Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag dit mobieltje voor het eerst gezien op deze site ,ziet er veel belovend uit. Bij mijn weten nog niet in nederland verkrijgbaar of ben ik mis ?

Het draait op Linux OS en kent vele mogelijkheden, voor meer info kan je kijken op de site van motorola waar ook pics te vinden zijn. http://www.motorola.com/m...uct/details/0,,70,00.html

ben toch wel is benieuwd of deze ook in nederland uitgebracht gaat worden en wanneer, ben namelijk op zoek naar een nieuw mobieltje zat te denken aan de Orange SPV E200 maar deze staat me ook aan en heeft meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook wel een stoere telefoon. Zeker de opensource spreekt me aan. Wellicht te syncen met Egroupware/phpgroupware?? Op linuxdevices (http://www.linuxdevices.com/articles/AT9423084269.html) staan nog veel meer linux smartphones. Maar deze motorola lijkt toch echt naar 'het westen' te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:45
Dit is als ik me niet vergis inmiddels Motorola's 3de Linux smartphone (zie ook de A760 en A768). In Azie worden ze veelvuldig verkocht, maar een Europese release laat nog wel even op zich wachten vrees ik... als ie ooit komt.
Overigens staat de E680 er ook aan te komen, dit is een Linux Smartphone die kwa form-factor enigszins naar de P800/P900 serie neigt. Deze zou wel in Europa geintroduceerd worden, hij zou in Q4 gereleased moeten worden maar ook bij deze phone zie ik dat nog niet gebeuren... dan hadden we allang meer prototypes moeten zien.

Ik maak me trouwens een beetje zorgen over het "open" aspect van deze telefoons. Waarschijnlijk zul je hem lelijk moeten hacken, wil je in het hart van het OS willen komen. Misschien via een java console app, maar ik reken er niet op dat ze een optie "Console" in het menu van de telefoon gaan zetten... ik vrees ook dat ze een package manager achterwege laten. Deze foons zijn primair gericht op consumenten, niet op hackers.
Ook denk ik dat het telefoongedeelte via binary-only modules geregeld zal worden, waardoor alternatieve besturingssystemen lastig worden... maar we zullen zien.

[ Voor 36% gewijzigd door Solarsparc op 31-08-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ondertussen zijn we één jaar verder.... en hij is er echt, of komt!

Vraag, ik ben helemaal SymbianOS minded en heb dan ook de nodige software van mijn SX1. Wat zou ik dan allemaal nog kunnen gebruiken en installeren??

Zijn sis, jar, jad files enz. te gebruiken??

Thanks!

Nicole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:27:
oke, ondertussen zijn we één jaar verder.... en hij is er echt, of komt!

Vraag, ik ben helemaal SymbianOS minded en heb dan ook de nodige software van mijn SX1. Wat zou ik dan allemaal nog kunnen gebruiken en installeren??

Zijn sis, jar, jad files enz. te gebruiken??

Thanks!

Nicole
Volgende week leverbaar volgens de shops, maar of je al die Symbian-stuff kunt gebruiken weet ik ook niet. Het is immers geen Symbian maar een Linux toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar of je al die Symbian-stuff kunt gebruiken weet ik ook niet. Het is immers geen Symbian maar een Linux toestel.
Nee, dat snap ik, er zullen geen Symbian bestanden, dus SIS, op geinstalleerd kunnen worden.
Ik ben er inmiddels wel achter gekomen, volgens een amerikaans forum dat alle JAVA, dus met de extentie *.JAR wel geinstalleerd kunnen worden. Mooi!

Heb er weinig negatieve dingen over kunnen vinden.
Toch maar eens gaan kijken als ie er is!

Nicole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:13:
[...]

Nee, dat snap ik, er zullen geen Symbian bestanden, dus SIS, op geinstalleerd kunnen worden.
Ik ben er inmiddels wel achter gekomen, volgens een amerikaans forum dat alle JAVA, dus met de extentie *.JAR wel geinstalleerd kunnen worden. Mooi!

Heb er weinig negatieve dingen over kunnen vinden.
Toch maar eens gaan kijken als ie er is!

Nicole
Hij is er. Vrijdag uitgekomen. Expansys heeft hem al en Castle-electronics gaat hem ook leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

Heb em gekocht @ Castle.. nog niet leverbaar, maar ben de 1e op de lijst :)

Ben errug benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dentist schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:20:
Heb em gekocht @ Castle.. nog niet leverbaar, maar ben de 1e op de lijst :)

Ben errug benieuwd..
Veel geduld hebben. Heb net gebeld, duurt nog 3 weken naar verwachting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Tja, het moet maar :)

Verwijderd

Ik krijg een belletje van Belcompagnie, alhier.
Sta daar dus ook op de wachtlijst, maar hij komt wel!

Waarom daar??
Omdat ik daar altijd loop te "zeuren" en info te vragen, dus dan gun ik ze mijn aankoop ook!

Verwijderd

hij ziet er strak uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Hij is zeker mooi!
Vooral het OS is echt bloedsnel in vergelijking met windows en symbian alleen wel snel vol qua geheugen.

Voor foto's eventueel klik hier. De foto's zijn van de cebit.

Overigens zit er een gps ontvanger in maar weet niet of het programma er in Nederland bij zit.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zit er een gps ontvanger in maar weet niet of het programma er in Nederland bij zit.
Keek net in het Belcompagnie krantje en daar zit de software al bij. (toestel staat als "wordt verwacht")
Los kost ie 150 euro volgens de Motorola site.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow.....
leverbaar bij Belcompagnie.....en natuurlijk vandaag wezen kijken; ziet er echt goed uit en kleiner dan mijn SX1.

