een foutje in de prijs is? Die schijven zijn toch normaal wel een tandje duurder dan een gewone DiamondMax?
Jah heb de site ook bekeken waar die te koop is en daar staat 180 euro ofzo inc btw. Raar maar waar misschien dat ze het hier niet hebben geupdated ofzo :?

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Wat de MaxLine Plus II betreft, deze heeft duidelijk de voorkeur boven de andere 2 Maxtors. De prijs verschilt weinig, en je krijgt er een flink aantal gigabytes bij. Daarom heb ik zelf ook voor deze schijf gekozen.

Bijkomend voordeel ten opzichte van de DiamondMax schijven is, dat de MaxLine schijven meer garantie hebben, en volgens specificaties ook 24/7 aan mogen mogen staan. Dit heb ik ergens gelezen op tweakers, maar ik heb zo snel geen link voor je. Maxtor zelf denkt dus blijkbaar beter over zijn MaxLine producten, dan over de andere.

Dit is gewoon wat achtergrond info om wat makkelijker je favoriete maxtor te kiezen. Met de andere merken heb ik geen ervaringen. Succes met je keuze :)

Ps.
Ik hoor net van iemand dat de MaxLine €200 kost, en dat de prijs in de pricewatch een foutje is. Desalniettemin blijft het een aantrekkelijk product!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik mis er eenje: Hitachi Deskstar 7K250 SATA. Als je de reviews leest komt deze er ook vaak als beste uit. En ze zijn heerlijk stil en snel.

Review: http://www.storagereview....007HDS722525VLSA80_1.html

[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 25-08-2004 18:34 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op 25 augustus 2004 @ 18:07:
linkje

Maakt niet veel uit. Kijk bijvoorbeeld eens nar garantie als je dat belangrijk vind. Of geluidsproductie als je dat belangrijk vind.
Iorgie, had hier op tweakers gelezen dat Hitachi van 160 gb t beste uit de test kwam maar ze hebben helaas geen 200 gb schijven :'( Of zal ik toch voor de 160 gb gaan ?? |:( Ik zit nou te twijfelen... Ben laatst bij Alternate geweest om die Hitachi 160 gb Sata op te halen maar ze hadden het niet meer in voorraad :r En heb zo beetje een haast wil zo snel mogelijk aan een hdd komen want me pc zit prop vol en kan niks downloaden :)

Verwijderd

Topicstarter
Grimli schreef op 25 augustus 2004 @ 18:15:
Wat de MaxLine Plus II betreft, deze heeft duidelijk de voorkeur boven de andere 2 Maxtors. De prijs verschilt weinig, en je krijgt er een flink aantal gigabytes bij. Daarom heb ik zelf ook voor deze schijf gekozen

Ps.
Ik hoor net van iemand dat de MaxLine €200 kost, en dat de prijs in de pricewatch een foutje is. Desalniettemin blijft het een aantrekkelijk product!
Grimli , ik vind 180 of 200 euro dan weer te duur joh :X Ik zie dat als het om de 250 gb of meer gaat de prijzen flink stijgen :/ Die Maxline plus zal dan wel een veel betere schijf zijn vergeleken met die andere, maar wel veel duurder dan dat jij zegt dat het weinig verschilt qua prijs ?
:P

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 18:25:
[...]

Grimli , ik vind 180 of 200 euro dan weer te duur joh :X Ik zie dat als het om de 250 gb of meer gaat de prijzen flink stijgen :/ Die Maxline plus zal dan wel een veel betere schijf zijn vergeleken met die andere, maar wel veel duurder dan dat jij zegt dat het weinig verschilt qua prijs ?
:P
Sorry, ik had voor het eigen gemak even de prijzen uit jouw lijstje genomen. Aangezien die €130 niet klopt maar eerder € 190 gaat worden, gaat mijn prijs kwaliteit verhaaltje niet meer op.

Als hij boven je budget zit: succes met lezen van reviews, en verzamelen van commentaren op deze producten. Hoewel je je vraag hier stelt, er is niemand die hem echt voor jou kan beantwoorden, en iedereen zal een andere schijf de beste vinden. Uiteindelijk zal het toch jouw eigen keuze zijn.

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 19:47
IorGie schreef op 25 augustus 2004 @ 18:07:
linkje

Boven staand in gedachten houdende en onderstaande links lezende.

dan denk ik dat je dan de Seagate Barracuda moet hebben

Seagate heeft net zijn garantie periode verlengt en geeft het langste garantie
en als ik dan anandtech mag quoten
The most impressive of the 7200RPM drives is definitely the Seagate 7200.7; it's virtually silent when idle. :Z
Unquote

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2073&p=1
http://www.xbitlabs.com/a...ge/display/22hdd-120.html

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
Er zijn serieus genoeg reviews te vinden over deze disken. Zie ook: OM FAQ / Beleid

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.