BIOS flashen, problemen met maken bootdiskette

Pagina: 1
Acties:

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Dag allemaal,

Ik wil mijn moederbord flashen (ja echt, ja ik weet dat als het niet hoeft je het beter niet kunt doen, maar het moet wel en ik wil het).

Dus...

Ik heb twee computers. Een heeft een k7s8x moederbord en ik van de site de flash utility gedownload. Nu is het de bedoeling dat ik een bootable diskette moet maken.
Er zijn echter een aantal problemen:

1. Ik krijg het maar niet voor elkaar een bootable diskette te maken. Ik doe rechtermuisknop, formateren diskette, maar hij geeft telkens foutmeldingen als "er is een I/O fout opgetreden."

2. Mijn andere computer (die met het asrock moederbord) heeft wel een diskettedriver, maar hij herkent m niet. (Dus al maak ik een bootable diskette, dan nog kan hij m niet draaien).

3. De asrock heeft geen flashmogelijkheid vanuit bios.

Nu heb ik een aantal vragen:

vraag 1. Kan ik ook zonder gebruik te maken van een diskette het moederbord flashen in windows xp? Dus bijvoorbeeld met behulp van een cdrom?

2. Welke bestanden horen op zo'n bootable diskette? Is ergens op internet een imagefile of zoiets te vinden, zo dat ik zo een cdrom kan branden?

3. Wie kan mij helpen, misschien online?

Alvast heel erg bedankt!!

Jasper

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1. In de FAQ van dit subforum staat hoe je mbv Nero een BIOS flash boot-CDROM kunt maken :)
2. www.bootdisk.com, zoals ook in de FAQ staat vermeld
3. Uhh, wij? Je post dit probleem toch niet voor de lol hier of wel? 8)7

De FAQ waar ik het over heb is dus PMG FAQ en dan specifiek dit gedeelte: Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?

Wat betreft de problemen met jouw FDD/floppy's: al andere flopjes geprobeerd? Kabels gecontroleerd?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BalusC schreef op 18 augustus 2004 @ 14:30:
1. In de FAQ van dit subforum staat hoe je mbv Nero een BIOS flash boot-CDROM kunt maken :)
2. www.bootdisk.com, zoals ook in de FAQ staat vermeld
3. Uhh, wij? Je post dit probleem toch niet voor de lol hier of wel? 8)7

De FAQ waar ik het over heb is dus PMG FAQ en dan specifiek dit gedeelte: Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?

Wat betreft de problemen met jouw FDD/floppy's: al andere flopjes geprobeerd? Kabels gecontroleerd?
^^^ Eensch :) Klinkt mij nog het meest in de orden als een dode floppy of een diskdrive die niet goed aangesloten zit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Dank lui,

flashen is inmiddels gelukt. De kabels zaten inderdaad gedraaid. Heb echter nog wel een veel rottiger probleempje, zoals te lezen is in het beeldkanonnen forum...

Groet Jasper