Heeft iemand hem al in gebruik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Sinds vandaag.. eigenlijk alleen nog maar mee zitten spelen, maar hij bevalt nu al. Ik verdwaal in ieder geval niet meer :) Wordt overigens netjes met carkit geleverd, dus je bent echt in 1x klaar voor de benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dentist schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:56:
Sinds vandaag.. eigenlijk alleen nog maar mee zitten spelen, maar hij bevalt nu al. Ik verdwaal in ieder geval niet meer :) Wordt overigens netjes met carkit geleverd, dus je bent echt in 1x klaar voor de benelux.
Zit er ook Nederlandse taal of T9 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel kost ie trouwens bij de Belcompany?

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Jep, zit nederlands en een vorm van t9 op (ik geloof dat het bij motorola iTap heet, geen idee, is m'n eerste motorola). Wat de navigatie betreft: 1e keer opstarten vraagt ie om welke kaart je wil gebruiken, dat is je standaardkaart, die je niet meer kan wisselen. Lijkt me dus wel dat de andere kaarten op het kaartje staan die er al bij zit (transflash gekkigheid). Mooie ding voor de tweakerts dus ;)

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

hoe zit het precies met third party software op deze telefoon? ik neem aan dat je niet zomaar een willekeurig linux programma op dat ding kan gooien?

en hoe is de software die meegeleverd is? is er een uitgebreide agenda die aan het telefoonboek gekoppeld kan worden bijvoorbeeld? kan je synchroniseren met iets als outlook?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:08

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

mijn vraagje is, kunnen er meer smsjes op dan de 15 die de meeste motorola's maar aan kunnen?...
wat dat vind ik echt zo een minpuntje
ik denk dat ik hem morgen meeneem :) we hebben er 1 staan ....en die is voor bassie ;)

De oplossing is niet altijd de oplossing

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

relaxed, hoeveel is 'ie daar? Zonder werknemers korting dan he (ik neem aan dat je voor bc werkt... ;) ) Ik zou 'm nl wel los, simlockvrij aan willen schaffen. Op de site van jullie kun je'm vooralsnog alleen reserveren.

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Verwijderd

Het toestel zal op 27 september geintroduceerd worden in Nederland door Motorola. Nog heel eventjes wachten dus op dit high-end toestel!

• nickpma
  • Laatst online: 28-01 03:24
Super telefoon!!!!

Mooi, goed, en alles wat ik nodig heb...

Alleen nog wat vragen:

Er zit standaard navigatie software bij voor de benelux, is dit ook mogelijk voor europa?
Er staat dat er maximaal 258 mb geheugen wordt ondersteund aan transflash geheugen:S klopt dit?

En ik mag inderdaad hopen dat er wel meer dan 15 smsjes kunnen worden opgeslagen

als ie nou ipv 450 iets van 300 was had ik hem sowieso gekocht, nu misschien ook wel...

• Dentist

Dentist

Next patient please...

nickpma schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:37:
Alleen nog wat vragen:

Er zit standaard navigatie software bij voor de benelux, is dit ook mogelijk voor europa?
Er staat dat er maximaal 258 mb geheugen wordt ondersteund aan transflash geheugen:S klopt dit?

En ik mag inderdaad hopen dat er wel meer dan 15 smsjes kunnen worden opgeslagen

als ie nou ipv 450 iets van 300 was had ik hem sowieso gekocht, nu misschien ook wel...
Is ook mogelijk om de uitbreiding voor europa te regelen. Die kaart moet je wel aanschaffen, kan via de Motorola site. Zoals eerder gezegd, je moet de eerste keer een kaart kiezen, dus ik neem aan dat de overige kaarten ook op de flashkaart staan.

Geheugen, geen idee. Standaard zit er wel 256mb kaartje bij, maar je zou d'r een groter transflash kaartje in moeten doen om dat te proberen.

@gsmdealer: ik heb hem sinds gisteren via Castle, gewoon nederlandse telefoon enzo, dus 27 september lijkt me wat aan de late kant?

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Algurgazan schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:07:
hoe zit het precies met third party software op deze telefoon? ik neem aan dat je niet zomaar een willekeurig linux programma op dat ding kan gooien?

en hoe is de software die meegeleverd is? is er een uitgebreide agenda die aan het telefoonboek gekoppeld kan worden bijvoorbeeld? kan je synchroniseren met iets als outlook?
Software die erbij geleverd is, is voor mij prima. Synchroniseren met outlook is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag gekocht bij de Bel. Supermooie foon. een keer iets anders. Lekker snel internet, goed geluid. Navigatie nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Wat ik me dus afvroeg was of het ook mogelijk om te bellen met het klepje naar beneden, aangezien
de toetsen zich aan de voorkant bevinden.
Of moet je eerst het nummer bellen en dan het klepje openen? :S

Hoe zit het trouwens met de accu, houd ie het een beetje lang vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galactus schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:03:
Wat ik me dus afvroeg was of het ook mogelijk om te bellen met het klepje naar beneden, aangezien
de toetsen zich aan de voorkant bevinden.
Of moet je eerst het nummer bellen en dan het klepje openen? :S

Hoe zit het trouwens met de accu, houd ie het een beetje lang vol?
je kunt bellen en smssen met het klepje dicht. accu kan ik nog niet zeggen, moet eerst een paar keer vol en leeg. Tot nu toe blijft hij vol aangeven na een uur internetten en 15 minuten bellen en de nodige smssen en emails ophalen. Heb er alle vertrouwen in. Tot nu toe een toppertje. Beter dan de Nokia N90 die ik een week heb gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Dentist schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:46:
[...]

