Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121118

Topicstarter
De (nieuw) Minolta Dimage Z10 is mijn inziens de enige echte opvolger van de zowel geprezen als afgekraakte Dimage Z1. Beide zijn 3.2 MP camera's met een degelijke zoom (8x vs 10x).
Mij is het duidelijk dat ze bij KonicaMinolta goed gekeken hebben naar de problemen bij de Z1 (die ik eergistern nog had). De Z10 voelt veel steviger aan (een psychologisch iets natuurlijk). Het klepje voor de kaart/USB/TV-Out aansluiten zijn vervangen door gemakkelijkere klepjes/card-slot, die je net per ongeluk open laat staan als je je camera afkoppeld. Tevens rammelt het objectief niet tijdens het vasthouden en het geluid bij zoomen is vrijwel nihil.
Ik hebt wat fotootjes gemaakt, ben benieuwd wat de lezers er van vinden.
Aangezien de prijs van de Z1 en de Z10 vrijwel gelijk zijn ben ik benieuw of de ruil van Z1 naar Z10 een goede is geweest.

edit:

Plaatjes zijn klikbaar naar orgineel, en ja ook de Z10 heeft veel chromatische abberatie (CA)

edit:

Afbeeldingen verwijderd.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 121118 op 21-10-2004 09:38 . Reden: Linken naar orginele plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912

Heel mooie fotoŽs, bijna geen ruis te zien...dus wel goede camera. Ook geen CA te zien dus Z10 heeft een APO lens..:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12
wat is het voordeel van de z10 tov de z1 dan :s

je zegt het zijn beide 3.2mpixels, en de z1 heeft zelfs meer zoom dan de z10

waarom dan omgaan naar de z10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom omgeruild?

1) Deze focused beter in het donker, doet de Z1 bar en bar slecht, deze matig.
2) Bij de Z1 rateld het objectief als de pest, waardoor geen goed gevoel over camera.
3) Handmatig focussen met de Z1 deed het niet, en wilde geen andere Z1 terug, want had hem net een paar dagen in bezit.

Hierom voor de Z10 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dribbel schreef op 24 augustus 2004 @ 19:59:
wat is het voordeel van de z10 tov de z1 dan :s

je zegt het zijn beide 3.2mpixels, en de z1 heeft zelfs meer zoom dan de z10

waarom dan omgaan naar de z10?
Je moet niet alleen naar specs kijken maar naar kwaliteit van fotoŽs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Laatst online: 20:12
Anoniem: 119912 schreef op 24 augustus 2004 @ 22:01:
[...]

Je moet niet alleen naar specs kijken maar naar kwaliteit van fotoŽs
wat is de reden dat de z10 betere foto's maakt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
dribbel schreef op 24 augustus 2004 @ 23:14:
[...]

wat is de reden dat de z10 betere foto's maakt dan
Eh... betere electronica, betere lens? :/

Je hebt toch ook liever een bmw 6 cilinder dan een lada 8 cilinder? Hoewel de lada meer cilinders heeft? Of zoiets... whatevva...

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Z10 heeft APO lens, Z1 niet..dat is heel grote verschil. Apo lens verhinderd een paarse randen tussen lichtovergangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 11-07 10:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dunbar schreef op 24 augustus 2004 @ 23:20:
[...]

Eh... betere electronica, betere lens? :/

Je hebt toch ook liever een bmw 6 cilinder dan een lada 8 cilinder? Hoewel de lada meer cilinders heeft? Of zoiets... whatevva...
Betere firmware.

De Z1 had ook last van "blooming" wat een softwarematig gebrek was.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 15:51
Die problemen van de Z1 waren toch ook al opgelost in de Z2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Staar je niet blind op het woordje APO. Er worden hele slechte objectieven gemaakt die toch de naam APO hebben meegekregen. Het betreft hier een behandeling met een coating (als ik het goed zeg) en die kun je op vele manieren uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe ik ook niet :? ik kijk alleen naar kwaliteit van fotoŽs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een nieuwe digitale camera en vind 3x optische zoom maar niks, dus kijk al een poosje naar oa. de Z-series van Minolta. Ik ben niet iemand die elke dag foto's gaat nemen, maar wil wel gewoon een goeie camera. Nu twijfel ik een beetje tussen de Z2, Z3 en de Z10 . De Z10 lijkt me een goeie keus vanwege zijn prijs, maar is het ook een goeie kwalitiets camera? Ik wordt in dit topic alleen nog niet veel wijzer van de camera. Hebben zo weinig mensen hem gekocht, of valt er gewoon minder te vertellen? De forums van de andere cams uit de Z-serie zijn namelijk goed gevuld. Ik heb natuurlijk allerlei reviews gelezen van de betreffende camera's, maar ik wil graag wat meer horen van eigenaren van de cams hier op het forum.

PS: welke raynox protector en polarizer kit is geschikt voor de Z10?

[ Voor 19% gewijzigd door greenlizzard op 14-10-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
/me Schrikt op

Watte, heeft iemand intresse in een Z10?! Dat ik dat nog mee mag maken!

Zelf hebt ik er één, en ben niet ontevreden over de camera. Veel gehoorde opmerking is dat hij spuug lelijk is. Maar voor de rest eigenlijk weinig slecht nieuws, in tegen stelling tot de Z3. Meeste reviews zeggen dat het een degelijke camera voor een goed prijsje is. Als iemand vragen heeft, mag die ze stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Anoniem: 121118 schreef op 14 oktober 2004 @ 21:42:
/me Schrikt op

Watte, heeft iemand intresse in een Z10?! Dat ik dat nog mee mag maken!

Zelf hebt ik er één, en ben niet ontevreden over de camera. Veel gehoorde opmerking is dat hij spuug lelijk is. Maar voor de rest eigenlijk weinig slecht nieuws, in tegen stelling tot de Z3. Meeste reviews zeggen dat het een degelijke camera voor een goed prijsje is. Als iemand vragen heeft, mag die ze stellen.
Ik kijk er zelf ook van op dat er zo weinig mensen hier op het forum interrese tonen voor de Z10. Hoor je echt vaak dat ie spuug lelijk is, vind je dat zelf ook? Hij toont wat simpeler dan de andere uit de Z-reeks ( qua uiterlijk ), maar spuug lelijk? Heb je nog wat meer foto's die je met de Z10 gemaakt hebt behalve die macro's? Is de camera kwalitatief goed? Ben je er nogsteeds tevreden mee, of overweeg je een andere? Hoe zit het nou met eventuele ruis/paarse randen/focus bij weinig licht/kleuren etc. van de foto's van de Z10? Ik twijfel dus zelf tussen de Z2 / Z3 en de Z10, wat is aan te raden? Gebruik je de cam veel? En nogmaals de vraag: welke raynox protector en polarizer kit is geschikt voor de Z10? Als ik nog andere vragen heb stel ik ze wel. Ik ben vooral benieuwd naar gebruikers ervaringen, en hoop dus dat meer mensen zullen reageren en ook waarom mensen nou juist voor de Z10 hebben gekozen of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

greenlizzard schreef op 14 oktober 2004 @ 21:58:
[...]

