Toon posts:

Ligt het aan mijn voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een H600B kast gekocht met stille 350 Watt voeding.
Net alles geinstalleerd, als ik zit te internetten reboot mijn systeem spontaan. Ik heb net het automatisch rebooten uitgezet (ik heb win XP met SP1 & SP2). maar kreeg nog 1x een blauw scherm met irql not less or equal o.i.d.

Nu dacht ik, misschien komt het omdat mijn voeding niet stabiel is??

Moederbord: asus a7n8x-e deluxe
amd 3200+ met boxed cooler
1 chasefan
2 HD's
lan kaart, tv kaart, audigy II ZS kaart
XFX Geforce 6800 GT

asus pc probe gerunned en mijn 12 V zit op 12,288 (redelijk stabiel, of iets hoger)
+5V zit op 4,811 en soms op 4,7x
+3,3 op 3,36 (stabiel)
VCore is 1,68V.

Ligt het eventueel aan mijn 5 V lijn? of levert mijn voeding niet genoeg? (350 W).

temp CPU = 53 graden (idle) temp GPU 6800 is 62 graden (idle)

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
haal iig je zijklep er even af om te kijken of hij het dan langer vol houd.
het kan zijn dat het aan je voeding ligt, maar dat is zo niet te zeggen, ik denk iig dat er wat anders is.

krijg je dat blauwe scherm elke keer?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 13:56

Shunt

Boe

kan maar het kan net zo goed je cpu zijn die veel te warm word. zet je kast eens open en vertel eens wat voor psu je hebt ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 17:30

ranzige pad

kwaaak kwaak

ik denk niet dat het aan je voeding ligt. Het lijkt mij in je hardware liggen or recources. Probeer eens te starten zonder insteek kaarten behalve je VGA.

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei, mijn CPU geeft 53 graden idle aan, en ik heb mijn computer nog niet gestressed (zo ff doom3 spelen).

moederbord geeft 30 graden aan dus ook niet te heet. Maar mijn 5V lijn staat de helft van de tijd op 4,73 en de andere helft op 4,811 ... is dat echt niet erg?

Ik ik heb mijn 2 dvd stations op 1 voeding lijn (plus diskette)

Hmmm wacht es... ik denk er nu pas aan dat ik op 1 voeding lijn (met 3 connectors) 2x HD's heb + de molex connector van mijn GeForce 6800 :)

ZOu het daaraan kunnen liggen?.. of niet?

• BlackLion
probeer eens wat overbodigs eraf te halen zoals je dvd stations.
en kijk of je het probleem nog hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn geluid doet het ineens niet meer (audigy II ZS) :o .... als ik winamp start laat en iets af speel dan doet hij het (hoor niks). Media player blijft hangen.
Net weer een blauw scherm met geluid afsprelen (eerste keer). Onder hardware device manager lijkt alles te werken.. ook geluids devices. Maar ik hoor dus niks meer... wat kan ik hier nou weer aan doen :(

• BlackLion
nou dat duid op een probleem met je audigy II.
haal die er eerst even uit en kijk dan maar eens of je nog weer problemen krijgt.

ik verdenk nu die geluidskaart :)

[ Voor 8% gewijzigd door BlackLion op 17-08-2004 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol, er zat een stekkertje los van de boxen :7

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04-2025
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 21:55:
mijn geluid doet het ineens niet meer (audigy II ZS) :o .... als ik winamp start laat en iets af speel dan doet hij het (hoor niks). Media player blijft hangen.
Net weer een blauw scherm met geluid afsprelen (eerste keer). Onder hardware device manager lijkt alles te werken.. ook geluids devices. Maar ik hoor dus niks meer... wat kan ik hier nou weer aan doen :(
Is dat de externe versie die dus zijn voeding direct via de PSU krijgt? in dat geval ligt het echt aan je voeding.
edit:
al opgelost zie ik

Die Geforce slurpt natuurlijk behoorlijk en die proc trekt ook aardig wat vermogen. En als ik het goed heb zitten ze op dezelfde voltlijn (12v).

Heb je een andere voeding die je kunt proberen? Qua voedingen kan ik Tagan aanraden, zeer krachtige voedingen (en stil!).

[ Voor 3% gewijzigd door srekaewt op 17-08-2004 22:28 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

• Shunt

Shunt

Boe

heb dit al eerder gevraagt hoe veel W is je voeding. je hebt echt MINIMAAL een GOEDE 350 tot 400 W voeding nodig met die vidkaart en dat sysje hoor.