Is ook mogelijk om de uitbreiding voor europa te regelen. Die kaart moet je wel aanschaffen, kan via de Motorola site. Zoals eerder gezegd, je moet de eerste keer een kaart kiezen, dus ik neem aan dat de overige kaarten ook op de flashkaart staan.

Geheugen, geen idee. Standaard zit er wel 256mb kaartje bij, maar je zou d'r een groter transflash kaartje in moeten doen om dat te proberen.

@gsmdealer: ik heb hem sinds gisteren via Castle, gewoon nederlandse telefoon enzo, dus 27 september lijkt me wat aan de late kant?
Aha, de nederlandse motorola site is duidelijker!

Er kan maximaal 512mb geheugen in...
Voor 149 euro kun je de rest van de kaarten van europa bestellen...redelijk prijzig, helemaal wanneer je de kaarten er eigenlijk al bij krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,
ik heb 'm dus ook net gehaald bij Belcompagnie....ben dus nog wel even zoet om eea door te krijgen en proberen.

De eerste indruk is PERFECT! :)
Het enigste minpuntje is dat er geen radio opzit, die gebruikte ik toch wel heel regelmatig op mijn SX1, maar voor de rest ziet het er allemaal héél indrukwekkend uit!

Oja, bombardeer mij, en anderen die hem hebben (?), niet gelijk met een hoop vragen; er valt een hoop te leren en uit te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:38:
oke,
ik heb 'm dus ook net gehaald bij Belcompagnie....ben dus nog wel even zoet om eea door te krijgen en proberen.

De eerste indruk is PERFECT! :)
Het enigste minpuntje is dat er geen radio opzit, die gebruikte ik toch wel heel regelmatig op mijn SX1, maar voor de rest ziet het er allemaal héél indrukwekkend uit!

Oja, bombardeer mij, en anderen die hem hebben (?), niet gelijk met een hoop vragen; er valt een hoop te leren en uit te zoeken!
Voor wat betreft de batterij goede hoop. Ben de hele dag al aan het klungelen (lees: spelen) en nog steeds geeft hij aan: 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

relaxed, kunnen jullie misschien wat live pics posten? thnx _/-\o_

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:08

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

hehe....hoezo introductie 27 september...wij hebben er al 1 in de winkel...en nee, wij zijn geen bc of bcc of tft oid :P :P :P hehe..nee wij zijn een onafhankelijke eerlijke nette, zakelijk gerichte winkel :) in h et zuiden des lands!

De oplossing is niet altijd de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imthecool1 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:56:
hehe....hoezo introductie 27 september...wij hebben er al 1 in de winkel...en nee, wij zijn geen bc of bcc of tft oid :P :P :P hehe..nee wij zijn een onafhankelijke eerlijke nette, zakelijk gerichte winkel :) in h et zuiden des lands!
hij is al sinds woensdag leverbaar bij de bel.

Verwijderd

Ik heb hem sinds kort ook en ben uiterst tevreden erover. Super compleet pakket bestaande uit carkit (zwanenhals en autolader), usb datakabeltjes, normale lader en 256 mb TF kaart. Op www.motorolafans.com is er trouwens een levendig forum voor de Motorola Linux telefoons.

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Iemand al een idee hoe de voicedial ge-enabled kan worden? Lees d'r allerlei dingen over, maar kan nergens een handige handleiding vinden en om nu direct m'n nieuwe telefoon om zeep te helpen is ook weer zoiets :)

En ook zou ik graag de komende week op de 'frontpage' bekijken, hij doet nu alleen de afspraken van vandaag, maar ik zou graag snel ff kijken hoe ik er deze week voorsta.

(ja ik weet het, ik ben een neptwiekert)

[ Voor 27% gewijzigd door Dentist op 10-09-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Goed, ik mag dan net een nieuwe c550 hebben, ik geef me ook maar over aan motorola denk ik!

Enig idee waar die het goedkoopst is?

Ik zag hem bij telecomvergerlijker voor totaal 450 (138 + telfort 200 1jr)

Kan dit goedkoper? Bijvoorbeeld zonder abbo ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickpma schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:40:
Goed, ik mag dan net een nieuwe c550 hebben, ik geef me ook maar over aan motorola denk ik!

Enig idee waar die het goedkoopst is?

Ik zag hem bij telecomvergerlijker voor totaal 450 (138 + telfort 200 1jr)

Kan dit goedkoper? Bijvoorbeeld zonder abbo ergens?
Bij o.a. www.goedkoopste.nu (zaterdag mijn bestelde toestel afgehaald): 477,-
Bij www.expansys.nl: 449,95, maar die spelen vals (vorige week gebeld: ze leveren de Amerikaanse versie van het toestel, dus zonder CoPilot software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dentist schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:06:
Iemand al een idee hoe de voicedial ge-enabled kan worden? Lees d'r allerlei dingen over, maar kan nergens een handige handleiding vinden en om nu direct m'n nieuwe telefoon om zeep te helpen is ook weer zoiets :)
Zou ik ook graag willen weten, maar is inderdaad een minpuntje voor deze telefoon. Iemand trouwens al wat leuke software kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kmf over software: elk java programmatje voldoet is mijn indruk....De A780 geeft er vaak een eigen draai aan, maar werkt wel!

@Dentist: die voicedial...tja, het lijkt er niet op te zitten...
Hier een citaat uit een GEWELDIGE review; en let vooral op het onderstreepte...ik kan het niet vinden. Neemt iemand contact op met Motorola??

But the only thing that its user would need to do, prior to making full use of this great voice recognition system, is to know the different phrases that he/she would make use of. To view the entire list of commands, a user simply needs to open the ‘Setup’ function in the main menu, choose the “voice command” option and then “commands list. Names in the A780’s phone book can also be used complementary to the voice commands (e.g. “send message to James”).