Ik kijk er zelf ook van op dat er zo weinig mensen hier op het forum interrese tonen voor de Z10. Hoor je echt vaak dat ie spuug lelijk is, vind je dat zelf ook? Hij toont wat simpeler dan de andere uit de Z-reeks ( qua uiterlijk ), maar spuug lelijk? Heb je nog wat meer foto's die je met de Z10 gemaakt hebt behalve die macro's? Is de camera kwalitatief goed? Ben je er nogsteeds tevreden mee, of overweeg je een andere? Hoe zit het nou met eventuele ruis/paarse randen/focus bij weinig licht/kleuren etc. van de foto's van de Z10? Ik twijfel dus zelf tussen de Z2 / Z3 en de Z10, wat is aan te raden? Gebruik je de cam veel? En nogmaals de vraag: welke raynox protector en polarizer kit is geschikt voor de Z10? Als ik nog andere vragen heb stel ik ze wel. Ik ben vooral benieuwd naar gebruikers ervaringen, en hoop dus dat meer mensen zullen reageren en ook waarom mensen nou juist voor de Z10 hebben gekozen of juist niet.
Als je dit ziet:
http://www.dcresource.com...10-review/camera-back.jpg

dan vraag je je eerder af wat hij bij de Intertoys kost dan welke waarde hij voor een fotohobbyist heeft.....

Ik bedoel, als ze dit ding nou een ietsjepietsje professioneler uiterlijk gegeven hadden dan zouden ze al een veel groter deel van hun doelgroep bereikt hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Parlor_Inventor op 16-10-2004 11:43 ]

...And the world goes on racing, like the world always will...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Parlor_Inventor schreef op 16 oktober 2004 @ 11:41:
[...]

Als je dit ziet:
http://www.dcresource.com...10-review/camera-back.jpg

dan vraag je je eerder af wat hij bij de Intertoys kost dan welke waarde hij voor een fotohobbyist heeft.....

Ik bedoel, als ze dit ding nou een ietsjepietsje professioneler uiterlijk gegeven hadden dan zouden ze al een veel groter deel van hun doelgroep bereikt hebben.
Zo zien alle Z-reeks Minolta's er ongeveer uit van de achterkant en daar wordt ook niet over geklaagt............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De behuizing van de Z10 en de Z3 is vrijwel identiek, op de kleur na. Dus of de geringe interesse voor de Z10 daar aan valt te wijten, betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Anoniem: 121118 schreef op 16 oktober 2004 @ 18:23:
De behuizing van de Z10 en de Z3 is vrijwel identiek, op de kleur na. Dus of de geringe interesse voor de Z10 daar aan valt te wijten, betwijfel ik.
Idd. Ik zie het nu ook. Laten we het er dan op houden dat de hele reeks er kitscherig uitziet. Misschien dat een gemiddelde aziaat dat geweldig vindt, ik denk dat een gemiddelde westerling daar anders over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Parlor_Inventor schreef op 16 oktober 2004 @ 19:40:
[...]

Idd. Ik zie het nu ook. Laten we het er dan op houden dat de hele reeks er kitscherig uitziet. Misschien dat een gemiddelde aziaat dat geweldig vindt, ik denk dat een gemiddelde westerling daar anders over denkt.
Hmm ben ik bij deze dan niet een gemiddelde westerling? To bad... Maar ik vind hem eht niet lelijk ofzo. Ik vind de Z3 wel iets mooier dan de Z10, maarja je moet er van houden denk ik.
Hoe presteert de Z10 als camera? Zijn er nog speciale dingen op aan te merken? Hoe zit het met CA en Ruis, heeft de Z10 daar last van?

[ Voor 5% gewijzigd door greenlizzard op 17-10-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Één van de einige minpunten die ik heb kunnnen vinden is dat de foto's een iets te rode/oranje/roze tint kunnen hebben, merkbaar bij o.a. huidskleur.
Wat sommige als 2e nadeel kunnen zien is dat er geen externe flitser erop gezet kan worden.
Twijfel, twijfel, twijfel..........

Kan iemand niet nog wat foto's posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

http://www.pbase.com - zoveel foto's je wil.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126549

Heb ook een Z10, bevalt me goed. Heb hier wat foto's staan: http://janeninge.tripod.com/fotoboek/

Afbeeldingslocatie: http://janeninge.tripod.com/fotoboek/garnaal_640x480.jpg

Foto alleen gecropped en verkleind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Anoniem: 126549 schreef op 19 oktober 2004 @ 12:21:
Heb ook een Z10, bevalt me goed. Heb hier wat foto's staan: http://janeninge.tripod.com/fotoboek/

[afbeelding]

Foto alleen gecropped en verkleind.
http://janeninge.tripod.c...boek/index.album?i=11&s=1 bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is een glasgarnaaltje uit m'n aquarium die ik gecropped en verkleind heb. De rest van de foto's zijn alleen gecropped, op deze

Afbeeldingslocatie: http://janeninge.tripod.com/fotoboek/bewerkte_strontvlieg.jpg

na, hier heb ik nogal wat veranderd met Paint Shop Pr (sharpen, kleuren veranderd).

Tussen twee haakjes, heeft iemand nog tips voor het fotograferen van vissen in een aquarium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Vinden jullie die rooie tint echt merkbaar of storend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

greenlizzard schreef op 19 oktober 2004 @ 12:46:
Vinden jullie die rooie tint echt merkbaar of storend?
Ik zie geen rooie tint, wat mij betreft dus echt niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Anoniem: 126549 schreef op 19 oktober 2004 @ 12:36:
[...]

Ja dat is een glasgarnaaltje uit m'n aquarium die ik gecropped en verkleind heb. De rest van de foto's zijn alleen gecropped, op deze

[afbeelding]

na, hier heb ik nogal wat veranderd met Paint Shop Pr (sharpen, kleuren veranderd).

