Philips CDD3610 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 23:09

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Moi allemaal,
Ik heb zware problemen met bovengenoemde brander. Een tijdje heb ik ermee kunnen branden, maar nu doet hij weinig meer. Wel kan ik nog cd's lezen en (schijnbaar) cdrw's wissen (het rode brandlampje gaat aan), maar voor de rest kan ik geen cd meer branden.
Onder Ner0 4.075 krijg ik de volgende foutmelding :
Power Calibration area is full

Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd (3.01), maar dat maakte geen zak uit.
Overige config :
Amdk6-2@350
128MB
WinME
CDRW PIO 0, master
DVD PIO 4, slave (bijna alle combinaties master/slave al geprobeerd overigens :( )

Kan iemand me helpen?? Het is dat het niet mijn brander is, maar anders had ik hem allang uit het raam geflikkerd en een HP gekocht...:( :(

Alvast bedankt,
Dentis

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:35
Hi,
Ik heb dit ook is gehad.
Probeer is een andere cdr of een ander merk.
dat was bij mij de oplossing ..

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik had ook een CDD3610 (heb nu een HP9110i) en ik kreeg deze foutmelding ook, maar dan vooral bij het branden van een 80min cd dacht ik. Ik heb 'm vrij snel daarna verkocht (voor 200 piek :D) maar volgens mij is het gewoon een teken dat je brander 'op' is. De laser is gewoon niet goed meer gecalibereerd en daar valt weinig aan te doen.

Verwijderd

Mjah ik heb hem ook nog :) Schroef hem is open en haal al het stof eruit en maak de lens is schoon met alcohol en een wattenstaafje.

• Rempage0611
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Hoeveel cd`s heb je er al mee gefikt? Dit is een van de eerste fikkers en na 1000 a 2000 cdtjes fikken ze er gewoon uit en moet je een nieuwe kopen.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd (3.01), maar dat maakte geen zak uit.
Eeehj ik heb ook z'n Philips ding maar mijn firmware rivisie is 3.09 Maar dat is niet de officiele firmware dan.Ik fik al ruim twee jaar met dat ding en hij werkt nog steeds prima.Zelfs een beetje overburnen kan ook maar dan wel met fimrware 3.09 ;)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op zondag 03 december 2000 14:06 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Mjah ik heb hem ook nog :) Schroef hem is open en haal al het stof eruit en maak de lens is schoon met alcohol :? :? en een wattenstaafje.
Mmmmmmmmmmm, kijk maar uit, strax heb je helemaal geen lens meer. >:)
Gezien ze vaak van plastic zijn gemaakt

And The Only One

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 14:10 schreef Diamon het volgende:

[..]
Mmmmmmmmmmm, kijk maar uit, strax heb je helemaal geen lens meer. >:)
Gezien ze vaak van plastic zijn gemaakt
Mjah bij mij werkte het ook en als ie het toch niet doet wat valt er te verliezen?

Verwijderd

Kijk op de volgende site, hier staat hoe je de brander kan testen. De open/close knop indrukken en ingedrukt houden nadat het laadje weer is dichtgegaan. Vervolgens kijken wat de ledjes doen bij de tests.

http://www.geocities.com/SiliconValley/Bay/6893/cdd3610.htm

Of openschroeven en gewoon schoonmaken met alcohol. Werkte bij mijn cdd 3600 prima! Burns like Hell >:) (again).

Verwijderd

ik had ooit iets gelezen op gamecopyworld over dit ding met de zelfde problemen.kijk op www.gamecopyworld.com
daar staat ook hoe je hem kan cleanen enzo.
laterzz

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ok, ik heb em die self-test laten doen en die lijkt goed te zijn. De brander is dus ok.
Moet ik hem nu alsnog schoonmaken?

Dentist

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:30
Ik heb ook een 3610, en ik heb dat probleem alleen met Hispace 80min cds. wat je ook probeert, die cds willen gewoon niet. alle andere merken doen het wel, maar die niet.

wat voor cd's gebruik je? probeer eens een cdtje van philips zelf, die doen het altijd wel, alsie daar ook niet mee werkt dan kun je het denkik schudden, want de error die je krijgt is behoorlijk serieus.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 16:04
Met firmwareupdate 3.09 ( http://www.svein.com/hp/cd.html ) heb ik mijn weigerachtige 3610 weer kunnen bewegen tot het branden van een cdrommetje.

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
fuk.. firmware geupgrade naar 3.09, opnieuw pc opgestart, alles prima..
branden, ho maar.. zelfs met philips cd/rw/r's..:(:(:(

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hoe staat je DMA bij je cd brander in apparaat beheer?
Iedergeval DMA uitzetten als die aanstaat.

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 14:32 schreef Dentist het volgende:
Ok, ik heb em die self-test laten doen en die lijkt goed te zijn. De brander is dus ok.
Moet ik hem nu alsnog schoonmaken?

Dentist
Ja, ik zou hem gewoon openschroeven is niet zo moeilijk. Dekseltje eraf, ff de 2 stekkers los en je kunt de printplaat eraf tillen. Vervolgens kun je het frontje er ook aflichten. Let ff op hoe dit zit, is wel zo makkelijk straks met in elkaar zetten.

Bij mij was de lens cleanen de oplossing :)

Succes .

Verwijderd

Dit kwam ik ook nog ergens tegen:

--------------------------------
Hello to all.
I've 2 CD Philips recorders:
cdd2600 scsi (4 years life!!)
css3610 ide (2 years life) v.3.09
These units are very similar for hardware and..
problems!!!
After too many hours, the lens unit in driver doesn't work properly (sometime the cd-r is not accept, sometime burning doesn't finish, sometime too many strange errors are displayed,ecc.), so the my solution was the same of alchemy site: to clean all parts inside and to add silicone oil (except the primary lens; for it I used only an empty cotton part!).

It's very important to add silicone oil near the lens group and mobile parts (there is a platform, where the lens go up and down).
I think the original oil was dry by very hot temperature.

After these operations... MIRACLE!!!!!!!!

All CD-r works well and all burning processes finish!!! No errors with all programs; I've tested all my system (symple pentium I 166 MMX) with NERO v4&5, CD-r Win, and Easycd Creator; but my preferred program is diskjuggler; I usually copy from a teac reader SCSI 24x and write 2 CD as same time with CDD2600 SCSI and CDD3610 IDE. (2x write speed)

ALL WORK PROPERLY!! I've about 98megs memory, but during some test I've used only 32 megs without problems.

I suggest you to try these clean operation; and it's better to add some FAN for fresh air.... (this is a big problem for this unit!)

Warning: don't use very liquid oil!!! (see in the posts for instructions about the maintenance operation)

Bye, (and sorry 4 bad english!)
carlo
--------------------------------------

ik vind dat Carlo een leuke toepassing voor siliconen heeft gevonden ;) . Beter dan al die toepassingen voor nep-wijven en Pamela's.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Om problemen met een 3610 goed op te lossen is maar 1 oplossing mogelijk.

Steek in de brand, koop 'n nieuwe 8-)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

* freddifish heeft een 3610 die nog wel DAO cd's met "merk" CD's op single speed fikt...:'(. Heeft bij het afsluiten anders problemen (-150 audioblocks in een tweede sessie :?), kan best vuil of ongeoliede geleiders zijn ja.
Maar ga toch sparen voor een Plextor..:9

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1