Game PC

• BlackLion
volgens mij heeft hij een 350W voeding, d8 ik ergens gelezen te hebben.(zie startpost)
ja en welk merk?

[ Voor 8% gewijzigd door BlackLion op 17-08-2004 22:47 ]

• Shunt

Shunt

Boe

BlackLion87 schreef op 17 augustus 2004 @ 22:47:
volgens mij heeft hij een 350W voeding, d8 ik ergens gelezen te hebben.(zie startpost)
ja en welk merk?
pfff ik ben echt moe :P agja naa 2 weekjes om 5 uur op staan en om 23:00 naar bed kan dat wel :P

mare dan denk ik toch echt dat het je voeding is. die a open is leuk en aardig maar voor een sys als dit een beetje aan de lage kant. ga eens als test een 400w + voeding halen van bvb antec ofzo en test het dan nog eens blijft het gewoon die voeding trug brengen ;). en verder zoeken :P

Game PC

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die CooLe IRQ_LESS_OR_EQUAL BSOD kreeg je toch altijd als je Driver conflicten had of je RAM naar de klote is :?

* nero355 herinnert zich teveel topics erover....
Shunt schreef op 17 augustus 2004 @ 23:09:
[...]

die krijg je standaard volgens mij :P
maar een hardware fout zoals een te laag / hoog voltage kan een software probleem veroorzaken hoor ;)
Ook :)

[ Voor 45% gewijzigd door nero355 op 17-08-2004 23:11 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Shunt

Shunt

Boe

nero355 schreef op 17 augustus 2004 @ 23:04:
Die CooLe IRQ_LESS_OR_EQUAL BSOD kreeg je toch altijd als je Driver conflicten had of je RAM naar de klote is :?

* nero355 herinnert zich teveel topics erover....
die krijg je standaard volgens mij :P
maar een hardware fout zoals een te laag / hoog voltage kan een software probleem veroorzaken hoor ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
ja net kreeg ik idd tijdens doom3 een blauw scherm... IRQL LESS NOT EQUAL...

dus dat kan ook liggen aan schommelingen in de voeding? of in hoeveelheid WATT?

of is het idd een driver probleem

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04-2025
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 23:20:

switch ff als je aan het spelen bent naar asus probe, dan weet je of het aan de voeding ligt

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 23:20:

Je reserve onderdelen doos even tevoorschijn slepen en testen maar ;)
Alleen zo kom je er achter !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd een grote doos reserve onderdelen. Maar alleen voeding met 235 Watt (en oud). Dus morgen maar een nieuwe halen en terugbrengen als het niet daaraan ligt.

Ik heb nu wat tools ged/l om de BSOD memdup te analyzeren ga ik straks doen.

Verwijderd

Topicstarter
sinds ik steeds andere BSOD's kreeg heb ik memtest86 gedraaid. Ik heb een Twinmos dual channel setje erin zitten 2 x 512 MB PC 3200.

nu gaf memtest na 7 tests (eerste Pass) ongeveer 3000 errors.
Toen de reepjes een voor een getest (in dimm socket a1 en dimm socket a2).
Alle vier de keren hadden de reepjes errors.

Is het na zo'n memtest zeker dat je geheugen brak is? OF kan het ook nog ana het moederbord liggen.

Want het is wel heel apart dat allebei mijn twinmos reepjes kapot zijn.
Maar ja het zou ook raar zijn als zowel dimm a1 als dimm a2 sockets kapot zijn.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 09:35

Haan

dotnetter

3000 errors! :9~ Je mag er wel van uitgaan dat je geheugen goed brak is dan.

Die voeding die in die Aopen zit is een goede voeding, dus ik denk dat die ook niet het probleem veroorzaakt. Maar dat weten we pas zeker als je het geheugen hebt omgeruild in de winkel (hopelijk niet via internet gekocht..) :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar baal ik dus wel van, ik heb het via internet gekocht. Ik woon rond Den Haag, winkel is in Drente bwuh! 2 uur heen rijden, 2 uur terug :'(

Maar dat kan toch haast niet, beide reepjes kapot? :| aan de andere kant... het is een dual channel kit, dus beide reepjes zijn hetzelfde :9~ (een kapot, andere ook :7 )

Die voeding die in die Aopen zit is een goede voeding.... dacht ik ook maar +5V zit op 4,7 das niet zo goed toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 09:48 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Je 5V houdt niet over, maar 12V is volgens mij belangrijker, hoe zit het daarmee? Je 12V ziet er wel goed uit, maar ik zou ook nog even in de bios kijken, omdat Asus Probe niet altijd even betrouwbaar is..

