Welke HD serie is nu goed? Kent iemand een site?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 16:54
Binnen een maandje of zo wil ik een nieuw PCtje kopen en nu vraag ik me af welke HD ik daar zou insteken? Ik weet dat er wel eens gezegd wordt van bepaalde series dat ze niet goed zouden zijn?

Ik denk aan deze (ik vermeld nog 160, maar zal waarschijnlijk 200 zijn):
-Maxtor 160 of 200 GB IDE (of SATA)
-WD 160 of 200 GB IDE (of SATA)
-Seagate 160 of 200 GB IDE (of SATA) (zal Barracuda V reeks zijn?)

Weten jullie of er in één van deze een "slechte" serie is?
Welke adviseren jullie? Belangrijkste voor mij is dat ze reliability/stilte/performance leveren (Belangrijkste is reliability, dan stilte, dan performance).

Bestaat er een goeie site om dit na te gaan?

Alvast erg bedankt,
Firecracker _/-\o_

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Verwijderd

Zoek reviews, zoek ook eens op de frontpage, daar waren volgens mij niet al te lang geleden en paar hdd's met elkaar vergeleken :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

UTFS....

kijk eens rond op www.storagereview.com (oid)
mijn voorkeur gaat uit naar een seagate (5 jaar garantie, betrouwbaar en stil)
minste merk vind ik wel de maxtor...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 16:54
Op Storagereview vind ik dus niet alle info die ik wou (had daar zelf al eerder gekeken). Daar praat men over Hitachi schijven en schijven van WD en Seagate, maar dan wel de 250 GB varianten, die ik nu nog te duur vind. Vandaar dat ik het hier vroeg.

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

De 74gb Raptor heeft alle eigenschappen die je zoekt.
Hij is alleen een beetje prijzig, maar betrouwbaardere ide/sata schijven zal je niet snel vinden.

Verwijderd

Ik zou in ieder geval géén Maxtor nemen want daarvan zijn er bij mij al twee zonder nadere aankondiging gesneuveld. Een vriend van mij heeft er ook een en die kan elk moment kassiewijlen gaan. En dat bij niet intensief gebruik!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het simpele "maxtor is beter, nee maxtor is bagger" modder gooien is weer begonnen. Zoals al gezegd, ga naar storage review en kijk daar eens.

Topic Report!

There is no place like ::1

Verwijderd

WD Raptors... all u ever need ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:57:
Ik zou in ieder geval géén Maxtor nemen want daarvan zijn er bij mij al twee zonder nadere aankondiging gesneuveld. Een vriend van mij heeft er ook een en die kan elk moment kassiewijlen gaan. En dat bij niet intensief gebruik!
Bij mij gister nog een maxtor overleden :( :( 120gb s-ata net een jaar oud. Deze week maar even garantie gaan claimen. Stonden alleen tv-series en anime op :( :( dus ook geen intensief gebruik

Ben echt serieus aan het denken over 4x200gb of 250 in RAID 5.

Krijg echt de schijt van die data-loss. |:(

Verwijderd

kzou voor de Seagate 7200.7 (of 8) gaan, is native Sata en stilste schijf.
anders de Hitachi Deskstar. Beste prestaties en ook erg stil.

Maar volgens mij gaat dit topic dicht want je kan het ook zelf uitzoeken.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:52

Thandor

SilverStreak

Seagate is betrouwbaar, ze hebben niet voor niets 5 jaar garantie !. Verder is Seagate snel & stil.
Ondanks mijn goede ervaringen met Seagate (Sinds de 20MB ST225 al ;)) heb ik toch maar een Samsung Spinpoint 160GB 8Mb gekocht. Deze Samsung Spintpoint is stiller dan mijn Seagate 120Gb 8Mb Cache. Snelheid weet ik niet, maar na een reinstall is de PC altijd sneller ;).

Ik heb de schijf een kleine 2 weken, nu maar hopen dat hij het 3 jaar (of liever nog langer) uithoudt. En heel belangrijk, dat 'ie stil blijft. Niet dat hij gaat piepen o.i.d. (Zoals de WD's doen, 4 80Gb's en 1 60Gb van WD die keihard piepen. Naarmate ze ouder worden wordt het steeds erger, en jusit die hoge pieptoontjes zijn irri.)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:57:
tja en hier gebruik ik ze al jaren en ze werken prima.
zelf een keertje 2 van de trap gedonderd (zaten samen in zo'n chieftek rek).
helemaal niks mee gebeurt.
de enige seagate die ik ooi had was kapot na 1 keer iets te hard neer leggen (was wel jaren geleden)

de enige van maxtor die je moet vermijden als de pest zijn die plattere modelen.
daar heb ik er 2 van gezien en 2 van kapot gegaan. maar de diamondmax9 schijven is niks mis me.

maar de uitvals percentages van al de schijven die je noemt ligt erg dicht bij elkaar.
95% van de schijven die uitvallen doen dat in de eerste maand en 99% in de eerste 3 maanden.
dus kijk je nieuwe schijf fff een maandje aan zet er niks onvervangbaars op en er kan eigenlijk niet zo veel mis gaan.
zeker als je je schijf een beejte koelt (8x8 fannetje @ 1000rpm is al zat voor 2 of meer HD's om ze koel te houden) moeten alle schijven het lang uit kunnen houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Countess op 24-08-2004 15:10 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 21:03
ik denk dat er genoeg revieuws zijn op tweakers en genoeg topics op gto. eergister nog was er een revieuw van schijven.. dus gewoon effe googelen en uizoeken maar.. het is wat je zelf goed vind!!

http://www.nordichardware...torage/2004/SATA_ROUNDUP/

offtopic:
gaat over ata schijven hier dan ook

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10-2025

Jabba

Firkan

(jarig!)
Hitachi 7K250 is tha king :)

check www.storagereview.com

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Maakt geen fluit uit op zich...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:52

Thandor

SilverStreak

oRc schreef op 24 augustus 2004 @ 15:09:
Maakt geen fluit uit op zich...
Niet helemaal waar, wat een goede serie wil niet zeggen dat 'ie alleen betrouwbaar is. Stilte van een HDD is ook belangrijk.
Zoals in mijn vorige post --> WD maakt een hoogpieptoontje. Ik vind dit zelf heel storend, misschien de TS ook wel. Maar er zijn ook mensen die dat pieptoontje niet een horen, soms lijkt me het ook wel mooi om gewoon doof te zijn voor hoge tonen, dan maakt het niet uit welke hdd je neemt :+ .

En volgens mij is Seagate wel 1 van de betrouwbaarste merken, in ieder geval wel 1 met de langste garantie. Dus mocht je schijf na 4 jaar stuk gaan, geen probleem een nieuwe is zo geregeld :) .
Seagate heb ik nog nooit hoeven te RMA'en.
WD wel, maar dat was geen probleem. Ik kreeg netjes een nieuwe schijf terug :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

In OM Faq: Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen? staan flinke handvaten voor een ieder die zich wil begeven in het oerwoud van opslagproducten.

Vooral http://www.tweakers.net/benchdb en http://www.storagereview.com/ zijn aanraders :)

Kortom, maak gebruik van de naslagwerken, zoals een Tweaker betaamd en ook in de OM Policy staat beschreven ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.