Het hele review is te vinden op: http://www.mobique.com/motorola/a780/page1.php

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:20:
@kmf over software: elk java programmatje voldoet is mijn indruk....De A780 geeft er vaak een eigen draai aan, maar werkt wel!

@Dentist: die voicedial...tja, het lijkt er niet op te zitten...
Hier een citaat uit een GEWELDIGE review; en let vooral op het onderstreepte...ik kan het niet vinden. Neemt iemand contact op met Motorola??

But the only thing that its user would need to do, prior to making full use of this great voice recognition system, is to know the different phrases that he/she would make use of. To view the entire list of commands, a user simply needs to open the ‘Setup’ function in the main menu, choose the “voice command” option and then “commands list. Names in the A780’s phone book can also be used complementary to the voice commands (e.g. “send message to James”).

Het hele review is te vinden op: http://www.mobique.com/motorola/a780/page1.php
wat ik wel jammer vind is het onzettend zachte (en dus zeer krasgevoelige) materiaal was is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik wel jammer vind is het onzettend zachte (en dus zeer krasgevoelige) materiaal was is gebruikt
????
Bedoel je het materiaal van het display??
Ik ben al op zoek naar folie, verkrijgbaar op o.a. Ebay!

Maar euh, volgens mij dus op de NL-versie geen spraaksturing....
Kan het alleen maar in de Engelse gebruiksaanwijzing vinden. Balen!

Wel jammer dat buiten, in het daglicht het scherm moeilijk leesbaar is. (zowel het kleine als grote binnenscherm); over displayfolie gesproken.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:25:
[...]

????

Wel jammer dat buiten, in het daglicht het scherm moeilijk leesbaar is. (zowel het kleine als grote binnenscherm); over displayfolie gesproken.....
indedaad, de leeesbaarheid buiten is zeer slecht. Het materiaal van het gehele toestel is van zeer zacht en krasbaar plastic. Als je dat vergelijkt met een Nokia of SE: die zijn van veel harder plastic.

Verwijderd

Ik ben eruit betreffende de voice instruction en voice recognition.
Het bericht is niet erg leuk; lees en huiver:

Reactie (BrendaG) - 09/14/2005 12:54 PM
Geachte .....,

Vriendelijk bedankt voor Uw email betreffende Uw Motorola toestel.

Wij hebben dit voor u nagekeken en deze functie zit helaas niet op de
Nederlandse telefoon. Er is helaas nog geen Software upgrade aanwezig voor de
A780.

We vertrouwen erop U hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht U nog
verdere vragen hebben, aarzelt U dan niet nogmaals contact op te nemen met onze
Klantendienst.

Met vriendelijke groet
Brenda
Motorola Klantendienst Benelux

Maar het is nu wel duidelijk...nada, noppes niets is bruikbaar van deze functie.

Verwijderd

Nog iets;

is het al iemand gelukt om écht te navigeren met een stem erbij??
Mij lukt het tot op heden nog niet, ik zie wel mijn plaats, ook als ik rij verschuift ie met me mee.
Alleen er verteld niemand HOE ik moet rijden, ook als staat het toestel goed ingesteld, hij blijft maar een route berekenen....

Help??

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:30
Vraagje: weet iemand of de scrollbalk in de browser (en eventueel andere programma's) naar links de verplaatsen is? Dit zou voor mij een handige optie zijn, omdat ik zelf links ben. Als de scrollbalk rechts zit moet ik met m'n hand over het scherm heen tijdens het scrollen, en zie ik niet veel meer. :P

Verwijderd

Heb ook gereserveerd bij Belcompany(Utr) mensen het is toch echt met europa kaarten ik heb zelf de rom gezien, dus niet de benelux!! dit is erg mooi omdat deze opzich erg duur is. Prijs blijft wel 149 euri.
Wie kan er spoedig iets melden over de stem (in het nederlands?) doet deze het tijdens het navigeren zie eerder bericht??
Zijn er verdere zaken te melden ook over de batterij bijv.?
Het lijkt me een schitterende phone in ik overweeg het zeker om deze te gaan kopen
groet Toekoe

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:11:
Heb ook gereserveerd bij Belcompany(Utr) mensen het is toch echt met europa kaarten ik heb zelf de rom gezien, dus niet de benelux!! dit is erg mooi omdat deze opzich erg duur is. Prijs blijft wel 149 euri.
Wie kan er spoedig iets melden over de stem (in het nederlands?) doet deze het tijdens het navigeren zie eerder bericht??
Zijn er verdere zaken te melden ook over de batterij bijv.?
Het lijkt me een schitterende phone in ik overweeg het zeker om deze te gaan kopen
groet Toekoe
Het is alleen de beneluxversie op je PC kan je wel heel europa zetten maar wil het downloaden naar je telefoon werkt alleen maar de benelux ivm product key heb gebeld met ALK je moet de rest van Europa eerst kopen dan kan je het wel downloaden naar je tel.
Voor de rest werkt het goed is simpel maar duidelijk word goed aangegeven en is duidelijk te horen

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:25:
[...]

????

Heb al het displaylicht op 100% gezet scheelt een stuk want staat standaard op 50%

Verwijderd

Mijn vraag is eigenlijk of dat stylus pennetje ergens in het toestel kan of dat je het er los bij moet houden!? Ik kan dit namelijk niet goed zien op de plaatjes.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/DummyA780Db1.jpg

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Wat mij nog tegenhoudt om de a780 aan te schaffen is dat ik niet echt blij ben met de beperkte pda functie van het ding. Heb al flink lopen zoeken naar pocket word en pocket excel achtige programma's om er op te zetten, maar kan tot nu toe niks fatsoenlijks vinden. Heeft iemand wellicht aardige suggesties?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:10:
Nog iets;

is het al iemand gelukt om écht te navigeren met een stem erbij??
Mij lukt het tot op heden nog niet, ik zie wel mijn plaats, ook als ik rij verschuift ie met me mee.
Ja hoor, vanaf ik hem uit de doos hebt gehaald heb ik gelijk gebruik kunnen maken van de navigatiesoftware. Kan je wel naar de kaart zelf kijken?