Verwijderd

Topicstarter
bios is hetzelfde. Ik ga om 1130 dus mijn geheugen testen in iemand anders's computer. Ik las ergens op forum dat iemand zei dat twinmos met nforce2 moederbordje soms niet goed samengaan ... maar ja dat had geen onderbouwing.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 09:27:
sinds ik steeds andere BSOD's kreeg heb ik memtest86 gedraaid. Ik heb een Twinmos dual channel setje erin zitten 2 x 512 MB PC 3200.

Is het na zo'n memtest zeker dat je geheugen brak is? OF kan het ook nog ana het moederbord liggen.

Want het is wel heel apart dat allebei mijn twinmos reepjes kapot zijn.
Maar ja het zou ook raar zijn als zowel dimm a1 als dimm a2 sockets kapot zijn.
die 3000 errors kan betekenen dat je geheugen kapot is, maar het kan ook je moederbord zijn. Probeer eens 1 reepje.

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 09:27:

B)

• Eichii
  • Laatst online: 04-09-2017
Misschien helpt een bios-update het geheugen-compatibiliteit wel.

Even proberen, anders echt snel het geheugen vervangen, vindt je hardware ook wel fijn sinds je hardeschijf en andere apparaten vastlopen of afslaan na een BSOD (Blue Screen Of Death, kon het niet laten ;))

Verwijderd

Je GPU is al 70 graden idle?
|:(
Als je geheugen nou ineens écht allemaal stuk is, dan kan dat wel van de hitte komen...

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:29:
Als je geheugen nou ineens écht allemaal stuk is, dan kan dat wel van de hitte komen...
Waar heb jij het nou weer over? :?

@MrHolland: door die quote hierboven las ik nog even aandachtig het hele topic, en daar zag ik opeens iets staan over twee HD's +je videokaart aan 1 lijn hebt hangen, dat zou ik niet doen, is meestal niet zo goed voor je HD's. (beetje offtopic)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:29:
Tis een GeForce he :)
hantheman.tk schreef op 18 augustus 2004 @ 11:34:
[...]

@MrHolland: door die quote hierboven las ik nog even aandachtig het hele topic, en daar zag ik opeens iets staan over twee HD's +je videokaart aan 1 lijn hebt hangen, dat zou ik niet doen, is meestal niet zo goed voor je HD's. (beetje offtopic)
Maakt helemaal niet uit, alle lijnen zijn binnenin de voeding toch met elkaar verbonden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 11:36 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:35:
[...]

[...]

Maakt helemaal niet uit, alle lijnen zijn binnenin de voeding toch met elkaar verbonden.
dat is dus bij een normale goede voeding niet zo. als het goed is heb je meerde onafhankelijke lijnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Shunt op 18-08-2004 11:41 ]

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op 18 augustus 2004 @ 11:41:
[...]

dat is dus bij een normale goede voeding niet zo. als het goed is heb je meerde onafhankelijke lijnen.
Dan is er nog maar de vraag of hij wel een goede voeding heeft ;)

Maar we gaan offtopic :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:35:
[...]

[...]

ja dan nog , ik snap het hier de laatste tijd zoiezo niet. De ene keer is 60 C stressed al best heet. En hier is het weer 70 C 62 idle , mwa is een geforce :Z . Dus die 70 C 62 idle ( en zelfde voor de hoge idle temp van de cpu ) zijn naar mijn mening wel warm , maar wat word alles stressed ??

btw waar haal je die 70 nou weer vanaf ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 11:50 ]

• Eichii
  • Laatst online: 04-09-2017
hantheman.tk schreef op 18 augustus 2004 @ 11:34:
[...]

Je weet het misschien niet, maar na een nachtje memtest draaien is je geheugen wel gloeiend heet.
Het kan net zo goed zijn dat hij door de hitte allemaal fouten geeft en daardoor misschien kapot is gegaan.

Mja, erg off-topic btw allemaal, maar dat geheugen lijkt me niet erg fris nog steeds, dus probeer dat even.

• Haan

Haan

dotnetter

Ik snap niet waar die 70 graden vandaan komt? (voor de zekerheid nog even Ctrl+F gedaan :) )
Er staat in de startpost toch echt 62 en dat is best een verschil.

Nou is het zo dat dat voor een processor redelijk heet is, maar videokaarten kunnen gewoon meer warmte aan, dus ik geloof niet dat die temperatuur iets te maken heeft met het probleem van de TS.

