klojohen schreef op 20 augustus 2004 @ 00:58:
vraag me eerlijk gezegd af waarom een moderator zich niet aan de g.o.t. regels hoeft te houden ,lees namelijk vaak genoeg dat er een topic gesloten word omdat er niet duidelijk staat of er is gezocht en of wat er geprobeerd is om het zelf op te lossen.
Een topic als deze wordt niet zo snel gesloten, althans, niet binnen AV, en al helemaal niet als er nog een aardige discussie uit komt rollen. Als je het met de rest van de topics bekijkt is deze niet anders. Om dergelijke (eigenlijk zinloze) discussies te voorkomen worden topics nog wel eens geopend in afgeschermde fora (bijv. voor regulars en crew), ik vind het prima dat dat nu eens niet gebeurt.
Maar laten we deze discussie maar verder staken en ontopic verder gaan. We kennen de standpunten, en bij een volgend keer zal er nog even bij worden stilgestaan.
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 11:18:
Versturen via satteliet zodat de tweaker op de hoek ook hetzelfde signaal kan binnenkrijgen?
Maar kan je met 30GB ook een scherm van 23meter breed zonder compressiefouten en moire of andere effecten op het scherm toveren? De resolutie die behaald word met de nieuwste generatie projectoren (zogenaamde 4k projectoren resolutie 4096 x 2160) en die zijn nu nog onbetaalbaar. De meeste bioscopen hebben nu nog slechts een 1k of 2k projector staan. Terwijl de analoge film, als je het al zo zou kunnen stellen, minimaal een 5k resolutie heeft.
De 'resolutie' van film is variabel, in praktijk heeft de film dat in de bioscopen ligt slechts tussen de 1000 en 2000 lijnen. Vervolgens moet je nog haarscherp projecteren om dat er uit te krijgen. Daarnaast wordt film voor verdere bewerking veelal op 2K ingescanned. Het kan ook op 4K, als je het echt nodig hebt, maar het is eerder 2K, wat over het algemeen voldoende is en nog goedkoper ook. Dat geeft dan sowieso een limiet aan film.
Ik denk dat de toekomst van digitale bioscoop projectie eerder in de buurt ligt van HD of anders misschien 2K projectie. Het staat me bij dat het geleverde materiaal ook nog een uncompressed is wat neerkomt op iets van 700GB voor een fatsoenlijke film. Dat zou voor 4K dan helemaal groot worden.
Van de week een leuk stukje gelezen over een bioscoop in Italië die ook aan digitale projectie doet. Was de eerste in Europa en hadden tot nu toe maar lieftst 5 digitale films vertoond en hebben hiervoor 3 verschillende servers moeten aanschaffen, omdat elke filmmaatschappij hun eigen standaard gebruikt. Vind je het dan gek dat de exploitanten de kat nog even uit de boom kijken
Ja dat is het eerste wat van mij gefixed mag worden, gewoon een universeel systeem, geen gedoe en gezeik want anders is die drempel gewoon te hoog. Maar helaas, het is ook niet de eerste keer dat er meerdere standaards ontwikkeld worden