Tussen twee haakjes, heeft iemand nog tips voor het fotograferen van vissen in een aquarium?
Wat ik dus wou zeggen is dat ik een fijne Tripod melding krijg, en geen afbeelding zie. Post dus ff een link direct naar de pagina waar de afbeelding op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Minolta bracht binnen een vrij korte tijd na de dimage Z1 de Z2, Z3 en de Z10 uit. Is nu te verwachten dat een eventuele opvolger van de Z10 al weer staat te popelen om uitgebracht te worden, of zullen ze bij Minolta nu een tijdje rustiger aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Parlor_Inventor schreef op 19 oktober 2004 @ 13:00:
[...]

Wat ik dus wou zeggen is dat ik een fijne Tripod melding krijg, en geen afbeelding zie. Post dus ff een link direct naar de pagina waar de afbeelding op staat.
Oh, raar, als ik de link hier zelf aanklik, opent de site wel. Maar dit http://janeninge.tripod.com/fotoboek/index.album?i=11 is de directe link naar de pagina waar de foto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Weet iemand toevallig hoe duur de Z10 momenteel is bij de mediamarkt of Office Centre? Irritant dat ze de prijzen niet online hebben staan. Bij Mediamarkt Duitsland is ie 199,- als ie dat hier nou ook is :9 . Jammer dat camera's etc. in Duitsland vaak goedkoper dan in Nederland, dus ik vrees dat ie hier geen 199,- zal kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door greenlizzard op 19-10-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Z10 is € 228 bij Nomatica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
En 204,- inc. btw bij Topvision :) , zit nu wel heel erg te twijfelen om hem aan te schaffen. Ik bedoel zo'n lage prijs..................... :9~

PS: kan het LCD-schermpje een beetje tegen aanraking etc. of is het aan te raden een screen protector ( hama ) te kopen?

[ Voor 20% gewijzigd door greenlizzard op 19-10-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LCD zit achter een stukje plexiglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Zijn er mensen met een Z10 die filters gebruiken? Zoja welke? Ze moeten niet al te duur zijn. Op de raynox site staat niet aangegeven welke filters en adapters geschikt zijn voor de Z10. Zijn die van de Z1 en Z2 soms geschikt voor de Z10?

offtopic:
Wel alleen maar dezelfde mensen hieroh he :/

[ Voor 12% gewijzigd door greenlizzard op 19-10-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

greenlizzard schreef op 19 oktober 2004 @ 20:37:
Zijn er mensen met een Z10 die filters gebruiken? Zoja welke? Ze moeten niet al te duur zijn. Op de raynox site staat niet aangegeven welke filters en adapters geschikt zijn voor de Z10. Zijn die van de Z1 en Z2 soms geschikt voor de Z10?

offtopic:
Wel alleen maar dezelfde mensen hieroh he :/
Op dit forum hebben ze het over een 43mm filter... http://www.stevesforums.c...orum_id=50&jump_to=170110

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 126549 op 19-10-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Okay.. misschien hadden jullie het al in het Z1 forum gelezen.
Maar ik ben dus iets minder trotse bezitter van een Z1.
Mijn Z1 is ondertussen terug naar de fabriek.. aangezien ik nog een paar daagjes garantie had (tot de 21e :) )

Nou hoop ik natuurlijk stiekum dat ik de z10 ervoor terug krijg.
Ik moet namelijk zeggen dat het ruisgehalte en het CA gehalte zo op het eerste gezicht een stuk minder is dan bij de Z1.

Maar kan je toevallig even een fototje maken op iso 400 met f2.8 naar buiten uit het raam in het donker?(da's een ideale opzet om bij bijv. lantaarnpalen wat CA te vormen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458 schreef op 19 oktober 2004 @ 22:24:
Okay.. misschien hadden jullie het al in het Z1 forum gelezen.
Maar ik ben dus iets minder trotse bezitter van een Z1.
Mijn Z1 is ondertussen terug naar de fabriek.. aangezien ik nog een paar daagjes garantie had (tot de 21e :) )

Nou hoop ik natuurlijk stiekum dat ik de z10 ervoor terug krijg.
Ik moet namelijk zeggen dat het ruisgehalte en het CA gehalte zo op het eerste gezicht een stuk minder is dan bij de Z1.

Maar kan je toevallig even een fototje maken op iso 400 met f2.8 naar buiten uit het raam in het donker?(da's een ideale opzet om bij bijv. lantaarnpalen wat CA te vormen ;)
Deze is net gemaakt op iso 400 met f3.2 op stand A, uit m'n raam, door dubbel glas. Sluitertijd was 4".

Afbeeldingslocatie: http://img95.exs.cx/img95/1586/PICT12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Ik was ook benieuwd naar de kwaliteit van de foto in die situatie en ik moet zeggen het ziet er goed uit! Ik denk dat ik deze camera wel ga kopen. Hij ziet er cool uit, veel functies, goeie beeld kwaliteit en een erg lage prijs. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

greenlizzard schreef op 19 oktober 2004 @ 22:47:
Ik was ook benieuwd naar de kwaliteit van de foto in die situatie en ik moet zeggen het ziet er goed uit! Ik denk dat ik deze camera wel ga kopen. Hij ziet er cool uit, veel functies, goeie beeld kwaliteit en een erg lage prijs. 8)
Je zult er volgens mij geen spijt van krijgen als je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Anoniem: 126549 schreef op 19 oktober 2004 @ 22:53:
[...]

Je zult er volgens mij geen spijt van krijgen als je hem koopt.
Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt en voor hoeveel? Wat voor accessoires heb je erbij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

greenlizzard schreef op 19 oktober 2004 @ 22:56:
[...]

Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt en voor hoeveel? Wat voor accessoires heb je erbij gekocht?
Bij pixmania.com, we hebben er 253,10 Euro voor betaald, twee jaar garantie en als ie het eerste jaar stuk gaat, krijgen we een nieuwe. We hebben er geen accessoires bij gekocht (128 Mb MM kaart hadden we nog). De tasjes die ze aanbieden zijn me te duur. Ik wil wel kijken of ik er een pol.lens bij kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ruis met deze camera is volgens mij wel wat minder dan die van mijn z1.
Bedankt voor het voorbeeld b.t.w. ;)

Kan je er ook nog eentje schieten met oploop gewoon in de kamer?
(iso100, 200, enz..)
Als je de camera helemaal terugzoemt dan kan je als het goed is gebruik maken van f2.8 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Anoniem: 126549 schreef op 19 oktober 2004 @ 23:00:
[...]