@Eichii: Memtest laat het geheugen wel flink zweten, maar het zou toch niet al te best zijn als het daarvan kapot toch?
En mijn reactie slaat op de redenering: GPU heet-> zorgt voor kapot geheugen 8)7

@DeeP_7894: ik ben niet de topicstarter hoor ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Haan op 18-08-2004 11:55 ]

Verwijderd

hantheman.tk schreef op 18 augustus 2004 @ 11:50:
Ik snap niet waar die 70 graden vandaan komt? (voor de zekerheid nog even Ctrl+F gedaan :) )
Er staat in de startpost toch echt 62 en dat is best een verschil.

Nou is het zo dat dat voor een processor redelijk heet is, maar videokaarten kunnen gewoon meer warmte aan, dus ik geloof niet dat die temperatuur iets te maken heeft met het probleem van de TS.
Dat snapte ik idd ook niet , ik had het al verbetert net nadat ik had gepost. Had ook al eens gezocht maar vond het ook niet naja. Maar zit je toevallig op de zolder ofzo weer het heel heet is ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 11:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 09:38:
Die voeding die in die Aopen zit is een goede voeding.... dacht ik ook maar +5V zit op 4,7 das niet zo goed toch?
10% afwijking is normaal... onder de 4.5 volt dan is er iets mis.. op dit moment zou ik me nog geen zorgen gaan maken.. zeker niet gezien het feit dat je overige spanningen normaal zijn ;)
alsof een Radeon 9800 met standaard cooler niet heet word >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan ik heb het volgende geprobeerd:
reep 1 in dimm a1
reep 2 in dimm a1
reep 1 in dimm a2
reep 2 in dimm a2

allemaal zegt memtest dat ie kapot is. Ik zit nu bij een vriend van me waar ik mijn ram in heb gestopt en memtest geeft GEEN errors!

Dus het ligt idd aan mijn moederbord... maar het kan ook nog zo zijn dat mijn moederbord mijn twinMOS ram niet goed ondersteund.

Moet ik nog wat proberen met timings en CAS en RAS etc. ? of met busfrequenties.... ohja hij geeft aan tijdens het opstarten "memory running at 200 mhz" klopt dat wel? of bedoelt hij de bus? :o kan iemand me dat uitleggen want ik heb een moederbord met max 400 mhz bus en PC3200 ram (400 mhz) dual channel.

Ik ga nu het ram van hem proberen in mijn pc kijken hoe dat gaat... maar dat is PC2700 ram dus zal alles langzamer gaan draaien, wat ik niet wil.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:55:
[...]

10% afwijking is normaal... onder de 4.5 volt dan is er iets mis.. op dit moment zou ik me nog geen zorgen gaan maken.. zeker niet gezien het feit dat je overige spanningen normaal zijn ;)

[...]

alsof een Radeon 9800 met standaard cooler niet heet word >:)
ook al onzin op je -12 en -5 lijn mag 10% af wijken je 12v je 5v en je 3.3v mogen maar 5 % MAXIMAAL af wijken. en normaal is het niet ;).

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op 18 augustus 2004 @ 12:19:
[...]

ook al onzin op je -12 en -5 lijn mag 10% af wijken je 12v je 5v en je 3.3v mogen maar 5 % MAXIMAAL af wijken. en normaal is het niet ;).
volgens mij haal je wat dinggetjes door elkaar... ;)

Verwijderd

Topicstarter
misschien mij helpen ipv elkaar af te kraken :) :9~ B)

(sorry voor dubbelpost, maar toen ik dit poste waren er al 2 nieuwe reacties en daardoro denk ik dat niemand dit leest:)

Al gedaan ik heb het volgende geprobeerd:
reep 1 in dimm a1
reep 2 in dimm a1
reep 1 in dimm a2
reep 2 in dimm a2

allemaal zegt memtest dat ie kapot is. Ik zit nu bij een vriend van me waar ik mijn ram in heb gestopt en memtest geeft GEEN errors!

Dus het ligt idd aan mijn moederbord... maar het kan ook nog zo zijn dat mijn moederbord mijn twinMOS ram niet goed ondersteund.

Moet ik nog wat proberen met timings en CAS en RAS etc. ? of met busfrequenties.... ohja hij geeft aan tijdens het opstarten "memory running at 200 mhz" klopt dat wel? of bedoelt hij de bus? kan iemand me dat uitleggen want ik heb een moederbord met max 400 mhz bus en PC3200 ram (400 mhz) dual channel.

Ik ga nu het ram van hem proberen in mijn pc kijken hoe dat gaat... maar dat is PC2700 ram dus zal alles langzamer gaan draaien, wat ik niet wil.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 12:26 ]

Verwijderd

Je +5 v lijn en +3,3 v mogen idd maar 5% afwijken als goed is...

