[ervaringen] Kapotte nieuwe Philips 4x DVD+R schijfjes

Pagina: 1
Acties:

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11-2025
Sinds dat ik een DVD-brander heb, NEC ND-2510A, heb ik alleen maar gebrand op Philips DVD+R. Dit is me altijd goed bevallen, ik heb zo een stuk of 20 schijfjes gebrand. Ik heb alleen nu problemen. Bij de mediamarkt in Groningen zag ik dat ze ineens deze schijfjes in spindelvorm hadden. Die heb ik dus gekocht (degene die ik eerder heb gebrand waren allemaal jewel-case). Deze aankoop was ongeveer 21 juli. Ik ben daar laatst op aan het branden geslagen. De data op deze schijfjes was door mijn DVD-speler (BenQ 4816 nogwat) niet meer te lezen. Mijn brander gaf ook meer problemen bij het uitlezen dan dat het goed ging. Met het vermoeden dat ik even pech had, heb ik vandaag hem ingeruild en een zelfde nieuwe spindel gehaald. Precies hetzelfde probleem.

Er is ook een verschil in branden tussen de eerdere schijfjes en deze op spindel, terwijl het volgens mij gewoon dezelfde 4x horen schijfjes zijn. Met de oude schijfjes wordt het branden op een gegeven moment langzaam opgeschroefd naar 6x. Waarschijnlijk omdat de brander vindt dat het kan. Bij die DVD's die van de spindel kwamen doet hij dat niet.

Heeft iemand anders ook ineens problemen met Philips DVD+R 1-4X schijfjes? Een tijdje terug heb ik (hier) gelezen dat Philips voor CD's verschillende fabrikanten gebruikt, en een philips sticker erop plakt. De ene keer hadden ze goede CD's en de andere keer bar-slechte. Heeft philips dit beleid ook met DVD's?

• halfgaar
Ik heb even windows geboot een dvd-identifier gerund.

In dat topic dat ik had gelinkt, werd Ricoh als heel goed gezien, maar je moest het niet verwarren met "het vreselijke Ritek". Volgens DVD-identifier zijn mijn goede DVD's van Ricoh en de nieuwe slechte van Ritek. Dat is dus het probleem.

Dus, een waarschuwing voor de wereld. Laat Philips links liggen.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:56
Klopt idd dat degene in jewelcase van een andere fabrikant afkomen en die uit spindelvorm van ritek dus zijn.

Mooi dat je er zelf achter bent gekomen.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• halfgaar
Is dat nog steeds zo? Ik bedoel, worden de jewelcase versies nog steeds van Ricoh gemaakt en de Spindels niet? Gaan ze dan niet op een gegeven moment die jewelcase versies ook vervangen?

Heb je toevallig ook nog suggesties voor een merk voor DVD-spindels? Die Ritek-troep die Philips levert wil ik absoluut niet. De schijfjes zijn gewoon niet te lezen. En van wat ik heb begrepen, schrijft mijn NEC ND-2510A qua fouten hele nette schijven.

Verwijderd

halfgaar schreef op 21 augustus 2004 @ 16:40:
Is dat nog steeds zo? Ik bedoel, worden de jewelcase versies nog steeds van Ricoh gemaakt en de Spindels niet? Gaan ze dan niet op een gegeven moment die jewelcase versies ook vervangen?

Heb je toevallig ook nog suggesties voor een merk voor DVD-spindels? Die Ritek-troep die Philips levert wil ik absoluut niet. De schijfjes zijn gewoon niet te lezen. En van wat ik heb begrepen, schrijft mijn NEC ND-2510A qua fouten hele nette schijven.
Zelf heb ik veel succes met mijn NEC 2510A met Traxdata (4 speed) op spindels van 25 stuks. Mediacode is RICOHJPNR01.
Staar je niet blind op puur de mediacode, want ik had Arita 4 speed spindels met dezelfde mediacode en daar had ik 25% uitval door 'olievlekken' .

• halfgaar
Kan je die mediacode ook aan de buitenkant zien, op de doos ergens? Ik heb iets dergelijks niet kunnen vinden in ieder geval.

Maar ik zal Traxdata onthouden. Als ik weer bij de MM ben, zal ik eens kijken of ze die hebben.

Verwijderd

Ik heb laatst op de zwarte markt een spindel van Philips(25 stuks dvd+r 8x) gekocht en net maar even gekeken ,is Ricoh 02.
Lukt me alleen niet om ze op 8x te branden op m'n Liteon 401@811 terwijl ik de Philips 4x wel op 8x kan branden,zal wel aan de firmware liggen.

Verwijderd

halfgaar schreef op 22 augustus 2004 @ 03:05:
Kan je die mediacode ook aan de buitenkant zien, op de doos ergens? Ik heb iets dergelijks niet kunnen vinden in ieder geval.

Maar ik zal Traxdata onthouden. Als ik weer bij de MM ben, zal ik eens kijken of ze die hebben.
Nee, die code staat niet vermeld op de buitenkant.

