mp3's raken onafspeelbaar

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 19:09
beste tweakers,

ik had een zooitje mp3's op men 2e harddisk (seagate 80 gb 5,4k rpm) die ik als backup gebruik. maar op een gegeven moment raakte deze harddisk verkneld in een partitie tabel probleem. Dit heb ik later opgelost.

Maar op dit moment zijn een aantal van mijn mp3's onafspeelbaar: sommige zijn dubbel aanwezig op de harddisk, 1 origineel en 1 mp3 van 1 kb (wel zelfde naam overigens). Wanneer ik dat bestandje van 1 kb weghaal, kan ik mijn muziek weer luisteren. Alleen ze blijven terugkeren. Is hier wat aan te doen?

alvast bedankt

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik zou als eerste je harddisk maar eens grondig controleren.
En check ff of je niet toevallig een of ander virus heeft wat dit soort dingetjes veroorzaakt (misschien?).

Eventueel proberen een backup te maken en deze eens af spelen op een andere PC, kijken of je daar hetzelfde probleem hebt.

En probeer eens een ander afspeelprogramma. Misschien zijn de programmabestanden beschadigd geraakt.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dit heeft weinig met de muziek zelf te maken, maar des te meer met het filesystem van die hardeschijf. Haal er eens een harddisk diagnostic programmaatje overheen om te controleren of er geen bad sectors of andere dingen aan de hand zijn :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb je al gescaned op virussen, want dat er zomaar bestanden van 1kb bij komen lijkt mij niet helemaal goed

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52
AV -> OM

Mijn Home Cinema in aanbouw

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

De 'verknelde' partitie leeg maken en formateren?

Natuurlijk wel alles wat je wil bewaren eerst kpieren naar een andere HD / CD / DVD.

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
jozy schreef op 21 augustus 2004 @ 17:54:
[...]
Maar op dit moment zijn een aantal van mijn mp3's onafspeelbaar: sommige zijn dubbel aanwezig op de harddisk, 1 origineel en 1 mp3 van 1 kb (wel zelfde naam overigens). Wanneer ik dat bestandje van 1 kb weghaal, kan ik mijn muziek weer luisteren. Alleen ze blijven terugkeren. Is hier wat aan te doen?
Loveletter deed dit soort grappen i.i.g.
Bijvoorbeeld als je een bestand had genaamd muziekje.mp3, dan maakte loveletter een bestand muziekje.mp3.vbs aan.

Ik zou een goede virusscanner opzoeken, of als je die al hebt kijken of 'ie wel geupdate is.
Pagina: 1