Toon posts:

Harddisk kapot ??

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen maakt mijn HD een raar geluid .. het gaat om mn 2e HD (Dataschijf), dat heb ik al uitgevonden.

Eerst een soort 'piepje' en daarna een klik.
Soms een tijdje niet en dan weer 2 keer achter elkaar wel :/

Iemand een idee wat het kan zijn? de snelheid etc is wel nog ok.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 14:16 . Reden: edit (bugje) ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 15:03
Heb je je data al gebackupped? Het klinkt niet helemaal lekker. waarschijnlijk is ie in iedergeval wel aan het kapot gaan.

Verwijderd

misschien dat hier iets bij staat van belang :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:52

Thandor

SilverStreak

Dan zou ik snel je data backuppen en de schijf terug sturen voor een nieuwe.

Waarschijnlijk is die klik dat de lees/schrijf koppen weer terug naar orginele stand gaan.
Ik heb hier een 5 jaar oude hdd liggen die dat ook doet. Als je de hdd een 3 tal weken niet gebruikt hebt dan gaat 'ie ook "klik" geluiden maakt. Het lijkt net alsof hij de koppen dan naar de plek laat vallen waar ze normaal staan als de schijf uitgaat. Na een poosje gebruik maken van de hardeschijf gaat het weer weg.

Mijn schijf is dus uit 1999 en heeft geen garantie. Die van jouw misschien nog wel ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tips! ik heb de data ff gebackupped en ga maar terug ermee .. zit nog garantie op :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je vooronderzoek pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum :) Hier in Opslagmedia & I/O Controllers is dat dus OM FAQ / Beleid en onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" had je alle relevante antwoorden kunnen vinden zonder dat je er een topic voor hoeft te openen :)

Aangezien je hier nieuw bent (afgezien van dat ongebruikte clone .. ) wil ik je verzoeken om de [faq]registratievoorwaarden[/] nogmaals aandachtig door te nemen, incluis alle linkjes. Zodoende krijg je een beter beeld van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.