Toon posts:

'power calibration area is full' - Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Wilde ik vanavond eens een cd'tje fikken, stopt ie er na aan paar minuten al mee. Elke volgende poging (met nieuwe CDR's) leverde de in het topic staande foutmelding op. Ik heb een Philips CDD3610 en ik gebruik Easy CD Creator als brandprogramma. De brander is bijna 2 jaar oud en er zijn denk ik niet veel meer dan 100 cd's mee gebrand...Zoals gezegd helpt het invoeren van een nieuwe CDR niet. Weet iemand of er nog wat aan te doen is of heeft de brander gewoon de geest gegeven?

Alvast bedankt,

Vinzie

Verwijderd

WOW!!!!!!!!!!
2 jaar met een Philips 3610 is wel een hele uitzondering, de meesten houden het nog geen minuut vol :)
FF zonder gein, ga er maar vanuit dat ie kapot is, je zou kunnen proberen om cds te gebruiken met een wat donkere onderlaag(Verbatim), die hebben niet zo'n gigantisch sterke laserlaag nodig.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39
Dat is precies de foutmelding die ik en andere gebruikers van de 3610 krijgen op het moment dat ie kapot aan het gaan is. Probeer wat andere cds oid en koop zsm een nieuwe.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb met die 3610 nog geen 70 cd's kunnen doen, kreeg die power callibration area ook niet meer leeg, en heb nu in 2 mnd al meer plezier gehad (en gebrand) met de Plextor 12/10/32 dan in 2 jaar met die 3610.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39
Iedereen wil een plex 32x12x10x na de 3610 :P Werkt zeer goed :7

De 3610 zit mooi als backupdevice in een ander systeempie. Verschillende cd's ernaast, cds niet volbranden en DAO en zeker 50% slaagt :z

Verwijderd

Klinkt niet zo best, probeer eens een Rewritable te wissen, geeft dit al problemen.........gooi 'm dan maar op de vuilnisbelt, dan is ie echt broken...:?

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:31
Ik kreeg die fout laatst ook met mijn HP 7200+ brander (is geloof ik ook zo'n oud philips loopwerk), en later begon die nog allemaal andere fouten te geven, en nu wil ie alleen nog maar lezen :(

dus ga er maar van uit dat ie kapot is..
btw die van mij heeft het ook maar iets van 1,5 a 2 jaar volgehouden...

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53

voz

De echte kenner

Maak het apparaat eens open en maak de lens schoon met een wattenstaafje oid, dat wil nog wel eens helpen met die gare 3610's.

Systeemspecs
PV Installatie

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Waarschijnlijk is'ie gewoon kapot, te oud zeg maar. Om meer hierover te weten te komen moet je ff zoeken op GoT, er zijn al heel veel topics over de CDD3610 en het power calibration area geweest. (bijvoorbeeld deze waarin ik ook heb gereageerd.)

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 21:24
voz kan gelijk hebben.
Bij mij hielp het toch zeker 15 CD's lang.
Toen begon ie weer te klagen. :(

Verwijderd

ach ja...die CDD3610 heb ik pas een maand geleden ritueel verbrand >:)

hij lag nog ergens bij mij in een kast waar ik hem had ingef(l)ikkerd toen ik mijn sony 8x4x32 had gekocht...die sony's zijn echt prima, nooit problemen mee gehad!

toen bij mij foutmeldingen begonnen op te treden, was dat eerst met nonames en arita's (cheapo's), toen philips en tenslotte wilde hij zelfs geen BASF meer slikken...
de enige erfenis van dit ongeluk was dat ik voortaan alleen nog BASF brand :)
maarre...ik heb hem gekocht in april 98, en in november 1999 was hij rijp voor de schroot..ik heb hem dus 1 jaar en 7 maanden gehad; een record :)

nah, veel suc6 met het uitzoeken van een nieuwe bakker en koop nooit meer een pc-related item van philips (ja ik wantrouw ze misschien iets TE >:))

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb deze foutmelding ook wel eens gehad met mijn Philips CDD3610 (die overigens meer dan 2 jaar zonder problemen werkt). Het bleek gewoon aan de CD's te liggen...

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 15:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

En dan te bedenken dat die externe HP Brander van 3 jaar oud (was toen een godsvermogen, maar kreeg hem van iemand)
het nog steeds gewoon doet. Weliswaar 2 speed, maar gewoon ingebouwd, en geen centje pijn. Zijn zeker al 100'den CD's mee gefakkeld!

HENG HENG

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 17:30 schreef TB het volgende:
Ik heb deze foutmelding ook wel eens gehad met mijn Philips CDD3610 (die overigens meer dan 2 jaar zonder problemen werkt). Het bleek gewoon aan de CD's te liggen...
Het bleek bij mij ook aan de cd's te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het lijkt bij mijn brander inderdaad ook aan de cd's te liggen. Ik heb (op advies van Metalman) maar eens een CD-RW'tje geprobeerd te wissen en dit deed ie zonder problemen. Ook het branden daarna op die CD-RW ging goed. Ik denk dat ik dus gewoon maar eens op een ander merk CD-R's moet overstappen...

Vinzie

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Op vrijdag 29 december 2000 21:02 schreef Vinzie het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het lijkt bij mijn brander inderdaad ook aan de cd's te liggen. Ik heb (op advies van Metalman) maar eens een CD-RW'tje geprobeerd te wissen en dit deed ie zonder problemen. Ook het branden daarna op die CD-RW ging goed. Ik denk dat ik dus gewoon maar eens op een ander merk CD-R's moet overstappen...

Vinzie
Hoeft niet perse een ander merk, ik had destijds gewoon een "slecht pakje" Mmores... de rest deed het gewoon prima...
Pagina: 1