Nieuwe Canon modellen: 20D, G6, S70, A95, A85, A400

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.254 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 20:27

mjl

Ugh

Azrael schreef op 18 augustus 2004 @ 14:30:
[...]

Erg knap dat jij de kwaliteit van een lens op een paar plaatjes kunt beoordelen...
Qua bouw dan dus (logisch meer kun je niet zien) .... de optische kwaliteit van de lens zelf is maar afwachten ...

[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 18-08-2004 22:19 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 11:21

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Tarin schreef op 18 augustus 2004 @ 16:54:
Zet de plaatjes in de TS anders even op een andere server.. fotoalbum of crewspace.. dikke kans dat ze die ooit ook nog wel een keer we halen ;).
Als dat zo is dan heb ik ze nog lokaal staan, voor het geval dat :)
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 17:05:
Ben ik de enige die zich afvraagd wat we met IS op een 85mm lens moeten?
Ach, je kunt met IS tot 3 stops (= 8 keer zo snel!) winnen, dus zeker voor slechte lichtomstandigheden is het erg handig. En 85x1.6 is toch al redelijk tele (136mm); op die focal length moet de gemiddelde fotograaf toch aan 1/125e denken om een scherpe plaat te krijgen, en dat is lang niet altijd mogelijk.

IS toevoegen is stukken goedkoper dan een lens met f/2.8 over het hele bereik, en ook nog eens veel lichter dan de bonk glas die je dan krijgt.

Verwijderd

mjl schreef op 18 augustus 2004 @ 10:53:EF-S vind ik nou niet interessant, deze camera is niet voor de gemiddelde consument bedoeld en lijkt me ook niet voor de inferieure EF-S kwaliteit. Hier moet je toch echt L-glas op gebruiken. Laat de EF-S nou maar voor de 300D serie etc.
Ik zie echt niet in waarom een 20D te goed zou zijn voor gewone non L objectiefen. L glas is bedoelt voor de Eos 1 serie en echt niet voor de eos 30/ 33/ 10D/ 20D. Dat veel consumenten dat toch doen is alleen maar mooi meegenomen voor canon.
Volgens mij heb je die 20D iets te hoog in de markt geplaatst.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Pelle kan jij die pics mirroren en in de startpost zetten?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Heeft iemand ze uberhaupt? Ik kan wel hosten :)

Bericht hierboven

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Staan op m'n PC op de zaak, morgenochtend gooi ik ze er meteen in :)

Verwijderd

Pelle schreef op 18 augustus 2004 @ 23:28:
[...]

Als dat zo is dan heb ik ze nog lokaal staan, voor het geval dat :)

[...]

Ach, je kunt met IS tot 3 stops (= 8 keer zo snel!) winnen, dus zeker voor slechte lichtomstandigheden is het erg handig. En 85x1.6 is toch al redelijk tele (136mm); op die focal length moet de gemiddelde fotograaf toch aan 1/125e denken om een scherpe plaat te krijgen, en dat is lang niet altijd mogelijk.

IS toevoegen is stukken goedkoper dan een lens met f/2.8 over het hele bereik, en ook nog eens veel lichter dan de bonk glas die je dan krijgt.
2 Stops was het toch? Dat het goedkoper was had ik zelf ook al bedacht, het is opzich ook wel een welkome aanvulling denk ik, maar vroeg het me even af ;)

• Azrael
Floris schreef op 19 augustus 2004 @ 00:22:
Heeft iemand ze uberhaupt? Ik kan wel hosten :)
ja ik heb ze wel, maar we wachten wel ff op Pelle :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De echt belangrijke specs staan er nog niet tussen, je wil natuurlijk weten hoe hij fotografeert, als dat erg tegenvalt is het alsnog niks, maar de eerste indruk is _o_

8MP t.o.v. 6MP lijkt mij persoonlijk geen reden om te upgraden, scheelt 's een paar honderd pixels in de hoogte en de breedte. EF-S lensvatting is nog de meest aantrekkelijke toevoeging denk ik, 10-22 lens, damn zeg, daar droomt de DSLR bezitter gewoon van. Nu maar hopen dat het een goede lens is en geen brakke kitlens die zo goedkoop mogelijk gemaakt is. Jammer dat de plaatjes offline zijn trouwens, ben benieuwd hoe zoiets eruit ziet.

Anyway: De tijd van de veel te dure extreme groothoeklenzen (zoals ik er ook een heb) is duidelijk voorbij, klasse van Canon dat ze zo'n vloeiende overgang van EF naar EF-S hebben bedacht. Nu nog wachten wat de foto's brengen en wat de prijs wordt (hopelijk vergelijkbaar met de 10D en snel beschikbaar)

Consumer IS haalt 2 stops verbetering, maar de nieuwste IS systemen zoals je op de 70-200/2.8L IS vindt, halen zelfs in de meest ideale omstandigheden 3 stops verbetering. Misschien dat die nieuwe IS in de 17-85 ook 3 stops verbetering biedt?

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 19-08-2004 00:49 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Floor-is

Floor-is

5.2

http://www.sdcard.be/Nede...tem.asp?idproduct=8979348

Grappige fout: men zegt 8Mpix, in de specs staat echter 6Mpix:
1) Large/Fine: approx. 2.4MB (3072x2048 pixels)
2) Large/Normal: approx. 1.3MB (3072x2048 pixels)
3) Middle/Fine: approx. 1.4MB (2048x1360 pixels)
4) Middle/Normal: approx. 0.7MB (2048x1360 pixels)
5) Small/Fine: approx. 0.9MB (1536x1024 pixels)
6) Small/Normal: approx. 0.5MB (1536x1024 pixels)
7) RAW: approx. 8.2MB (3072x2048 pixels)
Overigens haal ik met mijn 70-200L IS ruim vier stops ten opzichte van de stelregel (1/40 haal ik regelmatig tegenwoordig!). Dit is ongeveer 3 stops ten op zichte van IS uit in mijn geval. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Floor-is op 19-08-2004 00:57 ]

Bericht hierboven

• Grrrrrene
  • Niet online
Kan ik nou niet rekenen of is dat maar 3 stops voordeel? :P 1/320 ---> 1/160 ---> 1/80 ---> 1/40 = 3 stops :P

• Floor-is

Floor-is

5.2

Grrrrrene schreef op 19 augustus 2004 @ 01:03:
Kan ik nou niet rekenen of is dat maar 3 stops voordeel? :P 1/320 ---> 1/160 ---> 1/80 ---> 1/40 = 3 stops :P
Nee ik kan niet rekenen :D

Overigens: 1/250 -> 1/125 -> 1/60 -> 1/30 (Crop*mm = 1.3*200 :))

Bericht hierboven

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik speel even advocaat van de duivel hoor...