Verwijderd

Ja hoor, vanaf ik hem uit de doos hebt gehaald heb ik gelijk gebruik kunnen maken van de navigatiesoftware. Kan je wel naar de kaart zelf kijken?
Ja, het werkt dus wel!
Toevallig als ik één adres, dat van mij zelf, uit mijn adresboek importeer werkt het niet. Vraag me niet waarom. Handmatig invoeren werkt wel en ale andere adressen ook.

Als ik ga vergelijken is de spraaknavigatie bij Route66 met een losse GPS ontvanger (op mijn SX1)beter en sneller dan met CoPilot. Daartegenover staat dat de overzichtelijkheid en duidelijkheid van de getoonde route weer veel duidelijker is via de A780. Heeft ook zijn voordelen.

Heb toevallig 30 minuten met ALK (CoPilot) aan de telefoon gehangen. Heb nu een advies: bel niet! Na 30 minuten was ik er dus echt van overtuigd dat men daar echt niet wist dat er een Motorola gsm standaard geleverd werd met hun software.... :( Komt ook allemaal weer goed, 't is ook net nieuw.

Tot slot nog een tip:
hou er rekening mee, dat als de batterij helemaal leeg is en het toestel dus uit; dat je de eerste 20 minuten het toestel ook niet ingeschakeld krijgt. Daarna kun je hem gewoon inschakelen en eventueel al ladend gebruiken.

Verwijderd

De bijgeleverde CDroms zijn voor op je PC.(een ander soort routeplanner dus)
De software op de GSM is Benelux

En ja, de dames-stem doet het bij het navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Doen de kaarten voor de pocket pc versie het ook niet op de smartphone? zoals bij bijvoorbeeld tomtom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickpma schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:44:
Doen de kaarten voor de pocket pc versie het ook niet op de smartphone? zoals bij bijvoorbeeld tomtom...
na betaling. Er is overigens niet zoveel keuze voor Linux, het meeste is windows of symbian gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook van plan de a780 aan te schaffen, maar zit nog met deze vragen:

Loopt de synchronisatie met Outlook een beetje soepel met deze niet-windows phone?
En loopt andere dataoverdracht van windows naar de phone (linux) zonder haken en ogen?

• Dentist

Dentist

Next patient please...

2x ja

Verwijderd

Als ik het forum op MotorolaFans.com mag geloven kan je aardig wat leuke dingen doen met dit mobieltje o.a. telnet, Internet over usb/bluetooth, GBA spelen. Ben zelf nog op zoek naar software voor het checken van mijn Gmail en een IM client. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er software is voor de motorola A780 om via de telefoon in te loggen op een bedrijfsnetwerk en de besturing over een computer te krijgen (remote control)1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er software is voor de motorola A780 om via de telefoon in te loggen op een bedrijfsnetwerk
Ja, volgens de (downloadbare) gebruiksaanwijzing zit er MotoSync op en zou het moeten kunnen.

Ander vraagje over MobilePhoneTools:

In de MultimediaStudio zit bij mij alleen de MMS studio.
De MobileExplorer, MelodyStudio, ImageStudio en VideoStudio kan ik niet vinden.
Klopt dit of doe ik wat fout??

Klopt het dat ik ook niet via de bluetoothverbinding naar de bestanden op mijn A780 kan gaan en er bestanden naar toe kan zenden?

Ook dit lukt mij niet, een grote "HELP" dus.....

Mijn eigen antwoord:
Oke,
na een paar slapeloze nachten, contact gehad met de makers van de MobilePhoneTools ben ik er achter....het volledige programma werkt dus alleen maar als je via de USB aangesloten bent.
Ook dan pas komen er twee "harde schijven" bij in het scherm van "deze computer" (PC) waarna je dus gewoon heel het telefoongeheugen en de memorycard kunt verkennen.
Phoe...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 21:30 . Reden: ben er dan toch eindelijk zelf achter gekomen....(en niet blond, ha, ha) ]

• Solarsparc
  • Laatst online: 03:45
Als het scherm hetzelfde is als die van mijn E680, is hij beter leesbaar als je hem in zonlicht ietsje achterover helt. Het is een zogenaamd transflective scherm, op die manier wordt het zonlicht gebruikt om het scherm te verlichten en is het beter leesbaar.
De firmware op mijn E680 is nagenoeg hetzelfde, deze ondersteunt wel bluetooth push maar niet filesystem. Je kunt met push dus wel enkele bestanden versturen, maar het filesystem verkennen en drag&drop kopieren kan dus niet. Wat betreft Word en Excel, als het goed is is Pixel Browser/viewer meegeleverd waar je deze (en een handvol andere) bestanden in ieder geval mee kunt lezen.

Overigens jammer dat deze phone ogenschijnlijk van goedkoop plastic is gemaakt, mijn E680 heeft een aluminium voorkant en een zwart glanzende plastic achterkant. De A780 is qua functionaliteit verder superieur.

