[ADSL] XS4all Fast abonnement te duur

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 00:40

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb al een jaar of 3 een Fast ADSL abonnement bij XS4all. Op zich was ik daar altijd tevreden mee, maar de laatste tijd is de concurrent een heel stuk aantrekkelijker. Ik heb een mailtje gestuurd naar XS4all om verhaal te halen, omdat ik de "prijs/wat krijg ik" verhouding sterk achteruit vind gaan. Om een lang verhaal kort te maken zal ik mijn mailtje even plakken:

Beste XS4all,

Ik ben nu al een aantal jaar een abonnee met een XS4all Fast abonnement en dat ben ik ook tevreden geweest.

Wat mij echter de laatste tijd opvalt, is dat een hoop providers (TweakDSL, Demon, Quicknet etc.) abonnementsvormen hanteren die goedkoper en ook nog eens sneller zijn met een ongelimiteerd dataverbruik. Ik betaal nu 79,95 euro in de maand voor een 4,5 Mbit lijn met FUP, terwijl jullie concurrenten een 10 Mbit lijn zonder datalimiet aan kunnen bieden voor gemiddeld 65 euro per maand.

Verleden jaar (2003) heb ik in het hele jaar 61 Gigabyte gedownload met een Fast Abonnement. Dat is ongeveer 5 Gb per maand. Nu heb ik Usenet "ontdekt" en is mijn dataverkeer drastisch gestegen. Bij jullie concurrenten kan ik op Usenet
2,5 keer zo snel downloaden en hoef ik geen rekening te houden met een FUP. En dat tegen een maandlast die gemiddeld 15 euro lager ligt. Bij TweakDSL krijg je er zelfs een gratis uncapped nieuwsserver bij, terwijl ik er een moet huren bij
usenetserver.com (die mij per maand ook nog eens 14 dollar kost), omdat jullie Newszilla op 150kb afknijpen.

Ik ben heel erg benieuwd of de XS4all Fast abonnementen binnenkort nog een snelheidsverhoging krijgen of niet, want de concurrent begint er nu wel heel erg aantrekkelijk uit te zien.

Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat de prijs niet louter gebaseerd is op de snelheden, maar ook op de kwaliteit van de diensten en de andere vormen van service die jullie de klanten verlenen, echter vind ik het verschil nu (veels) te groot worden en ben ik benieuwd of jullie van plan zijn op korte termijn te gaan concurreren.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Hellbeast

Zijn er mensen die ook deze abonnementsvorm hebben en er hetzelfde over denken? Ik vind 80 euro per maand voor een 4,5 mbit verbinding met FUP veels te duur. Als mensen ervaringen willen wisselen over andere providers, dan ook graag. Ik vermoed dat ik binnenkort over moet stappen, omdat ik geen dief van mijn eigen portemonee wil zijn.

Ik vind het wel erg jammer, want ik was altijd zeer tevreden over XS4all. :'(
Ben benieuwd wat ze me terug mailen. (Ik zal dat ook op het forum zetten)

Beauty is in the eye of the beerholder

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja je krijgt wat je betaalt, die aanbieders van DSL "wide open" voor 60Euro per maand..zullen zeker problemen hebben met datagebruik...

Want iemand moet het gebruik van de data betalen..en dat ben jij.

Die 80 Euro die jij betaalt, is deels voor de ISP service... maar ook een behoorlijk deel voor jou datagebruik...en de vaste kosten...

Dus je kan goedkoper..maar... wat offer je op!

There is no place like ::1

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

swampy schreef op 24 augustus 2004 @ 00:53:
Tja je krijgt wat je betaalt, die aanbieders van DSL "wide open" voor 60Euro per maand..zullen zeker problemen hebben met datagebruik...
Nog nooit iets over gehoord eerlijk gezegd. Dataverkeer is ook helemaal zo duur niet

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 10:26
HellBeast schreef op 24 augustus 2004 @ 00:48:
[...]

Beste XS4all,

[...]

Verleden jaar (2003) heb ik in het hele jaar 61 Gigabyte gedownload met een Fast Abonnement. Dat is ongeveer 5 Gb per maand.

[...]
[off-topic]
Hmmm jij hebt een FAST abbo om 5GB per maand te downloaden? 8)7
* Zaagmans heeft een HCCNet Light abbo en doet hetzelfde voor heel wat minder kosten (en natuurlijk met een lagere snelheid, maar dat terzijde)
[/off-topic]

Ik 'vrees' voor je dat je inderdaad een overstap zal moeten gaan maken, vooral gezien de kosten die je nu maakt en waar je w.s. in de toekomst op zal gaan besparen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zaagmans op 24-08-2004 09:22 ]

- Ruud

Verwijderd

Data verkeer is een , maar beschikbaarheid is ook belangrijk. Wij (het bedrijf waar ik werk) gebruiken fast adsl en normale adsl abbo's voor VPN verkeer . Het werkt gewoon simpelweg al een jaar of drie ! En DAT is ook belangrijk . (ik wil geen gezeik hebben iedere keer dat er een verbinding niet werkt ! kan mijn tijd beter gebruiken )

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij Demon heb je ook een FUP, is je 8 Mbit niet gegarandeerd (misschien haal je er maar 6 misschiend 3) en kan je met maximaal 130 kbps downloaden uit nieuwsgroepen met twee draadjes. Het gras is dus niet altijd groener, dit lijkt alleen soms zo ;)

Je verbinding is wel wat aan de dure kant, maar XS4ALL is nooit de goedkoopste geweest. Ik geloof dat KPN XS4ALL ook voornamelijk in wil gaan zetten voor de zakelijke markt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Overal waar staat onbeperkt downloaden is het een FUP. Staat ergens in de kleine lettertjes, maar een FUP wil wel zeggen dat je onbeperkt mag downloaden, echter als hun vinden dat er zwaar overmatig gebruik van wordt gemaakt mogen ze je daarop wijzen meer niet :) En Dat andere goedkoper zijn, je noemt toevallig wel alle niet KPN ADSL abbonementen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

We leven in een vrij land, dus wat houdt je tegen om over te stappen naar een andere provider. Ik gebruik mijn Xs4All account (standaard, ouderwets inbelabbo van 30 gulden/maand), enkel voor de mail (ik juich hun privacy/spam-beleid etc toe) en missende postings in de nieuwsserver. Voor de rest heb ik een kabel abbonnement bij Multikabel van 5 mbit/1mbit.=, dit omdat ADSL indertijd niet leverbaar was toen ik verhuisde naar de bewoonde wereld.
En 65 GB per jaar, ik heb 300 GB per maand aan up/download, en dat is voor Multikabel (nog) geen probleem.

This footer is intentionally left blank

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Je zegt dat de prijs/kwaliteit verhouding achteruit is gegaan. Dat is natuurlijk in absolute zin niet waar. Wij hebben hier op de zaak sinds maart 2001 Fast ADSL en sinds die tijd is het goedkoper geworden (weet niet precies hoeveel, een tientje of zo) en 4x zo snel.

Maar in relatieve zin, dus ten opzichte van andere providers, misschien wel een beetje ja.

Ik heb thuis Lite en ik zou graag de snelheid van Basic hebben, maar het prijsverschil is me ook te groot (40 euro tov 60 euro). Het zou mooi zijn als ik voor die 40 euro de snelheid van Basic zou hebben.