Leuke camera die 20D. Maar 8.2 megapixels, en dezelfde sensorgrootte als de 10d en de 300d? Ik moet nog zien dat we niet hetzelfde gaan krijgen met betrekking tot de ruis als de 8MP prosumers. Ik wacht de testen iig af.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Grrrrrene
  • Niet online
offtopic:
Ik was even vergeten dat je toegetreden was tot de elite van de 1D mk2 bezitters ;)
Lord of the Lints schreef op 19 augustus 2004 @ 01:20:

Leuke camera die 20D. Maar 8.2 megapixels, en dezelfde sensorgrootte als de 10d en de 300d? Ik moet nog zien dat we niet hetzelfde gaan krijgen met betrekking tot de ruis als de 8MP prosumers. Ik wacht de testen iig af.
Ik denk dat dat nog wel eens heel erg mee kan gaan vallen, bij de overgang van D30 naar D60 (2x zoveel pixels op een even grote sensor) is het ruisniveau ook minder geworden, dit zijn wel ff ander caliber sensoren dan in consumer/prosumer camera's :) Bovendien is het een CMOS, die ruist al heel wat minder dan een CCD :)

[ Voor 80% gewijzigd door Grrrrrene op 19-08-2004 01:23 ]

• Azrael
Floris schreef op 19 augustus 2004 @ 00:53:

Ach, die prutsers hebben altijd van dat soort shit op de site staan, zijn gewoon de specs van de 10D.

Voor Grrrrrene, een sneak preview ;)

Afbeeldingslocatie: http://janluursema.nl/pics/temp/10-22.jpg

• Tarin
  • Laatst online: 07:53

Tarin

Just plain weird.

Floris schreef op 19 augustus 2004 @ 00:53:

[...]
offtopic:
Dat zijn dezelfde prutsers als die van geheugenkaart.be, met hun <span style='text-decoration:blink'> over het menu heen. Welke aap dat ooit heeft bedacht... IE ondersteunt het dan niet meer, maar diverse alternatieven doen dus nog wel aan de blink-tag (waarom eigenlijk?).
Lord of the Lints schreef op 19 augustus 2004 @ 01:20:

Eigenlijk wel apart dat ze niet de sensor van de 1D markII gebruiken ja.. ook 8.2 Mp.
Maar goed, dan hadden EF-S-lenzen waarschijnlijk weer niet gepast, en zit Canon een beetje in mensen van hun eigen high-end apparaten weg te houden.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Inmiddels 20d en 10-22 pics weer online.. de rest probeer ik even uit m'n cache te trekken :)

/edit
Done :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pelle op 19-08-2004 09:51 ]

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Dank Pelle! Ik was net op zoek naar die hi-res shots!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Tarin schreef op 19 augustus 2004 @ 09:21:
[..]
Eigenlijk wel apart dat ze niet de sensor van de 1D markII gebruiken ja.. ook 8.2 Mp.
Maar goed, dan hadden EF-S-lenzen waarschijnlijk weer niet gepast, en zit Canon een beetje in mensen van hun eigen high-end apparaten weg te houden.
Ik vind het helemaal niet raar dat ze die sensor niet gebruiken eigenlijk. Een aantal redenen:
1. AA-filter: Deze is veel te sterk voor een 'mid-end' camera.
2. Sensorgrootte: 1.3 crop is voorbehouden aan de EOS 1-serie.
3. EF-S fitting: Bij een andere crop gaat EF-S nooit passen ;)
4. Scheiding tussen mid en high-end word al minder duidelijk met de 20D (betere specs dan 10D immers), met een zelfde sensor zou men dit nog onduidelijker maken en zou de naamgeving ook miet geheel meer kloppen. (3D zou beter kloppen, maarja rechten..)

Desalniettemin: Erg lekkere specs! Als ik mijn camswitch in november zou moeten doen (in plaats van een paar maanden terug), zou ik -uitgaande van de specs- eerder voor een 20D dan een 1D-MarkII kiezen. Deze lijkt zo op het eerste gezicht aan mijn wensen te voldoen, nu de ruis nog weten. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Trouwens ff voor die twijfelaars onder ons (nu Nikon D70 of na oktober Canon D20), hoe lang denken jullie daarna door te gaan sparen voor de Nikon Dxxx (vervanger D100) die over pakweg anderhalve, twee maand zal worden aangekondigd en uit gaat komen in januari/februari 2005? 8)7
Zal ongetwijfeld weer betere specs. hebben dan de D20. Kies voor een platform/merk en koop een kit die dan binnen je budget past (3 maanden sparen is prima), koop daar de aankomende jaren kwaliteits objectieven voor (of kies voor het merk waar je als lensen voor hebt), en upgrade over een aantal jaren gewoon je body, want die objectieven passen dan ook nog wel. Daar wordt je pas echt een betere fotograaf van (oefening baart kunst). Van altijd maar wachten en sparen voor een betere kamera ga je geen betere foto's maken, en de fotograaf maakt de foto niet de kamera, die legt alleen maar lichtreflecties vast op een medium! Als je dus geen oog hebt voor het juiste licht en daar mee leert spelen, dan kun je de beste kamera van de wereld hebben qua specs. maar dan maak je nog steeds geen foto's maar kiekjes. |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 12:54:
Trouwens ff voor die twijfelaars onder ons (nu Nikon D70 of na oktober Canon D20), hoe lang denken jullie daarna door te gaan sparen voor de Nikon Dxxx (vervanger D100) die over pakweg anderhalve, twee maand zal worden aangekondigd en uit gaat komen in januari/februari 2005? 8)7
Zal ongetwijfeld weer betere specs. hebben dan de D20. Kies voor een platform/merk en koop een kit die dan binnen je budget past (3 maanden sparen is prima), koop daar de aankomende jaren kwaliteits objectieven voor (of kies voor het merk waar je als lensen voor hebt), en upgrade over een aantal jaren gewoon je body, want die objectieven passen dan ook nog wel. Daar wordt je pas echt een betere fotograaf van (oefening baart kunst). Van altijd maar wachten en sparen voor een betere kamera ga je geen betere foto's maken, en de fotograaf maakt de foto niet de kamera, die legt alleen maar lichtreflecties vast op een medium! Als je dus geen oog hebt voor het juiste licht en daar mee leert spelen, dan kun je de beste kamera van de wereld hebben qua specs. maar dan maak je nog steeds geen foto's maar kiekjes. |:(
Ik ben het grotendeels eens met je verhaal, als je blijft wachten op nieuwe versies dan zal je nooit een toestel kopen. Je vergeet echter wel een belangrijk punt dat bij veel mensen oorzaak van twijfel zal zijn (o.a. bij mij):

Ik heb zelf het gevoel dat Nikon een "speelser" merk is dan Canon, wat voor mij professioneler overkomt. Ik vind ook het aanbod aan Canon lenzen mooier en vaak net dat tikje goedkoper dan Nikon lenzen.
Ik ben de laatste maanden op zoek naar een DSLR die binnen mijn budget valt. Ik ben, door mijn voorkeur voor Canon, eerst beginnen rondkijken bij Canon. Het enige toestel dat daar betaalbaar was was de EOS 300D. Maar: de 300D krijgt zelden echt lovende kritieken. Na wat verder kijken zag ik dan dat Nikon een D70 uitgebracht had die ook nog in mijn budget viel, en die volgens de meeste reviews beter was dan de 300D. Daarom neigde ik meer naar de Nikon D70 dan de EOS 300D.
De aankondiging van de 20D kan voor mij echter weer verandering in de zaak brengen. De prijs van de 10D zal aanzienlijk gaan dalen. Hierdoor komt er plots toch een Canon-toestel in mijn budget waarover overwegend positieve kritieken waren te lezen. In het beste geval start de 20D zelf op een prijs die ik nog kan betalen.

