Toon posts:

harddisk partitie probleem data weg ? help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een groot probleem.
Ik heb onlangs mijn windows xp geinstalleerd.
Dit is wat ik (fout) gedaan heb:
Ik heb een externe hardeschijf van maxtor 300 gb. deze werd niet herkent door xp pas na het installeren. Dus dacht ik ik kan hem gewoon aan laten staan als ik xp format wat de schijf word toch niet herkend. (dus wel :( ) ik heb een bootup gedaan met de windows xp installatie cd.
Bij het kiezen van een partitie heb ik alle partities verwijderd.
Met de installatie druk je dan op d en vervolgens op enter de schijf is dan ongepartitioneerd. Ik heb vervolgens de schijf opnieuw aangemaakt.
Ik heb perongeluk de partitie van de externe schijf ook verwijderd en opnieuw aangemaakt ( heel dom) Dit was mijn backup schijf daar had ik al mijn belangrijke data voor werk op gezet. Na het installeren van xp op een andere schijf kwam ik pas in xp erachter dat ik dit had gedaan.

Ik heb de schijf niet geformatteerd maar ik kan niet op de schijf komen ( geeft steeds aan dat het geformatteerd moet worden)
Ik heb het volgende programma gedownload om mijn files te recoveren:
http://www.stellarinfo.com/
maar dit duurde 19 uur en het deed vervolgens niets.

ik ben nu dit programma aan het proberen: http://www.runtime.org/
en deze geeft bij het lezen van de sectoren wel aan dat er bestanden gevonden zijn maar hoe weet ik of deze ook gerecovered worden ?
met dit programma duurt het ook 19 uur en 38 min.

Zijn deze programma's wel goed voor mijn probleem ?
Of moet ik iets anders doen ?

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij wat advies zou willen geven ben op dit moment erg gestressed om die bestanden van mijn werk terug te krijgen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik gebruik altijd Ontrack Easy Datarecovery.. en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.. Het is wel een programma waarvoor je moet betalen.

Je heb trouwens wel een aparte partitie nodig om je bestanden op te recoveren; dus als je 300GB wilt recoveren heb je een extra partitie/schijf van 300GB nodig..

En ja; het kan heel erg lang duren voordat alles geindexeert is; zeker als je 300GB af aan 't tasen bent..

[ Voor 16% gewijzigd door Krypt op 24-08-2004 11:27 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie.

Maar de manier dat ik mijn files terug probeer te krijgen is wel correct ?
Btw van de 300 gb gebruik ik maar 65 gb

is het ook mogelijk bestanden te kiezen die ik wil recoveren ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 11:40 ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Een van onze klanten heeft dus de RUNTIME software (GetDataBack) gebruikt en kon daarmee inderdaad de data zien en heeft daarvoor een licentie gekocht en heeft daarmee alle data succesvoll teruggehaald.

Was overigens wel onder een Windows2000 niet meer benaderbare Hardwarematige RAID5 configuratie.

[ Voor 17% gewijzigd door John2B op 24-08-2004 12:21 . Reden: Oeps...Runtime is GetDataBack aangepast. ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
zelf heb ik met succes getdataback ntfs gebruikt van runtime.org
het ging om een interne 200 gig schijf waarvan de partitie corrupt was nadat deze schijf door windows onverwacht was losgekoppelt.
de scan duurde bij mij ook rond de 20 uur maar ik heb wel bijna alles terug(sommige blokken waren gewoon corrupt)
Pagina: 1