Toon posts:

maxtor diamondmax plus 9 crash

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
geachte tweakers ik heb een probleem:
het laatste wat ik heb gedaan op mijn maxtor 120 gb ntfs (slave) is een image gemaakt van een dvd met nero 6.
daarna afgesloten en volgende dag weer opgestart maar dat lukte niet.
windows xp pro sp1 bleef hangen bij: windows wordt gestart.
dan maar in veilige modus, ook geen suc6.
ik had geen idee wat het kon zijn, schijven werden herkend in bios geheugen was nog goed.......
windows herstel gedraaid, haalde ook niks uit. dan maar opnieuw installeren.
dat lukte ook niet, setup bleef hangen op 39 min. vlak voor dat je apparaten worden geïnstalleerd. ik dacht eerste slechte cd (zaten wat krasjes op) ik had nog een home edition liggen dus die geprobeerd, en ja hoor die deed het wel. maar mijn maxtor is een dynasche schijf en die herkend home niet.
geprobeerd home up tedaten naar pro maar weer bleef de setup hangen op 39 min. it'r gebeld verhaal, uitgelegd en die stelde voor om me maxtor ff los te koppelen en het opnieuw te proberen. en warempel ik kon installeren. toen kreeg ik het al benauwd, ik dacht schijf kapot.
schijf weer aangesloten, xp pro opgestart en dat lukte weer niet. in de bios slave drive op not installed gezet en windows starte weer op en de schijf word gezien.
maar hij ziet hem als een niet geformateerde 7,5 gb schijf.
ik heb de schijf ingedeeld in twee partities 1 van 30 gb voor al me muziek (staat ook vol) en de andere 90 gb staat vol met al me video materiaal, analoog ingelezen spul en veel ge edit spul.
powermax gedownload bij maxtor en een test uit laten voeren, uitslag: schijf kapot. wat er kapot is word niet vermeld maar ze adviseren om de schijf op te sturen voor garantie. maar ik wil zo graag me data terug hebben.

ik heb veel gezocht op GOT en op andere site's maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien.
wat is de beste optie?
met maxblast een snelle format uitvoeren en data terug proberen te halen via File Scavenger 2.1/ getdataback (suggesties andere software zeer welkom)

niet formatteren en data terug proberen te halen via File Scavenger 2.1/ getdataback (suggesties andere software zeer welkom)

partition magic iets laten doen waardoor me schijf weer toegankelijk wordt.

Bvd
Lars

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:52

Bergie

Lekker belangrijk...

ik zou hem niet direct formatteren. Probeer eerst een met GetDataBack oid je data terug te halen en die zo snel mogelijk te backuppen.

Het is mij vorige week nog gelukt met een maxtor schijf die door windows ineens als offline dynamische schijf gezien werd en waar hij vervolgens niks meer mee kon. Via GetDataBack heb ik toen alles er nog af weten te halen.

[ Voor 46% gewijzigd door Bergie op 19-08-2004 02:25 ]

Yamaha MT-09

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Met kapotte schijven heb ik vaak nog net wat data terug kunnen krijgen door het in verschillende posities te plaatsen en te booten. De schijf rustig wat rond draaien enzo (nee nog net geen schudden :p). Ik hoop voor je dat je nog iets van die schijf kunt krijgen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Schijven sterven hier bij bosjes de laatste dagen :?
Blader eens wat terug in de tijd en kijk in andere topics voor tips.

Bijvoorbeeld:
harddisk funtioneert niet meer, data te redden?
Winxp crasht door defecte schijf? wat nu?

🖥️ | 🚗

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uit de OM FAQ / Beleid :
Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Hiervoor zijn zeer veel verschillende programma's beschikbaar. De ervaring leert dat de ene programma in een bepaalde situatie wel werkt en de andere pas in een andere situatie. Het is dus een beetje ondoenlijk om te zeggen waarmee je het beste de data kunt redden. De kunst is dus om zélf zoveel mogelijk datarecoverytooltjes te verzamelen en ze allemaal uit te proberen.

Tipje: er zijn hier veel goede ervaringen gemeld met GetDataBack, Easy Recovery en R-Studio. Voor flashkaarten is Digital Image Recovery een uitkomst. Verder zijn MBRWork en ptedit (zit in PartitionMagic pakket) erg handig wanneer je per ongeluk een complete partitie hebt verwijderd.

Googlen naar "data recovery"
Googlen naar "partition recovery"
Googlen naar "freeware data recovery"
Googlen naar "freeware partition recovery"
Googlen naar "data recovery software"
Googlen naar "partition recovery software"
Googlen naar "undelete"
offtopic:
Je startpost had een stuk duidelijker leesbaar voor me geweest als je wat alinea's had gemaakt en aan het begin van een zin en bij merknamen HOOFDLETTERS had gebruikt. Het is nu een grote brei letters die woorden en daarna zinnen worden. Dat 'geachte Tweakers' kun je trouwens voortaan ook wel vergeten evenals de groeten doen aan het eind. Tweakers groeten elkaar altijd en overal continu.

[ Voor 39% gewijzigd door Guardian Angel op 19-08-2004 02:58 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie GuardianAngel :) Het is hier op GoT in ieder geval de bedoeling dat je éérst o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt eer je een topic opent. De "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van dit subforum is hier ook duidelijk over.

offtopic:
Ik ben het wel met hem mee eens wat betreft de leesbaarheid van jouw startpost. Ik neem zelfs niet de moeite om deze door te nemen, maar gezien de reacties van anderen weet ik genoeg.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.