Het twijfelen tussen de D70 en de 20D/10D ligt dus niet zozeer in het feit dat je altijd het nieuwste en beste wilt, maar in het feit dat door de aankondiging er plots een "goeie" Canon betaalbaar zal worden. (Opgelet: ik beweer niet dat de 300D een slecht toestel is, ik beweer enkel dat de D70 voor veel mensen aanlokkelijker zal zijn). Alleszins, dat is toch wat ik er van denk.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Kanttekening: Nikon is net zo professioneel als Canon :)

Bericht hierboven

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:08:
Het enige toestel dat daar betaalbaar was was de EOS 300D. Maar: de 300D krijgt zelden echt lovende kritieken.
Hoe kom je daar nou bij? De 300D heeft alleen maar lovende kritieken gekregen. En ja, de D70 is beter. Maar die is ook een stuk duurder. Het zijn 2 verschillende camera's, met 2 verschillende feature-sets, 2 verschillende kitlenzen, 2 verschillende prijzen en op 2 verschillende momenten uitgebracht.
Beter dan de 300D krijg je niet voor dat geld. En beter dan de D70 krijg je ook niet voor wat daar voor gevraagd wordt.
Het is een keuze, die eigenlijk alleen van je budget af kan hangen.

Verwijderd

[...]

Het twijfelen tussen de D70 en de 20D/10D ligt dus niet zozeer in het feit dat je altijd het nieuwste en beste wilt, maar in het feit dat door de aankondiging er plots een "goeie" Canon betaalbaar zal worden. (Opgelet: ik beweer niet dat de 300D een slecht toestel is, ik beweer enkel dat de D70 voor veel mensen aanlokkelijker zal zijn). Alleszins, dat is toch wat ik er van denk.
Dat is dus precies wat ik bedoel, :X want zodra de Nikon Dxxx uit komt zakken alle "betere" toestellen (ongeacht welk merk, het blijft een concurrerende groei markt) in prijs en komen die ook (bijna) binnen je butget en wil je daar weer voor gaan. Had lekker de D300 gekocht toen je het geld bij elkaar had en voor je inmiddels extra gespaarde geld pro-glas gekocht. Dan had je nu al een aantal maanden lang met die goede D300 fantastische foto's kunnen maken, en over een x-aantal jaren een nieuwe Canon-body gekocht en gewoon je pro-glas kunnen blijven gebruiken. En wat betreft professionaliteit zit er echt geen verschil tussen Canon of Nikon. _/-\o_

Verwijderd

En dan nog zijn de verschillen tussen die twee camera's zo marginaal klein dat ik denk dat de consument die een D70 koopt de verschillen tussen de D70 en de 300D zelden tot nooit zal gebruiken...... De D70 is de betere camera op basis van de specs, maar voor veel mensen blijft het daarbij.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Wat ik met trouwens meteen even afvraag: ik heb een paar middagen met een D70 mogen spelen, en een van de mooiste functies ervan vond ik dat je door een knopje ingedrukt te houden en aan een wieltje te gaan hangen je heel eenvoudig instellingen als WB, ISO-waarde, Burst-mode en Flash-mode aan kan passen. Kan dat nou ook zo eenvoudig met de 10D (20D, en misschien ook 300D)? Dat vond ik namelijk wel een hele positieve eigenschap (de foto-bekijk-functie wat minder overigens, die was wat onhandig).

En zou iedereen aub de D op de goeie plek neer willen zetten (voor oudere Canon's en alle Nikon's voor de cijfertjes, en voor de nieuwe Canon's achter de cijfertjes)? Dank u :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 19-08-2004 14:27 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op de 300D doe je dat soort instellingen (shutter speed, aperture, exposure compensation, whitebalance, iso etc) inderdaad ook met het wieltje boven je shutter.

• Daan
  • Nu online
Op de 10D ook.
Het grote wieltje aan de achterkant van de camera en het wieltje bovenop zorgen beide voor verschillende instellingen. Elk knopje bovenop heeft namelijk 2 functies.

• Azrael
Tarin schreef op 19 augustus 2004 @ 09:21:
Dat is niet zo apart hoor, die sensor is nl. 3x zo duur.
Pelle schreef op 19 augustus 2004 @ 13:38:
Hoe kom je daar nou bij? De 300D heeft alleen maar lovende kritieken gekregen. En ja, de D70 is beter.
Voor mij is de D70 niet beter. Minimaal iso 200, en met die CCD? Neehoor, geef mij dan maar een fijne cmos die tenminste iso 100 kan.

[ Voor 41% gewijzigd door Azrael op 19-08-2004 14:53 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Hmja, degelijkere body, betere kitlens, meer controle over AF modes en over flash exposure etc.

Het enige waarop die 300D beter scoort is die 100ISO. Maar het is aan iedereen zelf om te beoordelen aan welke aspecten je meer waarde moet hechten :)

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 20:32
"Uitgelekte" officiële specs Canon 20D:

http://forums.dpreview.co...orum=1019&message=9941460

Verwijderd

Nice een battery grip met batterijen!!! Alleen wel USB 2.0 High speed en geen normale USB 2.0 Dat is dan weer een gemiste kans. Wel wat lichter dan het vorige model, maar dat kan mij niet veel boeien!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Volgens mij geraken we een beetje off-topic, maar dat maakt niet uit...

Trouwens ik ben 100% eens met wat Pelle zegt omtrent de "oorlog" tussen de D70 & 300D...

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:23
Pelle schreef op 19 augustus 2004 @ 14:59:
Het enige waarop die 300D beter scoort is die 100ISO. Maar het is aan iedereen zelf om te beoordelen aan welke aspecten je meer waarde moet hechten :)
Volgens DPreview heeft de 300D op ISO100 meer ruis dan de D70 op ISO200, dus dan is het ook niet echt een voordeel meer te noemen.

Verwijderd

delict schreef op 19 augustus 2004 @ 15:38:
[...]

