9800 dood na flash van pro naar xt

Pagina: 1
Acties:

• mauricetgol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Dag heren.

Tot mijn grote teleurstelling tik ik dit weer met mijn GF4. Ik heb een Sapphire 9800 pro, die ik van het weekend heb gekocht, met winflash willen overclocken naar een XT. Ik heb de samsung bios van dit draadje gebruikt en helaas start de pc nu niet meer door met de videokaart er in.

Is er een mogelijkheid om (zonder tweede PCI videokaart) de boel te herstellen?
Ik heb de originele bios nog! Maar zoals ik zei: de pc start niet door, dus de oplossing met de bootable diskette (die ik in gedachte had) werkt niet.

bedankt Maurice

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 09:54
Misschien dat er iets nuttigs staat in dit topic.

Dat topic gaat namelijk ook overiemand met een 9800@ pro met problemen na een flash naar xt

edit:
Ik ken geen mogelijk tot het terug flashen naar pro zonder floppy, dus je zal denk ik toch een pci videokaart moeten proberen te lenen (eventuel uit een andere computer)

[ Voor 37% gewijzigd door martijn_tje op 23-08-2004 19:52 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Een vriend van mij had hetzelfde voor

Gewoon met uw Gforce4 Floppy als first boot device zetten en dan blind flash doen

Dus zo'n bootable diskette maken zoals staat uitgelegd in het topic van 9800pro-->XT en dan gewoon die floppy laten laden, en als dat gedaan is (je hoort niets meer en lichttje van floppy gaat uit) dan typ je gewoon blind in wat je moet intypen, ff wachten en gedaan

Reboot en je kaart werkt weer :)

PS: Hij heeft wel een diskette gemaakt die alles zelf deed...

Verwijderd

mauricetgol schreef op 23 augustus 2004 @ 19:42:
Dag heren.

Tot mijn grote teleurstelling tik ik dit weer met mijn GF4. Ik heb een Sapphire 9800 pro, die ik van het weekend heb gekocht, met winflash willen overclocken naar een XT. Ik heb de samsung bios van dit draadje gebruikt en helaas start de pc nu niet meer door met de videokaart er in.

Is er een mogelijkheid om (zonder tweede PCI videokaart) de boel te herstellen?
Ik heb de originele bios nog! Maar zoals ik zei: de pc start niet door, dus de oplossing met de bootable diskette (die ik in gedachte had) werkt niet.
Maak op de pc waarop je net zat te GoTten een bootable floppy met je orginele bios erop, (zie het 9800pro->xt topic). Boot van dat floppy en wacht tot je floppydrive geen geluid meer maakt ;) en toets "restore" enter (dit allemaal zonder beeld natuurlijk, dat moet (je) kunnen). Succes 8) (iemand een idee hoe ik mijn probleem kan oplossen? ;))