Aan de andere kant, je went snel aan een hogere snelheid en wilt steeds meer. :)

In ieder geval vind ik XS4ALL een prima provider en daar betaal ik graag wat meer voor. Het gaat mij niet alleen om die snelheid, er worden nog diverse andere diensten aangeboden.

Ik raad je aan om gewoon te blijven zitten en nog even wat geduld te hebben. Volgens mij zitten er nog wel wat zaken in de pijplijn.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Ik denk dat je bij XS4All ook wel voor de kwaliteit betaald. Ik zit zelf al 5 jaar bij Planet (vergelijkbaar met XS4All imo) en ben hier super tevreden over. Heb nooit downtime gehad (afgezien van een paar keer een aantal minuten i.v.m. snelheidsverhoging) en de service is altijd goed en snel.

Ik betaal dan wel 48 euro (na vaste klantenkorting) voor m'n 4mbit lijntje maar als ik problemen zie bij andere mensen die bijvoorbeeld een lijntje bij Tiscali hebben, zoals zomaar een halve dag downtime of dat de mailserver niet werkt etc, ben ik blij dat ik bij Planet zit, ondanks dat ik er wat meer voor betaal.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tachyon schreef op 24 augustus 2004 @ 09:47:
Het gaat mij niet alleen om die snelheid, er worden nog diverse andere diensten aangeboden.
Voor welke diensten zou je die paar tientjes per maand extra over hebben? De 50MB webspace? De matige newsserver? De helpdesk (zo veel hulp nodig dan?) Of de goede naam?
Xs4all is kwalitatief beter, wordt er gezecht, maar wat houd kwaliteit concreet in, is dat het extra geld waard? :)
Ikzelf denk dat je voor een ADSL abbo in deze prijsklasse (80E/mnd) veel beter bij een andere ISP terecht kunt.

🌞🍃

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hmmmm.

Allereerst is er altijd een bepaling die op particuliere abonnementen het dataverbruik kan limiteren. Particuliere aansluitingen zijn prijstechnisch relatief goedkoop en dus maken deze gebruik van gedeelde bandbreedte (overboeking). Iedereen onbeperkt geven kan dus technisch niet en er zal altijd een bepaling van een grens zijn.

En heb het al meer geschreven......

"geen datalimiet" Zegt vaak niet! dat het onbeperkt is! Er staat alleen dat er geen vastgestelde maandelijkse grens is in getallen uitgedrukt. Is hetzelfde als "onbeperkt online". Dat zegt ook niets over de maximaal toegelaten hoeveelheid dataverkeer.

Er staat altijd wel een FUP of wat voor bepaling ook ergens. Of deze sterk of compleet (nog) niet gehandhaafd wordt is per ISP verschillend.

En dat andere ISP's snellere lijnen leveren is ook maar half waar natuurlijk. XS4all biedt via het kpn-adsl netwerk jou een 4480/640 verbinding. De geleverde 'wide-open' ADSL verbindingen zijn altijd afhandelijk van de lijnlengte & kwaliteit! Ik lees vaak "ik heb een 8Mbit verbinding" en als er iets niet klopt is dat het wel. Okee, sommige halen het omdat de lijn het toelaat maar lang niet bij iedereen. Dus wie zegt dat op jou adres zo'n wide-open verbinding (veel) meer bandbreedte levert dan je 4480/640 verbinding nu?

En dan nog, een kale DSL verbinding is alleen maar een rietje eigenlijk. Je ISP is het glas en bepaald hoeveel 'limonade' erin zit. Zo zie je dat er wide-open verbindingen (geadverteerd als 8Mbit verbinding...) worden aangeboden via het bbned dsl netwerk voor soms nog geen 55 euro per maand! Koopje denkje natuurlijk... Maar hoe is het netwerk van die ISP? Hoe is de backbone capaciteit en de internationale routering? Hoe is het geregeld als er een backbone link uitvalt? Etc etc etc. Zijn allemaal kostbare, maar wel belangrijke & essentiele dingen voor jou verbinding natuurlijk.

Wat moet je immers met een 4480kbit of wide-open pijp (rietje) als de andere kant los ligt? Of half in de 'limonade' hangt?

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 24-08-2004 10:04 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

FastBunny schreef op 24 augustus 2004 @ 09:37:
Overal waar staat onbeperkt downloaden is het een FUP. Staat ergens in de kleine lettertjes, maar een FUP wil wel zeggen dat je onbeperkt mag downloaden, echter als hun vinden dat er zwaar overmatig gebruik van wordt gemaakt mogen ze je daarop wijzen meer niet :) En Dat andere goedkoper zijn, je noemt toevallig wel alle niet KPN ADSL abbonementen.
De alle niet KPN abbonementen zijn gemiddeld een stuk goedkoper en hebben een beter voorwaarden als KPN providers.

Ik heb ook een fair use policy hier onder de quote uit de AV
7. Onze Fair Use Policy heeft betrekking op misbruik, zoals het versturen van spam en dergelijke. Er is geen datalimiet.
Het gaat erom als je misbruik maakt van de verbinding dat je dan een fair use heb hier mee dekken ze der eigen in om maat regelen te treffen. Maar er is geen datalimiet. Er is ook geen datalimiet ik heb wel eens 750Gb gedaan in een maand en nooit iets van gehoord.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 12:48
Ik vind ook dat het wel eens tijd word voor een nieuwe snelheidsverhoging. Als Kpn het Lite abbo eens verhoogde naar 1500kbit of meer, hebben ze goede concurrentie met @home family abbo. Basic abbo kan wel naar 3500kbit ofzo. Het fast abbo moet zo snel mogelijk naar 8192/1024kbit, daar loopt Kpn aardig achter mee vergeleken met bbned

Als je ergens anders iet's sneller/beter kan krijgen voor een mindere prijs. Kan je dit toch ook gewoon doen...

[ Voor 4% gewijzigd door Westereen op 24-08-2004 10:04 ]

• bjck
Westereen schreef op 24 augustus 2004 @ 10:03:
Ik vind ook dat het wel eens tijd word voor een nieuwe snelheidsverhoging. Als Kpn het Lite abbo eens verhoogde naar 1500kbit of meer, hebben ze goede concurrentie met @home family abbo. Basic abbo kan wel naar 3500kbit ofzo. Het fast abbo moet zo snel mogelijk naar 8192/1024kbit, daar loopt Kpn aardig achter mee vergeleken met bbned

Als je ergens anders iet's sneller/beter kan krijgen voor een mindere prijs. Kan je dit toch ook gewoon doen...
Wide-open (8064/1024) heeft ook veel complicaties en dat lees je overal. Ik lees nooit iemand die met zijn 4480 kpn-adsl lijn problemen heeft.

Wel met wide-open lees je veel als:

"ik haal maar 6Mbit" of "mijn verbinding is instabiel" of "ik heb geen 1024kbit upload" etc etc etc.

• Westereen
Ja das waar. Dan kunnen ze adsl2 wel introduceren met 8192/1024kbit wan't dan kan het op een veel langere afstand.