Volgens DPreview heeft de 300D op ISO100 meer ruis dan de D70 op ISO200, dus dan is het ook niet echt een voordeel meer te noemen.
De 300d juist minder last van ruis over de hele lijn. Op de hogere ISO's is die alleen meer aanwezig dan die van de D70

Voor het plaatje zie Pelle ;) 2 posts naar beneden

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 16:07 ]

Verwijderd

Damn je bent me net voor..... Ik weet alleen niet of deeplinken wordt gewaardeerd.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 15:49 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
delict schreef op 19 augustus 2004 @ 15:38:
Dit is echt bullshit. Zie http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page21.asp onderaan:
Lastly there does appear to be some noise visible in the sky of the D70 image (approx. 1.75 std dev), less so in the EOS 300D image (approx. 1.10 std dev) this is consistent with our ISO noise measurements presented earlier in this review. Remember that the EOS 300D does offer ISO 100 which will deliver even cleaner images with virtually no visible noise.
En zie vervolgens http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page14.asp waaruit blijkt dat op alle ISO-waarden de 300D minder last heeft van ruis dan de D70:

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/Samples/ISO/luma_graph.gif

Dus ik ben erg benieuwd waar je die wijsheid vandaan hebt :)

/edit
Bijltje was me voor :P

Verwijderd

Nou...

Ik had mij al voorgenomen om de opvolger van de 10D te kopen over een jaartje of 1,5. Over 1,5 jaar is de 10D 3 jaar oud, en dat is wat oud om hem nieuw te halen. Als de prijs van de 20D mooi is, wordt de 10D wellicht dan al niet meer verkocht. In het begin zal de 20D wel slecht leverbaar zijn, maar rond september 2005 moet dat goed zitten, en is de prijs wellicht nog wat gezakt...

Nou maar hopen dat ik rond tussen september-december 2005 een euro of 1600 over heb voor de camera, en nog wat extra voor een 70-200 lens. Al zal het wel wat lastig worden. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 16:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 15:48:
Damn je bent me net voor..... Ik weet alleen niet of deeplinken wordt gewaardeerd.
Opgelost :)

Verwijderd

Mooi grafiekje jongens, maar als je goed leest op de site van Dpreview dan staat daar ook dat de ruis van de D70 een stuk natuurlijker is dan die van de 300D, dus prettiger voor het oog en makkelijker te sjoppen (kijk ook maar eens naar de hogere ISO vergelijkingen). Dat grafiekje is niets meer dan een grafische weergave van statische gegevens van een foto, maar je oog ziet heel wat anders in een foto (en kijk ook eens naar de RAW vergelijking en zeg me dan maar eens wat er beter uitziet). Ik bezit inderdaad een D70 maar alleen omdat dat de eerste betaalbare D-reflex van Nikon voor mij was en ik al Nikon lensen had, anders had ik een 300D genomen. Bezat/bezit namelijk ook een G1 en G3, en kan niet anders zeggen dan dat Canon prima camera's maakt.

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Even mij bij het offtopic voegen. Natuurlijk is die ISO100 van de 300D 'silky smooth'. Maar dus zoals hierboven al gezegd is de ruis op de D70 veel natuurlijker en gezien je niet standaard de foto op 3000x2000 px laat staan, verdwijnt er ook veel ruis tijdens het croppen e.d.

Het enige waar in mijn ogen de 300D op wint is prijs, maar hierbij valt weer te zien dat er meer op de consument wordt gericht dan op een amateur / beginnende serieuze fotograaf.

In ieder geval, terug ontopic.. de 20D. Mooi ding, zou um graag kopen, alleen valt net buiten mijn budget. Daarnaast vind ik het ook jammer van de 1.6 crop factor. Daar hadden ze in mijn ogen zeker een 1.5 van moeten maken of natuurlijk beter een 1.4.

one more thing...

Verwijderd

MLO2 schreef op 19 augustus 2004 @ 16:37:
Even mij bij het offtopic voegen. Natuurlijk is die ISO100 van de 300D 'silky smooth'. Maar dus zoals hierboven al gezegd is de ruis op de D70 veel natuurlijker en gezien je niet standaard de foto op 3000x2000 px laat staan, verdwijnt er ook veel ruis tijdens het croppen e.d.

Het enige waar in mijn ogen de 300D op wint is prijs, maar hierbij valt weer te zien dat er meer op de consument wordt gericht dan op een amateur / beginnende serieuze fotograaf.

In ieder geval, terug ontopic.. de 20D. Mooi ding, zou um graag kopen, alleen valt net buiten mijn budget. Daarnaast vind ik het ook jammer van de 1.6 crop factor. Daar hadden ze in mijn ogen zeker een 1.5 van moeten maken of natuurlijk beter een 1.4.
Dat zou meteen ook een nieuwe maat sensor betekenen, met enorme meerkosten.

• miekd

miekd

dus.

Inderdaad, maar daarvoor krijgen de foto's wel een veel natuurlijkere uitstraling door dynamischer kleurbereik.

* miekd kijkt uit naar de dag dat de full frame sensoren standaard in DSLRs zitten

[ Voor 8% gewijzigd door miekd op 19-08-2004 16:48 ]

one more thing...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 15:59:
Nou...

Ik had mij al voorgenomen om de opvolger van de 10D te kopen over een jaartje of 1,5. Over 1,5 jaar is de 10D 3 jaar oud, en dat is wat oud om hem nieuw te halen. Als de prijs van de 20D mooi is, wordt de 10D wellicht dan al niet meer verkocht. In het begin zal de 20D wel slecht leverbaar zijn, maar rond september 2005 moet dat goed zitten, en is de prijs wellicht nog wat gezakt...

Nou maar hopen dat ik rond tussen september-december 2005 een euro of 1600 over heb voor de camera, en nog wat extra voor een 70-200 lens. Al zal het wel wat lastig worden. :P
Ik begreep nou juist dat de 10D al niet meer gemaakt wordt, maar dat men al druk 20D's aan het fabriceren is, restvoorraden moeten op en dan komt de 20D.

"Wat extra voor een 70-200 lens", als je kwaliteit wilt kan je nog eens dik geld meenemen :/
(Overigens: 17-200mm bereik is erg, heel erg prettig!)

Bericht hierboven

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een link met nog wat foto's van deze camera's gevonden.

http://www.bernhard.us/photos/canon-leaks-082004

Verwijderd

Floris schreef op 19 augustus 2004 @ 17:00:
Ik begreep nou juist dat de 10D al niet meer gemaakt wordt, maar dat men al druk 20D's aan het fabriceren is, restvoorraden moeten op en dan komt de 20D.

"Wat extra voor een 70-200 lens", als je kwaliteit wilt kan je nog eens dik geld meenemen :/
(Overigens: 17-200mm bereik is erg, heel erg prettig!)
Ja inderdaad, een 70-200 F/4 kost zo'n 750-800 euro.
Ik zou graag een bereik hebben van 28-300mm. Dat gaat dus met een 17-85 en een 70-200 lens op de 20D. (27 - 320mm.) Er moet dan nog een goede macrolens bij. Dat zou mijn basisuitrusting worden.

Ik zou eerder mijn lenzen vervangen door betere (L lenzen, lagere F/waarde, IS erin) en de oude verkopen, dan proberen steeds mijn bereik uit te breiden. Ik denk dat ik boven de 300mm met mijn activiteiten niet vaak nodig heb (en dan zijn er nog altijd 1.4 convertors als het écht moet), en op landschapsfoto's < 27mm is vaak alles wat ver weg gedrukt door de groothoek.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Iemand enig idee hoe duur een 20D (body/kit) gaat kosten?
Want ik hoor allerlei bedragen namelijk, maar nog niks concreets...

