Hallo,
Vol goede moed begon ik aan de installatie van SuSE 9.1. Alles geconfigureerd, Install, Are you sure? Yes! So far so good.
YaST begont met mijn NTFS partitie te resizen, ik zal even een overzicht geven:
Voor installatie:
Totaal 80 GB, 1 partitie van 20 GB en eentje van 60 GB. Beiden NTFS. Via YaST had ik gekozen de 60 GB partitie te resizen naar 45 GB, 14.5 GB voor SuSE, 500 MB voor swap.
Ik heb zeker 10 minuten moeten wachten voordat YaST klaar was met resizen, is dat wel normaal?
Maar goed, hij begon eindelijk aan de installatie en alles ging goed. Hij reboot, ik kies Linux uit mijn o zo sjieke grub menu, en warempel! SuSE boot! \o/
Alleen geen internet (ziet USB modem niet, maar dat kwam ooit nog wel dacht ik), dus dan maar gewoon even rondkijken. Op /dev/hda1 (de 20 GB NTFS partitie waar XP opstaat) kon ik vrolijk rondbladeren, niks aan het handje. Hetzelfde probeerde ik daarna met mijn 45 GB NTFS partitie. Error.
Ik vreesde meteen het ergste, boot naar XP, en ja hoor.
"De schijf in station D is niet geformateerd. Wilt u hem nu formateren?"
Ik heb geen flauw idee wat ik doen moet, behalve UTFS, en dat heb ik dus ook gedaan.
http://portal.suse.com/sd...indows_not_booting91.html
Hier heb ik niet echt veel aan volgens mij (kan zijn dat ik ernaast zit?
), want windows boot nog wel, maar ik zou graag bij al mijn data willen komen. 
Toen kwam ik hier dus uit. Dit heb ik aandachtig gelezen, en dan met name dit stukje:

Ik las ook over de commando's fixmbr/fixboot in de recovery console van xp, maar maak ik het daar niet alleen erger mee?
Ik ben hier dus een beetje gestrand, en ik ben echt de sigaar als ik niet bij die partitie kan komen. Als jullie meer info nodig hebben (output van bepaalde commando's?
), hoor ik het graag, maar wees a.u.b. lievv voor deze linuxnoob. 
Edit:
Inhoud van /etc/fstab (Het HDD gedeelte dan)
Exacte foutmelding van Konqueror:
Error - KIO_DEVICES_MOUNTHELPER
Mount: Slechte bestandssysteem soort, slechte optie, slecht superblok op /dev/hda5 of teveel aangekoppelde bestandssystemen.
Please check that the disk is entered correctly.
Vol goede moed begon ik aan de installatie van SuSE 9.1. Alles geconfigureerd, Install, Are you sure? Yes! So far so good.
Voor installatie:
Totaal 80 GB, 1 partitie van 20 GB en eentje van 60 GB. Beiden NTFS. Via YaST had ik gekozen de 60 GB partitie te resizen naar 45 GB, 14.5 GB voor SuSE, 500 MB voor swap.
Ik heb zeker 10 minuten moeten wachten voordat YaST klaar was met resizen, is dat wel normaal?

Alleen geen internet (ziet USB modem niet, maar dat kwam ooit nog wel dacht ik), dus dan maar gewoon even rondkijken. Op /dev/hda1 (de 20 GB NTFS partitie waar XP opstaat) kon ik vrolijk rondbladeren, niks aan het handje. Hetzelfde probeerde ik daarna met mijn 45 GB NTFS partitie. Error.
Ik heb geen flauw idee wat ik doen moet, behalve UTFS, en dat heb ik dus ook gedaan.
http://portal.suse.com/sd...indows_not_booting91.html
Hier heb ik niet echt veel aan volgens mij (kan zijn dat ik ernaast zit?
Toen kwam ik hier dus uit. Dit heb ik aandachtig gelezen, en dan met name dit stukje:
Staat alleen geen oplossing bij?If you created your partition on a 2.6 Linux kernel then recreate it on a 2.4 kernel. Unfortunately 2.6 kernels report bogus disk geometry and this caused a lot of problems for many users.
Ik las ook over de commando's fixmbr/fixboot in de recovery console van xp, maar maak ik het daar niet alleen erger mee?
Ik ben hier dus een beetje gestrand, en ik ben echt de sigaar als ik niet bij die partitie kan komen. Als jullie meer info nodig hebben (output van bepaalde commando's?
Edit:
Inhoud van /etc/fstab (Het HDD gedeelte dan)
/dev/hda7 / reiserfs ACL, user_xatrr 1 1 /dev/hda1 /windows/C ntfs Ro, users, gid=users, umask=0002, nls=utf8 0 0 /dev/hda5 /windows/D ntfs Ro, users, gid=users, umask=0002, nls=utf8 0 0 /dev/hda6 swap swap pri=42
Exacte foutmelding van Konqueror:
Error - KIO_DEVICES_MOUNTHELPER
Mount: Slechte bestandssysteem soort, slechte optie, slecht superblok op /dev/hda5 of teveel aangekoppelde bestandssystemen.
Please check that the disk is entered correctly.
[ Voor 13% gewijzigd door Billie op 24-08-2004 17:24 ]