All Seeing Eye is idd een oplossing...
[ Voor 12% gewijzigd door NokiaFan op 01-09-2004 18:22 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Volgens mij doet doom3 niet aan "half" surround, je moet het dus wel op 5.1 zetten zowel in windows als in doom3 en als je dan dus problemen krijgt denk ik dat het eerder ligt aan je geluidskaart/onboard geluid. Driver update?Dekaasboer schreef op 01 september 2004 @ 14:52:
Grr, ik heb 4.1 surround, maar ik krijg in doom 3 geen surround geluid tenzij ik in windoos mijn kaart instel op 5.1.
Alleen als ik dat doe gaan na een tijdje mijn speakers kraken??
Is het mogelijk om toch 4.1 te enablen in doom??
Op 1024x768 met details op medium en AA en AF in de DoomConfig.cfg allebei op ''1'' haal ik 38.6 fps.
Als ik de AF zet op 4, 8 of 16 dan haal ik 37.9 fps. Het maakt niet uit op hoeveel ik de AF zet. Ik vind het er niet perse mooier op worden, met AF aan zie ik bv. allemaal witte vlekjes op mn gun die ik niet zie als het uitstaat.
Als ik de AA aanzet ga ik wel flink in frames achteruit, maar de AF maakt dus blijkbaar niet veel uit en het wordt er niet mooier van.
Ik doe dit dus in de DoomConfig.cfg en niet in mn Ati driverpanel..
Wat is nou het nut dan of doe ik iets verkeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door Syntagma op 01-09-2004 19:08 ]
Zie hier voor nut aniso. Let vooral op de vloer in de verte.Syntagma schreef op 01 september 2004 @ 19:08:
Wat is nu precies het nut van Anisotropic filtering?
Op 1024x768 met details op medium en AA en AF in de DoomConfig.cfg allebei op ''1'' haal ik 38.6 fps.
Als ik de AF zet op 4, 8 of 16 dan haal ik 37.9 fps. Het maakt niet uit op hoeveel ik de AF zet. Ik vind het er niet perse mooier op worden, met AF aan zie ik bv. allemaal witte vlekjes op mn gun die ik niet zie als het uitstaat.
Als ik de AA aanzet ga ik wel flink in frames achteruit, maar de AF maakt dus blijkbaar niet veel uit en het wordt er niet mooier van.
Ik doe dit dus in de DoomConfig.cfg en niet in mn Ati driverpanel..
Wat is nou het nut dan of doe ik iets verkeerd?

Plaatje komt overigens hiervandaan:
http://www.tweaktown.com/...ype=guide&dId=601&dPage=2
Is een heel goede guide met uitleg over AA en AF.
[ Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 01-09-2004 20:32 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Wat die performance betreft moet je altijd uitgaan van RECOMMENDED system en niet van MINIMUM specs, mits je het fatsoenlijk wil kunnen spelen. Die marketing gasten proberen gewoon hun produkt te verkopen aan een zo breed mogelijk publiek, maar minimum specs speelt altijd kut.ZAMoRANo schreef op 01 september 2004 @ 11:34:
[...]
Tjonge jonge wat simplistisch gedacht.
Je wilt het toch even zien draaien op je eigen systeem. Volgens mij heeft niemand die ik ken het spel liggen maar daar gaat t ook niet om.
Waarschijnlijk weet je zelf ook wel dat wat losse specs op een doos weinig zeggen. Niet iedereen is zo "in the know" dat ze van alle combinaties componenten kunnen inschatten wat de performance gaat zijn.
Uit marketing-technisch oogpunt vind ik het crëeren van een hype rond een spel maar dan geen demo beschikbaar hebben nogal frappant.
Met zulke naamsbekendheid zou je dat veel meer uit kunnen buiten door een demo uit te brengen.
Of ze moeten bang zijn dat het spel door de mand valt bij een demo en dus eigenlijk overhyped is.
En wat die demo betreft:
ID software heeft al zo lang geleden het spel aangekondigd en heeft al ZO'N immens grote groep fans dat ze eigenlijk heel geen demo nodig hebben; het verkoopt toch wel. Desalniettemin zal er vast wel een demo komen denk ik... Misschien werken ze in plaats van aan een demo, liever nog even door aan het volledige spel wat betreft een patch. Want je moet het ze nageven; ook al draait de eerste versie van een ID game al fantastisch, ze gaan net zo lang door met patches uitgeven totdat alles echt h-e-l-e-m-a-a-l perfect is. Toch klasse, zo'n bedrijfje, nietwaar? En dan is er dus minder tijd voor een demo ontwikkeling...
Vind ik een slecht voorbeeld van AF.Help!!!! schreef op 01 september 2004 @ 20:19:
[...]
Zie hier voor nut aniso. Let vooral op de vloer in de verte.
*pic*
Check dit plaatje zonder AF en deze met 4xAF
Anisotropic filtering zorgt ervoor dat vlakken die schuin tov de camera staan (daarom wordt het op de grond erger hoe verder weg het is) nog scherp blijven. Vooral bij textures met strepen zie je het goed, aangezien de texture geen bagger wordt maar de streep tot in de verte doorloopt.
[ Voor 24% gewijzigd door JayVee op 01-09-2004 21:19 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Wat mij opviel is wat de poster voor mij al zei dat hij goed is afgewerkt. Heb geen 1 klein foutje kunnen ontdekken zelfs geen streepje langs de muur die wit doorscheen ofzo. Eindbaas was zeer indrukwekkend maar z'n humeur was minder toen ie me zag.
Er zijn slechts 2 momenten geweest dat de verveling kwam en dat waren naar mij mening ook de 2 saaitste levels. De andere 25 ofzo waren allen prima in orde.
Het verhaal was niet super diep en goed maar voldeed prima in dit spel. Er is immers niet veel meer als dit van te maken.
Heb er de volle mep voor betaald en het was me meer dan waard. Dit spel is een must voor elke zelf respecterende gamer en zal zeker lang in je geheugen geprent blijven staan.
Doom3 is alles wat het moest zijn (jaja tuurlijk kan het altijd meer) en is zeker het wachten waard geweest.