Verwijderd

Dat is nog niet bekend. Er wordt geschat op 1600 euro/dollar.

Vaak kun je ervan uitgaan dat de nieuwe camera dezelfde introductieprijs heeft als zijn voorganger. (Niet altijd, vaak wel, net als bij processoren.)

Verwijderd

Hopelijk drukt de nieuwe releases de 300D prijzen snel omlaag :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 17:38:
[...]

Ja inderdaad, een 70-200 F/4 kost zo'n 750-800 euro.
Ik zou graag een bereik hebben van 28-300mm. Dat gaat dus met een 17-85 en een 70-200 lens op de 20D. (27 - 320mm.) Er moet dan nog een goede macrolens bij. Dat zou mijn basisuitrusting worden.

Ik zou eerder mijn lenzen vervangen door betere (L lenzen, lagere F/waarde, IS erin) en de oude verkopen, dan proberen steeds mijn bereik uit te breiden. Ik denk dat ik boven de 300mm met mijn activiteiten niet vaak nodig heb (en dan zijn er nog altijd 1.4 convertors als het écht moet), en op landschapsfoto's < 27mm is vaak alles wat ver weg gedrukt door de groothoek.
De oplossing: Canon EF 28-300 mm F3.5-F5.6 L IS USM

Alleen nog wat aan je groothoek doen en met dit objectief kom je zelfs tot de 450 mm!

• Daan
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 18:59:
[...]

De oplossing: Canon EF 28-300 mm F3.5-F5.6 L IS USM

Alleen nog wat aan je groothoek doen en met dit objectief kom je zelfs tot de 450 mm!
Alleen jammer dat die lens zo'n 2400,- kost? :P

Verwijderd

Je bespaart op zijn minst een setje sensorswap! :+

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Phreak schreef op 19 augustus 2004 @ 19:24:
[...]

Dat wou ik dus ook zeggen :D
Niet er min wel een leuke lens :9~

Zou dan denk ik eerder voor de Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM gaan...
Lekker klein en stuk goedkoper (1400 euri)...

[ Voor 34% gewijzigd door Tha BasZ op 19-08-2004 20:45 ]

Verwijderd

MLO2 schreef op 19 augustus 2004 @ 16:47:
Inderdaad, maar daarvoor krijgen de foto's wel een veel natuurlijkere uitstraling door dynamischer kleurbereik.

/me kijkt uit naar de dag dat de full frame sensoren standaard in DSLRs zitten
Dat heeft natuurlijk niets met de sensorafmetingen te maken, mijn opmerking sloeg op de cropfactor........

• miekd

miekd

dus.

lagere cropfactor = grotere sensor na wij dachten..

one more thing...

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 18:36:
Hopelijk drukt de nieuwe releases de 300D prijzen snel omlaag :)
Reken er maar niet op.. de 300D is al heel scherp op de markt geplaatst ten opzichte van de prosumer-non-DSLR's (even duur/net iets duurder).
Phreak schreef op 19 augustus 2004 @ 19:24:
[...]

En je een hernia bezorgt.. 1,670 kg wil je niet standaard aan je cam hebben hangen :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 19-08-2004 22:30 ]

Verwijderd

MLO2 schreef op 19 augustus 2004 @ 22:07:
lagere cropfactor = grotere sensor na wij dachten..
Inderdaad, maar je zei iets over natuurlijker uitstraling en kleurbereik.......
Het verband met cropfactor en sensorafmetingen ontging mij......

• miekd

miekd

dus.

dat heb ik vernomen uit sommige foto's van kennissen van mij. één van die personen heeft mij toen uitgelegd dat het dynamisch kleurbereik van een grotere sensor hoger is, omdat deze groter is.

Ik ben daar verder niet op in gegaan totdat ik deze quote zag op dpreview
"It is easy to understand that one of the reasons digital SLRs have a larger dynamic range is that their pixels are larger. Larger pixels do not "fill up" so quickly, so there is more time to capture the dark pixels before the bright ones start to overflow."
Hierbij beredeneer ik dan dat als de crop factor lager is, de sensor dus groter, en de pixels dus groter zijn. bijv 1.5 crop van 6 mpixel zou dan een groter dynamisch bereik hebben dan 1.6 crop op 8mpixel, gezien de pixels van de 6mpixel een stuk groter zijn.

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Ik heb zelf het gevoel dat Nikon een "speelser" merk is dan Canon, wat voor mij professioneler overkomt. Ik vind ook het aanbod aan Canon lenzen mooier en vaak net dat tikje goedkoper dan Nikon lenzen.
Eigenlijk vind ik dat het andersom is. Met name camera's zoals de 300D vind ik er erg onprofessioneel uitzien, itt de D70. Als je nou op een bruiloft een reportage zou willen schieten, zou je dan een zilveren of een zwarte body en objectief willen hebben? Ik weet het wel hoor... anders gaat het bruidje aan je vragen waar de fotograaf nou blijft. ;)
Overigens vind ik ook dat duurdere objectieven eerder professioneel overkomen dan goedkope, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
In aanvulling daarop:

http://www.robgalbraith.c..._page.asp?cid=7-6458-7153

de officiële press release: http://www.usa.canon.com/...lease/20040819_580ex.html

De officiële site, met samples, en specs van de nieuwe 580EX flash: http://www.canon.co.jp/Imaging/eos20d/

De noise is dus niet hoger, op alle settings heeft de 20D evenveel noise als de 10D dankzij de verbeterde processor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 00:10:
[...]

Eigenlijk vind ik dat het andersom is. Met name camera's zoals de 300D vind ik er erg onprofessioneel uitzien, itt de D70. Als je nou op een bruiloft een reportage zou willen schieten, zou je dan een zilveren of een zwarte body en objectief willen hebben? Ik weet het wel hoor... anders gaat het bruidje aan je vragen waar de fotograaf nou blijft. ;)
Ach, als je er een grip, een flinke flitser en een leuke lens met een mooie zonnekap opdoet ziet geen hond het verschil hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The EOS 20D will be offered as body only (as shown below) or as a kit with the EF-S 18 - 55 mm F3.5 - F5.6 lens (same kit lens as the EOS 300D, a good enough lens if a little cheap feeling on an expensive body such as this).
Geen geile 17-85 lens dus, zoals op het plaatje wat in de startpost en op tweakers.net nieuws staat :'( :'(

misschien (hopelijk) is dit gewoon een nieuwe EF lens die canon tegelijkertijd met deze cam lanceert, en is het gewoon de mooiste lens om bij de body te kopen.. laten we dat maar hopen!

Voor de rest.. TERING wat een apparaat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Gapster.