Bij pixmania.com, we hebben er 253,10 Euro voor betaald, twee jaar garantie en als ie het eerste jaar stuk gaat, krijgen we een nieuwe. We hebben er geen accessoires bij gekocht (128 Mb MM kaart hadden we nog). De tasjes die ze aanbieden zijn me te duur. Ik wil wel kijken of ik er een pol.lens bij kan krijgen.
Ja ik heb ook interrese in zo'n polarisatie lens/filter, als je een goeie vind voor de Z10 mag je die hier best posten ;) .
Ik "denk" dat ik de Z10 morgen ga kopen/bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door greenlizzard op 19-10-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben wel al in het bezit van een pola kitje voor de z1.
Waar je wel even op moet letten is dat het je gewoon iets van 3 stops gaat kosten.
Dus werkt alleen lekker bij veel licht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458 schreef op 19 oktober 2004 @ 23:17:
De ruis met deze camera is volgens mij wel wat minder dan die van mijn z1.
Bedankt voor het voorbeeld b.t.w. ;)

Kan je er ook nog eentje schieten met oploop gewoon in de kamer?
(iso100, 200, enz..)
Als je de camera helemaal terugzoemt dan kan je als het goed is gebruik maken van f2.8 !
Vooruit maar weer, ik ga denk ik commissie vragen aan Minolta voor iedereen die via dit threadje een z10 koopt ;-)

Let niet op de bewogenheid, alles is uit de vrije hand uit een wiebelige bureastoel geschoten... Ik neem aan dat het je vnl om de korrel gaat.

http://janeninge.tripod.com/fotoboek/

Het gaat om de laatste 5 foto's (2e pagina), de bestandsnaam geeft aan op welke iso-waarde ze geschoten zijn. Foto's hebben de originele grootte: 1600x1200, 2048x1536 is maximaal haalbaar. Beter dan f3,2 kom ik niet, misschien doe ik iets fout, ik ken de camera nog niet zóóóó heel goed :-) Doe bijna alles op stand auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

greenlizzard schreef op 19 oktober 2004 @ 23:19:
[...]

Ja ik heb ook interrese in zo'n polarisatie lens/filter, als je een goeie vind voor de Z10 mag je die hier best posten ;) .
Ik "denk" dat ik de Z10 morgen ga kopen/bestellen.
Ik zal het hier melden, doe jij het ook als je iets vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458 schreef op 19 oktober 2004 @ 23:21:
Ik ben wel al in het bezit van een pola kitje voor de z1.
Waar je wel even op moet letten is dat het je gewoon iets van 3 stops gaat kosten.
Dus werkt alleen lekker bij veel licht!!
Hm, is wel jammer, ik wil die pol.lens vooral voor aquariumfoto's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126549 schreef op 20 oktober 2004 @ 00:03:
[...]

Hm, is wel jammer, ik wil die pol.lens vooral voor aquariumfoto's gebruiken.
Ik ben in blijdorp geweest(zie website) maar het viel wel vies tegen om daar de visjes scherp te schieten hoor!

Het ging bij die iso foto's idd om korrelvorming en kleurverschil.
Hartelijk dank voor de test.
Ik doe b.t.w. zo goed als alles in de M stand.
Maar haal je camera eens van macrostand af, en zoom dan uit!!
Dan kom je op diafragma 2.8uit.
En hiermee heb je dus meer licht in je lens.. dus kortere sluitertijden dus minder snel bewogen als jij op je stoel aan het wiebelen bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458 schreef op 20 oktober 2004 @ 00:09:
[...]

Ik ben in blijdorp geweest(zie website) maar het viel wel vies tegen om daar de visjes scherp te schieten hoor!

Het ging bij die iso foto's idd om korrelvorming en kleurverschil.
Hartelijk dank voor de test.
Ik doe b.t.w. zo goed als alles in de M stand.
Maar haal je camera eens van macrostand af, en zoom dan uit!!
Dan kom je op diafragma 2.8uit.
En hiermee heb je dus meer licht in je lens.. dus kortere sluitertijden dus minder snel bewogen als jij op je stoel aan het wiebelen bent ;)
Ik ben nog maar net bezig met digitale fotografie, deed vroeger met de analoge cam. alles handmatig. Is wel wennen nu, zeker op macrogebied.
Moet nog eens goed naar dat diafragma gedoe kijken want met die onvaste hand van mij is een korte sluitertijd essentieel ;)

Verder: geen dank. We zijn op de wereld om mekaar te helpen nietwaar?

PS: Ik kan die visjes op je site niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 126549 op 20-10-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Anoniem: 126549 schreef op 20 oktober 2004 @ 00:02:
[...]

Ik zal het hier melden, doe jij het ook als je iets vindt?
Tuurlijk, ben me nu al rot aan het zoeken op het world wide web, maar denk dat ik binnenkort eens in de stad ga rondvragen in wat foto zaakjes. En als ik iets vind post ik het natuurlijk. Helpen kan geen kwaad.

PS: Woot het Z10 topic heeft zomaar alweer 3 pages :9 .

[ Voor 8% gewijzigd door greenlizzard op 20-10-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

greenlizzard schreef op 20 oktober 2004 @ 00:33:
[...]

Tuurlijk, ben me nu al rot aan het zoeken op het world wide web, maar denk dat ik binnenkort eens in de stad ga rondvragen in wat foto zaakjes. En als ik iets vind post ik het natuurlijk. Helpen kan geen kwaad.

PS: Woot het Z10 topic heeft zomaar alweer 3 pages :9 .
En terecht, want dat is de Z10, ondanks z'n uiterlijk (die ik overigens wel mee vind vallen) wel waard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Eurotic: Max. App. van Z10 is (jammer genoeg) f3,2 ipv de door jou vermelde f2,8.

Vergeleken met de Z1 is de Z10 qua mogelijkheden een klein stapje terug. Het verschil in de diafragma's is daar een van (f2,8 voor de Z1, f3,2 voor de Z10). Daarnaast geen "hot shoe" externe flitser aansluiting op de Z10 (like I care). Tevens is er geen "high speed" transport stand. Z10 heeft max 1,5 fps (max. res.), Z1 kan 10 fps schieten (van 1280x960).
Z10 heeft dan weer wel een sneller sluiter (10/20000 vs 10/10000)
Verschil in fotokwaliteit zie ik niet, maar ik ben dan ook een fotografie-beet. Ik schiet en bekijk ze op de PC, gooi soms photoshop er overheen en druk af en toe wat af op 10x15.