• bjck
Westereen schreef op 24 augustus 2004 @ 10:08:
Ja das waar. Dan kunnen ze adsl2 wel introduceren met 8192/1024kbit wan't dan kan het op een veel langere afstand.
Yup, dan is het niet meer wide-open inderdaad en kan je het gewoon zo aanbieden als snelheid tot een bepaalde lijnlengte natuurlijk. Nog 1 puntje wat het nog geen 8Mbit dedicated verbinding maakt (wat een nogsteeds veel gemaakte misvatting van ADSL is) is dat er een deling is (overboeking) natuurlijk.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:15

mr_petit

opperprutser

vergeet niet dat je bij xs4all ook nog een licentie hebt voor bijv. mcafee virusscanner.

ik geef toe dat andere providers qua prijs steeds beter gaan concurreren, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat xs4all imo nog steeds een van de beste providers is.

zelf heb ik zowel een 8mbit lijn van telebyte (gedeeld met huis) als een 2mbit basic account bij xs4all (prive).
in het begin was telebyte lang niet zo betrouwbaar als m'n xs4all lijntje, maar het afgelopen half jaar heb ik ook bij telebyte geen downtime meer gehad.

"man is not truly one, but truly two,"

• Miki
  • Laatst online: 14:30
Vergeet ook niet dat xs4all ook een compleet security pakket aan haar leden verstrekt. Weliswaar niet het nieuwste van het nieuwste maar mcafee VS7.0 en desktop firewall 4.1 krijg je wel gratis zolang je bij xs4all bent. Daarnaast worden deze paketten eens in de zoveel tijd ook voorzien van een hoger versie nummer. Als je dit pakket zou moeten kopen ben je ieder jaar makkelijk 70 euro kwijt.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Ik lees vaak "ik heb een 8Mbit verbinding" en als er iets niet klopt is dat het wel. Okee, sommige halen het omdat de lijn het toelaat maar lang niet bij iedereen.
Mijn ervaringen zijn juist andersom: Meer mensen die die 8Mbit gewoon halen, dan die eronder zitten. Van de 20 kennissen die ik heb met een DSL 8Mbit lijn, is er welgeteld een die 'slechts' kan trekken met 6,5Mbit.

TweakBlog

• Westereen
Kpn moet binnenkort gewoon weer omhoog met de snelheid, de concurrenten zijn seller en goedkoper. Heeft Kpn geen pagina ofzo waar we tips kunnen geven :7 ?

Ik meende dat ik ergens in een Zonnet snelheid omhoog topic had gelezen dat de ts ook nieuws had voor Kpn gebruikers. De snelheid zou fors omhoog gaan, echter kwam het maar uit op:
Huidig Nieuw
Direct 384/128 416/160
Light 1024/320 1120/352
Basic 2048/320 2240/416
Fast 4096/640 4480/704
Zou de ts dat hebben bedoeld?

Dit moeten we hebben 8) :
De opvolger van ADSL heeft verschillende voordelen. De 2+-variant heeft een overdrachtssnelheid van 2,2MHz in plaats van 1,1MHz en kan daardoor over een lijn van maximaal 2,5km data downloaden met een snelheid van 24Mbit/s. De nieuwe techniek is ook zuiniger: als er geen data verstuurd wordt, gaat het modem in een soort slaapstand.
Verder wordt de verbinding sneller opgebouwd en werkt de techniek over dertig procent langere lijnen, zodat het aantal mensen dat gebruik kan maken van ADSL nog verder zal stijgen.

• bjck
Ruudjah schreef op 24 augustus 2004 @ 10:22:
[...]

Mijn ervaringen zijn juist andersom: Meer mensen die die 8Mbit gewoon halen, dan die eronder zitten. Van de 20 kennissen die ik heb met een DSL 8Mbit lijn, is er welgeteld een die 'slechts' kan trekken met 6,5Mbit.
Maar dan nog geeft het voor de topic starter geen enkele garantie dat hij een snellere verbinding heeft op zijn/haar adres.....

• dolby
  • Niet online
bjck schreef op 24 augustus 2004 @ 10:06:
[...]

Wide-open (8064/1024) heeft ook veel complicaties en dat lees je overal. Ik lees nooit iemand die met zijn 4480 kpn-adsl lijn problemen heeft.
Dat is geen complicatie maar meestal een beperking van kwaliteit koperverbinding.
De providers maken ook hier een melding van dat de snelheid niet gegarandeerd kan worden.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ruudjah schreef op 24 augustus 2004 @ 10:22:
[...]

deel je dan door 8 of door 10?

ik heb wel eens gehoord dat er een hoop 'protocolverlies' plaatsvindt binnen tcp/ip vanwege checksums o.i.d. en dat je daarom globaal het aantal mbit door 10 moet delen.

Zelf haal ik met mijn 8mbit lijntje vrijwel altijd ongeveer 830 kbyte/sec download.
volgens mij is dit normaal.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Weet je wel waarom Wide Open zo goedkoop is?
Ze hoeven niets te knijpen, alle bandbreedte die over is kan men toekennen aan Wide Open. Vergelijk het met 1601 en 1609 die extreem goedkoop bellen binnen de regio kunnen aanbieden.

Zij kopen ook minuten in die over zijn bij KPN etc.

Dich bis echt unne foëzen haas

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

DataBeest schreef op 24 augustus 2004 @ 09:56:
Voor welke diensten zou je die paar tientjes per maand extra over hebben? De 50MB webspace? De matige newsserver? De helpdesk (zo veel hulp nodig dan?) Of de goede naam?
Xs4all is kwalitatief beter, wordt er gezecht, maar wat houd kwaliteit concreet in, is dat het extra geld waard? :)
Ikzelf denk dat je voor een ADSL abbo in deze prijsklasse (80E/mnd) veel beter bij een andere ISP terecht kunt.
XS4ALL is (net) begonnen aan een aantal experimentele diensten. Bovendien heeft hun service center klasse waar geen ander ISP niet heb. En tal nog andere diensten (nieuwserver, gameserver...speel ook vaak ET)

Vind idd. dat TS met 5GB/maand goedkoper of ander voordelig abbo. moet nemen. Zit lekker met basic met ca. 35 GB/ maand.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Volgens mij kan je gewoon het beste het abonnement kiezen dat op dit moment of in de nadere toekomst de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik vind 8mbit overbodig en neem genoegen met 2.2 mbit. Het serven gaat razendsnel en als ik eens een spel wil downloaden lat ik hem en nachtje aan staan.
Wat ik bedoel is dat 80 euro idd erg duur is voor een abo wat je toch nauwelijks gebruikt.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

slaay schreef op 24 augustus 2004 @ 10:35:
Weet je wel waarom Wide Open zo goedkoop is?
Ze hoeven niets te knijpen, alle bandbreedte die over is kan men toekennen aan Wide Open. Vergelijk het met 1601 en 1609 die extreem goedkoop bellen binnen de regio kunnen aanbieden.

Zij kopen ook minuten in die over zijn bij KPN etc.
Wel dat is dus niet de rede, hoe dan ook is er een max overboeking van 1:25 de software/hardware aan de kant van de leverancier staat ten alletijden ingesteld, anders werk het gewoon weg niet. De wide open slaat gewoon op het feit dat het op max ingesteld staat dus 8Mbit maar er wordt gezegt tussen 2Mbit en 8Mbit het wil wel eens voorkomen dat het niet werkt lees slechte kabels te ver van de centrale enz.

1601 en 1609 kopen bel minuten van te voren in, niet bel minuten die over zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Wel grappig maar dat is precies van de ex-salesmanager van bbned tegen me zei.

Het 2-8 mbit abonnement was voor bbned goedkoper dan het 2 mbit abonnement.