[ Voor 15% gewijzigd door Solarsparc op 21-09-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in verschillende (vnl engelse) reviews gelezen dat de batterij van de a780 erg kort (zelfs maar 1 dag) meegaat. 8)7
Kan een van de gebruikers hier op reageren hoe lang hun a780 doet met een batterij. :?
Thx. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:03:
Ik heb in verschillende (vnl engelse) reviews gelezen dat de batterij van de a780 erg kort (zelfs maar 1 dag) meegaat. 8)7
Kan een van de gebruikers hier op reageren hoe lang hun a780 doet met een batterij. :?
Thx. _/-\o_
een dag of 2. in het begin nog niet, maar na een paar keer laden/leeg verbruiken wel. Ik gebruik het toestel wel intensief, dus valt nog niet tegen. Laadt hem trouwens elke nacht weer op, dus zo'n groot probleem vind ik de gebruiksduur van een accu nooit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muda
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 12:56
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:03:
Thx. _/-\o_
Ik heb hem nu 1 week, batterij houdt 3 dagen bij mij vol.
alleen CoPilot werkt niet. :'( ik woon in omgeving Hoorn
Ik heb met Motorola contact gehad dat het niet werkt, volgens ze dat ik met Telfort moet regelen.

Wie heeft ervaring mee??

[ Voor 4% gewijzigd door Muda op 23-09-2005 15:13 ]

Verwijderd

Heb 2 dagen terug 1 gekocht prima dingetje.
Ook werkt de navi volgens mij je moet alleen heel lang wachten totdat ie verbinding heeft met de sataliet.

Heb eerst even 5 minuten in de tuin gezeten totdat ie de sataliet had gevonden.

Weet iemand mischien hoe je ipv (met klepje dicht) snel contact kan zoeken, dus dat ie niet begint met een 6 maar met een H uit het telfoonboek Snap ie em nog ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:40:
Heb 2 dagen terug 1 gekocht prima dingetje.
Ook werkt de navi volgens mij je moet alleen heel lang wachten totdat ie verbinding heeft met de sataliet.

Heb eerst even 5 minuten in de tuin gezeten totdat ie de sataliet had gevonden.

Weet iemand mischien hoe je ipv (met klepje dicht) snel contact kan zoeken, dus dat ie niet begint met een 6 maar met een H uit het telfoonboek Snap ie em nog ?
1e punt: alleen de eerste keer copilot opstarten duurde een minuut of 5, daarna gaat het (bij mij) steeds binnen een 30 tot 60 seconden (dat duurt het bij tomtom ook)

2e punt: navigatietoetsje een maal naar boven drukken (bij de standaardinstellingen tenminste) en dan kun je letters typen om in het telefoonboek te zoeken.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muda
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 12:56
Heren,

CoPilot werkt nu prima, het duurt wel 5 minuten.

Dank je wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Kun je hier video's fullscreen op afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat kan

Verwijderd

Iemand al een pakket (liefst webbased) gezien die leuk samen werkt met syncml ?
En dan heb ik het niet over Exchange.

Verwijderd

het is trouwens aan te raden om gelijk een custom theme te installeren die kleiner is dan de default themes, dit maakt het werken met de telefoon een stuk sneller;

ik heb dit als volgt gedaan:

Eerst registreren als user op motorolafans.com!

- 1) LinLoader op de telefoon geinstalleerd:
instructies installeren linloader

Dit is een soort bash om de telefoon .lin files te laten interpreteren.

- 2) theme_installer op de telefoon geinstalleerd:
instructies om a780_theme_installere te installeren

Theme_installer zelf kun je vinden in de download sectie:
theme_installer.zip

Hiermee kun je theme files op de telefoon installeren. De theme files van de E680i en de A780 zijn hetzelfde.

- 3) theme zoeken en zenden naar My Phone folder en erop klikken
voorbeeld van theme

Nadere info op motorolafans.com. Staan nog veel meer bestanden op.

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
whoohooo!
heb em sinds vandaag.
verkopers wisten niets van dat ding... linux? op een telefoon?
hahaha

wat een geil beestje....
vooral die touchscreen en handschrift herkenning! als ik vroeger een sms ging typen was ik een half uur bezig nu een paar seconden!
ohja, opladen via usb, fantastisch... nooit meer gepiel met lege batterij op het moment dat er geen lader te bekennen is.

las ook ergens dat er een proggie is die tekst kan voorlezen...
ga me eens verdiepen in die motorola fan site, denk dat ik er een boel plezier van ga beleven!

ohja, heb maar een telfort abo erbij genomen ipv kpn omdat telfort 2 keer zo goedkoop is kwa data verkeer dan kpn en ook EDGE ondersteund.
was dat slim van me?

vinhet trouwens nog steeds belachelijk die data prijzen.
1 euro per mb... tsssk

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• GiLuX
wat gaaf dit, heb nu ook de bash console!
http://www.dewmill.com/linuxphone.html

telnet is me nog niet gelukt overigens...

alleen nu nog uitzoeken hoe je die voice commands met de nederlandse versie aan de praat krijgt...
iemand hier info over of dat uberhaubt mogelijk is?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddyjoe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 07:16
Helaas wil telnet ook hier niet lukken
Iemand suggesties?

Wat je vraag over die voicedialing betreft, daar word aan gewerkt op www.motorolafans.com
Vooralsnog werk het nog niet, wel is het mogelijk om een aantal dingen te wijzigen

[ Voor 61% gewijzigd door Buddyjoe op 30-09-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Buddyjoe schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:30:
Helaas wil telnet ook hier niet lukken
Iemand suggesties?