PS. Aangezien Z3 en Z10 de zelfde behuizing hebben, is het niet zo dat je filters/lenzen van de Z3 op de Z10 kan plakken? Of moet je nog met bepaalde zaken rekening houden?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 121118 op 20-10-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122810

Hmz ik volg dit nou al een tijdje en ben zowieso erg geinteresseerd in dit apparaatje:)
Mijn vraag, zou iemand een mooie foto kunnen maken van een waterstraal uit de kraan? Bijvoorbaat dank:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Was vandaag toevallig effe in de stad en ben toen naar een Combi fotozaak gegaan. Heb hier even gevraagd naar eventuele polarisatie-filters voor de Z10 etc. Maar ik wist niet uit me hoofd welke maat ik nodig had, en ze kon dat ook niet vinden, als ik het wist dan hadden ze er misschien wel eentje gehad. Toch vraag ik me af, een beetje fotozaak waar ze al die dingen verkopen moeten ze die maten toch weten of kunnen opzoeken? Ik heb ook besloten dat ik niet meer naar deze winkel ga, want ik werd er uiterst onvriendelijk behandeld. Ik kreeg geen info. van de Z10 mee ( op zo'n gratis reclame blaadje van Minolta ), omdat ik op internet al gezocht had naar prijzen ed. en ze weigerden dus om zoiets te geven of om me verder te helpen. En dat terwijl ik er kwam voor die lens/filter. :r Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik daar niet gediend was etc. en ben toen boos weggaan, wat een kut zaak de Combi . Gelukkig heb ik er effe kunnen schuilen, omdat het nogal hard regende en dat was daarna over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Anoniem: 122810 schreef op 20 oktober 2004 @ 14:22:
Hmz ik volg dit nou al een tijdje en ben zowieso erg geinteresseerd in dit apparaatje:)
Mijn vraag, zou iemand een mooie foto kunnen maken van een waterstraal uit de kraan? Bijvoorbaat dank:D
Nou geweldig. Die foto's zag je hier toen eind 2001 begin 2002 iedereen zijn eerste digicam kocht. Ik weet niet hoe je van zo'n foto nu nog de kwaliteit van de cam af zou kunnen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122810 schreef op 20 oktober 2004 @ 14:22:
http://janeninge.tripod.com/fotoboek/index.album?i=12

't Is een waterstraal :) Klik op view full-size image voor originele grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Parlor_Inventor schreef op 20 oktober 2004 @ 14:52:
[...]

Nou geweldig. Die foto's zag je hier toen eind 2001 begin 2002 iedereen zijn eerste digicam kocht. Ik weet niet hoe je van zo'n foto nu nog de kwaliteit van de cam af zou kunnen leiden.
Lolz :P , ik denk dat ie gewoon wil zien of het er goed uit ziet met de Z10 ( vast wel ;) )

Ik heb de camera trouwens zelf net besteld bij Topvision voor €204,- inc. btw. Kwam in totaal met Sandisk Ultra II 256MB en vervoerskosten erbij op zo'n €267,- met vooruitbetalen. Goeie deal lijkt me, vooral omdat je in de winkel gewoon nogsteeds zo'n 289 á 299 voor enkel de camera betaald ( zelfs bij de Mediamarkt ) .

[ Voor 4% gewijzigd door greenlizzard op 20-10-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met mijn Z1 heb ik ook eens een keer een fototje geschoten van wat water :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/eurotick/z1/water.jpg

Je kan b.t.w. ook de camera gewoon gaan halen bij de Media Markt.. en dan mag je hem binnen 14dagen terugbrengen.

En als hij bevalt.. breng je m ook gewoon terug, en bestel je hem >:)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 47458 op 20-10-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458 schreef op 20 oktober 2004 @ 22:49:
Met mijn Z1 heb ik ook eens een keer een fototje geschoten van wat water :)
[afbeelding]

Je kan b.t.w. ook de camera gewoon gaan halen bij de Media Markt.. en dan mag je hem binnen 14dagen terugbrengen.

En als hij bevalt.. breng je m ook gewoon terug, en bestel je hem >:)
Mooi! Weet je nog hoe je dat hebt gedaan? Welke stand, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Kan iemand hier met een Z10 niet proberen iets als dit te maken: [rml][ Showcase] Spelen met water[/rml]

Heel mooi gedaan, vooral de 3e en 4e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De volgende foto is genomen met de volgende instellingen:

Sluitertijd:1/2000
Diafragma:F8.0
ISO-waarde:64

Afbeelding verwijderd

Zoals je ziet, is er wat aan de hand. Meerdere keren geprobeerd, met zelfde resultaat. Is de iets van de gehele Z10 serie? Oftewel, schiet met de opgegeven setting, en post je results!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 121118 op 30-01-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Anoniem: 121118 schreef op 21 oktober 2004 @ 17:04:

[afbeelding]

Zoals je ziet, is er wat aan de hand. Meerdere keren geprobeerd, met zelfde resultaat. Is de iets van de gehele Z10 serie? Oftewel, schiet met de opgegeven setting, en post je results!
Dat lijkt me een defect. Maar dat je met deze instellingen nog zo'n foto kan maken (zo licht) verbaast mij wel. Best netjes. Maar dat de foto onderaan opeens donkerder wordt is niet ok.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Anoniem: 121118 schreef op 21 oktober 2004 @ 17:04:

[afbeelding]

Ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen, maar het ziet eruit als een defect. Als je ergens anders een foto van neemt met dezelfde instellingen, dan gebeurt het ook? Zit die scheidingslijn steeds op dezelfde hoogte? Ik zou als ik jouw was de foto naar minolta sturen ( als ze attachements ccepteren ), kijken ofzij een oplossing weten of dat ze het kunnen repareren. Helaas ben je dan meestal wel je camera een poosje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MakLane schreef op 21 oktober 2004 @ 17:04:

Sluitertijd : 1/2000
Diafragma : F8.0
ISO-waarde : 64

[afbeelding]

Kan niemand dit reproduceren met zijn Z10 (zoom in op een donker hoekje van je kamer, treed op bij 4-8x zoom)?