.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik bevind mij op deltalabs 3 level 3, met die teleporters, ik ben al meerdere keren door het level heen gewandeld (en 1 x onder de vloer door). Al geteleport van 1 naar 2 naar 3 en uiteindelijk naar 4, meer is er volgesn mij niet. Maar er is gewoon niets meer te doen of te pakken, ik zie ook geen objectives meer. ik blijf maar rondjes lopen.
Het enige wat ik me nog kan voorstellen is een ingestorte brug boven een afgrond, heb 3 x geprobeerd met sprint erover heen te springen maar was te ver dus ik storte naar beneden. Denk niet dat hem is.
Iemand een tip?
btw waarom is er eigenlijk geen linkje naar een walktrough in de faq? is dat om ons tegen onszelf te bescermen?
[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 01-09-2004 21:43 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Er zijn meerdere teleporters in dat level er is er ook 1 die je naar de overkant van die brug kan brengen. Let op dat elke teleporter meerdere destonations heeft om heen te kunnen gaan(heb zelf geen probs daar gehad teleporte slechts 1 keer verkeerd maar dat was in de kamer ernaast.ErikRo schreef op 01 september 2004 @ 21:42:
Ik zit voor het eerst vast
Ik bevind mij op deltalabs 3 level 3, met die teleporters, ik ben al meerdere keren door het level heen gewandeld (en 1 x onder de vloer door). Al geteleport van 1 naar 2 naar 3 en uiteindelijk naar 4, meer is er volgesn mij niet. Maar er is gewoon niets meer te doen of te pakken, ik zie ook geen objectives meer. ik blijf maar rondjes lopen.
Het enige wat ik me nog kan voorstellen is een ingestorte brug boven een afgrond, heb 3 x geprobeerd met sprint erover heen te springen maar was te ver dus ik storte naar beneden. Denk niet dat hem is.
Iemand een tip?
btw waarom is er eigenlijk geen linkje naar een walktrough in de faq? is dat om ons tegen onszelf te bescermen?
Deze fout zit in de drivers van ati, probeer 4.9 beta of 4.7 maar die schijnen beter te zijn.ErikRo schreef op 01 september 2004 @ 21:38:
Nou ja ik heb 1 foutje, op mijn ati 8500 met .48 catalist, lijken de figuren wel links licht te zijn en rechts veel donkerder soort shaduw zeg maar, maar dan mislukt :-)
.
zucht...
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Dacht juist zo slim bezig te zijn wordt het weer niet gewaardeerd
Verwijderd
http://www.tweakers.net/meuktracker/6977ErikRo schreef op 01 september 2004 @ 22:03:
btw waar vind jij 0.49 beta? ik zie ze niet op de site van ATI
en trek het gezwam van sommige mensen niet aan, jij reageerd tenminste nog inhoudelijk.
Hier ben ik het volledig mee eens!sjek schreef op 01 september 2004 @ 21:22:
Zo heb hem dan nu net uitgespeeld, geweldig goede game dit.
Wat mij opviel is wat de poster voor mij al zei dat hij goed is afgewerkt. Heb geen 1 klein foutje kunnen ontdekken zelfs geen streepje langs de muur die wit doorscheen ofzo. Eindbaas was zeer indrukwekkend maar z'n humeur was minder toen ie me zag.
Er zijn slechts 2 momenten geweest dat de verveling kwam en dat waren naar mij mening ook de 2 saaitste levels. De andere 25 ofzo waren allen prima in orde.
Het verhaal was niet super diep en goed maar voldeed prima in dit spel. Er is immers niet veel meer als dit van te maken.
Heb er de volle mep voor betaald en het was me meer dan waard. Dit spel is een must voor elke zelf respecterende gamer en zal zeker lang in je geheugen geprent blijven staan.
Doom3 is alles wat het moest zijn (jaja tuurlijk kan het altijd meer) en is zeker het wachten waard geweest.
Al dat gezeur over die zaklamp, geluid niet goed, te donker enz heb ik totaal geen last van gehad. Ik heb bijna 2 weken lang elke avond een paar uur heerlijk zitten gamen. Lekker elk hoekje van elke kamer doorzoeken, lekker sneaky sneaky op mijn bordeelsluipers door elk level. Beste plekje zoeken om je op te stellen voor een te verwachten monster, op voorhand al een granaatje gooien in een donkere hoek enz. Heerlijk.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Destination 2 van de laatste is niet hetzelfde als destionation 2 van bijvoorbeeld de 2e. Check it outErikRo schreef op 01 september 2004 @ 22:01:
ok zal eens even kijken, maar ik heb er 4 gevonden uiteindelijk en heb dus 4 pads om te selecteren heb ze volgens mij alle vier gehad. Maar ik kwam niet bij dat punt over de brug. Die 4 plekken blijven toch hetzlefde ? het is toch niet zo dat de pads van teleporter 1 andere zijn dan van teleporter 2?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Bedankt dit was hemAcid_Burn schreef op 01 september 2004 @ 22:54:
[...]
Destination 2 van de laatste is niet hetzelfde als destionation 2 van bijvoorbeeld de 2e. Check it out
Okay.. maar hoe kan het dan dat ongeacht of ik de AF op 4, 8 of 16 zet, dit altijd maar een goeie frame verlies oplevert (als ik het doe in de config dus niet in mn drivers zelf)? Kzal het nog eens testen.JayVee schreef op 01 september 2004 @ 21:17:
[...]
Vind ik een slecht voorbeeld van AF.
Anisotropic filtering zorgt ervoor dat vlakken die schuin tov de camera staan (daarom wordt het op de grond erger hoe verder weg het is) nog scherp blijven. Vooral bij textures met strepen zie je het goed, aangezien de texture geen bagger wordt maar de streep tot in de verte doorloopt.
