speedtouch home/pro onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:45

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Ik zit hier met een akelig probleempje, mn speedtouch home, geupgrade naar pro is onbereikbaar geworden.

Aangezien ik de laatste tijd last had dat hij wel eens vastliep dacht ik vandaag, laat ik de firmware eens gaan updaten. Dit bleek allemaal niet zo makkelijk te gaan (de site waar het op zou moeten staan blijkt niet meer te bestaan), aangezien de versie die erop zat antiek bleek te zijn, KHDSAA.132, gelijk updaten naar (volgens mij) de nieuwste versie wilde niet lukken dus toen maar geupdate naar (de vrijwel onvindbare) KHDSAA.134, en geswicht. Toen weer terug geswicht naar de er al opstaande versie om toch nog maar te proberen gelijk door te updaten naar de nieuwste versie en sindsdien is het modem niet meer te bereiken, ping naar 10.0.0.138 levert geen resultaten op, http://10.0.0.138 is niet te bereiken, de "restore to defaults" methode werkt ook niet.

Het ledje "power" en "line sync" branden als hij aanstaat en lan en line RX knipperen heel af en toe.

Iemand ervaring met dit probleem of misschien ideeen wat er aan te doen is of is het modem officieel dood te verklaren?

Ik zit nu trouwens met mijn oude usb modem online, stond nog in een donker hoekje. Dit ethernet modem heeft het een jaar lang goed volgehouden, gekocht via een advertentie op internet, aankoopbon of iets dergelijks missen dus, de garantie blijkt al afgelopen te zijn in november 2001 als ik de onderkant van dat modem moet geloven, inruilen oid zal dus niet mogelijk zijn.

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 11:16

shag-me

-n0n3-

Oude firmware er weer opzetten? het lijkt me gek dat hij opeens vaak vast gaat lopen..

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
hij staat nu op die oude firmware, als het goed is. En je oplossing is juist het probleem, ik kan niet bij het modem komen dus een nieuwe/oude firmware erop zetten is op dit moment niet mogelijk, op een ander forum hetzelfde probleem gepost en daar kwamen ze met het idee om via de printplaat te gaan flashen. Iemand misschien een makkelijker oplossing?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

op http://www.bruring.com kan je toch een ping to defaults ofzo methode vinden ?? Tevens las ik ooit iets over 50 Secondes lang het RESET TO DEFAULT knopje ingedrukt houden :?

* nero355 heeft heel toevallig vandaag zijn Home@Pro verwisseld voor een 510 1 Poorts en heeft dus eigenlijk wel een modempje teveel :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ping of life heet het!

Hoe je dit moet doen staat in het boekje van je 510 en anders vind je het in de onderste guide chapter 9.2.2. Heb het zelf ooit ook eens moeten doen

veel succes

http://www.speedtouch.com/pdf/sthome_manual_04.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 00:14 ]

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
* SandaX gaat morgen proberen zijn modem te fixen...

anders haal ik een nieuwe in de zonnet adsl shop, ze zijn in de aanbieding :)

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Ik zit toch met jetlag dus heb me bedacht en probeer de suggestie nog maar een keer ( ik had em namelijk al eens geprobeerd )

ping of life werkt helaas niet, of ik moet het niet op de goede manier doen ->

* modem met utp aan pc
* alle netwerkverbindingen uitzetten op de lan waar modem aanhangt na
* dosbox typen: arp -s 10.0.0.138 01-90-D0-80-01-FF

Dan de melding krijgen: Kan de ARP vermelding niet toevoegen: 5

Ook geprobeerd om via router verschilllende ARP's aan te maken, heb zelfs het modem nog in een van de 10/100 poorten gedrukt om te proberen -> ping time out. 1 keer iets bijzonders gezien, hij pakte achter de 10/100 poort de arp op ip 192.168.2.101 eerst 5x niet, 1x wel en de rest weer timeouts. 10.0.0.138 / 10.0.0.45 achter router geven dat 192.168.2.1 terugstuurd: Het doelnetwerk is niet beschikbaar.

Het lijkt me dat "ping of life" bij dit klinisch dode modem ook niet als reanimatiemethode werkt :'(

[ Voor 10% gewijzigd door SandaX op 18-08-2004 01:01 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Probeer eens een andere computer erop aan te sluiten, of nieuwe windows installatie.
Ik heb dit namelijk ook gehad, en toen lag het aan windows.

Dit lijkt er heel erg sterk op, alle symptomen kloppen.

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Het is me intussen gelukt, na een dag lang stoeien :)

het probleem zat erin dat ik de tcp/ip instellingen handmatig moest invoeren, dus handmatig de pc een ip (10.0.0.150) en subnetmask (255.255.255.0) meegeven. Daarna is de ping of life geen probleem,
dosboxje openen (start -> uitvoeren -> cmd)
modem uit
in dosbox: "arp -s 10.0.0.138 01-90-D0-80-01-FF" invoeren, zonder "" en op enter rammen.
modem weer aanzetten
in dosbox: "ping 10.0.0.138" invoeren, weer zonder de "", en zien dat je contact hebt.
daarna is het geen probleem om het modem weer te bereiken via een browser, in Explorer / firefox gewoon 10.0.0.138 intikken en je zit weer in het menu.

Verwijderd

Overigens kan ik hiernog aan toevoegen dat een getweakt modem niet met het 'defaults'-knopje gereset kan worden. De pro versie reset je door een jumper op 'on' te zetten bij het aanzetten, zie hiervoor de handleiding van de Pro-versie. Op de home versie zit geen jumperblokje gesloldeerd maar openschroeven en de eilandjes waar het betreffende jumper zou moeten zitten met een pincet kortsluiten werkt wel. Ping of life is natuurlijk eenvoudigere methode maar dit alternatief werkt ook.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SandaX schreef op 18 augustus 2004 @ 17:02:
Het is me intussen gelukt, na een dag lang stoeien :)

het probleem zat erin dat ik de tcp/ip instellingen handmatig moest invoeren, dus handmatig de pc een ip (10.0.0.150) en subnetmask (255.255.255.0) meegeven. Daarna is de ping of life geen probleem,
dosboxje openen (start -> uitvoeren -> cmd)
modem uit
in dosbox: "arp -s 10.0.0.138 01-90-D0-80-01-FF" invoeren, zonder "" en op enter rammen.
modem weer aanzetten
in dosbox: "ping 10.0.0.138" invoeren, weer zonder de "", en zien dat je contact hebt.
daarna is het geen probleem om het modem weer te bereiken via een browser, in Explorer / firefox gewoon 10.0.0.138 intikken en je zit weer in het menu.
Zei ik toch :) Veel surf plezier B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Je hebt het gezegt, dat klopt maar het heeft me wel geruime tijd geduurd voordat ik erachter kwam dat je het ip van de pc vanwaar je de ping uit gaat voeren handmatig moest instellen *dit staat niet vermeld in mijn handleiding, en ook niet in de .pdf die op internet te vinden is*. Maargoed, het probleem is opgelost en ik surf alweer 2 dagen zonder problemen *modem valt zelfs niet meer uit na de firmwareupdate*. Hopen dat iemand nog iets aan dit topic heeft als hij / zij er problemen mee heeft.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1