Puur omdat ze bij 2 mbit, 2 mbit moesten leveren en bij het 2-8 niet hoefden te cappen en dus altijd wel boven de 2 mbit uitkwamen.

Dat cappen kost geld, dat wordt dus bespaard op het 2-8 mbit abonnement.

Dich bis echt unne foëzen haas

• mhr-zip
  • Laatst online: 12:28
Je hebt lada en je hebt mercedes. Ze brengen je van A naar B. Ze kunnen misschien wel even hard. Je rijdt over de zelfde weg. Maar toch heb je een ander product, met andere service. Andere mogelijkheden, andere betrouwbaarheid.

Dus als je nu XS4ALL gewend bent, is het best moeilijk overstappen naar een verbinding die minder om het lijf heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door mhr-zip op 24-08-2004 11:35 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Je abo is je vriend en die doe je niet graag weg. Ook niet als er een andere vriend aan komt met veel geld wijven en auto's. Maar als je dan toch ovestapt, neem dan op een waardige manier afscheid van Xs4all!

8)7

• bjck
Maar het starte om de prijs & prestatie verhouding.

Nu zijn er alleen heel veel dingen die in 'prestatie' en rol spelen. En voor iedereen is een ander onderdeel daarvan belangrijk of belangrijker dan een andere. Zo hebben sommige geen mailbox nodig of andere meer snelheid waar nog iemand anders 4Mbit meer dan zat vindt.

En wat is je doel? Zo min mogelijk betalen voor zo veel mogelijk? Dat willlen we allemaal ;)

Als iets naar volle tevredenheid werkt, en je ziet iets vergelijkbaars bij een ander maar daar weet je niet zeker of dat ook iets is waar je tevreden over kan gaan zijn is het dan waard om voor minimaal 1 of 2 jaar (en alle extra rompeslomp) over te stappen als je nu tevreden bent?

• mhr-zip
bjck schreef op 24 augustus 2004 @ 11:46:

Als iets naar volle tevredenheid werkt, en je ziet iets vergelijkbaars bij een ander maar daar weet je niet zeker of dat ook iets is waar je tevreden over kan gaan zijn is het dan waard om voor minimaal 1 of 2 jaar (en alle extra rompeslomp) over te stappen als je nu tevreden bent?
Het gras aan de andere kant van de sloot lijkt altijd groener.

Vroeger had me ene vriendje een nieuwe fiets. Me andere vriendje een tv met nintendo op zijn kamer. De volgende mocht langer opblijven, etc etc.

Maar je hebt maar heel weinig vriendjes die alles mogen en hebben.

Zo is het met newsservers ook. Bij een hoop ISP is hij gelimiet. Bij de volgende is tie incompleet. Bij een andere moet je er extra voor betalen.

Is de newserver wel goed en gratis. Is er vast wel wat anders op die isp aan te merken.

En ik denk dat je behalve op de newsserver en maandkosten, heel erg goed zit bij XS4ALL.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Het klopt dat ik verleden jaar veel te weinig heb gedownload voor mijn type abonnement. Ik was namelijk meer aan het gamen (weinig bandbreedte) en had ook een studie MCSE, die ik aankomende maand ga afronden gehad, waardoor ik niet veel online was. Nu heb ik deze maand (die nog niet eens is afgelopen) 140 Gb gedownload, omdat ik nu sterk bezig ben met Usenet. Dus dat is hele andere koek.

Zoals ik al zei ben ik me bewust van de kwaliteit van de service van XS4all. Ik wil er ook niet graag weg, maar zeker nu ik zie dat ik een verdubbeling van mijn snelheid kan krijgen, voor 15 euro per maand minder, dan heb je het gevoel dat je er iets aan moet doen. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de reactie van XS4all. Indien ze niet kunnen aangeven dat ze de lijn op korte termijn gaan upgraden, ga ik denk ik toch overstappen. En ik denk dat dit gevoel wel meer speelt bij mensen met een FAST XS4all abonnement.

Weet iemand toevallig hoe lang het duurt om het over te zetten? Ik hoorde dat je nu KPN de opdracht kunt laten geven de stekker van je huidige telco (KPN, BBNed, BabyXL, Versatel) eruit te laten trekken en je telefoonlijn direct aan te sluiten op een andere telco. Dus bijv. overstappen van KPN naar BabyXL met een kwartiertje downtime en een herconfig van je modem. (Telco-Telco migratie heet deze procedure). Zou door de OPTA geregeld zijn? Heeft iemand daar al ervaring mee?

• mhr-zip
HellBeast schreef op 24 augustus 2004 @ 11:59:

Weet iemand toevallig hoe lang het duurt om het over te zetten? Ik hoorde dat je nu KPN de opdracht kunt laten geven de stekker van je huidige telco (KPN, BBNed, BabyXL, Versatel) eruit te laten trekken en je telefoonlijn direct aan te sluiten op een andere telco. Dus bijv. overstappen van KPN naar BabyXL met een kwartiertje downtime en een herconfig van je modem. (Telco-Telco migratie heet deze procedure). Zou door de OPTA geregeld zijn? Heeft iemand daar al ervaring mee?
Cistron bied telco - telco aan. Ik ga er ook ervaring mee krijgen, want ik ga van bbned naar BabyXL. Maar ik blijf wel bij Cistron, want ik vind geld minder belangrijk, dan een goede verbinding.

En het duurt echt max een kwartiertje geloof ik.

Kpn - BabyXl kan ook. KPN - Bbned en BabyXl - bbned kan nog niet. Maar dat ligt aan Bbned.

http://www.cistron.nl/hel...l?chapter=1276&history=63

Vraag anders eens rond in newsgroup cistron.broadband

[ Voor 39% gewijzigd door mhr-zip op 24-08-2004 12:07 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

terwijl jullie concurrenten een 10 Mbit lijn zonder datalimiet aan kunnen bieden voor gemiddeld 65 euro per maand.
Wie in godsnaam :? Dat klopt niet hoor.... hooguit Demon met hun 8/1 Mbps abbo maar 10 Mbps nooit ever niet :)

Enige wat je had een tijdje was Multikabel ofzo die een 10 Mbps abbo voor 19,95 € hadden met 250 MB !!! datalimiet |:(
Dan moest je nog voor 10-50 € extra meer dataverkeer erbij inkopen... weet niet of die nog steeds beschikbaar is ??

* nero355 zit bij Planet met 2240/415 Kbps en haalt vele DVD's op hun eigen NieuwsServer met alle plezier op :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mhr-zip

Zoals ik al zei ben ik me bewust van de kwaliteit van de service van XS4all. Ik wil er ook niet graag weg, maar zeker nu ik zie dat ik een verdubbeling van mijn snelheid kan krijgen, voor 15 euro per maand minder, dan heb je het gevoel dat je er iets aan moet doen. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de reactie van XS4all. Indien ze niet kunnen aangeven dat ze de lijn op korte termijn gaan upgraden, ga ik denk ik toch overstappen. En ik denk dat dit gevoel wel meer speelt bij mensen met een FAST XS4all abonnement.
15 euro goedkoper kan wel. Maar zelfde service wordt al moeilijker, etc etc. Lees dat van die vriendjes hierboven maar.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
nero355 schreef op 24 augustus 2004 @ 12:08:
[...]