En dat ik als ik AF aanzet juist dingen krijg als extra witte stippen die er normaal niet zijn?
ik meende dat er toch text op die knopjes stonden? dat weet je toch dat het knopje exit leid naar uitgang/einde...
ach, wel een vette game
morge me 6800GT ws, screens komen eraan
Verwijderd

Wat ik wel sfeervol vind is de flashlight, is wel fijn, ook die koppen die rondvliegen zijn wel sfeervol (zie spannend
oh ja wat ik ook beetje storend vind is AI, het is nogal vaak eenvoudig om achter hoekje te zitten en te wachten tot ze allemaal door het 1ne deurtje komen, en daar met de shotgun ze allemaal opwachten, de meeste vallen neer bij 1 shotgunkogel. Wat ik nog erger vond is dat op een bepaald moment er zelfs een zombie bleef steken
Is natuurlijk vitte voor de rest is het wel goed spel
edit:
Qua performance valt de game goed mee:
ati radeon 9800 pro; athlon XP 1900+ en 512DDR en ik kan het vlotjes draaien op 1024*768, morgen eens AF en AA opzetten
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 00:38 ]
Ik kom er net achter dat het maar bar weinig uitmaakt of ik RivaTuner aanzet..:S
Normaal loopt mn kaart op 350/310, zet ik hem op 370/330 dan haal ik er 1,5 meer fps uit ofzo.. niet echt veel
En kan iemand me zeggen wat nou 'voor gaat'; de AA en AF instellingen binnen Doom zelf (config) of dmv de Ati drivers?
Ik zette in de Doom config AA op 4 en AF op 8 en in de Ati drivers zette ik ze allebei 'uit' door het schuifje naar links te zetten in zowel OpenGl als in Direct3D. Toen startte ik Doom en zag alles (zelfs het menu) er heel wazig en vaag uit. Ik haalde toen gelijk een stuk minder fps.
Ik liet deze instellingen zo in de Doom config, maar zette ze in de Ati drivers op 'toepassingsgebonden' en startte het spel weer. Nu zag alles er keurig strak uit en haalde ik exact hetzelfde aantal fps....
Toen zette ik de instellingen in de Ati Drivers op max.. dus AA op 4 en AF op 16.. en liet ik het in de config hetzelfde, dan haalde ik ook ongeveer hetzelfde aantal fps..
Zet ik nu in de Doom config AA en AF op "0" en in de drivers op max, dan maakt het ook niet veel uit volgens mij.
Dus wat telt nu het zwaarst? Ik merkte dus wel dat er verschil zat in het zichtbare deel, met AA en AF in de config aan en in de drivers uit, werd alles vaag en wazig.
Maar zet ik het in de driver ook aan, dan maakt het niet veel meer uit hoe je het in de config instelt..
Hmm.. zowiso vreet AA veel meer fps dan AF volgens mij.
Verwijderd
Daar heb je gelijk in. Met mijn systeem merk ik nauwlijks het verschil tussen 2x AF en 8xAF in fps, scheelt hooguit 1 a 2 met een 3000+ en 9800 Pro. Misschien nog effe handig dat je erbij vermeld wat voor specs je hebt, want met een GF FX5200 lijkt me het niet echt handig om aan te zetten.Syntagma schreef op 02 september 2004 @ 14:06:
Nou, ik blijf maar proberen en testen..
Ik kom er net achter dat het maar bar weinig uitmaakt of ik RivaTuner aanzet..:S
Normaal loopt mn kaart op 350/310, zet ik hem op 370/330 dan haal ik er 1,5 meer fps uit ofzo.. niet echt veel
En kan iemand me zeggen wat nou 'voor gaat'; de AA en AF instellingen binnen Doom zelf (config) of dmv de Ati drivers?
Ik zette in de Doom config AA op 4 en AF op 8 en in de Ati drivers zette ik ze allebei 'uit' door het schuifje naar links te zetten in zowel OpenGl als in Direct3D. Toen startte ik Doom en zag alles (zelfs het menu) er heel wazig en vaag uit. Ik haalde toen gelijk een stuk minder fps.
Ik liet deze instellingen zo in de Doom config, maar zette ze in de Ati drivers op 'toepassingsgebonden' en startte het spel weer. Nu zag alles er keurig strak uit en haalde ik exact hetzelfde aantal fps....
Toen zette ik de instellingen in de Ati Drivers op max.. dus AA op 4 en AF op 16.. en liet ik het in de config hetzelfde, dan haalde ik ook ongeveer hetzelfde aantal fps..
Zet ik nu in de Doom config AA en AF op "0" en in de drivers op max, dan maakt het ook niet veel uit volgens mij.
Dus wat telt nu het zwaarst? Ik merkte dus wel dat er verschil zat in het zichtbare deel, met AA en AF in de config aan en in de drivers uit, werd alles vaag en wazig.
Maar zet ik het in de driver ook aan, dan maakt het niet veel meer uit hoe je het in de config instelt..
Hmm.. zowiso vreet AA veel meer fps dan AF volgens mij.
Drivers gaan voor. Wat je moet doen is in Doom AF aanzetten en in je drivers "Texture Preference" en "Mipmap Detail Level" minstens op High zetten. Dan zijn interfaces weer mooi scherp.Syntagma schreef op 02 september 2004 @ 14:06:
Nou, ik blijf maar proberen en testen..
Denk dat iedereen die dat plaatje van mij ziet het effect van AF begrijpt. Daar ging het om dus is het gewoon een goed voorbeeld...JayVee schreef op 01 september 2004 @ 21:17:
[...]
Vind ik een slecht voorbeeld van AF.
In jouw plaatjes daarentegen is het verschil zo groot dat ik eigenlijk niet kan geloven dat het enige verschil die 4x AF is.
Hoe heb je die 0X en 4X AF ingesteld dan?
Speel zelf gelukkig altijd met minimaal 4xAF maar meestal 8AF of hoger dus ben het effect van 0xAF een beetje vergeten.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Mijn screens zijn idd gemaakt met image_aniso 4 en zonder. Groot effect. Ik zie trouwens het verschil tussen 4 en 16 niet. Ook kwa performance geen probleem zoals eerder gezegd.
Syntagma: Als je AF in je driver properties aanzet worden ook textures gefilterd die niet gefilterd dienen te worden (pagina of twee terug had ik een link naar TechReport daarover). Wordt dus langzamer en misschien wel zo zwaar voor je grafische kaart dat je die typische "overclock stipjes" ziet. Jij zegt echter dat je het ook hebt als je het niet in de drivers aanzet...
Kan je even een screenshot maken en posten?
Ik kan hem wel voor je hosten...