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 121118 op 21-10-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Hehe ^^ heb me ouders net laten zien met een brochure dat ik deze camera besteld heb. Normaal zouden ze zeggen: Kan je nou nooit is geld in je zak houden, maar nu zeiden ze: wat een mooi ding, dat is misschien ook wel wat voor ons :9 . Kan niet wachten tot ie binnen is, om er een beetje mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
@ Maklane: Hoe staan de zaken er voor met je Z10, doet ie nog steeds vreemd? Al contact met Minolta opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Welk tasje gebruiken jullie voor de Z10 en wat past er allemaal in en wat heeft ie gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50303

Hoe goed maakt de z10 binnen foto's met en zonder flits? Kan iemand wat voorbeeld foto's posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Greenlizard: Ja, hij doet nog steeds raar, en wat Minolta er van vindt weet ik niet, want ik heb ze er niets over verteld. Ik maak toch nooit foto's met de vermelde instellingen. Een tasje heb ik ook niet...maar die zullen er wel in alle soorten en maten verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Ik heb de camera nu een paar dagen in bezit, prachtig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Ik zit te twijfelen tussen 2 tasjes voor mijn Z10 de Samsonite Trekking 110 Grijs/Zwart en de Konica Minolta Luxe tas voor de Dimage Z. Welke is aan te raden?

EDIT: Ik heb uiteindelijk beide niet gekocht. De Samsonite was te groot en die tas van Minolta was alleen leuk voor het oog. Heb bij de Mediamarkt nu een goeie tas gekocht, de: Tamrac Digital 5400 Superlight Micro Digital/Photo Camera Bag.

[ Voor 48% gewijzigd door greenlizzard op 05-11-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79103

Even omhoog halen:D

Ik wil graag voor mijn veldwerk geologie volgend jaar ook een digitale camera hebben en ik heb mijn oog op de Z10 laten vallen. Wat mij vooral aantrekt is de 10x zoom. Maar is het wel een robuuste camera? Hij moet 6 weken lang in de bergen sjouwen aankunnen... En is de macrofunctie goed? Het enige wat ik zoek is een stevige camera die goed in kan zoomen en goede macrofoto's maakt en voor de rest zo simpel mogelijk is (kan er ook minder kapot gaan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 11-07 10:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Anoniem: 79103 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:17:
Even omhoog halen:D

Ik wil graag voor mijn veldwerk geologie volgend jaar ook een digitale camera hebben en ik heb mijn oog op de Z10 laten vallen. Wat mij vooral aantrekt is de 10x zoom. Maar is het wel een robuuste camera? Hij moet 6 weken lang in de bergen sjouwen aankunnen... En is de macrofunctie goed? Het enige wat ik zoek is een stevige camera die goed in kan zoomen en goede macrofoto's maakt en voor de rest zo simpel mogelijk is (kan er ook minder kapot gaan)...
Zolang je er niet mee gaat gooien kan iedere camera dat wel aan (dus de Z10 ook), wanneer je dat wel gaat doen zul je toch een heel ander soort camera moeten hebben.

Als je gewoon investeert in een stevige cameratas van Lowepro ofzo moet het helemaal geen probleem zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Johnny op 24-11-2004 23:30 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62605

Goedendag,

Ik ben me nu al een tijdje aan het oriënteren mbt het kopen van een digitale camera. Vanaf het begin had ik al een voorkeur voor een Minolta, doordat ik een tijd terug de Z1 van een vriend van mij had geleend en ik vond het een hele prettige camera.

Nu wil ik een eigen camera kopen die moet voldoen aan de volgende eisen:

-Manuele opties (sluitertijd, diafragma, witbalans etc);
-Super Macro;
-Zoom;
-Voldoende megapixels (3 miljoen of meer).

De Z10 voldoet aan de bovengenoemde eisen, alleen kan ik verder niet echt veel gebruikers van deze camera vinden op deze site.

Ik heb ook gekeken naar andere camera's zoals de Kodak DX 6430, maar de Macro optie van dat toestel is een stuk minder dan die van de Z10 (12cm vs 1 cm). Bovendien zijn de mogelijkheden om zelf instellingen aan te passen ook een stuk minder.

Ik heb een aantal vragen voor bezitters van deze camera:

1. Het schijnt dat er slechts 3 diafragma waarden gekozen kunnen worden, klopt dit? En hoe zit dat dan als je shutter priority mode instelt, kiest ie dan ook maar uit die 3 diafragma waarden?

2. Het schijnt dat in continu shooting mode dat na elke opname het LCD scherm zwart wordt. Hoe storend is dit wanneer je bewegende objecten probeert te volgen?

3. Hoe zit het met het schuifje wat voor het LCD scherm komt als je overschakeld naar de Switch finder. Ik heb rumors gehoord dat dat schuifje bij de Z1 nog weleens stuk wil gaan.

Ik hoop dat iemand antwoord op deze vragen kan geven.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 62605 op 29-11-2004 13:12 . Reden: Nog een vraag bedacht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 23:57
Ik heb zaterdag ook een z10 besteld, nu hopen dat deze snel geleverd wordt.

weet iemand wat voor extra's er nog aangesloten kunnen worden op de z10 , qua lenzen en filters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat je op de Z10 filters kunt aansluiten en er is ook een wide-angle converter beschikbaar die de groothoek vergroot naar 28mm (eq).

Ik heb zelf uiteindelijk toch gekozen voor de Z2, omdat er toch iets uitgebreidere opties op zitten qua diafragma en filmpjes. Moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Bij http://www.digitalstreet.nl is de Z10 nu 219 euro (verzendkosten 0,00).

Ik heb daar van het weekeinde een Z2 besteld (298 euro). Mijn zwager heeft vorige week een Z10 gekocht (niet online, gewoon in een winkel met muren en een kassa-juf), en daar heb ik ook even mee gespeeld. De Z3 werd mij te duur. Waarom een Z2 en geen Z10 gekocht? Ik zou het eigenlijk niet weten, ik ben bang dat ik me mede heb laten leiden door duurder=beter, wat toch niet altijd zo is (megapixel extra, iets meer zoom).

Mijn ouders hebben al een tijdje een Z1, en daar heb ik ook al mooie foto's mee gemaakt.

Kijk eerst eens bij pricewatch en shopervaringen voor je ergens wat besteld. De verzendkosten vanuit Duitsland halen vaak het voordeel weg, en voor 10 euro verschil koop ik het liever ergens waar ik eventueel nog naar toe kan rijden als er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu €211 bij Progress in Hengelo...conclusie...hij blijft goedkoper worden... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb een klein maandje een digitale camera, echter zijn de foto's die je ermee maakt niet erg goed. Daarom wil ik graag een digitale camera. Mijn oog is gevallen op deze camera dus.

Ik heb hem voor € 177 gezien bij TopVision.