Wie in godsnaam :? Dat klopt niet hoor.... hooguit Demon met hun 8/1 Mbps abbo maar 10 Mbps nooit ever niet :)
http://www.speedlinq.nl/php/product.php bijvoorbeeld. Nog goedkoper ook. 55 Euro per maand. Wel een FUP, maar omdat er "Geen datalimiet" bij staat, zullen ze wel minder snel gaan zeuren dan XS4all. Dit denk ik omdat het "PowerADSL'" abonnement bij XS4all een vaste datalimiet heeft van 150GB per maand.

• nero355

nero355

HellBeast schreef op 24 augustus 2004 @ 12:16:
[...]

http://www.speedlinq.nl/php/product.php bijvoorbeeld. Nog goedkoper ook. 55 Euro per maand. Wel een FUP, maar omdat er "Geen datalimiet" bij staat, zullen ze wel minder snel gaan zeuren dan XS4all. Dit denk ik omdat het "PowerADSL'" abonnement bij XS4all een vaste datalimiet heeft van 150GB per maand.
Nog steeds geen 10 Mbps hoor ;)
Verder vind ik zelf SpeedLinq absoluut niet betrouwbaar... ze zijn te nieuw, betaal ik liever wat meer of minder bij XS4ALL/Planet Internet/Demon/Cistron :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mhr-zip
[...]

Lol.

Geen datalimiet zegt helemaal niks. En zo hoog is de FUP niet bij speedlinq volgens mij. XS4ALL zegt dat je 150 GB mag downloaden, dan weet je dat.

Chello had ook geen datalimiet, maar zo'n fijne FUP. Chello vind nu op eens 39 GB Fair, en 40 Unfair.

Heerlijk dat onbeperkt downloaden.

Dikke kans dat ze niks zeggen bij XS4ALL als je over die 150 GB heen gaat, maar je weet dat ze kunnen gaan zeuren. Maar als ze nog genoeg bandwidth over hebben, waarom mag je dan niet door downloaden? XS4ALL heeft zelf echt wel genoeg bandbreedte ingekocht. Dus voor het geld hoeven ze het niet te laten, alleen zit het knelpunt in de overboeking van adsl.

Het probleem is dat adsl 1:25 overboekt is. Dus als die andere 24 ook hard gaan downloaden, blijft er voor jou niet zoveel over. Dus ik heb liever een provider met een limiet, dan een provider met onbeperkt downloaden. Want ik kom niet aan de 100 GB. Maar ik wil wel graag, een goede ping en snelheid.

En ik zeg altijd zo, wat doe je met die zooi die je download? 100 GB is 20 dvd's, ik heb niet zoveel tijd om dat te kijken. En spellen en programma's kosten nog meer tijd.

Toen ik Chello had, mijn eerste breedband. Downloade ik ook iedere divx die ik tegen kwam. Maar ja, ik moet de meeste nog zien. Dus als je download wat je nodig hebt, en je hebt geen dvd handel. Kom je echt niet zosnel op 150 GB.

[ Voor 23% gewijzigd door mhr-zip op 24-08-2004 12:46 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

was dat niet een keer op tv ofzo, dat een woordvoerdster van xs4all zei dat ze nog nooit iemand geknepen hadden of een extra rekening hadden gestuurd vanwege datalimieten?

het blijft imo een goede provider. Wat dat waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken (ik denk dat je maandloon daar ook wel wat invloed op heeft ;) )

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

denk niet dat xs4all zomaar hun prijs gaat verlagen aan de hand van een mailtje van je. Ze zijn ook afhankelijk van het netwerk van KPN. Zolang de KPN niets onderneemt, onderneemt xs4all ook niet . Wat ze kunnen doen is KPN overtuigen dmv. duizenden mailtjes/ brieven van klanten. Maar het besluit ligt alweer bij KPN :(

Had ook vaak gehoord dat bbned/ beyond aansluitingen minder stabiel is dan kpn aansluitingen, & kampen ze af en toe met capaciteitsproblemen (correct me if i'm wrong, nooit bbned gehad)

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Mijn grootste reden is de snelheid van de lijn. Als XS4all zou aangeven dat ze over 2 a 3 maanden ook 10 mbit gaan hanteren voor dit type abonnement, dan blijf ik op zeker. Maar ik zie dat niet zo snel gebeuren ben ik bang.

• mhr-zip
mr_petit schreef op 24 augustus 2004 @ 12:43:
was dat niet een keer op tv ofzo, dat een woordvoerdster van xs4all zei dat ze nog nooit iemand geknepen hadden of een extra rekening hadden gestuurd vanwege datalimieten?

het blijft imo een goede provider. Wat dat waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken (ik denk dat je maandloon daar ook wel wat invloed op heeft ;) )
Maar dan kan XS4ALL nog wel een mailtje sturen naar abusers. Ze hebben gewoon last van mensen die hun verbinding misbruiken (lees extreem veel dataverkeer voor een 1:25 verbinding).

Maar knijpen en extra rekening sturen. Dat zijn tiscali en chello praktijken.

In theorie is er bij een overboeking van 1:25. Maar 38 GB per maand te downloaden/uploaden per user. Die 150 GB kan je downloaden, omdat er veel mensen zijn die niet de volle 38 GB gebruiken.

Maar als er een paar users 400 GB willen gaan gebruiken, maken die met een paar man op. Waar heel veel users, blij mee kunnen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door mhr-zip op 24-08-2004 12:52 ]

Verwijderd

Vergeet niet dat XS4ALL heel goeie en uitgebreide handleidingen over adsl modems op hun site heeft staan en daarbij nog veel experimentele diensten ( IPV6 bijv ) aanbied: http://www.xs4all.nl/allediensten/experimenteel/

Ik heb ook ADSL lite van XS4ALL ( 36,95 met vaste klanten korting per maand ). En als ik vergelijk met andere adsl aanbieders is het idd een stuk duurder,maar daarvoor krijg je ook veel uitgebreidere extra services aangeboden en een stuk meer betrouwbaarheid naar mijn gevoel.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 12:59 ]

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-11-2025
[...]

Als je trouwens even verder zoekt op de Speedlinq site kom je het volgende tegen:
Fair Use Richtlijn op All-in abonnementen (BaByXL/Tiscali netwerk)
All-in 512 5 GB p/mnd
All-in 1024 15 GB p/mnd
All-in 2048 25 GB p/mnd
All-in 4096 50 GB p/mnd
All-in 8064 100 GB p/mnd

Fair Use Richtlijn op X-tra abonnementen (BBned netwerk)
X-tra 512 5 GB p/mnd
X-tra 1024 15 GB p/mnd
X-tra 2048 25 GB p/mnd
X-tra 8192 100 GB p/mnd

http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php
Die 150GB (bij PowerDSL) geldt alleen voor de download. Ik heb zelf PowerDSL en zit rond de 400GB per maand (180GB UP, 220GB down) en heb nog niks gehoord. Ik heb overigens gekozen voor XS4all, omdat ik het gezeur van klote pings/lag tijdens het online gamen zat was. Heb nu tenminste altijd een stabiele lage ping tijdens het gamen, routing binnen Europa is ook goed. Ik betaal dan wel wat meer, maar ik hoef niet meer minstens iedere maand te bellen/mailen met mijn ISP dat de routing weer eens verrot is naar een bepaalde server.

Ik heb al eerder ADSL gehad van een goedkopere ISP en ik was toen blij dat mijn jaarcontract erop zat, het geld wat ik bespaarde aan abo kosten was ik kwijt aan telefoonkosten en tijd om e-mails te sturen.

