welk moederbord? (en een ode aan de FAQ)

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 16:45
1. wil ik ff een ode maken aan de faq, k heb namelijk een k7s5a mobo (ECS) en ik had van de week een reepjuh kingston geheugen gekocht en erbij geprikt, gevolg --> de hele tijd spontane reboots voordat ie uberhaupt in windows kwam, in dit geval vertelde de faq mij dat juist dat mobo instabiel wordt bij dit soort combinaties, anyway ik heb dus een reepje 256 pc2100 van kingston en eentje van extram (iemand bekend met dit merk?).

maargoed nu de vraag, ik ben totaal niet thuis in de mobo bussiness, ik zoek een mobo voor ongeveer 70 euro waarvan ik er van uit kan gaan dat die 2 reepjes elkaar wel slikken, ik heb al menig uurtje gezocht bij de pricewatch en via de search maar daar wordt je zo overspoeld met topiqs dat ik er nog geen steek wijzer uit wordt :( misschien denken jullie dat ik lui ben maar ik heb al veel langer plannen een ander mobo te kopen maar ik heb geen idee welke :( en aangezien ik dus nog beetje n00bish ben wie zou me kunnen helpen met het maken van een keuze :D of een beetje vertellen welke mobos voor welke doeleinden goedzijn, het moet wel AMD K7 zijn!

Adjust non olet, plerumque...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Van de K7S5A had je in de search (als die het doet) kunnen vinden dat die moeilijk doet met OEM/Naamloos geheugen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

A7N8X-X, slikt bij mij zo ongeveer elke combinatie GeIL, Kingston, MDT en Corsair. Het bordje kost helemaal niets meer, zo'n 60 euro nog maar.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• 1nsane
ik zeg toch dat ik een ode maak aan de FAQ waar het haarfijn instond :| maar dat was dus ook mijn vraag niet....

• 1nsane
AtleX schreef op 17 augustus 2004 @ 11:44:
A7N8X-X, slikt bij mij zo ongeveer elke combinatie GeIL, Kingston, MDT en Corsair. Het bordje kost helemaal niets meer, zo'n 60 euro nog maar.
ik las dat dit bordje niet goed werkt met twinmos en kingston hyper X klopt dat?

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Een moederbord vind ik nog al een persoonlijke keus die van je eigen eisen en wensen afhangt.

dual channel of niet
s ata raid of niet
soundstorm of niet

Maar een bordje met een nforce 2 (non ultra) of via KT400(of 600) chipset lijkt me opzich wel een geschikte keuze, vrijwel elk merk verkoopt er wel 1 en kwa prestaties en ondersteuning doen ze niet zo veel voor elkaar onder.

(Van de A7N8X-X zijn er erg veel verkocht dus is het ook niet vreemd dat er redelijk wat mensen met problemen zijn, maar dat is met iederbord dat veel mensen hebben zo.)

Als je wel een bordje met een nforce 2 ultra chipset wil (wat onzin is voor pc2100 geheugen) kan je naar de Shuttle an35n kijken is lekker goedkoop maar toch redelijk compleet.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik denk dat je hier de boel op z'n kop zet en sowieso te weinig info geeft:

Je hebt twee verschillende DIMMs die blijkbaar niet al te best met elkaar overweg kunnen. Belangrijkste info is dan welke chips er op de DIMMs zit, dat de ene DIMM van Kingston is zegt wat dat betreft evenmin als 'extram'

Ervan uitgaande dat de chips niet met elkaar overweg willen (want daar gaat het om) heb je weliswaar een notoir berucht moederbord, maar kun je sowieso met elk mobo gedonder verwachten.

Een ander 256MB DIMM kopen is een stuk goedkoper dan een ander mobo kopen, dus mijn advies zou zijn om na te gaan welke chips er op je DIMMs zitten en dan een van de twee vervangen door een DIMM met dezelfde chips. Dan hoef je je mobo niet te vervangen en kun je zelfs de overtollige DIMM allicht verkopen waardoor je hooguit EUR 10 netto kwijt zult zijn.

En allemaal leuk en wel die odes aan de FAQ, maar als je daadwerkelijk iets van de faq begrepen had, zou je doorgehad hebben dat het om de chips, niet de DIMMs gaat en zou je die dan in je topicstart vermeld hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

• 1nsane
zoals ik al vermeld heb ben ik al langer aan het denken over de aanschaf van een nieuw mobo (vanwege de brakke chipset op die k7s5a die tochal bekend staat om compatibiliteits probs) alleen ben ik behoorlijk n00b op dat gebied...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de o-zo geprezen FAQ van dit subforum staat ook duidelijk uitgelegd hoe je een mobo zou moeten uitzoeken: PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Daarvoor hoef je helemaal geen guru te zijn. Het kost alleen wat tijd om te lezen :) En dat kan een n00b prima. Mochten enkele termen jou onbekend voorkomen, dan hebben we nog altijd de FAQ/Search mits het werkt/Google om de betekenis daarvan op te zoeken :Y)

Maargoed, moborequests (en luiheid) horen sowieso niet hier in PMG, zie dus de FAQ, dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 17-08-2004 12:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1nsane schreef op 17 augustus 2004 @ 12:20:
zoals ik al vermeld heb ben ik al langer aan het denken over de aanschaf van een nieuw mobo (vanwege de brakke chipset op die k7s5a die tochal bekend staat om compatibiliteits probs) alleen ben ik behoorlijk n00b op dat gebied...
Een nieuw mobo kiezen hoort een Tweaker zelf te kunnen :o

Maar de kans is groot dat je ook daarmee gedonder krijgt. Waarom post je niet gewoon datgene wat ik hierboven vraag en wat nota bene in PMG Beleid geeist wordt, namelijk welke chips op je DIMMs zitten :?

Daar kunnen we wat mee, zonder die info kunnen we totaal geen onderbouwde antwoord geven :o

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daarvoor mag 1nsane uiteraard een nieuw topic openen, mits het voldoet aan het PMG Beleid. Zolang het maar geen moborequests of andersoortige dingen zijn die druisen tegen de GoT FAQ / PMG FAQ :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.