Voeding "zoemt", einde verhaal?

Pagina: 1
Acties:

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 00:13

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik heb in m'n P4 systeem een noname voeding zitten van 350Watt. Alles lijkt goed te werken lekker stabiel enzo maar sinds een paar dagen gaat de voeding rare zoemende geluiden maken zodra de cpu maar de minste inspanning moet doen. Het klinkt een beetje als een Fan die een draadje raakt maar dat is het natuurlijk niet. Het komt ook echt uit de voeding (voeding uit de pc gehaald en naast m'n oor gelegd.)
Bij minimale inspanning bedoel ik zodra CPU gebruik boven 10% ofzo komt. Dat is dus al als ik in de browser het scroll wheel gebruik. Of even op F5 druk. Of een programma start. Iedere keer een korststondig zoometje.

Dacht eerst een rotte schijf want het zijn altijd op dit soort momenten dat er ook schijfactiviteit plaatsvinden. Maar het is dus echt de voeding. Iemand dit wel eens eerder mee gemaakt? Of zou ik gewoon nieuwe voeding moeten hebben.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 00:13

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Hé waarom is de topic ineens anders? Ik tikte voeding "zoemt" bij minimale inspanning.. Maar quotjes in topictitels pakt ie blijkbaar niet. Bug?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien een beetje onterecht, maar meld hem toch even, want misschien dat je je vraag ook in onderstaand topic kan posten...
Welke voeding heb ik nodig? Deel 6

En ik denk niet dat het een bug is... Misschien dat de rest in een ander venster staat of zo :)

En wat je trouwens zou kunnen proberen... Mits je de voeding al lang gebruikt natuurlijk...

Maar je kan proberen om de voeding / je PC schoon te maken... Stofzuiger erdoor heen halen e.d. dus... ;)

[ Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 24-08-2004 15:40 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel wat duidelijke gemaakt :)

Verwijderd

Als je voeding voorzien is van PFC dan is het zoemende geluid normaal ;)

Dikke spoel in voeding :?
[rml][ EL] Vreemd blok in voeding[/rml]
[rml][ CM] Ook een stille PC? Beschijving!!![/rml]
Trafo uit Chieftec 360W voeding verwijderen
Probleem met voeding: transformator resoneert?
aangezien PFC verplicht is in Europa
Niet verplicht bij losse voedingen of kasten ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 15:53 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 15:39:
Als je voeding voorzien is van PFC dan is het zoemende geluid normaal ;)
en aangezien PFC verplicht is in Europa lijkt me dat het daaraan ligt (alhoewel het natuurlijk niet de bedoeling lijkt dat je voeding behoorlijk wat geluid maakt) maar aangezien hij stabiel is, zou ik me geen zorgen maken

zie ook dít topic. Geluid uit fans videocard bij handlingen topic, geluid uit electrische componenten bij hogere belasting
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 15:39:

[...]

Niet verplicht bij losse voedingen of kasten ;)
In the future the north american governments might say you need at least passive PFC. Europe already has this.
As of second half 2001 non PFC PSU's are not allowed anymore! (in Europe at least).

[ Voor 32% gewijzigd door OnTracK op 24-08-2004 16:46 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1