Toon posts:

[HELP] AMD Athlon of 64?!

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Halloooo,

Ik ben van plan een nieuwe PC aan te schaffen, nu heb ik niet erg veel verstand van hardware maar goed, ik vroeg mij dus af of ik beter een Athlon 3000+ kan nemen of een AMD 64 3000+ :?

Ik neig eerder naar AMD64 omdat die dus op 64 bit loopt en een hogere fsb heeft.
Heb ik dit fout? Zo nee, is er al goede software voor die processor, of moet ik een WindowsXP 32bit laten lopen voor een stabiele PC?

Ik gebruik de PC voornamelijk voor gamen en office programma's..

Bij voorbaat dank!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

Zelf zoeken kan ook wel een beetje ;).
AMD Athlon 64 draait perfect/stabiel in 32Bits.
Games draaien perfect op een Athlon 64 dankzij de HyperTransport Bus en de geintergreerde geheugencontroller.
Office gaat ook perfect, office heb je geen zware CPU nodig en dankzij Cool 'n Quiet gaat de CPU op een lagere clocksnelheid draaien en is zo energie zuiniger.

De Athlon XP is meer budget.

Mijn mening is dus : Als je nu een PC koopt, de Athlon 64 is je CPU :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jezus man. Je post om 11 uur een topic over een onderwerp die je zo kan vinden. En ook nog eens "help" erbij zet. :/ Typisch weer zo'n google vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door niels88 op 22-08-2004 00:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 23:05:
Zo nee, is er al goede software voor die processor, of moet ik een WindowsXP 32bit laten lopen voor een stabiele PC?

Voor gamen en office programma's is het handiger om Windows XP 32 bit te draaien omdat er niet of nauwelijks games zijn gemaakt op 64 bit.

Ze zijn verder ongeveer even snel, daarom hebben ze ook allebei dezelfde 3000+ rating.

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Je kunt bij Microsoft een gratis testversie van de 64 bit XP downloaden. Weet niet meer waar die staat, effe zoeken en je hebt hem zo.
Enne, ik zou ook voor die Athlon64 gaan, je moet geen verouderde technieken nieuw kopen. ( dat is de reden dat ik die kruidvat laptop van de week niet genomen heb)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 23:05:
Halloooo,

Ik ben van plan een nieuwe PC aan te schaffen, nu heb ik niet erg veel verstand van hardware maar goed, ik vroeg mij dus af of ik beter een Athlon 3000+ kan nemen of een AMD 64 3000+ :?

Ik neig eerder naar AMD64 omdat die dus op 64 bit loopt en een hogere fsb heeft.
Heb ik dit fout? Zo nee, is er al goede software voor die processor, of moet ik een WindowsXP 32bit laten lopen voor een stabiele PC?

Bij voorbaat dank!
- Je hoeft niet te groeten, we lezen immers je post ;)
- Een AMD Athlon64 'loopt' niet op 64bit, deze kan overweg met 64bit instructies.
Dat "loopt op xxbit" is een term uit de console wereld als ik me niet vergis.
- Een AMD Athlon64 3000+ presteerd beter dan een AthlonXP 3000+
- Een AMD Athlon64 is nieuwer en dus zal het bijbehorende moederbord ook langer meegaan.

- Lees de PMG FAQ
- En de Algemene FAQ

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? Antwoord: PMG FAQ

Verder hoort het sowieso niet in OM maar als je een compleet nieuw systeem wilt in Complete Systemen & Laptops en daar staat de CSL FAQ waarin weer te vinden is aan welke eisen je posting moet voldoen.

Lees eerst dat eens want dit topic voldoet niet aan de simpele gestelde eisen.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 22-08-2004 00:21 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 22 augustus 2004 @ 00:21:
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? Antwoord: PMG FAQ

Verder hoort het sowieso niet in OM maar als je een compleet nieuw systeem wilt in Complete Systemen & Laptops en daar staat de CSL FAQ waarin weer te vinden is aan welke eisen je posting moet voldoen.

Lees eerst dat eens want dit topic voldoet niet aan de simpele gestelde eisen.
offtopic:
Jij wilt graga mod worden ofniet :o ; zie het je al regelmatig doen B) ...lief van je O+

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:06

lordsnow

I know nothing

Er is nog geen 64-bit Windows uit, dus daar hoef je 't niet voor te doen. Ook zijn er op dit moment nog weinig programmas uit die de Athlon64 volledig kunnen benutten.

Maar dit zit er wel aan te komen.

De Athlon64 presteerd zeker goed in 32-bit apps en games, dus dat is geen rede om er niet voor te kiezen. Tevens zit je met het feit dat de 'normale' Athlon XP een aflopende zaak is.

Als ik zelf zou moeten kiezen, zou ik voor de Athlon64 gaan. (Alleen nu nog niet, maar over een paar maanden, waneer de nieuwe AMD chipset uit is).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 00:28:
[...]
offtopic:
Jij wilt graga mod worden ofniet :o ; zie het je al regelmatig doen B) ...lief van je O+
offtopic:
Ik moderator? Niet echt hoor tenzij meer dan 51% van de users daar nadrukkelijk om vraagt in een LA topic.

Mijn posting is een uitgebreide verwijzing naar het e.e.a. maar omdat anderen sneller typen hobbel ik er nu, onwetend daarvan, als spuit elf een beetje achteraan.

[ Voor 28% gewijzigd door Guardian Angel op 22-08-2004 00:38 ]

ARME AOW’er

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:00

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 00:06:
[...]

Voor gamen en office programma's is het handiger om Windows XP 32 bit te draaien omdat er niet of nauwelijks games zijn gemaakt op 64 bit.

Ze zijn verder ongeveer even snel, daarom hebben ze ook allebei dezelfde 3000+ rating.
Ehh, zeker geen reviews gelezen de laatste tijd?

De 64 bit is wel degelijk sneller als de 32 bit xp procc.

Making an ass of myself since the 70's

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De antwoorden lijken me duidelijk :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En nok eens met dat [HELP] tags in je topics de laatste tijd :/ Je bent heus niet de enige die hier hulp nodig hebt. Zie verder ook het mailtje dat in je mailbox op je wacht.

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 22-08-2004 00:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.