Toon posts:

[mobiel] opwaarderen mobiel via random nummer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
puur hypothetische vraag: Bij mobiel opwaarderen via een opwaardeer kaart vult men een 14 cijferige code in. Nu zat ik net te denken dat een slimme jongen in theorie zijn mobieltje aan een compu hangt (of via een programmatje op de mobiel zelf) en er een random mummer generator oploslaat, en dus op die manier zijn beltegoed opwaardeerd voor vele euros.

Is dit uberhaubt technisch mogelijk, en zijn hier al voorbeelden van bekend van dit soort fraude?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Onder de aanname dat er tegelijk zo'n 100.000 kaarten in omloop zijn en dat het je lukt er 5 per minuut in te toetsen met je computertje duurt het zo'n 388 jaar voordat je een goede code hebt. Ik denk dat je provider je tegen die tijd wel heeft geblokkeerd. Helaas voor je :+

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tegenwoordig worden beltegoednummers direct aangemaakt bij de kassa en waarschijnlijk ook door de klant direct gebruikt, ivm verliest van het bonnetje natuurlijk.
Nog minder kans...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 21:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En na 3 keer het foutief invoeren van een nummer is het meestal het geval dat direct doorverbonden zal worden naar de klantenservice

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ginz schreef op 19 augustus 2004 @ 13:24:
En na 3 keer het foutief invoeren van een nummer is het meestal het geval dat direct doorverbonden zal worden naar de klantenservice
Ik heb ooit met Telfort 3 keer een foutief numemr ingevuld en ik kon 24 uur niet meer opwaarderen toen.....
Hoe zal het verder gaan bij herhalingen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 20:21

Whuzz

Dodgeball!

AW_Bos schreef op 19 augustus 2004 @ 14:12:
Ik heb ooit met Telfort 3 keer een foutief numemr ingevuld en ik kon 24 uur niet meer opwaarderen toen.....
Hoe zal het verder gaan bij herhalingen?
Waarschijnlijk is dat een geautomatiseerd systeem en laten ze het daarbij.
Als jij telkens 3 keer kunt proberen en dan 24 uur moet wachten voor je volgende 3 pogingen duurt het al helemaaaaal járen voor je een keer een goede code hebt gegokt. (En dan heb je er 20 euro beltegoed bij, nou, woei! :/ )

Het is gewoon dusdanig onrendabel dat er niemand aan zal beginnen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dit ruikt naar Warez :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Heb het ook al voor gehad dat ik "per ongeluk" drie foute oplaadnummers intikte. Toen mocht ik naar de klantendienst bellen om mijn gsm te laten unblocken (kon wel nog bellen, maar niet meer opladen). Gelukkig zag de bereidwillige telefoniste niet dat ik drie verkeerde pogingen ondernomen had in 2 minuten :9
(Ik zit bij Proximus - België)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Pagina: 1