Pioneer DVD-106S ript erg traag

Pagina: 1
Acties:

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Hey,

Ik wil een dvd-speler halen voor mijn nieuwe pc, maar ik weet niet percies welke....

In mijn pa's pc zit een Pioneer DVD-106S Slot In, deze heeft lage acces en seek tijden:

Average access time (DVD-ROM) 95 ms
Average access time (CD-ROM) 80 ms
Average seek time (DVD-ROM) 85 ms
Average seek time (CD-ROM) 70 ms

Maar die kan slechts heel traag een dvd rippen/game backuppen (lezen naar hardeschijf).

Toen zag ik in Pricewatch de Plextor PX-116A(Let op PDF bestand!) staan:

Average access time (DVD-ROM) 85 ms
Average access time (CD-ROM) 85 ms

De andere tijden heb ik nog niet kunnen achterhalen :/

Maar hoe kan je er achter komen hoe die goed kan back-uppen/rippen?

Er zijn nattuurlijk ook andere merken, maar die hebben een (veel) hogere acces en seek-time. Maakt dat veel uit 85ms <-> 120/130 ms? (In Reallife) Of is het meer het veschil zoals CAS 2 en 2,5, wel meetbaar maar je merkt het niet in reallife

[ Voor 6% gewijzigd door Gaming247 op 22-08-2004 11:52 ]

[Updated spec's]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

De access tijd is van geen belang bij rippen. Dat is de (gemiddelde) snelheid waarmee de drive naar een willekeurig stukje data op de schijf zoekt. Bij 'rippen' lees je echter de hele schijf sequentieel in één trek in.

Plextor drives hebben klassiek een vrij hoge access tijd, maar de prestaties moeten nooit onder doen voor de drives van andere fabrikanten. De tijd dat Plextor eenzaam aan de absolute top stond zijn wel al enige jaren voorbij...

Waar jij naar moet kijken is de extractiesnelheid - de dvd leessnelheid. Let wel dat veel drives een 2x snelheidsbegrenzing ingebouwd hebben bij het uitlezen van dvd-video. Soms kun je deze omzeilen via een instelling, de ejectknop inhouden, een hacked firmware,...

Wanneer echter ook dvd games zo traag uitlezen, dan moet je misschien eens nakijken of de drive niet toevallig zonder DMA werkt...

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar die kan slechts heel traag een dvd rippen/game backuppen (lezen naar hardeschijf).
Dan moet je het probleem misschien ergens anders zoeken dan bij de DVD speler? IDE configuratie, bekabeling, jumpers, DMA, controller drivers, BIOS, PCI latency, RAID, etcetera. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" :)

Wat betreft jouw "Beste DVD Ripper" vraag:

* OM FAQ / Beleid » Hoe kan ik het beste een (Audio/Video)CD/SVCD/DVD branden?
[rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]

* [search=snelste dvd speler om te rippen]
DVD-ROM speler die het snelst DVD's ript
Welke DVD ROM drive is het snelst om mee te rippen?

* [search=beste dvd speler om te rippen]
DVD's Rippen

Ik heb verder de titel van dit topic aangepast, alleen maar een DVD-ROM tag is werkelijk nietszeggend.

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 22-08-2004 12:24 ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
BalusC schreef op 22 augustus 2004 @ 12:21:
[...]
Ik heb verder de titel van dit topic aangepast, alleen maar een DVD-ROM tag is werkelijk nietszeggend.
Sorry voor de domme titel :X

Maar alleen voor het rippen koop ik geen dvd speler, ik zal het wat duidelijker uit proberen te leggen:

Ik zoek een dvd-speler die redelijk snel kan rippen/back-uppen, maar ook om met te gamen, daarom vroeg ik mezelf af of de access en seek timen wat uit maken? :)

[Updated spec's]

Verwijderd

Dat maakt eigenlijk niet echt iets uit. De Pioneer 107 heeft volgens diverse testen op internet een ontzettend hoge seek tijd, maar rippen en branden wordt daar verder niet negatief door beinvloed. Rippen van een DVD duurt ongeveer een minuutje of tien, branden is natuurlijk afhankelijk van de ingestelde snelheid.

Verwijderd

Voor gamen maakt accestime niet echt uit, aangezien geen enkele game tegenwoordig IN-game gaat zitten swappen, en al zeker niet met multireads.

Voor rippen is de 106S een prima ding, gooi er alleen wel een goede firmware update in (moet ik ook nog steeds doen, maar vergeet het elke keer :D)

http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=dvdresults.php3

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 09:38 ]

Pagina: 1