[XP/NT/??]Lijst met alle services??

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ik zoek me hier nou al enige tijd de pleures naar, maar ik kan het niet vinden.

Bestaat er een lijst met een enigszins begrijpbare beschrijving van alle standaard windows XP/NT services??
Ik bedoel: Wat is systeemcritisch, en wat is simpelweg zooi??

Van die anderhalve regel beschrijving van ome Bill komt geen hond verder.

Volgens mij draait iedere XP bak met meer dan 75% aan zooi (kan het zeer fout hebben uiteraard).

Zou het niet goed zijn om (in dien het niet bestaat) er een lijst van te maken en die in de Windhoos FAQ te dumpen??

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

start->uitvoeren->mmc en dan snap/in nieuwe toevoegen en dan zoeken naar services. (kan sneller, maar ben effe vergeten hoe) Dan krijg je een overzicht van alle services op je pc met daarachter een omschrijving er van.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
cyspoz schreef op 24 June 2003 @ 22:30:
start->uitvoeren->mmc en dan snap/in nieuwe toevoegen en dan zoeken naar services. (kan sneller, maar ben effe vergeten hoe) Dan krijg je een overzicht van alle services op je pc met daarachter een omschrijving er van.
Grappig genoeg levert dat vrij weinig op hier...

Consolebasis, met in het andere scherm "Er kunnen geen items worden weergegeven in deze weergave." (Whatever that me be!?)

Je kan toch ook gewoon de losse *.msc files oproepen....?

Maar die beschrijvingen die je daar bij krijgt bedoel ik nou juist!
Daar krijg je weinig/geen informatie!!

[ Voor 17% gewijzigd door WarMaster op 24-06-2003 22:38 ]

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Mag ik hieruit concluderen dat je dus wel dat scherm krijgt aangeroepen met een overzicht van alle actieve services, alleen dat je de beschrijvingen minimaal vind.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 15:04

radial

Watch out

Hier staat het behoorlijk duidelijk omschreven "topic" is dachti ik al vaker voorbij gevlogen

blkviper.com

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Die beschrijvingen kan je inderdaad vinden op blkviper.com, en het oproepen gaat simpelweg via je configuratiescherm of: start>run>services.msc

Mijn reply is ZOOOO overbodig :O)

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
cyspoz schreef op 24 June 2003 @ 22:41:
Mag ik hieruit concluderen dat je dus wel dat scherm krijgt aangeroepen met een overzicht van alle actieve services, alleen dat je de beschrijvingen minimaal vind.
Nou met puur mmc krijg ik een leeg beheer scherm.

Maar als je services.msc bedoelt, dan klopt jouw gegeven stelling hier inderdaad.

Verwijderd

Voor wat leesstof en meteen wat tweaks, zie hier ;)
edit:
linkje verbeterd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 22:50 ]

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Die lijst bij blkviper.com is erg goed...

Misschien moet die maar opgenomen worden in de FAQ?

Pagina: 1