Ik heb hier een systeem dat regelmatig gewoon ineens bevriest. Ik heb memtest enzo geprobeerd, maar die vond geen fouten. Nou ben ik erachter gekomen dat elke keer vlak voordat hij crasht de harde schijf een soort TIK hoort maken, 5 seconden erna crasht windows. Dus ik met Maxtor PowerMax de harddisk testen. Deze vond inderdaad een probleem, en is zo te zien niet in staat om de schijf te maken. Ik krijg als foutcode: dea9d579
Ik kan echter nergens iets vinden over deze foutcode, zowel op google/newsgroupen/www.maxtor.com niet. Ik kan wel deze code invullen bij de RMA.. maar deze harddisk is net 1 maand over de garantieperiode heen
(disk is volgens de site van maxtor 1 jaar en 1 maand oud).
Ik heb geprobeerd een lowlevelformat te doen. Dat was gelukt. Maar helaas na een reboot en weer testen bleek dat de fout er nog steeds inzat.
Heeft iemand suggesties wat ik nu beste kan doen? Ik zit namelijk niet te springen om een nieuwe harddisk te kopen. Zou maxtor of Norrod (waar de schijf gekocht is) coulant zijn? Voorheen had je altijd 3 jaar garantie
Is het waarsvchijnlijk dat windows hierdoor kan bevriezen?
Het gaat overigens om een ide Maxtor 120gb (6Y120LO)
Ik kan echter nergens iets vinden over deze foutcode, zowel op google/newsgroupen/www.maxtor.com niet. Ik kan wel deze code invullen bij de RMA.. maar deze harddisk is net 1 maand over de garantieperiode heen
Ik heb geprobeerd een lowlevelformat te doen. Dat was gelukt. Maar helaas na een reboot en weer testen bleek dat de fout er nog steeds inzat.
Heeft iemand suggesties wat ik nu beste kan doen? Ik zit namelijk niet te springen om een nieuwe harddisk te kopen. Zou maxtor of Norrod (waar de schijf gekocht is) coulant zijn? Voorheen had je altijd 3 jaar garantie
Is het waarsvchijnlijk dat windows hierdoor kan bevriezen?
Het gaat overigens om een ide Maxtor 120gb (6Y120LO)