Ik ben voor een vriend een website aan het bouwen (hobby) maar daar gaat meer tijd inzitten dan verwacht. Aangezien deze persoon geen server side scripting wenst, het liefst zelf de pagina updaten maar geen geduld heeft om HTML te leren, probeer ik nu de site verder te maken met XML + XSL.
Echter, ik zit vast.
Ik heb voor elkaar:
- de XML pagina wordt weergegeven in IE & FireFox
- de XSL template wordt toegepast
Maar ik ben geen ster in XML, en heb vanalles bekeken (got seatch, w3c) maar weet niet hoe het heet wat ik zoek, noch waar ik het precies kan vinden.
Ik wil namelijk wel dat de editor (vriend) de mogelijkheid krijgt om text strong te maken, maar ook om een
regel te onderbreken. Echter, als de <b> tag of de <br/> tag in de xml file staan, worden die dus natuurlijk niet uitgevoerd.
Ik vraag mij dus af: wat moet ik doen, of hoe het het geen waarmee ik moet werken om zoeits simpels werkend te krijgen.
Echter, ik zit vast.
Ik heb voor elkaar:
- de XML pagina wordt weergegeven in IE & FireFox
- de XSL template wordt toegepast
Maar ik ben geen ster in XML, en heb vanalles bekeken (got seatch, w3c) maar weet niet hoe het heet wat ik zoek, noch waar ik het precies kan vinden.
Ik wil namelijk wel dat de editor (vriend) de mogelijkheid krijgt om text strong te maken, maar ook om een
regel te onderbreken. Echter, als de <b> tag of de <br/> tag in de xml file staan, worden die dus natuurlijk niet uitgevoerd.
Ik vraag mij dus af: wat moet ik doen, of hoe het het geen waarmee ik moet werken om zoeits simpels werkend te krijgen.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana