Sinds dat ik een DVD-brander heb, NEC ND-2510A, heb ik alleen maar gebrand op Philips DVD+R. Dit is me altijd goed bevallen, ik heb zo een stuk of 20 schijfjes gebrand. Ik heb alleen nu problemen. Bij de mediamarkt in Groningen zag ik dat ze ineens deze schijfjes in spindelvorm hadden. Die heb ik dus gekocht (degene die ik eerder heb gebrand waren allemaal jewel-case). Deze aankoop was ongeveer 21 juli. Ik ben daar laatst op aan het branden geslagen. De data op deze schijfjes was door mijn DVD-speler (BenQ 4816 nogwat) niet meer te lezen. Mijn brander gaf ook meer problemen bij het uitlezen dan dat het goed ging. Met het vermoeden dat ik even pech had, heb ik vandaag hem ingeruild en een zelfde nieuwe spindel gehaald. Precies hetzelfde probleem.
Er is ook een verschil in branden tussen de eerdere schijfjes en deze op spindel, terwijl het volgens mij gewoon dezelfde 4x horen schijfjes zijn. Met de oude schijfjes wordt het branden op een gegeven moment langzaam opgeschroefd naar 6x. Waarschijnlijk omdat de brander vindt dat het kan. Bij die DVD's die van de spindel kwamen doet hij dat niet.
Heeft iemand anders ook ineens problemen met Philips DVD+R 1-4X schijfjes? Een tijdje terug heb ik (hier) gelezen dat Philips voor CD's verschillende fabrikanten gebruikt, en een philips sticker erop plakt. De ene keer hadden ze goede CD's en de andere keer bar-slechte. Heeft philips dit beleid ook met DVD's?
Er is ook een verschil in branden tussen de eerdere schijfjes en deze op spindel, terwijl het volgens mij gewoon dezelfde 4x horen schijfjes zijn. Met de oude schijfjes wordt het branden op een gegeven moment langzaam opgeschroefd naar 6x. Waarschijnlijk omdat de brander vindt dat het kan. Bij die DVD's die van de spindel kwamen doet hij dat niet.
Heeft iemand anders ook ineens problemen met Philips DVD+R 1-4X schijfjes? Een tijdje terug heb ik (hier) gelezen dat Philips voor CD's verschillende fabrikanten gebruikt, en een philips sticker erop plakt. De ene keer hadden ze goede CD's en de andere keer bar-slechte. Heeft philips dit beleid ook met DVD's?