Mja mijn +5v lijn hangt ook op 4,2v en daar heb k gek genoeg nog geen last van gehad.. En bij mij zegt de bios dat alle lijnen voldoende zijn..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 12:26:
"memory running at 200 mhz" klopt dat wel?
200 Mhz DDR = 400 effectief.. klopt wel..

probeer je timings idd eens minder scherp te zetten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 12:23:
[...]

volgens mij haal je wat dinggetjes door elkaar... ;)
Nee hij heeft gelijk, de negatieve voltages mogen 10 % afwijken en de 12v en 5v ( 3.3 volgens mij ook ) mogen maar 5 % afwijken dus

12 => 11.4 - 12.6 V
5 => 4.75 - 5.25 V
3.3 => 3.135 - 3465 V

Dus zijn 5V mag wel wat hoger maar ik denk dat dat in dit geval niet direct het probleem is. Je kan eens proberen je mem op een lagere snelheid te draaien. Misschien dat het idd te warm word omdat de rest ook al heel warm draait.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

Ik weet niet hoelang je dit geheugen al hebt, maar stabiliteitsproblemen van 2x 512MB PC3200 Twinmos geheugen in combinatie met een Asus nForce2 moederbord zijn zo bekend dat winkels vaak helemaal niet moeilijk doen over omruilen. Vooral ook omdat je het geheugen als goed getest hebt in een ander systeem en zij dit geheugen dus nog wel goed kunnen verkopen aan klanten met een ander systeem. Intel moederboden bijvoorbeeld hebben geen enkel probleem met dit geheugen.

Stuur dus even een mailtje naar die webshop en kijk of het te ruilen valt voor ander geheugen (met bijbetaling) en dan kun je het waarschijnlijk wel via de post opsturen en jezelf een ritje van 4 uur besparen...

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Shit ik heb net zijn geheugen in mijn comp gedaaan... alles ging goed in memtest ... maar bij test4 kreeg hij al gauw 900 errors...

:(

helaas maar waar. Eventueel dus mijn mobo kapot. Want zijn ram is geen twinmos, hij heeft nog een reepje van samsung eens kijken of dat werkt. Beide zijn dit trouwens rammetjes van PC2700... langzamer dus..

Ik kan trouwens in mijn bios instellen dat mijn mem op 200% werkt dan staat er " resulting frequency: 400 mhz" maar dat moet ik dus niet doen.. want dan is het echt 800 mhz?

alles in deze pc is trouwens nieuw, allemaal gisteren binnen gehad via de post

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 12:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 12:58:
Ik kan trouwens in mijn bios instellen dat mijn mem op 200% werkt dan staat er " resulting frequency: 400 mhz" maar dat moet ik dus niet doen.. want dan is het echt 800 mhz?
kan je je geheugen niet op auto of by spd instellen ?

dan draait ie op de juiste freq en timings...

Verwijderd

Topicstarter
jaja op auto, daar stond hij altijd al op. dan staat er dus dat hij op 200mhz draait (die twinMOS).

Nu net een PC2700 512 DDR Samsung reepje geprobeerd, die doet het wel in memtest. Geen enkele fouten. Maar ja... ik wil wel PC3200 geheugen :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 13:20:
jaja op auto, daar stond hij altijd al op. dan staat er dus dat hij op 200mhz draait (die twinMOS).

Nu net een PC2700 512 DDR Samsung reepje geprobeerd, die doet het wel in memtest. Geen enkele fouten. Maar ja... ik wil wel PC3200 geheugen :S
uh... omruilen voor ander geheugen een idee ;) zit toch garantie op neem ik aan...

Verwijderd

Topicstarter
ja.. probleem is welk geheugen moet ik daarvoor in de plaats nemen? ik wil wel dual channel geheugen... MOET je dan echt 2 precies dezelfde modellen hebben? of alleen dezelfde grote :o

als ik 2x merkloos neem tja... gaat het dan wel werken of niet (en in dual channel).

ik heb in de pricewatch wel ram gezien van asus qualified vendor list.. maar dat is bij een andere winkel :s

Verwijderd

zo'n dual kitje is het mooiste maar zeker niet noodzakelijk.. 2 van het zelfde merk en type is wel aan te raden..

Verwijderd

Topicstarter
Ya, Corsair value series 2 x 512 DDR PC3200 gehaald :9~ en het werkt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 18:17:
Ya, Corsair value series 2 x 512 DDR PC3200 gehaald :9~ en het werkt
super , hij loopt nu dus gewoon lekker stabiel en werkt gewoon ?
Pagina: 1