Shadows uit?n00bs schreef op 02 september 2004 @ 23:36:
Ik heb met mijn setup gewoon altijd tegen de 60fpsde config staat op unltrahigh en 1024, alleen shadows staan uit en ik heb de config file verder geedit
Voor 't echhie? Dat maakt de halve graphics en sfeer... die shadows.
dan installeer ik doom 3 weer,(gefuck met pc enzow....) en dan ga ik op nightmare spelen!
is het echt "veel" moelijker, of is het nog te doen??
ik ben op easy maar iets van 3 keer afgegaan, behalve op de bosses dan....
Doom 3 laat jouw videokaart op volle toeren draaien. Als je sneller gaat dan de fabrieksinstellingen krijg je artifacts (witte puntjes) in je beeld. Het is goed mogelijk dat jouw videokaart artifacts laat zien omdat hij teveel te snel moet draaien... en AF heeft een zekere impact op je performance. Dus je videokaart stresst teveel met AF aan.. zou kunnen wat mij betreft.Syntagma schreef op 02 september 2004 @ 21:40:
Maar dan zie ik nog wel verschil tussen het aanzetten van AF in Doom zelf of in de Drivers.. Als ik AF in Doom aanzet dan zie ik allemaal lelijke witte randjes e.d. op mn gun, die ik normaal niet zie. Als ik AF in Doom uitzet, is het weer mooi..
Ik heb mijn videokaart moeten terugklokken (niet geheel) voor Doom 3.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik ben niet echt onder de indruk van het verschil moet ik zeggen .....Help!!!! schreef op 01 september 2004 @ 20:19:
[...]
Zie hier voor nut aniso. Let vooral op de vloer in de verte.
[afbeelding]
Plaatje komt overigens hiervandaan:
http://www.tweaktown.com/...ype=guide&dId=601&dPage=2

Verwijderd
1
| [ PC] Doom 3 deel 6 |
1
| [PC] Doom 3 deel 6 |
ook deze foutje:
echter op de url zelf zie ik niks van 9800pro. lijkt me dus een vergissinkje van de TS...20 juli 2004 - Nvidia 6800 Ultra en GT, ATI X800XT-PE en Pro, Nvidia 5950 Ultra en ATI 9800Pro
edit nog een foutje:
het moet zijn:3. Type: timedemo demo1.demo en druk op enter
3. Type: timedemo demo1 en druk op enter
edit2: ik wilde weten of men hier vloeiend kan spelen met een 9700 pro en alles op standaard zoals door doom3 is ingesteld na detectie? bij mij hakkelt het bij elk beetje (ik schiet of deur gaat open of monster springt te voorschijn, dit is ook in timedemo te zien die vertragingen tussen enorme snelheden door) en daarna is ie weer verrot snel. op gedetecteerd scoor ik 56.3 FPS in timedemo demo1. dit lijkt een normale waarde te zijn als ik zo rondkijk? dus dat betekent dat niemand vloeiend doom3 speelt zonder extra dingen die al standaard aanstaan uit te zetten? het crasht niet of zo. en ik speel het spel vanaf hdd zonder cd omdat dat sneller is natuurlijk...
spec:
asus p4p800
p4 2,8 fsb 800
512 mb kingston 400 mhz cas3.0
hercules 9700 pro
maxpower 350 watt
ik doe niet aan overklokken
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 14:15 ]
Dan moet je je dat plaatje beeldvullend voorstellen en bedenken dat alle textures op 2 of 3 meter afstand eruit zien alsof iemand met een grote gum de boel heeft lopen uitgummen. Da's zonder AF. Met is alles scherp. Toch een leuk effect imhoRoaDHouse schreef op 03 september 2004 @ 04:36:
[...]
Ik ben niet echt onder de indruk van het verschil moet ik zeggen .....
Okay:JayVee schreef op 02 september 2004 @ 23:30:
Syntagma: Als je AF in je driver properties aanzet worden ook textures gefilterd die niet gefilterd dienen te worden (pagina of twee terug had ik een link naar TechReport daarover). Wordt dus langzamer en misschien wel zo zwaar voor je grafische kaart dat je die typische "overclock stipjes" ziet. Jij zegt echter dat je het ook hebt als je het niet in de drivers aanzet...
Kan je even een screenshot maken en posten?
offtopic:
Ik kan hem wel voor je hosten...
Zonder AF
AF 16x
Tis beetje moeilijk te zien, maar je ziet dat met AF aan op de gun wat witte kartels verschijnen die er anders niet zijn. Ik vind het er iig niet mooier op worden. Ik heb dan in de drivers de instellingen staat op 'toepassingsgericht'.
Deze heeft een 3D preview waarmee je elke effect in realtime kan bekijken. Dus het verschil tussen AF Off en AF 16X zie je zo.
Je punt is goed maar je kan dit gelijk tegenspreken. In real life kun je ook in de verte kijken en dan zou de voorgrond onscherp zijn en de achtergrond scherp, en volgens jouw is dat nooit het geval. AF is een goede oplossing om de omgeving in kwaliteit op te peppen en is in d3 een must om alles weer te geven zoals de bedoeling is.deuxani schreef op 03 september 2004 @ 12:01:
Wat je dat ik dat ook helemaal niet erg vindt als iets in de verte of naast je is geblurred. Als jij in het echt je op een bepaald punt focust, dan ziet de rest van de omgeving er ook geblurred uit. Daarom is AF eigenlijk niet realistisch, omdat je hele gezichtsveld scherp is wat in real life niet het geval is.Volgens mij heeft die nieuwe Prince of Persia dat cool gedaan. Alles op de voorgrond is scherp en de achtergrond wat onscherper, zoals hoe het hoort.
Bij mij draait ie prima. Zo'n 28 frames in de timedemo.Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 11:10:
edit2: ik wilde weten of men hier vloeiend kan spelen met een 9700 pro en alles op standaard zoals door doom3 is ingesteld na detectie? bij mij hakkelt het bij elk beetje (ik schiet of deur gaat open of monster springt te voorschijn, dit is ook in timedemo te zien die vertragingen tussen enorme snelheden door) en daarna is ie weer verrot snel. op gedetecteerd scoor ik 56.3 FPS in timedemo demo1. dit lijkt een normale waarde te zijn als ik zo rondkijk? dus dat betekent dat niemand vloeiend doom3 speelt zonder extra dingen die al standaard aanstaan uit te zetten? het crasht niet of zo. en ik speel het spel vanaf hdd zonder cd omdat dat sneller is natuurlijk...
spec:
asus p4p800
p4 2,8 fsb 800
512 mb kingston 400 mhz cas3.0
hercules 9700 pro
maxpower 350 watt
ik doe niet aan overklokken
800x600, AA op 4x, V-sinq aan. Zie specs in sig.