Wat je vraag over die voicedialing betreft, daar word aan gewerkt op www.motorolafans.com
Vooralsnog werk het nog niet, wel is het mogelijk om een aantal dingen te wijzigen
keb telnet inmiddels aan de praat, wat is je probleem precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddyjoe
Ik heb nu een motorola usb modem staan in m`n configuratiescherm
Als ik die drivers weg gooi en de juiste wil installeren zegt ie dat ie geen drivers kan vinden in die belcarra map.
Vervolgens een aanpassing gedaan in de .inf zoals beschreven in het topic op motorolafans. Dan ziet ie de drivers wel, maar heb ik weer een usb modem en nog steeds geen entwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
heb je al wel qonsole geinstaleerd?

want dan is het simpel, dan hoef je alleen nog maar te doen vanaf de shell:
echo MotNet > /proc/usbd-switch
en dan gaat de rest vanzelf.

maar makkelijker is om dat in een bestandje te zetten:
--
#!/bin/bash
echo MotNet > /proc/usbd-switch
--
en dat uit te voeren.

als je linloader hebt geinstallerd kan je er de extentie .lin van maken en kan je dat bestand vanuit je filebrowser uit voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddyjoe
Okee, na het installerenvan Qonsole ben ik een heel stuk verder,
Ik kan inmiddels op de telefoon zelf telnetten. Ook kan ik m`n pc pingen.
Nu zou ik het graag nog andersom zien, m.a.w. telnetten van de pc naar de telefoon?

[ Voor 3% gewijzigd door Buddyjoe op 01-10-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft hij dan een ingebouwde gps module??? Want dat zou wel heel erg stoer zijn.... vraag me alleen dan gelijk af of je er ook mee kunt navigeren als je loopt/fietst.

Live pictures?? iemand??
vooral naast een pakje sigaretten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Vanmiddag opgehaald bij belcompany voor 133 euro + 1 jaar telfort abbo van 200 min (+100 gratis)

MEEEEEEEEEEESTERLIJKE TELEFOON

dat transflash is me toch KLEIN, wow :)

en snel dat ie is, en goed en mooi en alles

alleen linux is wennen, soms zelfs wat vervelend...
zit er geen t9 op? beetje jammer, kan ik niet selecteren bij het sms typen met klepje dicht :(

verder perfect!

ohja, die carkit die je er bij krijgt met zuignap, hoe krijg je die telefoonhouder op het zuignap gedeelte, schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddyjoe
Inderdaad, schuiven, het kost ff moeite, maar daarna zit ie klemvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]nickpma schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:15:

alleen linux is wennen, soms zelfs wat vervelend...
zit er geen t9 op? beetje jammer, kan ik niet selecteren bij het sms typen met klepje dicht :(

verder perfect!
wat wil je selecteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
werkt al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Hmm komen me na een paar dagen gebruiken nog een paar vraagjes naar boven:

- hoe selecteer ik de speaker volume?

- als ik de telefoon oplaad knippert de batterij maar geeft ie minder streepjes aan dan ik werkelijk in de batterij heb, hoe kan dat?

- tijdens navigeren kan ik daar ook met 1 knopje het geluid van die vrouw uitzetten? dus niet alle vinkjes weghalen bij alle meters?

- is het ook mogeljik standaard 3d weergave te gebruiken bij navigeren?

- kan ik ergens flitspaal pois vandaan halen? (en hoe installeer ik die?)

- de oordopjes die er bij zitten geven nogal zacht geluid, waar koop ik goeie dopjes met mini-plug?

nouw verder fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Als je de keuze hebt uit de A780 (linux), SXG-75 (BrewUI, komt volgende maand), een 3230 (symbian) met route 66 of een Qtek 8020 (Windows Mobile) met tomtom, welke zou je dan kiezen?

[ Voor 16% gewijzigd door MichaelDell op 07-10-2005 13:32 ]

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelDell schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:28:
Als je de keuze hebt uit de A780 (linux), SXG-75 (BrewUI, komt volgende maand), een 3230 (symbian) met route 66 of een Qtek 8020 (Windows Mobile) met tomtom, welke zou je dan kiezen?
ligt net aan wat je wil. Wil je optimaal gebruik maken van Windows en syncen, kies dan voor de Qtek (denk ook aan de 9000 of 9100 met WM 5.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
MichaelDell schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:28:
A780, top telefoon!

SXG, weet ik zo niet, maar zonder OS vind ik niks

3230, tja nokia met symbian...vind het niet prettig maar is denk ik persoonlijk

Qtek 8020, heb ik gehad...tomtom werkt wel ok alleen reken er ook weer een gps ontvanger bij. Geheugen zit niet extern dus telkens batterij los halen om mp3 te kopieeren.

Het kan wel via de sync, maar dat duurt ik denk wel een uur of meer voor een album, bij de A780 verschijnen er gewoon twee hardeschijven bij een duurt een album een paar minuten, super!
Ook mobile phone tools is zoooooooo goed, en ik vind het beter werken dan activesync!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Ik ben best geinteresseerd in deze telefoon.
Ik heb nu een P900 en een Samsung E330. De laatste heb ik er bij aangeschaft omdat de P900 te lomp is om mee te nemen als je gaat stappen, dan wil ik gewoon een telefoon die lekker in je broekzak kan.
Nu is het de laatste tijd steeds vaker het geval dat ik de E330 meeneem ipv de P900, omdat het 'gezeul' met die P900 me steeds meer gaat tegenstaan. Beetje zonde van die dure P900 eigenlijk.

