Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] PCI Lpt poort bruikbaar voor LCD ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zat ff te kijken naar een interne pci poort om mijn lcd op aan te sluiten, nu staat op casejunkies wel een tutorial om je een pci lpt te verbouwen, maar toen kwam ik bij perfect-systems het volgende tegen,

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=32177

Deze kaart zou perfect zijn omdat er een 2de poort via een connector bij zit en die pinnen zouden goed zijn om te gebruiken voor het aansluiten van mijn lcd, dan zou ik de kaart gewoon zo kunnen laten, en deze is ook nog redelijk goedkoop. Nu is mijn vraag:

er staat: LPT 2 extra LPT poort EPP PCI, is deze nu wel te gebruiken, ivm dat EPP

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

volgensmij kun je dat rustig gebruiken, je moet het dan wel ff instellen met je LCD progje, bijv. Smartie....

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
voor meer info heb ik een linkje gevonden: home.zonnet.nl/Jean_Wilhelm_Ist/parallelle_communicatie.pdf

quote: "De ECP mode poort is door Microsoft en Hewlett Packard ontworpen en werkt vrijwel
hetzelfde als de EPP mode, maar heeft wèl reactie van de randapparatuur nodig om te
functioneren."
(en ECP is tegenwoordig standaardsetting van je bios)

Volgens mij heeft het ook meer toepassing op bidirectionele communicatie: bij het aansturen van een LCD gaat je data maar één kant op.

U vraagt, wij antwoorden.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
MeMoRy schreef op 24 augustus 2004 @ 12:41:Volgens mij heeft het ook meer toepassing op bidirectionele communicatie: bij het aansturen van een LCD gaat je data maar één kant op.
Uhm daar zal ik maar niet al te zeker van zijn, voor elk schrijfcommando hoor je eerst de busy flag te checken (read command dus...) teminste zo doe ik het met mijn AVR...

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
DiLDoG schreef op 24 augustus 2004 @ 13:13:
[...]

Uhm daar zal ik maar niet al te zeker van zijn, voor elk schrijfcommando hoor je eerst de busy flag te checken (read command dus...) teminste zo doe ik het met mijn AVR...
een avr is heel anders dan een lcd he...

lcd zijn write only....

Als je schrijft als ze busy zijn, negeren ze het gewoon :P

Idd, voor lcd's moet je epp hebben, maar ecp kan je wel afzetten

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 15:29

Cassettebandje

SA-C90 TDK

ff wachten is genoeg bij een lcd. Als je het echt superstrak getimed wilt doen dan kun je idd de busyflag checken maar het is niet npodzakelijk.

Verwijderd

EPP ECP en SPP zijn standaarden voor de paralelle poort, dat maakt dus niets uit

ff uit mijn hoofd
epp = enhance paralel port :)

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:46:
EPP ECP en SPP zijn standaarden voor de paralelle poort, dat maakt dus niets uit

ff uit mijn hoofd
epp = enhance paralel port :)
offtopic:
kipje is op dreef zie ik ;)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Die tutorial op CJ is van mij btw :)

Moet opzich geen probleem zijn om aan de tweede poort een lcd te hangen. Ik geloof dat een lcd op beide modi wel werkt, maar pin me er niet op vast. Ik heb toen die kaart gemod omdat bij deze kaart geen interne poort aanwezig was (chipset ondersteunt het overigens wel)

moet geen probleem zijn, test anders even met een connector aan het lcd en aan de tweede poort. Je moet zowiezo het poortnummer veranderen in je lcd software (default is 378) in je configuratiescherm kan je achterhalen wat het poortnummer is van je pci parralelle poort :)

Mn 3D printer blogje..

Pagina: 1