Mijn F717 was mijn 2de en laatste "compact". (Compact... euh :X)

Een DSLR kon ik wel hebben (300D), maar dan zou ik geen geld meer hebben gehad voor fatsoenlijke lenzen en zit je aan het 18-55 bereik vast tot aan je volgende fikse uitgave :P

Maar ja, dromen mag altijd. Ik ben pas 25; nog 70 jaar om camera's en lenzen aan te schaffen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Tha BasZ schreef op 19 augustus 2004 @ 20:35:
[...]

De 28-300L is inderdaad zwaar en heeft zelfs ook nog wel wat nadelen qua uiteindelijke fotokwaliteit, maar is mijns inziens een prima opvolger van de 35-350L.

De 70-300DO die je noemt vind ik werkelijk een onding, ik schaam me haast dat ik Canon gebruik zo walgelijk vond ik de blooming die deze lens produceert. Maarja men wil Diffractive Optics om lichte lenzen te maken..

Ennuh de 70-200L IS is ook al 1530 gram, tel mijn body erbij (±1200 gram) en een 550EX (±550 gram incl batt) en je komt op ± 3250 gram uit. Ik loop daar regelmatig (zegmaar minimaal 1x per week) tussen de acht en dertien uur mee rond te zeulen. Niet aan mijn nek, maar gewoon in mijn rechterhand met een handstrapje. :)

--
Ennuh... Die 580EX wil ik mee werken! Damn ik hoorde al dat er een nieuwe top-line flitser zou komen, wat door Canon wel bevestigd werd. Ik vind de SB800 (Nikon) namelijk echt een heel eind prettiger werken dan de 550EX die ik zelf heb. En dus ben ik blij met de nieuwe 580EX, best een grote kans dat ik die vrij snel ga preorderen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 20-08-2004 01:00 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 19:54
Over de Canon Powershot A95 is weinig te vinden, maar wat ik kan vinden, lijkt me genoeg om dit als zeer interresant model te beschouwen...

* 5 Megapixel
* 3x optische zoom
* 1/1.8 inch sensor, lekker groot dus
* uitklapbaar lcdscherm, net zoals de A80

* Update *

Bij dpreview zijn specs te vinden!!!

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_a95.asp

Meer info:

http://www.dpreview.com/news/0408/04081905canon_a95.asp

[ Voor 9% gewijzigd door twinkey op 20-08-2004 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Damn zeg die 20D ziet er echt uit als een super camera! (qua specs)
En er staat op die press site van canon dat het een nieuwe CMOS is ("Canon’s newly developed CMOS sensor outperforms everything in its class") dus dat zorgt waarschijnlijk niet voor extra noise and dan 8.2MP... jummie :9

En ik hoop dat die EF-S 17 - 85 mm F4.5 - F5.6 IS USM kwalitatief een stuk beter is dan de EF-S 18 - 55, en dat ie redelijk geprijst is, want jezus wat lijkt dat me dan een fijne "allround" lens. 27 - 136mm met IS nou als dat geen lens is die je er graag opzet als je op vakantie bent en van alles en nog wat tegenkomt! (en geen zin hebt om 5 lenzen mee te zeulen :P)

* McFlipp gaat alvast sparen voor de 17 - 85mm... :9~

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 00:29:
[...]

Geen geile 17-85 lens dus, zoals op het plaatje wat in de startpost en op tweakers.net nieuws staat :'( :'(
Even wat doorlezen, bijvoorbeeld de press release van Canon ;)
http://www.usa.canon.com/.../20040819_efs_lenses.html

Er zullen 2 kits worden aangeboden, 1 met de 18-55 en 1 met de 17-85.

Op zich wel een leuke bereik, maar die lichtsterkte is echt crap.
Ik hoop dat de Sigma 18-50/2.8 EX een goede lens wordt, dat lijkt me dan een beter alternatief voor die range.

De 10-22 staat in ieder geval op mijn to buy lijstje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Azrael schreef op 20 augustus 2004 @ 01:17:
[...]

Even wat doorlezen, bijvoorbeeld de press release van Canon ;)
http://www.usa.canon.com/.../20040819_efs_lenses.html

Er zullen 2 kits worden aangeboden, 1 met de 18-55 en 1 met de 17-85.

Op zich wel een leuke bereik, maar die lichtsterkte is echt crap.
Ik hoop dat de Sigma 18-50/2.8 EX een goede lens wordt, dat lijkt me dan een beter alternatief voor die range.

De 10-22 staat in ieder geval op mijn to buy lijstje :9
Daarom zit er nou juist IS op :) En IS is toch ook licht? (lichter dan f/2.8 over de hele range ofzo toch?) Maar ik geef toe F3.5 - F4.5 ofzo zou nog iets relaxter zijn geweest (lager was ie denk erg duur geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
IS is geen licht.
Je kan dan misschien een sluitertijd van 1/3e sec. gebruiken, maar als je mensen fotografeert staan ze er allemaal blurry op. Voor landschappen ofzo is het wel bruikbaar, maar dan kan je meestal toch wel een statief gebruiken.
Op telelenzen heeft IS daarentegen erg veel nut.
Lichtsterk en IS mag natuurlijk ook, maar dat wordt niet goedkoop want dan zou je al snel over een L lens praten bij Canon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Azrael schreef op 20 augustus 2004 @ 01:33:
IS is geen licht.
Je kan dan misschien een sluitertijd van 1/3e sec. gebruiken, maar als je mensen fotografeert staan ze er allemaal blurry op. Voor landschappen ofzo is het wel bruikbaar, maar dan kan je meestal toch wel een statief gebruiken.
Op telelenzen heeft IS daarentegen erg veel nut.
Lichtsterk en IS mag natuurlijk ook, maar dat wordt niet goedkoop want dan zou je al snel over een L lens praten bij Canon ;)
Daar heb je gelijk in, maar voor architectuur of landschappen is die IS wel fijn :) (hoef je geen statief mee te zeulen) Nouja ik kijk het nog maar even aan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door McFlipp op 20-08-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Samples: http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/eos20d_sample-e.html

Nog niet echt representatief voor de prestaties (want alleen lage ISO's), maar het ziet er zeker niet verkeerd uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Tha BasZ schreef op 19 augustus 2004 @ 20:35:
[...]