Voor € 177,- koop ik hem vandaag nog :). Echter toch een paar vraagjes:• Ik vind hem goedkoop voor wat hij bied, of zitten er haken en oogjes aan?
• Nog nooit van het merk gehoord, wel een aantal mensen mee zien lopen. Is het een goed merk, reviews zijn moelijk te vinden.
• Is de flits sterk genoeg voor in het donker op een afstand van maximaal 10 meter?
• De camera wordt voornamelijk gebruikt voor het fotograferen van in-beweging-zijnde mensen, is het mogelijk om bijvoorbeeld per seconde 5 foto's te maken, zodat actie altijd vastgelegd wordt?
• Het plaatsen van een groothoeklens cq. fish-eye lijkt niet mogelijk? Is er een opvolger (Z-3?) die dit wel heeft?

De Z-3: € 304,-
Afbeeldingslocatie: http://212.20.189.26/upload/images/products//topvision/techg/dimagez3a.jpg

Tussen deze twee camera's zit ik dus nog te twijfelen. Alvast bedankt voor de hulp :*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Bobje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:32:
Ik heb een klein maandje een digitale camera, echter zijn de foto's die je ermee maakt niet erg goed. Daarom wil ik graag een digitale camera. Mijn oog is gevallen op deze camera dus.

Ik heb hem voor € 177 gezien bij TopVision.

Voor € 177,- koop ik hem vandaag nog :). Echter toch een paar vraagjes:• Ik vind hem goedkoop voor wat hij bied, of zitten er haken en oogjes aan?
• Nog nooit van het merk gehoord, wel een aantal mensen mee zien lopen. Is het een goed merk, reviews zijn moelijk te vinden.
• Is de flits sterk genoeg voor in het donker op een afstand van maximaal 10 meter?
• De camera wordt voornamelijk gebruikt voor het fotograferen van in-beweging-zijnde mensen, is het mogelijk om bijvoorbeeld per seconde 5 foto's te maken, zodat actie altijd vastgelegd wordt?
• Het plaatsen van een groothoeklens cq. fish-eye lijkt niet mogelijk? Is er een opvolger (Z-3?) die dit wel heeft?

De Z-3: € 304,-
[afbeelding]

Tussen deze twee camera's zit ik dus nog te twijfelen. Alvast bedankt voor de hulp :*.
Nog nooit van KM gehoord? Het is iig Konica en Minolta samen, was vroeger apart. Bestaan al een tijdje hoor. Alleen ik zou niet verwachten dat je 5 fotos per seconde kan maken en dat die flits top is.. 5 fotos per seconde lijkt me heel wat... Is volgens mij meer dslr hoeveelheid

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Simon schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:36:
[...]

Nog nooit van KM gehoord? Het is iig Konica en Minolta samen, was vroeger apart. Bestaan al een tijdje hoor. Alleen ik zou niet verwachten dat je 5 fotos per seconde kan maken en dat die flits top is.. 5 fotos per seconde lijkt me heel wat... Is volgens mij meer dslr hoeveelheid
Ik bedoel sequences, zijn die mogelijk? Ook lees ik dat de foto niet direct wordt gemaakt. Als ik dus op de knop druk, het nog even duurt (en de actie voorbij is), voordat de foto genomen is. Is dit instelbaar?

Edit:
Ik heb dit gevonden op de site:
Turn power on and you're ready to start shooting in 1.7 seconds. Press the shutter release and your image is captured immediately. Successive shots can be taken at intervals of under 1 second so you'll never miss a magic moment. And during playback, you can scan your memory card at 0.2 seconds per image.

Progressive Capture lets you keep on shooting until you've captured that special moment you were waiting for. Simply keep your finger on the shutter button until you're satisfied, and when you let it go, the last several images in your sequence are saved to the memory card.
Dus dat is mogelijk :).

[ Voor 38% gewijzigd door Bobje op 19-01-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Bobje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:41:
[...]
Ik bedoel sequences, zijn die mogelijk? Ook lees ik dat de foto niet direct wordt gemaakt. Als ik dus op de knop druk, het nog even duurt (en de actie voorbij is), voordat de foto genomen is. Is dit instelbaar?
Hier kun je tests lezen van de verschillende camera's:
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb m gister gekocht voor €190(z10) bevalt heel goed :)
Denk erom dat je bij Topvision €16 euro verzendkosten betaald...
en als er iets niet goed is dat het dan makkelijker is om contact op te nemen dan bij je plaatselijke fotowinkeltje dan bij een bedrijf als Topvision...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Anoniem: 122810 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:07:
Heb m gister gekocht voor €190(z10) bevalt heel goed :)
Denk erom dat je bij Topvision €16 euro verzendkosten betaald...
en als er iets niet goed is dat het dan makkelijker is om contact op te nemen dan bij je plaatselijke fotowinkeltje dan bij een bedrijf als Topvision...
Waar heb jij je camera dan gekocht? Wel zo makkelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was n beetje vaag vond ik...winkel Van der Velde ofzo ergens in Holten(deventer) had Z10 op marktplaats staan, dus ik bellen...het bleek dat het een eenmalige internet aanbieding was ...najah dus ik erheen(2 uur heen 2 uur terug, tog gratis met trein) en heb m mooi daar gekocht...met dixons scheelt dat al €100 euro:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bobje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:32:• Het plaatsen van een groothoeklens cq. fish-eye lijkt niet mogelijk? Is er een opvolger (Z-3?) die dit wel heeft?
Ik heb zelf de Z2, die heeft aan de binnenkant van het stuk waar de lens uitschuift een schroefdraad. Met behulp van een adapter kun je er lenzen opzetten.

Dit setje heb ik er bijvoorbeeld bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.dustin.se/DustinPictures/Products/R/5010067970.jpg

Ik weet zo niet of de Z10 dat ook heeft, maar wellicht is het gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:23
Konica Minolta heeft de Z5:

info: http://www.dpreview.com/n...012102konicaminoltaz5.asp
KM-samples: http://konicaminolta.com/...image-z5/sampleimage.html

en de Z20:

info: http://www.dpreview.com/n...12101konicaminoltaz20.asp
KM-samples: http://konicaminolta.com/...mage-z20/sampleimage.html

aangekondigd.

