Voor m'n vader ben ik bezig 'n nieuwe pc uit te zoeken. Het hoeft niet high-end te zijn, maar het gaat er vooral om dat hij mooi beeld heeft en goed kan videobewerken. Een (paar) jaar geleden kwam je dan al snel uit bij een Matrox kaartje (G550 ofzo). Matrox-kaartjes zijn nog prima te krijgen, maar niet bij de winkel waar m'n pa eigenlijk naar toe wil (alles 1 winkel, je kent 't, ouwe lui vinden dat prettig...)
.
Mijn vraag is dus: wat is tegenwoordig een kaart die het VOORAL van beeldkwaliteit moet hebben en dus NIET van zoveel mogelijk FPS in Doom3? Een Radeon 9600 denk ik? Of staat er een Nvidia kaartje bekend om beeldkwaliteit tegenwoordig? Overigens moet de kaart niet extreem duur zijn. Dus als de Radeon X800 het beste beeld heeft is dat pech... meer dan 200E mag hij ZEKER niet kosten...
Iemand tips?
Edit: ik zie ook 'n Radeon 9200 SE in 't assortiment. Very cheap ass. Maar qua beeldkwaliteit slechter dan 'n 9600? Ik NEEM namelijk aan dat een 9200 ook prima is als je nooit games speelt...?
Mijn vraag is dus: wat is tegenwoordig een kaart die het VOORAL van beeldkwaliteit moet hebben en dus NIET van zoveel mogelijk FPS in Doom3? Een Radeon 9600 denk ik? Of staat er een Nvidia kaartje bekend om beeldkwaliteit tegenwoordig? Overigens moet de kaart niet extreem duur zijn. Dus als de Radeon X800 het beste beeld heeft is dat pech... meer dan 200E mag hij ZEKER niet kosten...
Iemand tips?
Edit: ik zie ook 'n Radeon 9200 SE in 't assortiment. Very cheap ass. Maar qua beeldkwaliteit slechter dan 'n 9600? Ik NEEM namelijk aan dat een 9200 ook prima is als je nooit games speelt...?
[ Voor 13% gewijzigd door spaceboy op 18-08-2004 20:55 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.