Hmm, de EF70-300DO is niet zo best (geen L) kun je beter een EF70-200 f/4L USM of EF70-200 f/2.8L IS USM nemen met een EF1.4x extender of een

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
mjl schreef op 20 augustus 2004 @ 10:17:
Hmm, de EF70-300DO is niet zo best (geen L) kun je beter een EF70-200 f/4L USM of EF70-200 f/2.8L IS USM nemen met een EF1.4x extender of een
Klopt. En koop er dan ook meteen een 1D-MKII, een 24-70 f/2.8L, een 16-35 f/2.8L, een 50 f/1.0L, een 35 f/1.4L, een 85 f/1.2L, en een 300 f/2.8L IS bij :z

De 70-300DO is een prima lens voor z'n geld. Het kan altijd beter, maar dan wordt alles ook gelijk weer een stuk duurder. Niet iedereen heeft het geld op z'n rug groeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 25-09 10:33

jasjenl

Liab A Tymo

Op DPReview zijn ook al de specs van de S70 te lezen. Als je dit vergelijkt met de S60 lijkt het enige echte verschil (behalve de kleur :P ) het aantal megapixels te zijn. Ik vraag me af of de kwaliteit er met 7 megapixels daadwerkelijk op vooruit zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Pelle schreef op 20 augustus 2004 @ 11:54:
De 70-300DO is een prima lens voor z'n geld. Het kan altijd beter, maar dan wordt alles ook gelijk weer een stuk duurder. Niet iedereen heeft het geld op z'n rug groeien :)
Ik vind de 70-300 DO helemaal geen goede lens voor het geld. € 1400,- kom op zeg, daar kan je een 70-200 f/2.8L + 1.4x TC voor kopen. Dat zou ik 10x liever hebben dan een lens die IS heeft en licht en brak is. Tis gewoon geen goede lens en de prijs is gewoon veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niet iedereen heeft het geld op z'n rug groeien :)
Of een rug om al die lenzen mee te sjouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik geloof dat we een paar mensen hebben gevonden die de 70-300DO allemaal crap vinden :X

Kurzweil_: Op zich is die rug het probleem niet. Het is meer de tas en de grootte hiervan, het aantal kilo's jampotten die je mee mag slepen... Ik zal eens nakijken wat mijn tas weegt vanavond (zet hem gewoon op de weegschaal :P), ik schat een kilo of 10: met gemak :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

[...]

Klopt. En koop er dan ook meteen een 1D-MKII, een 24-70 f/2.8L, een 16-35 f/2.8L, een 50 f/1.0L, een 35 f/1.4L, een 85 f/1.2L, en een 300 f/2.8L IS bij :z

En EF70-200 f/4 USM + EF1.4x extender (wordt dan EF98-280 f/5.6L USM is altijd nog een stuk goedkoper (391 euro zelfs) dan een 70-300DO, heb je alleen geen IS maar wel topglas ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Hmm, ik dacht dat die 70-300DO 450 euro was :o
Geen idee hoe ik daar bij kwam.. maar goed, ik neem m'n woorden terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

De 20D is voor 10D-bezitters alleen maar interessant, omdat het ook EF-S lenzen aan kan en dat de ruis aanzienlijk verminderd is (ISO1600 op de 20D staat gelijk aan ISO400 op de 10D staat op Canon's site)

Een andere reden kan ik me niet bedenken waarom 10D'ers zouden moeten overstappen.
6mp->8mp is niet zo'n grote stap en de meeste gebruikers hebben meer dan genoeg aan 6mp, anders hadden ze wel door gespaard voor een 1D :P

Ik ben in ieder geval nog een jaar blij met mijn 10D en ga pas nadenken over een andere camera als Canon met de 30D (?) komt met cropfactor 1.4 of 1.5

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De 20D is inmiddels ook beschikbaar op de site van Canon Europe, zie hier. Je kan hem daar qua specs ook vrij eenvoudig vergelijken met de 10D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 20 augustus 2004 @ 14:39:
De 20D is voor 10D-bezitters alleen maar interessant, omdat het ook EF-S lenzen aan kan en dat de ruis aanzienlijk verminderd is (ISO1600 op de 20D staat gelijk aan ISO400 op de 10D staat op Canon's site)
Wow, da's een vette verbetering, was de ruis op de D10 zo erg dan, of is de ruis nu gewoon helemaal minimaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 15:34:
[...]

Wow, da's een vette verbetering, was de ruis op de D10 zo erg dan, of is de ruis nu gewoon helemaal minimaal? :)
Nee de ruis op de 10D (geen D10) was helemaal niet erg. Maar volgens mij is het meer marketing gelul dan dat het echt zo is. Het is wachten op de eerste reviews om daar een oordeel over te kunnen geven.

Verander gelijk je ondertitel naar 20D i.p.v. D20..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

http://www.canon-europe.c...nder/cameras/digital_slr/

Nieuwe features t.o.v. 10D (even snel gelezen ..):

USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B)
105g lichter
8.2MPix
EF-S
snellere continuous mode/buffer
Selectable Blue/Amber bias or Magenta/ Green bias. (WB-settings)
X-sync : 1/250sec
Photo Effects : Monochrome mode (selected from the Shooting menu) with options for Filters and Toning Effects.
ETTLII
Snellere opstart...

Het sneller opstarten, USB2.0 minder gewicht en 8.2Mpix zijn (voor mij) toch een paar mooie verbeteringen. Voor de rest lijkt het me toch om het even om een 10D of een 20D te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 20-08-2004 16:04 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
@mjl: Vergeet niet de veel betere AF zoals te lezen valt op de site van Rob Galbraith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De ruis op de 10D was al super, op de 20D is het euhm, tsja, nog superder? Ik weet het al wel: Dit wordt mijn nieuwe cam, of er moeten nog heel schandalige fouten aan het licht komen :) Ik was van plan binnenkort een 550EX te kopen, maar zo te zien mag ik nog ff wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Phreak schreef op 20 augustus 2004 @ 16:01:
@mjl: Vergeet niet de veel betere AF zoals te lezen valt op de site van Rob Galbraith.
Lijstje was grofweg opgemaakt bij het bekijken van de vergelijking van de specs op de Canon site, niet op basis van gebruikers ervaringen.
Grrrrrene schreef op 20 augustus 2004 @ 16:04:
De ruis op de 10D was al super, op de 20D is het euhm, tsja, nog superder? Ik weet het al wel: Dit wordt mijn nieuwe cam, of er moeten nog heel schandalige fouten aan het licht komen :) Ik was van plan binnenkort een 550EX te kopen, maar zo te zien mag ik nog ff wachten :)
Ik neem aan omdat je een 580EX wilt ? Of om de 20D te bekostigen ... ?

[ Voor 41% gewijzigd door mjl op 20-08-2004 16:05 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is USB 2.0 iets anders dan USB 2.0 high speed. Volgens mij is USB 2.0 high speed in feite USB 1.1 maar wanneer je een USB 1.1 apparaat gebruikt op een USB 2.0 hub dan gaan alle apparaten op USB 1.1 werken. USB 2.0 high speed is volgens mij USB 1.1, maar dan zonder het genoemde effect. De snelheid is dan dus nog steeds gelijk aan dat van USB 1.1.

Wanneer bovengenoemde verhaal volslagen bullshit blijkt mijn excuses, maar ik zit nu op een 33k3 bak dus ik heb niet echt veel zin om dat ff na te zoeken. Prettig weeken all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de specificaties van de canon powershot s70

The PowerShot S70 offers the resolution and features to satisfy the most demanding photographer, yet is small enough to slip into your pocket.