FUP is nog altijd wat je ISP fair vind en niet wat jij fair vind. Als je ISP zegt dat 100GB (up & down) fair is dan moet jij je daar maar bij neerleggen. Oftewel, lees de algemene voorwaarden van iedere ISP goed door voordat je een beslissing neemt.

• mhr-zip
Kijk. Providers als Cistron en XS4ALL hebben ook een uiterst goede reputatie.

Eweka, demon, planet. Hebben vaak in het verleden problemen gekend. Dat hoeft niet te zeggen dat ze slecht zijn. Of het weer zal gebeuren.

Toyota heeft een goede reputatie, dus als je een Toyota koopt. Speel je op safe. Kia is goedkoper, kan ook goed zijn. Maar dat kan je pas achter af zeggen. En maybe rijdt hij wel harder dan een Toyota, en voor minder geld. Maar het is gewoon een gok die je neemt.

Ik neem voor die paar euro meer, dan maar geen gok. Maar ik wil niet iedere jaar overstappen naar een andere aanbieder.

• mhr-zip
PirE schreef op 24 augustus 2004 @ 13:04:
[...]

Als je trouwens even verder zoekt op de Speedlinq site kom je het volgende tegen:

[...]

Die 150GB (bij PowerDSL) geldt alleen voor de download. Ik heb zelf PowerDSL en zit rond de 400GB per maand (180GB UP, 220GB down) en heb nog niks gehoord. Ik heb overigens gekozen voor XS4all, omdat ik het gezeur van klote pings/lag tijdens het online gamen zat was. Heb nu tenminste altijd een stabiele lage ping tijdens het gamen, routing binnen Europa is ook goed. Ik betaal dan wel wat meer, maar ik hoef niet meer minstens iedere maand te bellen/mailen met mijn ISP dat de routing weer eens verrot is naar een bepaalde server.

Ik heb al eerder ADSL gehad van een goedkopere ISP en ik was toen blij dat mijn jaarcontract erop zat, het geld wat ik bespaarde aan abo kosten was ik kwijt aan telefoonkosten en tijd om e-mails te sturen.

FUP is nog altijd wat je ISP fair vind en niet wat jij fair vind. Als je ISP zegt dat 100GB (up & down) fair is dan moet jij je daar maar bij neerleggen. Oftewel, lees de algemene voorwaarden van iedere ISP goed door voordat je een beslissing neemt.
Daarom. Je hebt providers die een datalimiet hebben, om geld te besparen.

Je hebt ook datalimieten om abusers weg te houden. En je netwerk een beetje draaiend te houden. Alleen noemen ze dat soms FUP, of onbeperkt downloaden. Of geloof jij alles wat ze bij tell-sell zeggen? Marketing is het toverwoord.

• dolby
  • Niet online
HellBeast schreef op 24 augustus 2004 @ 12:47:
Mijn grootste reden is de snelheid van de lijn. Als XS4all zou aangeven dat ze over 2 a 3 maanden ook 10 mbit gaan hanteren voor dit type abonnement, dan blijf ik op zeker. Maar ik zie dat niet zo snel gebeuren ben ik bang.
Yep, tis en blijft immers een volledige KPN dochteronderneming, ze mogen dan wel wat meer vrijheid hebben, maar ze verkopen vnl KPN dsl lijnen.
Jammer hoor dat ze niet babyxl,versatel en meer bbned dsl lijntjes verkopen, hoe meer keus des te beter.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat XS4All niet mijn eerste keus was, maar aangezien Demon net weer setupkosten had ingevoerd ben ik toch naar XS4All gegaan. Op de snelheid na, light, geen klagen (50GB in een maand ook al niet :) ). Verbinding is superstabiel, ik haal altijd de max van mijn lijn en ik heb binnen NL een ping van 10 ongeveer.

Dan kost het maar wat meer, en is het maar iets slomer. Maar het is nog altijd 40x beter dand die brakke Chello verbinding die we eerst hadden. Alhoewel ik moet zeggen dat XS4All op zich wel wat onaantrekkelijker is geworden qua snelheid vs kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 13:25 ]

• bjck
mhr-zip schreef op 24 augustus 2004 @ 13:11:
[...]

Daarom. Je hebt providers die een datalimiet hebben, om geld te besparen.

Je hebt ook datalimieten om abusers weg te houden. En je netwerk een beetje draaiend te houden. Alleen noemen ze dat soms FUP, of onbeperkt downloaden. Of geloof jij alles wat ze bij tell-sell zeggen? Marketing is het toverwoord.
Geld is vaak wel de hoofdreden voor limieten bij de lage snelheden en abonnementen rond de 20 euro p/m of lager. Dat zie je ook aan de nafacturering van extra verkeer.

Als er niet nagefactureerd wordt zal de reden ook wel niet financieel zijn bij een ISP anders zouden ze dat natuurlijk direct doen ;)

Maar jij gaat nu vertellen dat die ab-roller niet gaat werken? 8)

• SambalBij
  • Laatst online: 21-02 20:33

SambalBij

We're all MAD here

Hee wat een bekend stukje tekst ;)

Ik heb er inmiddels ervaring mee: het werkt, en snel ook :)
Ik heb vorige week maandag bij Cistron een nieuwe verbinding met een telco-telco migratie aangevraagd. (Migratie van Demon/BBNed -> Cistron/BabyXL)
Vandaag is de boel omgezet, en alles werkt vlekkeloos.
Aan de logging van mijn router te zien heeft de feitelijke migratie maarliefst een 36 seconden geduurd, en hoefde ik net bij thuiskomst alleen de routerconfig aan te passen (IP adressen in de firewall en de PVC waarde)
code:
1
2
Aug 24 11:09:25 CET: %LINK-3-UPDOWN: Interface ATM0, changed state to down
Aug 24 11:10:01 CET: %LINK-3-UPDOWN: Interface ATM0, changed state to up

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Hey Ops! Inderdaad een stukje bekende (control-V) tekst. O-)

Maar gaaf dat het zo goed werkt. Alleen is een verandering van KPN naar iets anders toch wat moeilijker dan dit. Of heb ik het fout?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

we_are_borg schreef op 24 augustus 2004 @ 09:58:Maar er is geen datalimiet. Er is ook geen datalimiet ik heb wel eens 750Gb gedaan in een maand en nooit iets van gehoord.
Tuurlijk... en ik ben de paus. Dit is vrijwel onmogelijk. Dan moet je constant 19mbyte/s halen. Knappe jongen....

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

SgtStrider schreef op 24 augustus 2004 @ 20:03:
[...]

Tuurlijk... en ik ben de paus. Dit is vrijwel onmogelijk. Dan moet je constant 19mbyte/s halen. Knappe jongen....
1Mbit is 300Gb 8Mbit is 1,2 Tb

• mhr-zip
we_are_borg schreef op 24 augustus 2004 @ 09:58:Maar er is geen datalimiet. Er is ook geen datalimiet ik heb wel eens 750Gb gedaan in een maand en nooit iets van gehoord.
Dat is bijna net zo stoer, als met 3 kratten bier in je mik, in de pauze, met je auto over het schoolplein rijden.

• nero355

nero355

HellBeast schreef op 24 augustus 2004 @ 12:47:
Waar haal jij nou in godsnaam die 10 Mbps vandaan ?? Er zijn geen ADSL lijnen van 10 Mbps !!! (Op het moemnt in Nederland voor de gewone consument wel te verstaan dan he...)

