Toon posts:

FSB opschroeven!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya

Als ik de FSB van mijn P1-233 MMX wat omhoog prop, kan ik dan hardware beschadigen of zelfs kapotmaken (vanwege temperatuur?)

enne, wat is de normale FSB van een p1 moederboard? 66 mhz ofzo?? en tot hoever kan ik die opschroeven met behulp van softFSB?

Johny

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

Johny

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Is een P233 niet al een P2?

De FSB van een P1 moederbord hangt er maar vanaf. De Pentium 60 had er één van 60, de Pentium 75 had een fsb van 50, de Pentium 90 weer één van 60.

Bij een Pentium 233 zal het wel 66,6 zijn.

Als het overklokken lukt, en eea wordt warmer, kan er schade optreden. Daarom moet je altijd goed koelen! (extra of grotere ventilatortjes/heatsink om te beginnen)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n processor zit nu een goeie koeler, verder heb ik nog een voorin m'n kast, en de normale voeding dan nog.

M'n videokaart is een Voodoo2 met stealth v2 cooler erop, en m'n andere kaart heeft geen koeling nodig.

Het chipset is een 430 VX (Intel Triton)

Gaat dit een beetje lukken?

Krijg ik daar een beetje extra performance door dan?? Of is dat niet merkbaar..

Verwijderd

er zijn nog pentium 1 233 te krijgen ja

Verwijderd

Topicstarter
hij wil nog best wel hoor.. beetje quake 2 enzo draaid er prima op

maar een beetje extra performance zou wel welkom zijn

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

bij pentium 1 zal het nog wel op het mobo gejumpered staan, dus makkelijk aflezen...

Verwijderd

Topicstarter
ik check ff op het mobo

de FSB is dat he

ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
De processor is aangeduid als P55c, de PCI-bus loopt op 33 Mhz, en de FSB kan ik niet vinden.. vandaar ook dat ik het programma softFSB wil gebruiken

Maar tot hoever kan ie dan?

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Jah, en over beschadigingen, ik zou ff checken of hij nog stabiel draait, (ff benchmarks draaien en kijken of hij crasht, crasht hij, terugzetten, net zo lang doorgaan tot hij wel doorwil....) en kijken naar de fsb ja, of ff in het boekje kijken van je mobo, daar staat dan wel

p1 233 multiplier blabla fsb blabla

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan allemaal prima (althans, als je mobo het kan). Ik heb een P1 MMX 233 op een Asus TXP4 plank zitten; de FSB heb ik op 75 staan ipv de standaard 66 (CPU draait dus op 266). Multiplier is 3.5, en die kan met die mammaplank helaas niet hoger ;(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Topicstarter
oei.. ik heb me een beetje vergist

het is een P1-166 die op 200 mhz draaid

hoever kan die dan?

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Nou snap ik waarom je dat topic over "domme" vragen hebt gesubmit >:) ..... Waarom gebruik je de SEARCH optie niet ??? Hoe snel een PC/proc wil is per geval verschillend, als je had gezocht had je dat geweten. Er is geen standaard waarde ( behalve de default.) tot hoever je kunt overklokken. Ennuh zolang je rustig aan doet met overklokken en stap voor stap vanalles probeert kan er in principe niets kapot gaan. Succes.
Pagina: 1