Alleen als het echt een keer heel druk is hapert ie een beetje. Maar dat is een enkele keer.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
ik scoor 27.1 FPS op jouw genoemde instellingen (wel op medium quality toch?)AvK schreef op 03 september 2004 @ 13:48:
Bij mij draait ie prima. Zo'n 28 frames in de timedemo.
800x600, AA op 4x, V-sinq aan. Zie specs in sig.
Alleen als het echt een keer heel druk is hapert ie een beetje. Maar dat is een enkele keer.
hij begint dat ie naar voren loopt schiet en achteruit loopt en dan naar links keert? op dat moment stottert het, dan gaat hij via de linkerpad en kijkt ie de hoek om? daar stottert het beeld weer, enz enz.
Inderdaad, op medium quality.Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 14:09:
[...]
ik scoor 27.1 FPS op jouw genoemde instellingen (wel op medium quality toch?)
hij begint dat ie naar voren loopt schiet en achteruit loopt en dan naar links keert? op dat moment stottert het, dan gaat hij via de linkerpad en kijkt ie de hoek om? daar stottert het beeld weer, enz enz.
Heb geen last van de door jouw genoemde haperingen.
Edit: De eerste keer dat je de timedemo draait loopt het altijd slecht. Ook bij betere videokaarten.
De 2e keer is maatgevend.
[ Voor 12% gewijzigd door AvK op 03-09-2004 14:23 ]
Verwijderd
ik weet het... anyways zoals jij heb ingesteld loopt het vrij soepel, dat gehakkel dat ik had is zo goed als verdwenen. heb je enig idee waarom? door vsync te disablen? door een grotere resolutie te nemen? beide had ik al eens gedaan, maar ik heb zoveel getweaked en weet ik wat dat ik niet kan zeggen wat de oplossing is....AvK schreef op 03 september 2004 @ 14:21:
Inderdaad, op medium quality.
Heb geen last van de door jouw genoemde haperingen.
Edit: De eerste keer dat je de timedemo draait loopt het altijd slecht. Ook bij betere videokaarten.
De 2e keer is maatgevend.
Dat hoeft niet zo veel met AF te maken te hebben, AF is het voorkomen van blur op horizontale vlakken of vertikale vlakken die in de diepte verdwijnen, door bilinear filtering. Wat jij beschrijft krijg je OOK als je weinig mipmap levels gebruikt of hele kleine mipmaps. Hierdoor zijn de textures voor polys op een zekere diepte dus stukken blurrier, omdat de mipmaps die gebruikt worden erg klein zijn, waardoor bilinear filtering de handel blurry maakt.LiToKi schreef op 03 september 2004 @ 11:13:
[...]
Dan moet je je dat plaatje beeldvullend voorstellen en bedenken dat alle textures op 2 of 3 meter afstand eruit zien alsof iemand met een grote gum de boel heeft lopen uitgummen. Da's zonder AF. Met is alles scherp. Toch een leuk effect imho.
(m.a.w.: als jij je mipmaplevels op high zet in je driver opties heb je ook scherp beeld)
[ Voor 7% gewijzigd door EfBe op 03-09-2004 18:42 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Maar mijn videokaart is (nog) maar een 8500 en speel dus op 800x600 alles aan behalve schaduws.
Kan ik ook (alleen) 4 x AF inschakelen in Doom. Binnen doom heb ik AA uitgevinkt en bij beeld -> eigenschappen heb ik openGL op custom setting gezet met AF op 4X en tuxtures op ultra high. Zou dat genoeg zijn of moet ik ook nog een ini file van doom aanpassen?
btw ik ben op hell aanbeland, klopt het dat je geen zaklantaarn meer hebt. Ik zie nu nog minder
Klopt het ook dat het nu ineens 4 x zo moeilijk is, ik blijf maar doodgaan en munitie lijkt ook wel 8 x zo snel te gaan
[ Voor 37% gewijzigd door ErikRo op 03-09-2004 19:08 ]
Volgens mij heb je door het uitzetten van shadows al zoveel aan het beeld van Doom gedegradeerd dat de rest echt geen ene ... meer uitmaakt. Zonder schaduwen geen Doom m.i.ErikRo schreef op 03 september 2004 @ 19:04:Maar mijn videokaart is (nog) maar een 8500 en speel dus op 800x600 alles aan behalve schaduws.
Kan ik ook (alleen) 4 x AF inschakelen in Doom. Binnen doom heb ik AA uitgevinkt en bij beeld -> eigenschappen heb ik openGL op custom setting gezet met AF op 4X en tuxtures op ultra high. Zou dat genoeg zijn of moet ik ook nog een ini file van doom aanpassen?
GrappenmakerDaCoTa schreef op 03 september 2004 @ 19:33:
[...]
Volgens mij heb je door het uitzetten van shadows al zoveel aan het beeld van Doom gedegradeerd dat de rest echt geen ene ... meer uitmaakt. Zonder schaduwen geen Doom m.i.
3ghz/1024mb
timedemo1 alles aan op 800x600 zonder shaduw : 24 fps
Is goed te spelen.
timedemo1 alles aan op 800x600 met shaduw : 12 fps
Onspeelbaar.
Het ziet er niet naar uit dat ik niet veel keus heb
Mogelijk ligt het vrij kritisch bij een 9700pro. Geen idee waarom het bij jouw nu wel goed loopt. Is toch ook niet zo belangrijk?Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 18:25:
[...]
ik weet het... anyways zoals jij heb ingesteld loopt het vrij soepel, dat gehakkel dat ik had is zo goed als verdwenen. heb je enig idee waarom? door vsync te disablen? door een grotere resolutie te nemen? beide had ik al eens gedaan, maar ik heb zoveel getweaked en weet ik wat dat ik niet kan zeggen wat de oplossing is....