Verder vraag ik me af waarom iemand hier ergens zei dat Planet een slechte ISP is (geweest) :?

* nero355 vindt dat TS niet moet zeuren en gewoon een ander goedkoper abbo moet nemen bij zijn huidige ISP :z

• Br@m
  • Niet online
Heb zelf ook een XS4ALL fast abo, ik heb dit abo alleen maar genomen voor de snelheid, want downloaden doe ik niet zo gek veel. Maar vind het wel lekker om iets naar binnen te halen met een +/- 480KB/sec.. :P
Zit qua download aan iets van 5-6 GB per maand. Dus dat heel weinig. Ik ken die € 79.95 best wel missen per maand dat is het probleem niet, maar het is toch wel veel geld eigenlijk voor een internet verbinding. Dus zit er nu toch wel aan te denken om een stapje terug te gaan doen..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
nero355 schreef op 24 augustus 2004 @ 21:13:
[...]

Waar haal jij nou in godsnaam die 10 Mbps vandaan ?? Er zijn geen ADSL lijnen van 10 Mbps !!! (Op het moemnt in Nederland voor de gewone consument wel te verstaan dan he...)

Verder vraag ik me af waarom iemand hier ergens zei dat Planet een slechte ISP is (geweest) :?

* nero355 vindt dat TS niet moet zeuren en gewoon een ander goedkoper abbo moet nemen bij zijn huidige ISP :z
* HellBeast vindt dat nero355 dit topic nog een keer moet doorlezen....

[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 24-08-2004 21:53 ]

Verwijderd

XS4ALL is inderdaad aan de prijzige kant.

Dit is geheel gerechtvaardigd omdat dit de provider is met

a)de beste website (to the point, alle instellingen kun je terugvinden en geen reclame !)
b)gratis AV en Firewall software voor degene die er behoefte aan heeft
c)een fijn service centre waar je instellingen kunt regelen
d)goede webmail facilities
e)aanvraag procedure adsl eenvoudig, snel, en vraagd niet de hemd van de broek
f)zelf kiezen inlognaam ( vergelijk dat maar eens met Planet )
g)mogelijkheid tot kiezen hoge snelheid op het netwerk van BBned (momenteel even niet wegens ondercapaciteit)
h)ze vechten voor je rechten met betrekking tot recht op Privacy
i)tot slot een zeer stabiele verbinding en eigenlijk nooit gezodemieter
j)geen blokking op poort 25, maar wel een autom. scan die open relays opspoort en daarna blokkeert. Telefonisch is dit weer te verhelpen. Dat hebben ze erg goed voor elkaar daar !
h)nooit gezeur over datalimieten, ookal is het fup.
i) vast ip adres, zoals bij kpn netwerken gebruikelijk.

Ondanks dat dit een kpn dochter is staan ze gelukkig lekker op hun eigen benen.
Het privacy verhaal (doorspelen van gegevens aan derden) sprak mij erg aan. Ook het service centre is perfect ingericht en hier kun je leuke instellingen regelen. Ook hun systeem werkt Microsoft onhankelijk, ook de backbone. Dat is een Pré.
Ik denk dat dit met recht de beste nl provider is voor de gewone gebruiker, maar ook voor de IT prof. Ruime staat van dienst, een bewezen provider die door mij altijd getipt wordt.

Ondanks dit ben ik na jaren lidmaatschap nu een Tweakdsl gebruiker en heb mijn xs4all abo opgezegd ivm kosten en dubbele functionaliteiten. Dan maar een ander emailadres dat went wel weer.
Het standaard abo (zonder adsl) kost immers 13,95 euro per maand ! en dat heb ik dus niet meer nodig nu ik een andere verbinding heb.
Maar ik heb er steengoede ervaring mee. Je hoort over deze isp praktisch nooit slechte dingen.
Ook ik heb hun geschreven of er geen mogelijkheid bestond om een soort lite abo te introduceren met alleen webmail en behoud van je pop mailboxen. Dan maar geen AV software en inbelfaciliteiten.
Maar wel antwoord gekregen maar het zat er niet in. Dus toen maar opgezegd.

Wil je goedkoop een inbel of een mailprovider, dan is er eentje die de aandacht verdiend: www.dds.nl !
Ook daarmee heb ik zeer goede ervaring. Een accountje voor 2,95 per maand met hele leuke extraatjes.
En hun adsl verbinding is ook goed, spreek wederom uit ervaring.

Goh xs4all, het kan dus veel goedkoper !

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 22:03:
XS4ALL is inderdaad aan de prijzige kant.

Dit is geheel gerechtvaardigd omdat dit de provider is met

a)de beste website (to the point, alle instellingen kun je terugvinden en geen reclame !)
b)gratis AV en Firewall software voor degene die er behoefte aan heeft
c)een fijn service centre waar je instellingen kunt regelen
d)goede webmail facilities
e)aanvraag procedure adsl eenvoudig, snel, en vraagd niet de hemd van de broek
f)zelf kiezen inlognaam ( vergelijk dat maar eens met Planet )
g)mogelijkheid tot kiezen hoge snelheid op het netwerk van BBned (momenteel even niet wegens ondercapaciteit)
h)ze vechten voor je rechten met betrekking tot recht op Privacy
i)tot slot een zeer stabiele verbinding en eigenlijk nooit gezodemieter
j)geen blokking op poort 25, maar wel een autom. scan die open relays opspoort en daarna blokkeert. Telefonisch is dit weer te verhelpen. Dat hebben ze erg goed voor elkaar daar !
h)nooit gezeur over datalimieten, ookal is het fup.
i) vast ip adres, zoals bij kpn netwerken gebruikelijk.
j) Klipping is standaard geblokkeerd bij XS4ALL.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Br@m schreef op 24 augustus 2004 @ 21:20:
Heb zelf ook een XS4ALL fast abo, ik heb dit abo alleen maar genomen voor de snelheid, want downloaden doe ik niet zo gek veel. Maar vind het wel lekker om iets naar binnen te halen met een +/- 480KB/sec.. :P
Zit qua download aan iets van 5-6 GB per maand. Dus dat heel weinig. Ik ken die € 79.95 best wel missen per maand dat is het probleem niet, maar het is toch wel veel geld eigenlijk voor een internet verbinding. Dus zit er nu toch wel aan te denken om een stapje terug te gaan doen..
Bram het leuke is dat KPN 2x de snelheden drastisch heeft verhoogd, daarna nog een 3e keer met 10%.
Voor mij was dat destijd de aanleiding te downgraden want ik heb genoeg aan 1024 down. Aldus geschiede en ik was goedkoper uit.
Nu ben ik overgestapt maar dat staat los van de provider en heeft te maken met bezuinigingen op de vaste lasten van telefonie. (dat kan middels vodsl)

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik schat dat mijn downloadgedrag nu per maand zeker de 200gig overschrijdt.
Als het 8mbit wordt, dan denk ik nog wel meer. Welke provider zou hier het minst problemen mee hebben? En bestaat er uberhaupt dan wel een abo waar je ongelimiteerd kan downloaden? :'(

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

HellBeast schreef op 24 augustus 2004 @ 22:18:
... En bestaat er uberhaupt dan wel een abo waar je ongelimiteerd kan downloaden? :'(
volgens me niet. Dan kom je in de categorie grootverbruiker, en dat is meestal bedrijven. bij bedrijven is meestal: meer geld.

