[nieuwe pc] "Matrox-beeldkwaliteit"?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Voor m'n vader ben ik bezig 'n nieuwe pc uit te zoeken. Het hoeft niet high-end te zijn, maar het gaat er vooral om dat hij mooi beeld heeft en goed kan videobewerken. Een (paar) jaar geleden kwam je dan al snel uit bij een Matrox kaartje (G550 ofzo). Matrox-kaartjes zijn nog prima te krijgen, maar niet bij de winkel waar m'n pa eigenlijk naar toe wil (alles 1 winkel, je kent 't, ouwe lui vinden dat prettig...) :).

Mijn vraag is dus: wat is tegenwoordig een kaart die het VOORAL van beeldkwaliteit moet hebben en dus NIET van zoveel mogelijk FPS in Doom3? Een Radeon 9600 denk ik? Of staat er een Nvidia kaartje bekend om beeldkwaliteit tegenwoordig? Overigens moet de kaart niet extreem duur zijn. Dus als de Radeon X800 het beste beeld heeft is dat pech... meer dan 200E mag hij ZEKER niet kosten...

Iemand tips?

Edit: ik zie ook 'n Radeon 9200 SE in 't assortiment. Very cheap ass. Maar qua beeldkwaliteit slechter dan 'n 9600? Ik NEEM namelijk aan dat een 9200 ook prima is als je nooit games speelt...?

[ Voor 13% gewijzigd door spaceboy op 18-08-2004 20:55 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57
naar eigen ervaring (ati 9700np en 9800xt en nvdiafx5200) vond ik de ati's een beter beeld kwaliteid hebben tis ook zo dat alle kaarten van ati aan een minimum 2d beeld kwaliteid moeten voldoen voor ze verkocht mogen worden, dit is (was) dacht ik niet zo vij nvidia

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Misschien wel, maar Matrox stond altijd bekend voor zijn schitterende 2D-kwaliteit. Ik weet niet of dat nog zo is. Zoek anders eens op Toms hardware ofzo?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Welk beeldscherm ga je gebruiken ?
Als het een TFT wordt, zou je het via DVI kunnen aansluiten. De 2D beeldkwaliteit hangt dan niet meer af van de kaart. Zie ook:

Geeft elke flutkaart met DVI dezelfde goede 2dbeeldkwaliteit

In de PW zie ik een Asus Radeon 9200 SE 128MB met DVI staan vanaf 45 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 18-08-2004 21:11 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Henk007 schreef op 18 augustus 2004 @ 21:04:
Welk beeldscherm ga je gebruiken ?
Als het een TFT wordt, zou je het via DVI kunnen aansluiten. De 2D beeldkwaliteit hangt dan niet meer af van de kaart. Zie ook:

Geeft elke flutkaart met DVI dezelfde goede 2dbeeldkwaliteit
Geen TFT, het is 'n vrij ouderwetse 15" Dell monitor waar hij aan komt te hangen. M'n pa is ook geen veeleisende gebruiker, zelfs qua beeldkwaliteit niet. Maar als er 100E wordt uitgegeven aan 'n kaartje heb ik liever 'n langzamere kaart dan 'n GeForce4 kaart met een ruk-beeldkwaliteit en wat meer fps'en...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
15" CRT, dus lage resolutie. Dan maakt 't tegenwoordig allemaal weinig uit. Op hogere reso's beginnen dit soort zaken pas te spelen. Dus neem wat leuks wat in het budget valt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

^ Met Abbadon

En wat je ook zou kunnen doen is je pa lekker laten shoppen in de winkel en een pc zonder vga-kaart laten samenstellen. Dan duikel jij ergens in V&A een goedkope G550 of Millenium 2 op ofzo. Tussen de 10 en 25 euro moeten die (2de hands) wel te krijgen zijn lijkt me.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1