Eigenlijk wil ik gewoon weer één telefoon, het liefst een die de PDA-functies van de P900 en het 'broekzak-gemak' van de E330 verenigt. Hoe zit dat met de A780? Volgens de specificaties is hij niet veel kleiner dan de P900, maar als door zijn rondere vormen valt het wellicht wel mee. Hoe zijn de ervaringen van mensen die hem al hebben? Is hij een beetje in je broekzak mee te nemen? (standaard spijkerbroek zakken zegmaar)
Als ik morgen tijd heb (not likely :( ) ga ik wel ff in de stad kijken of ze hem ergens hebben, zodat ik ff kan proberen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
Heb de A780 zaterdag bij de BelCompany in Enschede in de hand gehad (met een A1000 die ik niks vond) en ik moet zeggen: lekker modelletje hoor! Pas prima in de broekzak en het opklap gedeelte voelt best solide. Helaas had de knul van de winkel de batterij er niet bij dus ik kon 'm verder niet testen en hij had ook nog geen recensies gehad. Hij wist niet eens dat de A780 op linux loopt! Ook dat de SXG-75 en Mio A701 (beide gps phones) er aan komen wist hij niet. Alsof de slager niet weet wat een karbonaadje is.......

In ieder geval: ik denk dat ik voor de A780 ga. Lekker linux tweaken :)

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buddyjoe schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:35:
Okee, na het installerenvan Qonsole ben ik een heel stuk verder,
Ik kan inmiddels op de telefoon zelf telnetten. Ook kan ik m`n pc pingen.
Nu zou ik het graag nog andersom zien, m.a.w. telnetten van de pc naar de telefoon?
Werkt Qonsole bij jou ook?
Ik heb het wel geïnstalleerd gekregen (net als LinLoader, die het wel doet), maar als ik Qonsole probeer te starten, zie ik even een zandloper, en verder gebeurt er niets.

Telnetten wil ook niet. Als ik alle instructies volg, ziet Windows wel nieuwe hardware, Belcarra drivers geïnstalleerd. Telnetpogingen leveren alleen timeout op, ook zonder firewall op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Iemand toevallig al antwoorden op mijn vragen?
nickpma schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:54:
Hmm komen me na een paar dagen gebruiken nog een paar vraagjes naar boven:

- hoe selecteer ik de speaker volume?

- als ik de telefoon oplaad knippert de batterij maar geeft ie minder streepjes aan dan ik werkelijk in de batterij heb, hoe kan dat?

- tijdens navigeren kan ik daar ook met 1 knopje het geluid van die vrouw uitzetten? dus niet alle vinkjes weghalen bij alle meters?

- is het ook mogeljik standaard 3d weergave te gebruiken bij navigeren?

- kan ik ergens flitspaal pois vandaan halen? (en hoe installeer ik die?)

- de oordopjes die er bij zitten geven nogal zacht geluid, waar koop ik goeie dopjes met mini-plug?

nouw verder fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe selecteer ik de speaker volume?

Zonder uit te proberen volgens mij met het wieltje aan de zijkant. Werkt iniedergeval wél voor niet-handsfree bellen.

Hoe weet jij dan wat er werkelijk in de accu zit?? Soms moet je even klikken op het accusymbooltje om dan via het menu de juiste, gerefreshte stand van de accu te zien....

Op je andere vragen heb ik even geen antwoord, kijk de gebruiksaanwijzing eens na of op de site van Copilot.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SXG, weet ik zo niet, maar zonder OS vind ik niks
Inderdaad, hoewel ik hélemaal Siemens en OS freak ben (was, sorry Linux liefhebbers) heb ik besloten hier niet op te wachten. Mijn vorige gsm, de SX1 heeft na de introductie ook nog maanden op zich laten wachten....enne dat nieuwe, eigen-ontwikkelde bestureingssysteem, ik weet het niet....

De SX1 had in mijn ogen wel wat meer mogelijkheden, ik mis oa de radio en de voicedail maar desondanks ben ik wel heel erg blij met deze A780. Leker handzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:21:

hoe selecteer ik de speaker volume?

Zonder uit te proberen volgens mij met het wieltje aan de zijkant. Werkt iniedergeval wél voor niet-handsfree bellen.
Zou ik tijdens het bellen inderdaad kunnen proberen, ik bedoelde meer, hoe kun je dat instellen als je telefoon alleen aanstaat...
Hoe weet jij dan wat er werkelijk in de accu zit?? Soms moet je even klikken op het accusymbooltje om dan via het menu de juiste, gerefreshte stand van de accu te zien....
omdat als je de oplader eruit haalt je ook batterij symbool ziet
als ie oplaad is ie bijvoorbeeld knipperend 1 streepje
haal ik hem eruit is ie opeens 3 streepjes

das raar vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Maar niemand ergens poi files voor co pilot vandaan kunnen halen met de flitspalen? die mis ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
Nou wilde ik de A780 gaan combineren met Pocket Internet Totaal van T-Mobile (Internet flat fee voor € 9,50 per maand!) maar T-Mobile ondersteunt alleen een paar eigen toestellen daarvoor. Ik krijg geen antwoord van T-Mobile waarom de A780 (en andere telefoons) niet ondersteunt worden. De A780 heeft een scherm wat groot genoeg (de SDA II heeft ook een scherm van 320x240) en de Opera browser. Ik zie het probleem niet?

Weet iemand of Pocket Internet werkt op de A780?

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik zit ook te denken om dit toestel aan te schaffen, maar zit met een paar vraagjes:

Is de ingebouwde gps antenne ook te gebruiken als bluetooth-gps-ontvanger?
Ik wil namelijk ook met mijn pda kunnen navigeren, maar daarvoor heb ik alleen nog geen gps-antenne.

Kun je met sms-en gebruik maken van t9 (dichtgeklapt) en van een touchscreen toetsenbord (opengeklapt)?
Ik heb in dit draadje al gelezen dat je via touchscreen en handschrift herkenning kunt sms-en, maar gezien mijn pda ervaring met handschriftherkenning... kan ik het toch beter bij een toetsenbordje houden... :)

Deze telefoon lijkt mij echt helemaal geweldig als aan bovenstaande wensen voldaan kan worden.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Pagina: 1 2 3 Laatste