Overigens staat bij mij de Vsync aan.
Ik heb ergens gelezen dat dat een verwijzing is naar de bijna-onzichtbare pinky-demons uit Doom 2Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 20:31:
Dit bedoelde ik dus met die vage ogen:
[afbeelding]
*klik*
En als je een stapje er naar toe neemt gaan ze weg en dan hoor je een vaag zombie geluidje... spooky
Verwijderd
Dat zijn de ogen van een vijand die je even later tegenkomt, ze lijken erg op die rare 2 koppige menswezens die telkens over de grond naar je toe kruipen; alleen deze hebben maar 2 ogen + ze kunnen teleporteren.Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 20:31:
[afbeelding]
*klik*
En als je een stapje er naar toe neemt gaan ze weg en dan hoor je een vaag zombie geluidje... spooky
Dit is toch genoeg om het soepel te draaien denk ik.
Ik heb het ingesteld op 1024x768 en alles aangezet behalve AA.
Nou vraag ik me af, waarom gaat het dan niet gewoon soepel? Het is wel speelbaar maar als ik een kamer in ga, hapert het ff en als er ineens veel monsters spawnen.
moet ik iets instellen? of een patch instaleren? of is dit normaal?
wtf voor een pc moetje dan hebben.
To Beezze or not to Beezze
De .pk4 bestanden uitpakken schijnt voor sommige mensen veel te helpen (met name diegene die last hebben van haperen van kamer naar kamer of bij monsters). Dit kan gewoon met WinRAR. Na het uitpakken wel even de .pk4'tjes ergens anders neerzettenbeezze schreef op 03 september 2004 @ 23:09:
Ik heb P4 3.0 gHz, 512 mb Ram en een 9800 pro met nieuwste drivers
Nou vraag ik me af, waarom gaat het dan niet gewoon soepel? Het is wel speelbaar maar als ik een kamer in ga, hapert het ff en als er ineens veel monsters spawnen.
danke, ff proberenLiToKi schreef op 03 september 2004 @ 23:11:
[...]
De .pk4 bestanden uitpakken schijnt voor sommige mensen veel te helpen (met name diegene die last hebben van haperen van kamer naar kamer of bij monsters). Dit kan gewoon met WinRAR. Na het uitpakken wel even de .pk4'tjes ergens anders neerzetten.
edit: gewoon uitpakken in de base map en de pk4 bestanden ergens anders plaatsen?
[ Voor 11% gewijzigd door beezze op 03-09-2004 23:15 ]
Verwijderd
je laatste zin dacht ik nou voor vandaag ook. ikzelf heb P4 2,8 Ghz, 512 mb ram en een 9700 pro met nieuwste drivers. maar ik heb zoveel geprobeerd dat het nu ineens soepel loopt op 800x600 en AA op 4x en vsync aangevinkt. ik heb de startpost alles wat daar staat geprobeerd en zelfs de cat 4.9 geoptimaliseerde openGL van osiris gedownt en geplaatst.....beezze schreef op 03 september 2004 @ 23:09:
Yup, volgens mij welbeezze schreef op 03 september 2004 @ 23:14:
[...]
danke, ff proberen
edit: gewoon uitpakken in de base map en de pk4 bestanden ergens anders plaatsen?
en hoe draait het nou bij jou?Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 23:17:
[...]
je laatste zin dacht ik nou voor vandaag ook. ikzelf heb P4 2,8 Ghz, 512 mb ram en een 9700 pro met nieuwste drivers. maar ik heb zoveel geprobeerd dat het nu ineens soepel loopt op 800x600 en AA op 4x en vsync aangevinkt. ik heb de startpost alles wat daar staat geprobeerd en zelfs de cat 4.9 geoptimaliseerde openGL van osiris gedownt en geplaatst.....
edit: oh srry fout gelezen
[ Voor 8% gewijzigd door beezze op 03-09-2004 23:32 ]
Dit had ik ook de eerste 3 levels van het spel, toen ik er 512 extra geheugen in smeet was het probleem helemaal wegbeezze schreef op 03 september 2004 @ 23:09:
(cdtjes thuis laten liggen, dus ik kan niet even reinstallen... Anders had ik dat wel meteen gedaan
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik heb van alles geprobeerd, de soulcube in het achterste van die lelijkerd te stoppen, de cube in de ppoort naar de hell te gooien (is geloof ik onderin in het midden van dat level), m'n gehele arsenaal op die lelijkerd leeg te schieten, maar nog lukt het me niet. Kan iemand me een tip geven hoe ik in dit geval te werk moet gaan? |
Hier kon uw advertentie staan
Verwijderd
dat zijn twee ogen van een monster dat je straks tegen komt met twee hoofdenVerwijderd schreef op 03 september 2004 @ 20:31:
[afbeelding]
*klik*

Nitroglycerine schreef op 04 september 2004 @ 22:27:
Ik zit een beetje vast in doom3, op het moment dat ik de poort naar de hel moet sluiten.
Ik heb van alles geprobeerd, de soulcube in het achterste van die lelijkerd te stoppen, de cube in de ppoort naar de hell te gooien (is geloof ik onderin in het midden van dat level), m'n gehele arsenaal op die lelijkerd leeg te schieten, maar nog lukt het me niet.
Kan iemand me een tip geven hoe ik in dit geval te werk moet gaan?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Vanitas schreef op 04 september 2004 @ 23:04:
[...]
spoiler:De soulcube drie keer gebruiken, dat moet genoeg zijn.
Ik dacht vantevoren al dat de soulcube wel de enige manier zou zijn om de eindbaas te verslaan. Had verwacht dat hij monsters zou spawnen en dat je een paar keer de SC zou moeten gebruiken.
Ik vond de eindbaas kwa moeilijkheid erg tegenvallen (te makkelijk!). Ik speelde het op Veteran en had wel verwacht dat er Zombie Commando's en Revenants gespawned zouden worden. Maar die paar Imps en Maggots kan je veel te makkelijk killen met al die ammo die je voor het gevecht hebt verzameld.
Maar ja, vond het laatste deel na de hel wel heel erg stoer, en die "makkelijke" eindbaas vond ik geen ramp. Echt wel een tof spel!
