Toon posts:

9800 pro @ xt flash mislukt - Nu ook artifacts @ pro :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Anderhalve week geleden heb ik een sapphire radeon 9800pro gekocht, om mijn ti4200 te vervangen. Ik wilde ook eens kijken of de kaart als 9800xt kon draaien. Daarom heb ik alle aanwijzingen uit 9800(PRO) naar 9800 XT Topic gevolgd:

Extra cooling
Testen @ xt-speeds
enz. enz.

Alles ging goed @ xt-speeds dus ik een floppydrive onder het stof vandaan gehaald en geflashed naar xt met de goede bios (goede merk & goede geheugen versie). De kaart bleef op 2d goed functioneren maar in gamen/benches kreeg ik artifacts :(
Balen, nouwja dan maar terugflashen, maar wat blijkt het geval... Ook na het terugflashen blijven de artifacts:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raceeend100/got/aquamarktn.jpg
*klikbaar

Ik plaats hierover een apart topic omdat ik het 9800(PRO) naar 9800 XT Topic niet wil vervuilen...

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat je clocksnelheden ook op de standaard snelheid van een 9800Pro staan? Is je kaart te heet? Heb je ook verschillende drivers geprobeerd?

Verwijderd

en niet hardware matig aan de kaart gezeten?

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Overclocking is bad .. mmkay ;)

heb je na flashen ook die speeds terug gezet (of is dit een domme opmerking?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:44:
Anderhalve week geleden heb ik een sapphire radeon 9800pro gekocht, om mijn ti4200 te vervangen. Ik wilde ook eens kijken of de kaart als 9800xt kon draaien. Daarom heb ik alle aanwijzingen uit 9800(PRO) naar 9800 XT Topic gevolgd:

Extra cooling
Testen @ xt-speeds
enz. enz.

Alles ging goed @ xt-speeds dus ik een floppydrive onder het stof vandaan gehaald en geflashed naar xt met de goede bios (goede merk & goede geheugen versie). De kaart bleef op 2d goed functioneren maar in gamen/benches kreeg ik artifacts :(
Balen, nouwja dan maar terugflashen, maar wat blijkt het geval... Ook na het terugflashen blijven de artifacts:
[afbeelding]
*klikbaar

Ik plaats hierover een apart topic omdat ik het 9800(PRO) naar 9800 XT Topic niet wil vervuilen...
Heb je eerst geflasht en toen nieuwe koeling, of eerst nieuwe koeling en toen geflasht. Als je eerst hebt geflasht en toen nieuwe koeling hebt gedaan is dat het probleem. Je hebt dan blijvende artifacts ( tenminste dat lees ik van veel mensen met zelfde probleem en in die volgorde ) wat je dan alleen nog zou kunnen doen is ( als je garantie hebt ) kaart omruilen met originele koeling...

Verwijderd

Topicstarter
Genghis Khan schreef op 23 augustus 2004 @ 18:46:
Weet je zeker dat je clocksnelheden ook op de standaard snelheid van een 9800Pro staan? Is je kaart te heet? Heb je ook verschillende drivers geprobeerd?
Mijn kaart werd niet te heet omdat ik extra cooling geinstalleerd had, daardoor kon de kaart de xt-snelheden aan...
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:46:
en niet hardware matig aan de kaart gezeten?
...zie hierboven...
Vrieskist schreef op 23 augustus 2004 @ 18:47:
Overclocking is bad .. mmkay ;)

heb je na flashen ook die speeds terug gezet (of is dit een domme opmerking?)
Ja dat heb ik gedaan...
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:50:
[...]

Heb je eerst geflasht en toen nieuwe koeling, of eerst nieuwe koeling en toen geflasht. Als je eerst hebt geflasht en toen nieuwe koeling hebt gedaan is dat het probleem. Je hebt dan blijvende artifacts ( tenminste dat lees ik van veel mensen met zelfde probleem en in die volgorde ) wat je dan alleen nog zou kunnen doen is ( als je garantie hebt ) kaart omruilen met originele koeling...
Eerst nieuwe cooling, toen oc@xt-speeds, toen geflashed. Ja, ik kan natuurlijk altijd nog de orginele cooling terugzetten en garantie vragen, maar ik probeer het eerst zelf op te lossen. Ik vind het eigenlijk een beetje matig tegenover de winkel om iets wat je zelf beschadigd hebt te claimen...
edit:
Hebben jullie hier wat aan?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raceeend100/got/9800.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 18:56 ]

Verwijderd

Das nou ook toevallig, ik hoorde net dit weekend van iemand die precies ditzelfde probleem had. Hij heeft het nog niet opgelost voorzover ik weet en ik heb ook geen id.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Misschien een idee om je drivers eens opnieuw te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op 23 augustus 2004 @ 19:18:
Misschien een idee om je drivers eens opnieuw te installeren?
Het probleem komt zowel onder Catalyst 4.7 als 4.8 voor.
SH4D3H schreef op 23 augustus 2004 @ 19:23:
Zit de koeling dan echt wel goed?
Heb je het originele bios erin geflashed, lijkt erop dat er iets met je geheugen is ...
Koeling neemt warmte goed op, ik heb eerst 4 dagen getest (en dus verhit >:)) @ xt-speeds. De orginele bios heb ik dus teruggeflashed, maar de artifacts gaan niet terug. Ik heb nog 2 andere biossen gevonden die hetzelfde zijn als mijn orginele kaart (dus Sapphire Radeon 9800 pro Hynix) en alledrie hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat ik hardware beschadigd heb :'(

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 19:30 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Zit de koeling dan echt wel goed?
Heb je het originele bios erin geflashed? [knipje]

[ Voor 23% gewijzigd door SH4D3H op 23-08-2004 19:41 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Mag ik vragen welke koelinhg je nu hebt? Ikzelf heb de vga silencer bij ide moest ik de schroeven zeer strak aandraaien voordat ik artiloos kon gamen. Dus kijk gewoon even of je koeling wel goed strak tegen de core aanzit.

BTW die schaakborden is of een te hete core of een kapotte core. Denk aan de 9500 naar 9700 flash

[ Voor 19% gewijzigd door Sayko op 23-08-2004 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op 23 augustus 2004 @ 19:26:
Mag ik vragen welke koelinhg je nu hebt? Ikzelf heb de vga silencer bij ide moest ik de schroeven zeer strak aandraaien voordat ik artiloos kon gamen. Dus kijk gewoon even of je koeling wel goed strak tegen de core aanzit.

BTW die schaakborden is of een te hete core of een kapotte core. Denk aan de 9500 naar 9700 flash
Mn core dus..., ja de cooling is verzorgd door een qtec amd athlon cooler overclock enhanced. Deze werd goed warm 30graden+, dus je zou toch zeggen dat deze goed contact maakt (fan=papst60mm btw)

edit:

:( Digicam uitgeleend :( sorry ff geen foto van de cooling

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 19:51 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Komt er dan geen foto?
Of toch wel? :?
Pagina: 1