• halfgaar
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 15:50:
Ik heb laatst op de zwarte markt een spindel van Philips(25 stuks dvd+r 8x) gekocht en net maar even gekeken ,is Ricoh 02.
Lukt me alleen niet om ze op 8x te branden op m'n Liteon 401@811 terwijl ik de Philips 4x wel op 8x kan branden,zal wel aan de firmware liggen.
Ik wist niet eens dat Philips al 8X media had. Ik heb het nog nooit gezien.

Maar Philips is in ieder geval te grillig wat betreft fabrikant, daar vertrouw ik niet meer op.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Ik heb ook problemen met Philips, zowel op spindle (media code CMC MAG F01) als de gewone 4x DVD+R in jewel cases (media code RICOHJPNR01). De "CMC" DVD's geven overigens meer problemen dan die van Ricoh.

De problemen zijn dat enkele DVD+R's na 75% gaan haperen, zowel op de computer als in stand alone dvd spelers. Ik kan er in ieder geval geen image meer van maken, zo verneukt zijn de dvd's. En nou weet ik dus niet of het aan de media ligt of aan mijn NEC ND1100A (met regiovrije 1.B0 firmware). Mede vanwege de goede ervaringen met Philips CDR's heb ik gekozen om meer uit te geven voor goede (merk) DVD+R's. ;(

Het rare is dat sommigen wel goed zijn en anderen weer niet. (En ik wil het niet gaan uitproberen met m'n 75 DVDR's die ik nog heb liggen)

[ Voor 14% gewijzigd door Toewan op 23-08-2004 18:55 ]

• halfgaar
Toewan schreef op 23 augustus 2004 @ 18:44:
Ik heb ook problemen met Philips, zowel op spindle (media code CMC MAG F01) als de gewone 4x DVD+R in jewel cases (media code RICOHJPNR01). De "CMC" DVD's geven overigens meer problemen dan die van Ricoh.

De problemen zijn dat enkele DVD+R's na 75% gaan haperen, zowel op de computer als in stand alone dvd spelers. Ik kan er in ieder geval geen image meer van maken, zo verneukt zijn de dvd's. En nou weet ik dus niet of het aan de media ligt of aan mijn NEC ND1100A (met regiovrije 1.B0 firmware). Mede vanwege de goede ervaringen met Philips CDR's heb ik gekozen om meer uit te geven voor goede (merk) DVD+R's. ;(

Het rare is dat sommigen wel goed zijn en anderen weer niet. (En ik wil het niet gaan uitproberen met m'n 75 DVDR's die ik nog heb liggen)
Ik heb even voor de zekerheid zo'n DVD in jewelcase van philips naar mijn schijf gekopieerd, om te kijken of er misschien toch op een plaats in de DVD een fout zat. Maar het ging allemaal prima. Ik heb het gekopieerd met mijn BenQ DVD-speler en die leest het slechtst van wat ik heb.

Verwijderd

Ik heb de Philips 8x en die kan ik gewoon op 8x speed branden met de Liteon 832s.
Verder geen problemen met de dvd's.

De dvd's zijn gemaakt door CMC Magnetics, media type id: E01

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Heb hier een spindel 50 dvd's (DVD+R, 4x) op de HCC gekocht (bijna een jaar geleden), er is er nog geen 1 mislukt (Allemaal gebrand op een Pioneer DVD-R106)

Het enigste merk waar ik tot nu toe problemen mee heb gehad is MMore DVD-R, die heb ik een keer gekregen, heel leuk kado maar bijna allemaal onleesbaar na het branden :/ .

[Updated spec's]

• halfgaar
Demons:
Ik heb net een spindel Memorex 4x gekocht. Die zijn ook van CMC, alleen dan type F01. Ik ga er zo op branden, ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik ben ook zeer benieuwd of hij weer sneller dan 4x gaat branden. Bij die goede Philipsen was dit wel het geval, en dat is vast een goed teken.

Gaming247:
Ik neem aam dat die spindel Philips DVD's zijn? Kan jij eens kijken met DVD-identifier wat het echte merk van die schijfjes is?

• halfgaar
Okee, dat was een vreemde ervaring. Toen ik een DVD wilde gaan branden, merkte ik op dat na het detecteren van de DVD door het brandprogramma, de DVD ineens stopte met draaien. Of tenminste, ik hoorde hem niet meer. Hij meldde dat hij op 5X brandde, wat raar was omdat hij dan toch meer geluid moest maken, maar ik heb hem door laten gaan. Toen hij klaar was, wilde ik hem proberen. Mijn DVD-speler begreep de schijf niet. Kijkend naar de onderkant van de schijf, zag ik dat alleen een heel klein stukje aan het begin was volgeschreven.

Ik heb het meteen nog een keer geprobeerd. Deze keer ging het wel goed. Hij is niet sneller dan 4x gaan branden, maar het resultaat geeft geen enkel probleem. Hij gaat niet als je een bestand probeert te lezen eerst even langzaam draaien ofzo, in de DVD speler (wat met die Ritek-Philips rommel wel zo was), en het kopieren van de data terug naar de HD gaat ook prima, zonder slowdowns op een x-% van de DVD.

Hopend op dat die eerste een incidenteel foutje was, heb ik eindelijk weer goede DVD's.
Pagina: 1