Verwijderd
Lol, misschien wel ja..Robin Vreuls schreef op 04 september 2004 @ 22:37:
Geloof me, Doom 3 is niet speelbaar met een Radeon 7500 128MB DDR @ 275/500. Het draait wel, maar het is gewoon niet spelen. Dat wordt dus een nieuwe videokaart kopen \o/.
Ik zit vast in de CPU, enorm groot monster op tankwielen, het zwaarste wapen wat ik daar heb is een rocket launcher en helaas geen BFG. |
[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 05-09-2004 11:25 ]
sommige cutscenes laden gewoon helemaal niet, dit is best genaaid. ik weet dat de cutscene van de toiletten een bekend probleem is, maar het is nog veel erger
net toen ik wat |
Dat zijn bugs, geen minpunten, irritant is 't weljarnotjuh schreef op 05 september 2004 @ 11:45:
damn, ik wist dat doom 3 vet was, maarre, toch wat grove minpunten
sommige cutscenes laden gewoon helemaal niet, dit is best genaaid. ik weet dat de cutscene van de toiletten een bekend probleem is, maar het is nog veel erger![]()
net toen ik watscreenshots wou nemen van die hellhole baas, toen had ik em dus gekilled en uitgespeeld, zag ik ineens het eindfilmpje... en met me eerste keer uitspelen dus niet
, dat filmpje dus dat ze je vinden, bla bla. zo is de lol er wel snel af ja
![]()
Naja, wachten op de 1e patch maar
Verwijderd
sorry hoor maar als het spel uit spellen als een bug isLiToKi schreef op 05 september 2004 @ 11:47:
[...]
Dat zijn bugs, geen minpunten, irritant is 't wel. Ik heb ook weleens gehad dat ik bij een nieuw spel door de vloer zakte en er niks meer aan kon doen (zelfs geen noclip). Of constant crawlen...
Naja, wachten op de 1e patch maar.
Ik heb je zin een aantal keer gelezen, maar ik vat 'm niet helemaal...Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 12:50:
[...]sorry hoor maar als het spel uit spellen als een bug is

Hmm als je zin bugs bevat moet je 'm misschien niet schrijven.Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 12:50:
[...]
sorry hoor maar als het spel uit spellen als een bug is
Verwijderd
Systeem: radeon 9800 pro; 512DDR; Athlon xp 1900+ (kt333 chipset)
*Aangepast in de config file:
1
2
3
4
| seta image_useCache "1" seta image_cacheMegs "128" seta image_cacheMinK "20480" seta image_anisotropy "16" |
*Shader file aangepast zoals in de TS (van het forum van Beyond 3D)
*Omega 2.5.51 (gebaseerd op Catalyst 4.6) drivers inclusief de OpenGL driver van Catalyst 4.9 beta in de Doom3 map.
Eerst kon ik nog niet eens behoorlijk spelen op 800x600 met alle settings aan (behalve V-Sync) met 2x AA en op 'High', nu speelt het perfect op 1024x768 met 40fps volgens timedemo1
Hoop dat iemand hier wat aan heeft die ongeveer dezelfde specs heeft.
Voor de volledigheid: 9800XT (stock), 2500 mobile @ 2GHz (nForce2), 512MB RAM
Hoe doe je dat met die twee drivers dan? Je kan toch niet twee drivers tegelijk draaien?MaTr1x schreef op 06 september 2004 @ 02:32:
FYI ik draai Doom3 met de volgende 'tweaks':
*Aangepast in de config file:
code:
1 2 3 4 seta image_useCache "1" seta image_cacheMegs "128" seta image_cacheMinK "20480" seta image_anisotropy "16"
*Shader file aangepast zoals in de TS (van het forum van Beyond 3D)
*Omega 2.5.51 (gebaseerd op Catalyst 4.6) drivers inclusief de OpenGL driver van Catalyst 4.9 beta in de Doom3 map.
Eerst kon ik nog niet eens behoorlijk spelen op 800x600 met alle settings aan (behalve V-Sync) met 2x AA en op 'High', nu speelt het perfect op 1024x768 met 40fps volgens timedemo1Op 800x600 haal ik nu zelfs 52fps
![]()
Hoop dat iemand hier wat aan heeft die ongeveer dezelfde specs heeft.
Voor de volledigheid: 9800XT (stock), 2500 mobile @ 2GHz (nForce2), 512MB RAM
Ik ben net terug uit de hell zeg maar |
-1. Ik heb dus een Ati Radeon 9800 Pro 128 MB volgens de 'eigenschappen' van de kaart. Maar volgens Aldi heette het ding een 9800 XL, maar ik heb hier ook gelezen dat dat overeen komt met een 9800 SE? Volgens RivaTuner staat ie wel op 8x1 pipelines en niet 4x1, dus dan zou het toch een Pro moeten zijn?
-2. Hij draait standaard op 350/310, en volgens de Ati Tool van de OmegaDrivers is z'n max. 378/356! Op het hoogste punt van de Core kreeg ik artifacts, op het hoogste punt van de Mem was er geen vuiltje aan de lucht.. Kheb ze niet beide op het hoogst geprobeerd overigens. Maar moet je nou altijd in evenredige stappen gaan? Stel dat ik de Core 20 hoger zet, moet dan de Mem ook 20 hoger? Of mag ik de Mem verder zetten? Want zoals gebleken is, kan ie dat aan zonder artifacts..
-3. Zoals gezegd, heb ik de OmegaDrivers eens geprobeerd ipv de Ati Catalyst 4.8 drivers. Dit leverde voor mij verrassend resultaat in Doom 3!
Ik draai altijd op 1024x768 met details op Medium en AA en AF uit. Ik heb de Shader Tweak in de Doom map staan + ik heb wat geheugentweaks enzo in de autoexec en config staan.
Met de Catalyst 4.8 drivers haalde ik dan rond de 38.5 FPS. Maar toen ik de OmegaDrivers had geinstalleerd, haalde ik 45.3 FPS!
Ik snap niet hoe dat kan, want zijn die drivers zoveel anders? Ik had er verder niet aan getweaked ofzo.. Met AA op 2 en AF op 4 haalde ik met de Omegadrivers 36.5 FPS en nadat ik met de AtiTool de Core en Mem omhoog had gezet, haalde ik 38.5 FPS!
