Toon posts:

Hoe moet ik bij Asus K7M l2cache timing aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik bij Asus K7M l2cache timing aanpassen?

Ik heb mijn Athlon 600@750 lopen nu met behulp van een gfd. Ik wil mijn L2 cache timing aanpassen.

Ik heb deze bios nu geinstalleerd:

---
K7M BIOS Release Ver. 1009 04/20/2000
Solve issue about 686A Revision CD GPNV function failure.
Change L2 Cache timing.
Fix abnormal beeps issue while shutting down to DOS under Windows 98 (First Edition) ACPI mode.
---

Daar staat dus bij dat je de l2 cache timing kunt aanpassen, ik zie het echter nergens terug!
Het proggie van H.Oda om je bios file aan te passen werkt niet.

Ik heb m'n athlonnetje nu novergeklokt dus tot 750mhz (600@750) met een innovatek gfd'tje (geen l2 cache mogelijkheden)

Iemand een idee?

Rob

Verwijderd

Daar zijn programmaatjus voor... Ik heb er een op CD staan. Maar als je hem nergens op internet kunt vinden wil ik hem best even mailen hoor.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

In de BIOS kan het in ieder geval niet. Althans, ik heb nog geen BIOS patch gezien voor de K7M. Je kunt rechtstreeks de CPU aanpassen dmv. een GFD device die dat kan of solderen. Met WCPUA2 kun je in windows je L2 divider aanpassen, zoek op internet haal hem hier: www.zonoskar.com/compu/WA2g100.exe

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
Ja, jullie hebben het over dat programmaatje van H. Oda, maar zoals ik al zei, deze doet het niet.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien het Bios-patch programmatje van WDSoft: www.wdsoft.com. Werkt met mijn K7V in ieder geval goed.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

H.Oda's proggie werkt bij mij wel goed. Heb je wel het goede proggie?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
Die van WDSoft ondersteunt niet de asus k7m :( En als ik H. Oda's proggie gebruik zegt 'ie: can't run in this machine.

Ik ben er zeker van dat ik het juiste programma heb

Ik vind het gek dat asus bij de nieuwe bios beschrijving zegt "change l2 cache timing" en dat je er vervolgens niets meer van terug kan vinden.

Het moet in m'n bios aan te passen kunnen zijn. Aan programmaatjes die pas in windows of dos de l2 timing aanpassen heb ik niks. M'n computer post al niet meer bij 800 Mhz (staat nu superstabiel op 750 Mhz).

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tsja, als je zeker weet dat je het goede proggie gebruikt en het werkt niet, weet ik het ook niet meer (bij mij draait het wel). Wat is de filename van het proggie dat je gebruikt?

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 18:26 schreef Bigs het volgende:
Misschien het Bios-patch programmatje van WDSoft: www.wdsoft.com. Werkt met mijn K7V in ieder geval goed.
Maar Asus heeft in bios 1008 dit al verwerkt !!;)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Als WCPUA2 het bij jou niet doed heb je misschien in de bios de FSB setting misschien op "by Jumper" of zoiets, zet die eens op 100 of 101 ofzo en kijk of die het dan wel doet. ( bij mij wel).Zet dan de FSB op 90
Dan kun je proberen op te starten met 8.5X90, in windows zet je de cache op 2/5 en met SFSB van H.Oda de FSB op 100 of 105 en dan heb je 850 of 900 (als je proc/mem/koeling etc. dat trekt)want je zal dan ook wel 1.85 of 1.9 volt nodig hebben.
iig kun je dan kijken hoever je komt en als dat bevalt kun je hem evt. nog laten omsolderen.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips gdew! Ik ga ff kijken!

Dit is wat h. oda's proggie zegt:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fxpdude/error.jpg

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zat er niet een tijdslimiet op dat progje? Dat ie na een bepaalde datum niet meer werkte?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Inderdaad Bigs, nu je het zegt. Dit progje werkte tot feb 1999 meen ik. Je kunt wel gewoon je klok terug zetten, er is geen fancy check op de datum. Ik heb het gebruikt om te kijken of alles stabiel liep op 840 Mhz met 2/5 L2, daarna heb ik m'n CPU om-gesoldeerd :) Dan loopt ie tenminste ook onder Linux lekker snel.

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Zoek maar FF op http://www.tweak-files.com/
De meeste dos-proggies werken perfect,
Ik heb nu een bootdisc die ik in altijd in m'n PC'tje moet doen laden duurt nog geen seconde en daarna boot ie fijn door vanaf de C-schijf, werkt echt super!

Verwijderd

Topicstarter
Ja!

Dat Mathlon progammaatje he? Ik zag 'm. Bij een grotere snelheid dab dat ik nu heb post m'n computer niet meer (zwart scherm bij aanzetten). :( Jammah! Anders had ik dat programmaatje kunnen gebruiken.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ropstop kijk even bij je mail

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1