Note: hoeveelheid data die per maand gegenereed is niet de belangrijkste voor bedrijven, wel is meestal stabiliteit & overboekingswaarde.

• SambalBij
  • Laatst online: 21-02 20:33

SambalBij

We're all MAD here

HellBeast schreef op 24 augustus 2004 @ 19:36:
Hey Ops! Inderdaad een stukje bekende (control-V) tekst. O-)

Maar gaaf dat het zo goed werkt. Alleen is een verandering van KPN naar iets anders toch wat moeilijker dan dit. Of heb ik het fout?
Zou geen verschil mogen maken. KPN (de afdeling die het vaste net beheert) mag namelijk (van de OPTA) zijn eigen ADSL afdeling niet voortrekken boven andere telco's. Als een procedure voor BBNed of BabyXL geldt, dan geldt hij ook voor KPN ADSL.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

mhr-zip schreef op 24 augustus 2004 @ 20:59:
[...]

Dat is bijna net zo stoer, als met 3 kratten bier in je mik, in de pauze, met je auto over het schoolplein rijden.
Nee dat is achterlijk doen en slaat nergens op.
Ten tweede bracht het alleen maar naar voren om aan te geven dat ze geen datalimiet hebben, met deze hoeveelheid is het wel duidelijk. Maar je zal wel postsjes willen scoren om zo stom voorbeeld te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door we_are_borg op 24-08-2004 23:33 ]

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kvind het helemaal waar dat het te duur is.
het is een luxe, waar je dan ook voor moet betalen.
je zou ook genoegen kunnen nemen met minder.

maar er zijn maar weinig isp die mij uberhaupt al die "extras" welke overigens niet eens overbodig zijn, kunnen bieden.

maar je gaat natuurlijk ook niet zeuren (bert vischer style) dat je jouw zojuist aangeschafte ferrari te duur is maar je kunt er wel lekker mee scheuren.
Als het 8mbit wordt, dan denk ik nog wel meer. Welke provider zou hier het minst problemen mee hebben? En bestaat er uberhaupt dan wel een abo waar je ongelimiteerd kan downloaden? :'(
dat hoef je niet zelf te "schatten".
het staat erg duidelijk op https://service.xs4all.nl bij je gebruiksstatistieken

[ Voor 38% gewijzigd door PipoDeClown op 24-08-2004 23:43 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

we_are_borg schreef op 24 augustus 2004 @ 23:32:
[...]

Nee dat is achterlijk doen en slaat nergens op.
Ten tweede bracht het alleen maar naar voren om aan te geven dat ze geen datalimiet hebben, met deze hoeveelheid is het wel duidelijk. Maar je zal wel postsjes willen scoren om zo stom voorbeeld te geven.
Je mist wiskundig inzicht... ga ff rekenen en kom dan terug :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• mhr-zip
Kijk, 200 GB per gebruiker. Dat is niet mogelijk. Een paar gebruikers die 200 GB doen is nog net mogelijk.

Stel dat er een ISP 'er geen problemen mee heeft', dan zit morgen half leechend nederland daar. En dan is het zo over natuurlijk.

Wat ook leuk is, dat als mensen een waarschuwing krijgen bij 400 GB. Dat ze dan boos het abo opzeggen. Nou geloof me, de vlag gaat uit bij die ISP. Als je wilt, krijg je zelfs een fanfare in je straat als afscheid.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

SgtStrider schreef op 25 augustus 2004 @ 10:54:
[...]

Je mist wiskundig inzicht... ga ff rekenen en kom dan terug :)
ga dan is bij een ISP kijken naar een 1Mbit dat staat gelijk aan 320Gb (up en down) dus 1Mbit is 160Gb down nu 8Mbit * 160Gb is 1.2 TB alleen haal je dat niet omdat je dan alleen rekent onder idiale omstandigheden.

• mhr-zip
we_are_borg schreef op 25 augustus 2004 @ 12:40:
[...]

ga dan is bij een ISP kijken naar een 1Mbit dat staat gelijk aan 320Gb (up en down) dus 1Mbit is 160Gb down nu 8Mbit * 160Gb is 1.2 TB alleen haal je dat niet omdat je dan alleen rekent onder idiale omstandigheden.
En aangezien je dat met 24 andere moet delen. En 8 mbit, een 2 mbit 'uncapped' verbinding is. Vind ik dat vrij a-sociaal. In de definitie van, geen rekening houden met een ander.

Verwijderd

Dat XS4all duur is, dat is toch niks nieuws? Dat heeft deels te maken met goede service, goede reputatie en een sterk product. En dan nog een heel klein beetje vanwege het dure personeelsbeleid. Als ik zo af en toe hoor, waar ze allemaal mee strooien.... tja, dat moet ook betaald worden natuurlijk. Maar dat houdt de medewerkers wel tevreden en goedgehumeurd natuurlijk.

Verwijderd

we_are_borg schreef op 25 augustus 2004 @ 12:40:
[...]

1mbit is 320GB, je hoeft niet door 2 te delen. Als je 1mbit symetrisch hebt dan blaas je bij volle belasting 640GB.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

mhr-zip schreef op 25 augustus 2004 @ 13:00:
[...]

En aangezien je dat met 24 andere moet delen. En 8 mbit, een 2 mbit 'uncapped' verbinding is. Vind ik dat vrij a-sociaal. In de definitie van, geen rekening houden met een ander.
Ik kan met 24 andere de verbinding delen, alleen ik woon in een achterstands wijk waar wel internet is maar het meeste op kabel zitten. Dan nog is het zo dat als 24 andere erbij zitten het redelijk evenredig gedeelt wordt en niet zoals op kabel dat de een alles heb en de rest niets.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Na een week wachten op een reactie heb ik nog niets ontvangen. Die 80 euro per maand zit hem dus niet in de reactiesnelheid van de helpdesk....

Wat nu ook erg suf is, is dat ze nu mijn poort 119 (usenet) afknijpen. Dit kan misschien komen doordat ik de 200 gigabyte grens ben gepasseerd.
Misschien wel begrijpelijk, maar ik had wel een mailtje ofzoiets verwacht.

Dit heeft niet veel te maken met dit topic verder, dus heb ik een nieuwe topic hiervoor aangemaakt. Om deze 2 topics puur te houden.

De andere topic vind je hier : XS4all knijpt poort 119 af?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik denk niet dat je brief iets uithaalt. Je kan dan wel goedkoper willen, maar dan raad ik je gewoon aan om te downgraden. Xs4all komt niet voor niets altijd goed uit de test: wil jij soms Chello met daarachter UPC die het administratief zo fijn voor elkaar heeft? (not) of misschien een redelijk nieuwe ISP met nettere prijzen, die vervolgens na 1 jaar failliet is of datalimieten gaat invoeren?
Je betaalt voor een goede ISP ook meer dan voor eentje die het niet zo nauw neemt met de service en Xs4all kan echt zelf niet leukere prijzen in gaan voeren, zolang KPN ook nog de nodige kosten vraagt voor de lijn. Als dat omlaag te brengen valt is er wat te regelen lijkt me.
Als je BBned kunt krijgen zou een 8mbit verbinding van Demon een optie zijn. Meende dat dat 65euro per maand kost, lijkt me een leuk alternatief, en Demon heeft zover ik weet het zelf ook goed voor elkaar.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1