Dat betekent dus dat ik nu dezelfde FPS haal als ik eerst had ZONDER AA en AF, maar nu met de Omegadrivers haal ik dezelfde FPS maar dan MET AA en AF aan!
Das niet verkeerd!
Daar kwam ik pas achter toen ik het spel had uitgespeeld.

Ik selecteerde eerst de zaklamp en dan omhoog of omlaag scrollen, ow well zo lukte het ook.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Zelfde hier. Heb dan niks overclockt ofzo maar ik heb met de Omega drivers altijd beter prestaties als met de normale catalyst drivers.Syntagma schreef op 06 september 2004 @ 12:37:
Nou ik ben weer aan het tweaken geslagen en ik heb wat vraagjes..
-1. Ik heb dus een Ati Radeon 9800 Pro 128 MB volgens de 'eigenschappen' van de kaart. Maar volgens Aldi heette het ding een 9800 XL, maar ik heb hier ook gelezen dat dat overeen komt met een 9800 SE? Volgens RivaTuner staat ie wel op 8x1 pipelines en niet 4x1, dus dan zou het toch een Pro moeten zijn?
-2. Hij draait standaard op 350/310, en volgens de Ati Tool van de OmegaDrivers is z'n max. 378/356! Op het hoogste punt van de Core kreeg ik artifacts, op het hoogste punt van de Mem was er geen vuiltje aan de lucht.. Kheb ze niet beide op het hoogst geprobeerd overigens. Maar moet je nou altijd in evenredige stappen gaan? Stel dat ik de Core 20 hoger zet, moet dan de Mem ook 20 hoger? Of mag ik de Mem verder zetten? Want zoals gebleken is, kan ie dat aan zonder artifacts..
-3. Zoals gezegd, heb ik de OmegaDrivers eens geprobeerd ipv de Ati Catalyst 4.8 drivers. Dit leverde voor mij verrassend resultaat in Doom 3!
Ik draai altijd op 1024x768 met details op Medium en AA en AF uit. Ik heb de Shader Tweak in de Doom map staan + ik heb wat geheugentweaks enzo in de autoexec en config staan.
Met de Catalyst 4.8 drivers haalde ik dan rond de 38.5 FPS. Maar toen ik de OmegaDrivers had geinstalleerd, haalde ik 45.3 FPS!
Ik snap niet hoe dat kan, want zijn die drivers zoveel anders? Ik had er verder niet aan getweaked ofzo.. Met AA op 2 en AF op 4 haalde ik met de Omegadrivers 36.5 FPS en nadat ik met de AtiTool de Core en Mem omhoog had gezet, haalde ik 38.5 FPS!
Dat betekent dus dat ik nu dezelfde FPS haal als ik eerst had ZONDER AA en AF, maar nu met de Omegadrivers haal ik dezelfde FPS maar dan MET AA en AF aan!
Das niet verkeerd!
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Jawel, als je het losse OpenGL dll-bestandje van de 4.9 beta's in de Doom3 map zet, dus naast en ter hoogte van de Doom3.exe dan zal Doom3 automatisch deze OpenGL driver pakken i.p.v. de versie in je system32 map.Syntagma schreef op 06 september 2004 @ 10:58:
[...]
Hoe doe je dat met die twee drivers dan? Je kan toch niet twee drivers tegelijk draaien?
Je kunt de 4.9 beta's aka Doom hotfix hier downloaden en dan de exe uitpakken met WinZip (of WinRar), vervolgens het bestand 'atioglxx.dl_' weer met WinZip uitpakken (te vinden in het mapje van de uitgepakte exe file dan Driver\2KXP_INF\B_17036). Als je dat gedaan hebt dan heb je de 'atioglxx.dll', deze kun je dan in de Doom3 map plaatsen.
(Dat bestand stond trouwens ook al in de system32 map.. kweet niet of die mee geinstalleerd wordt met de Omega Drivers of dat ie er nog stond van een vorige install..?)
[ Voor 55% gewijzigd door Syntagma op 06-09-2004 16:10 ]
Kan best maar ik zie het verschil niet (ben geen superfanaat wat dat betreft). Ik dacht trouwens altijd dat de Omega drivers juist een iets betere kwaliteit gaven en juist was op het FPS vlak inleverde.n00bs schreef op 06 september 2004 @ 15:11:
omdat de omega drivers het beeld kwalitatief minder goed renderen
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Godfather Bodybuilding topic reeks
Vond het wel cool om gebruik te kunnen maken van die computerschermen. Je kon aardig wat checken/unlocken/info halen uit sommige systemen.
Wel leuk dat je steeds verder vorderd in het spel je te weten komt wat er nou precies speelt.
Heb het ff uitgezocht:MrJ schreef op 06 september 2004 @ 16:45:
Volgens mij hebben de laatste Catalysts/Omega's al de 4.9beta OpenGL library erin zitten.
Officiële ATI Catalyst 4.8: oude OpenGL lib (versie 6.14.10.4517)
Omega Catalyst 4.8: idd de versie van 4.9 beta (versie 6.14.10.4579)
Als je per sé de officiële 4.8 wilt gebruiken, of al hebt geïnstalleerd, kun je dus nog altijd die OpenGL lib van 4.9 beta gebruiken.
ahaaa
SPconfig: 1024x768, alles hoog, shadows uit, 4x AA
MPconfig 800x600, alles laag(met diverse andere tweaks, geen AA
SPconfig
MPconfig
screens zijn maybe wat donker maar...
in timedemo met SPconfig 79 fps
in timedemo met MPconfig 95 fps
[ Voor 5% gewijzigd door enira op 06-09-2004 21:27 ]

Verwijderd
Dat ziet er gaaf uit !
Moet Doom III ook nog steeds kopen, hopen dat mijn computer het trekt áls ik het koop. Ben nu behoorlijk blut

Nou dat trekt ie net mien zoon, weet je wat jij krijgt van mij DOOMIII kado!!Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 21:59:
[...]
Dat ziet er gaaf uit !
Moet Doom III ook nog steeds kopen, hopen dat mijn computer het trekt áls ik het koop. Ben nu behoorlijk blut
Dit topic is gesloten.