[XP] Services: handmatig + gestart

Pagina: 1
Acties:

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi,

Bij venster services van windows xp home staan enkele services die zijn gestart, maar staan op handmatig opstarten. Ik heb niks handmatig opgestart. Kan het kwaad als ik die services op automatisch opstarten zet?

start>uitvoeren: SERVICES.MSC

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:18
Dat hangt er vanaf welke services het zijn. Sommige services kunnen je 'fataal' worden als je ze uitzet, of veel problemen veroorzaken. Daarentegen zijn er ook services die eigenlijk maar onnodig aanstaan.

Post ze hier en ik (of iemand anders) weet waarschijnlijk wel of ze aan of uit kunnen blijven staan :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom zou je ze eigenlijk willen 'automatisch' starten? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Door te [google=services overzicht] kan je vaststellen dat je niet de eerste bent met deze vraag :)
Onder andere [rml][ XP/NT/??]Lijst met alle services??[/rml] zal je al een eindje op weg helpen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Of je ze nu op handmatig of op automatisch zet, zoals je ziet worden die services toch wel geladen doordat het systeem ze op aanvraag gestart heeft ;)

Tip: [rml][ WinXP] welk proces in msconfig betekent wat? *[/rml]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 09:15 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

het gaat over services .. tipje: black viper services en dan zoeken op google ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Morax schreef op 24 augustus 2004 @ 03:10:
Dat hangt er vanaf welke services het zijn. Sommige services kunnen je 'fataal' worden als je ze uitzet, of veel problemen veroorzaken. Daarentegen zijn er ook services die eigenlijk maar onnodig aanstaan.

Post ze hier en ik (of iemand anders) weet waarschijnlijk wel of ze aan of uit kunnen blijven staan :)
Ik wil geen services uitschakelen. Ik heb al verschillende services uitgeschakeld die ik niet gebruik.
elevator schreef op 24 augustus 2004 @ 09:03:
Omdat het misschien sneller gaat dan. Ik weet niet of er verschil in zit tussen automatisch en handmatig opgestarte services. Misschien heeft het invloed op het gedrag van windows als ik hier wijzigingen in aanbreng.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 10:34

Cis

---rrr--- schreef op 24 augustus 2004 @ 11:57:
Omdat het misschien sneller gaat dan. Ik weet niet of er verschil in zit tussen automatisch en handmatig opgestarte services. Misschien heeft het invloed op het gedrag van windows als ik hier wijzigingen in aanbreng.
In principe niet. Als het systeem een handmatig op te starten service later pas opstart, betekent dat dat hij 'm later pas nodig heeft (logisch? 8)7 ).
Ik zou niet weten waarom je een service eerder zou willen laten starten. Heeft mijns inziens geen enkel nut en het kost je alleen maar meer RAM geheugen en processorkracht :P

er is ergens een internetpagina van een knul, die alle services heeft getest op verschillende gronden: workstation, server, terminal etc. Vandaaruit heeft ie een lijst gemaakt van alle services die nodig zijn en welke niet...
Ik heb alleen de link niet meer. Wellicht iemand anders?
Die Black Viper bedoelde ik ja. Dankjewel :>

[ Voor 39% gewijzigd door Cis op 24-08-2004 12:18 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Ik weet niet of er verschil in zit tussen automatisch en handmatig opgestarte services.
Het verschil is of de services in 1 keer allemaal gestart worden (en dus eventueel ook onnodig) of on-demand zodra de service benodigd is.

Voorbeeld: ik kan de services nla en netman op automatisch zetten zodat ze altijd geladen worden. Maar ik kan ze ook op handmatig zetten zodat ik bij probleemsituaties [bijv. Blaster/lovsan] de netwerkaansluiting kan uitschakelen in de bios en de services ook niet onnodig geladen worden.

Elk voordeel heeft zo zijn nadelen ;)
er is ergens een internetpagina van een knul, die alle services heeft getest op verschillende gronden: workstation, server, terminal etc. Vandaaruit heeft ie een lijst gemaakt van alle services die nodig zijn en welke niet...
Ik heb alleen de link niet meer. Wellicht iemand anders?
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm
http://www.blackviper.com/WinXP/strangeservice.htm
http://www.liutilities.co...ntaskspro/processlibrary/
http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 12:04 ]

Verwijderd

elevator schreef op 24 augustus 2004 @ 09:03:
Soms moet dat wel....de Automatic Updates service bijvoorbeeld kon met Windows Update versie 4 gewoon in Manual blijven staan, met de nieuwe verie 5 MOET hij gestart zijn en MOET hij op Automatic staan, want anders No Go... ;)

Verwijderd

Ja, maar dat gaat om services die anders niet willen starten.
Waar de vraag van de topicstarter om gaat is om services die wel on-demand kunnen starten en of daar voordelen/nadelen aan zitten als je die ipv op handmatig op automatisch zet (en niet omgekeerd, of op uitgeschakeld) ;)

Verwijderd

Zekers, was even een reactie op elevator. Was een beetje offtopic, solly. _/-\o_
Pagina: 1