De Z5 is de opvolger van de Z5 en heeft een 12x zoom met 5 megapixels
De Z20 ("budgetversie" van de Z5) is de opvolger van de Z10 ("budgetversie" van de Z3) en heeft een 8x zoom met 5 megapixels

Alleen de Z5 heeft overigens het bekende AS-stabilisatie systeem! Ben zelf benieuwd naar de foto's uit deze beestjes en hoe het zit met ruis. De Z5 heeft iig 1 MP meer dan de Z3, maar een even grote sensor, dus denk dat dit geen verbetering is.

offtopic: En om bekende redenen is de Z4 weer eens overgeslagen ;)

//Edit: oeps te laat :)

[ Voor 72% gewijzigd door Morrar op 21-01-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Nog niet zolang een Z2, en vandaag in het bos wat foto's gemaakt. Je moet met de Z2 (en misschien andere camera's ook) als je iets gaat zoomen, de camera wel heel stil houden om scherpe foto's te krijgen.

http://img.photobucket.co.../daansanders/PICT0087.jpg
http://img.photobucket.co.../daansanders/PICT0091.jpg

De macro-modus is erg goed, heb ik even geen foto's van, en om deze jongens met de macro te fotograferen was me net iets te veel van het goede ;)

[ Voor 6% gewijzigd door vectrex op 24-01-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Vectrex Dude schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:43:
Nog niet zolang een Z2, en vandaag in het bos wat foto's gemaakt. Je moet met de Z2 (en misschien andere camera's ook) als je iets gaat zoomen, de camera wel heel stil houden om scherpe foto's te krijgen.

[afbeelding]
[afbeelding]

De macro-modus is erg goed, heb ik even geen foto's van, en om deze jongens met de macro te fotograferen was me net iets te veel van het goede ;)
Umz dit gaat tog over de z10 B)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Je hebt gelijk, maar het wordt langzaam een Konica Minolta Z## topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132056

is deze camera speciaal gemaakt voor macro ofzo?
de macro's zien er echt wel knap uit voor een camera van zo'n prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HIER heb ik wat macrootjes staan met de Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:23
Over het stilhouden en onscherpte: een ~ 400mm telelens uit de hand is niet makkelijk. Meestal houdt men 1 / (brandpuntsafstand) aan als minimale sluitertijd om toch nog goede foto's te krijgen. Dus voor een 400 mm telelens moet je minstens een sluitertijd van 1 / 400 hebben. Zit je eronder dan is bewegingsonscherpte vrij normaal (tenzij je heel stabiele handen hebt).

Zelf heb ik een Panasonic FZ20 en die heeft een beeldstabilisator. Als je ooit wilt gaan upgraden kan ik je dat erg aanbevelen. Het zorgt niet voor wonderen, maar scheelt toch vaak een paar stops op de belichting en soms kan je daardoor je statief thuislaten. Zelf heb ik niet zulke stabiele handen en komt het vaker van pas bij bijvoorbeeld erg slecht licht (binnen).

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 24-01-2005 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47693

Ik heb hem vandaag ook gehaald, @ alternate voor 235€. Wij hadden hier thuis al de Z1, en hij heeft veel de zelfde functies.

Voor mij is het vervanger van mijn trouwe maat de Canon Powershot A40.

Ik heb er heel de dag mee lopen fotograferen en de macro foto's zien er in ieder geval mooi uit. Ook de volledig ingezoomde foto's zien er goed uit.

Ik ben tot nu toe tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 21:01
Ik kwam de Z10 gisteravond (24-2) toevallig tegen bij de mediamarkt voor ergens tussen de 200 en 250 (wel stukje duurder dan bij veel online shops dus).

Hij viel me op zich op door z'n wat 'speelse' / 'speelgoedachtige' uiterlijk. M'n vriendin vond hem zelfs foeilelijk 8)7

Maarehm... Ik heb nu ong. 2 jaar een Canon Powershot S30. Destijds veel te veel voor betaald bij Dixons. De camera begint me onderhand een beetje te irriteren op het gebied van de vertekening in het beeld, veel ruis vanaf de iso200 en de voor mijn gevoel toch wat 'mindere' prestaties bij relatief weinig licht of moeilijke lichtomstandigheden.

Mijn vriendin en ik gaan nogaleens naar een concert. Foto's die we hierbij gemaakt hebben met onze S30 staan op pictures.versteegt.com/concerten.

De wat scherpere foto's hiertussen heb ik meestal gemaakt met de "p" stand op de canon, de flitser op minimale sterkte en iso 200 of 400. Meestal kreeg ik dan foto's waarbij de camera net niet waarschuwde voor bewegingsgevoeligheid en zagen deze er acceptabel uit.
Op de site is bij de meeste foto's de EXIF data nog bewaard zodat je precies de parameters kunt zien.

Nou is mijn vraag dus of mensen ook ervaring met de Z10 (of vergelijkbaar) hebben bij moeilijke lichtomstandigheden zoals concerten. Het gaat me er bij deze camera natuurlijk ook om dat m'n vriendin nogal houdt van inzoomen :P. Het liefst zou ik helemaal geen flits willen gebruiken (bij ' vol' licht op het podium) of ook minimaal, zodat ik de sfeer van het licht niet vergal.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 21:01
Nou ik heb hem zaterdag (26-02) toch maar gehaald bij de MediaMarkt, voor 239 euri's. Kon het gewoon niet laten ;)

Mijn eerste indrukken: SUPERRRRRR

Hij start snel op, voelt zeer solide aan en maakt gewoon ongelofelijk scherpe foto's: zelfs in de auto-stand weet ie zich aan de meeste situaties prima aan.

Enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken is, dat de camera vooral in de wat meer ingezoomde standen toch erg veel van die paars-achtige vervormingen vertoont in scherpe overvangen tussen licht en donker.

Verder had ik wat vaags, dat mijn 256 MB Lexar sd-kaartje die ik erbij heb gekocht niet lekker wilde lezen in mijn interne usb-kaartlezer. Maar of dat door de kaart of door windows kwam weet ik niet zeker: gelukkig meldt de camera zich zonder problemen als usb storage apparaat aan.

Verder overall dus: Dikke vooruitgang tov. mijn Canon :)

Oh ja nog 1 ding: Hoe doen jullie dat met het dopje voor de lens? Volgens mij moet je zo'n ding gewoon een keer kwijt raken :? B)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47693

ik vind het ook een geweldige camera, maar ik vraag me ook af hoe mensen dat met het dopje van de lens doen.

Mocht daar geen oplossing voor zijn dan ga ik vast opzoek om er enkele te bestellen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan ook gewoon het bijgeleverde touwtje gebruiken om de dop te bevestigen aan de camera. Raak je 'm minder snel kwijt.
Pagina: 1 2 Laatste