Features

7.1 Megapixels
3.6x wide angle optical zoom
Canon UA lens for slim body
13 shooting modes
DIGIC & iSAPS
9-point AiAF
Print/Share button
PictBridge/Canon Direct Print compatible
Wide range of accessories
CIG* access

Hier alle specificaties

http://www.canon-europe.c...hot_S70/index.asp?specs=1
Deze ga ik kopen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Mooooody schreef op 20 augustus 2004 @ 14:39:
Dat klopt niet, lees eerst even de tests op dpreview en luminous landscape.
Een andere reden kan ik me niet bedenken waarom 10D'ers zouden moeten overstappen.
6mp->8mp is niet zo'n grote stap en de meeste gebruikers hebben meer dan genoeg aan 6mp, anders hadden ze wel door gespaard voor een 1D :P
Typisch een antwoord van iemand die nog niet heeft gelezen wat er allemaal aan is verbeterd ;)
De camera is t.o.v. de 10D enorm verbeterd, eigenlijk alle minpunten van de 10D zijn verdwenen, als bonus krijg je die 2 Mp er nog bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLO2 schreef op 19 augustus 2004 @ 23:12:
dat heb ik vernomen uit sommige foto's van kennissen van mij. één van die personen heeft mij toen uitgelegd dat het dynamisch kleurbereik van een grotere sensor hoger is, omdat deze groter is.

Ik ben daar verder niet op in gegaan totdat ik deze quote zag op dpreview

[...]

Hierbij beredeneer ik dan dat als de crop factor lager is, de sensor dus groter, en de pixels dus groter zijn. bijv 1.5 crop van 6 mpixel zou dan een groter dynamisch bereik hebben dan 1.6 crop op 8mpixel, gezien de pixels van de 6mpixel een stuk groter zijn.
Is op zich wel correct beredeneerd, alleen het verschil tussen de cropfactoren 1,5 en 1,6 en dus tussen sensormaten is dermate gering dat het vermoedelijk helemaal niets uitmaakt, wel natuurlijk tussen een sensor van een compact en van een reflex, dat is een factor 10 of meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Azrael schreef op 20 augustus 2004 @ 17:27:
Typisch een antwoord van iemand die nog niet heeft gelezen wat er allemaal aan is verbeterd ;)
De camera is t.o.v. de 10D enorm verbeterd, eigenlijk alle minpunten van de 10D zijn verdwenen, als bonus krijg je die 2 Mp er nog bij :)
Typisch een reactie die denkt dat iedereen zijn mening hetzelfde is als de zijne :)
Wat jij "enorm verbeterd" vindt, vind ik (nog) niet de moeite waard om up te graden. Even de reviews afwachten natuurlijk....

De verbetering is minder groot als van D60 -> 10D denk ik.
Alleen waren er toen echt interessante verbeteringen te bespeuren (magnesium body, 3mp->6mp, veel betere AF)

Maar goed, het is een feit dat de 20D een betere camera is dan de 10D.
Erg aantrekkelijk om een 20D voor 1500 euro te kopen. 2e handse 10D's zullen binnenkort voor 1000-1200 euro worden aangeboden, dus ook leuk als je nog moet kiezen tussen een 300D of 10D.

Leuke preview: http://www.dpreview.com/articles/canoneos20d/

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 20-08-2004 17:48 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 20 augustus 2004 @ 15:59:
[...]

Nee de ruis op de 10D (geen D10) was helemaal niet erg. Maar volgens mij is het meer marketing gelul dan dat het echt zo is. Het is wachten op de eerste reviews om daar een oordeel over te kunnen geven.

Verander gelijk je ondertitel naar 20D i.p.v. D20..
Ik kan idd niet wachten op de eerste revieuws, van dpreview enzo, die zullen een hoop eventuele foutjes wel aan het licht brengen, en idd ook meer duidelijkheid geven over de ruis :)

Hehe, bedankt, meteen gedaan, ziet er idd een beetje stom uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Mooooody schreef op 20 augustus 2004 @ 17:40:
[...]
De verbetering is minder groot als van D60 -> 10D denk ik.
Alleen waren er toen echt interessante verbeteringen te bespeuren (magnesium body, 3mp->6mp, veel betere AF)
De D60 is gewoon een 6MP DSLR. De D30 is 3MP maar de 10D is geen opvolger van de D30.

Als de AF daadwerkelijk beter is, dan gaat mijn 10D de deur uit voor een 20D.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Mooooody schreef op 20 augustus 2004 @ 17:40:
[...]

Typisch een reactie die denkt dat iedereen zijn mening hetzelfde is als de zijne :)
Wat jij "enorm verbeterd" vindt, vind ik (nog) niet de moeite waard om up te graden. Even de reviews afwachten natuurlijk....
Hehe en dat uit jouw mond :X

Voor de specs hoef je de reviews niet af te wachten, die zijn al duidelijk.
In mijn ogen is dit een veel grotere stap dan D60 => 10D. Het lijkt erop dat de (consumer) DSLR eindelijk volwassen is geworden.
Dat jij het niet de moeite waard vind om te upgraden is een vrij voor de hand liggend antwoord, juist omdat jij een 10D hebt, objectief ben je dus niet. Het is goed mogelijk dat je perfect tevreden bent met de 10D en niet gelijk de neiging hebt om te upgraden, maar dat hoeft toch ook niet? Ik denk dat dat zelfs voor de meeste mensen met een 10D geldt. De 10D is absoluut geen slechte cam ineens natuurlijk, maar feit is wel dat de 20D een forse stap vooruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Hmmz ik schrik toch wel een beetje van de prijzen van die 2 nieuwe EF-S lenzen:

• EF-S 17-85mm 1/4,0-5,6 IS USM, adviesprijs €729,-
• EF-S 10-22mm 1/3,5-4,5 USM, adviesprijs €899,-

Ik dacht dat EF-S lenzen redelijk goedkoop waren... Damn dat wordt lang sparen voor deze lenzen, dan ga ik toch maar voor een 70-200/2.8L eerst... (ook lang sparen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azrael schreef op 20 augustus 2004 @ 23:27:
De 10D is absoluut geen slechte cam ineens natuurlijk, maar feit is wel dat de 20D een forse stap vooruit is.
Er zijn genoeg mensen die een moord zouden doen voor het hebben van een 10D. De 10D zal nog lekker meegaan tot in 2006-2007 voor veel mensen die hem nu nieuw hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

McFlipp schreef op 20 augustus 2004 @ 23:55:
Hmmz ik schrik toch wel een beetje van de prijzen van die 2 nieuwe EF-S lenzen:

• EF-S 17-85mm 1/4,0-5,6 IS USM, adviesprijs €729,-
• EF-S 10-22mm 1/3,5-4,5 USM, adviesprijs €899,-

Die prijzen zijn echt nuts.. voor minder heb ik een veel betere 17-40L met korter bereik maar optisch ongetwijfeld beter. (betere build quality ook etc). En IS lijkt mij bij zo'n bereik echt nutteloos.

Die 10-24 is wel aardig alleen voor minder heb je ook een Sigma 12-24.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Verder in een van deze topics:

Canon EOS 20D
Canon Powershot G6

Indien iemand zich geroepen voelt om een topic over de A85, A95 of A400 te starten dan mag dit natuurlijk altijd; zorg wel voor een goede openingspost en laat het even aan een moderator weten :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.